Την Τετάρτη 30 Ιουνίου δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών». Προηγήθηκε η προκλητική παρουσίαση του αντιδραστικού νομοσχεδίου, με την προσωπική συμμετοχή του πρωθυπουργού Μητσοτάκη μαζί με την Κεραμέως, σε μια φιέστα χωρίς προηγούμενο χρησιμοποιώντας ως προπαγανδιστικό ντεκόρ ένα δημόσιο σχολείο, για να πάρουν όμως την πρώτη δυναμική απάντηση έξω από τον χώρο της παρουσίασης από εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς!
Οι 238 σελίδες του νομοσχεδίου περιγράφουν με σαφήνεια τη στόχευση της κυβέρνησης: Να διαλυθεί ό, τι απέμεινε από τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου και τη συλλογική λειτουργία του. Το νομοσχέδιο στοχεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Μετατρέπει το σχολείο σε επιχείρηση συμπυκνώνοντας όλες τις απόπειρες των προηγούμενων κυβερνήσεων με οδηγό τους υπερεθνικούς οργανισμούς και τις ανάγκες του κεφαλαίου.
Στοχεύει σε έναν αυστηρά ιεραρχικό και πολυπρόσωπο μηχανισμό ελέγχου και αξιολόγησης.
Εκτός από την διοικητική πυραμίδα που ισχύει μέχρι σήμερα, κατασκευάζονται νέες αξιολογικές δομές που ξεκινούν από τους Περιφερειακούς Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης, το Περιφερειακό Συμβούλιο Εποπτών, τους Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τους εκατοντάδες Συμβούλους Εκπαίδευσης, που αντικαθιστούν τους Συντονιστές, για να καταλήξουν σε επίπεδο σχολικής μονάδας στους ενδοσχολικούς συντονιστές, συντονιστές τάξεων και μέντορες που θα αποτελούν εντός της σχολικής μονάδας τους άμεσους κρίκους υλοποίησης της κυβερνητικής πολιτικής. Ένα σκληρό, από πάνω προς τα κάτω ιεραρχικό μοντέλο, που θα «πνίγει» τον εκπαιδευτικό της τάξης, τον τελευταίο που θα έχει λόγο για την εκπαιδευτική διαδικασία.
Στοχεύει στην αξιολόγηση στελεχών και εκπαιδευτικών
Η αξιολόγηση των στελεχών δημιουργεί τις προϋποθέσεις για αυταρχικότερη επιβολή της κυβερνητικής πολιτικής στη βάση των εκπαιδευτικών, αφού η επιβίωση των στελεχών θα εξαρτάται από το κατά πόσο αυτή η πολιτική εμπεδώνεται και εφαρμόζεται από τους υφισταμένους τους. Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται σε τετράβαθμη κλίμακα σε κάθε πλευρά της παιδαγωγικής και υπηρεσιακή τους δραστηριότητας, με τους τομείς αυτούς να μετατρέπονται σε ρουμπρίκες και «κουτάκια» και να καταγράφονται ψηφιακά.
Σοβαρός πυλώνας των διατάξεων του νομοσχεδίου είναι η αξιολόγηση των μαθητών
Η διεθνής εμπειρία επιβεβαιώνει ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου σχετίζεται άμεσα με την αξιολόγηση των μαθητών και τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Η δήλωση του πρωθυπουργού «δεν μπορούν να μπουν όλοι στο πανεπιστήμιο» χρειάζεται σαφέστατα μηχανισμούς διαχωρισμού και απόρριψης. Εξετάσεις τετραμήνου, ενδιάμεσες απροειδοποίητες εξεταστικές δοκιμασίες, εργασίες, αντεστραμμένη μάθηση, εργαστήρια δεξιοτήτων, ομαδικές και ατομικές εργασίες, παλιές και «νέες» μέθοδοι για τη μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε μια αέναη αξιολόγηση. Πολύ σοβαρή τομή η θέσπιση της «ελληνικής PISA», με εξετάσεις για την Γ’ Γυμνασίου και την Στ’ Δημοτικού(!), όπου με πανελλαδικά θέματα θα εξετάζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά με στόχο «την εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας». Η εκπαιδευτική διαδικασία στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου θα αποκτήσει τον χαρακτήρα «προγύμνασης» για την επιτυχία στις εξετάσεις κοπής ΟΟΣΑ.
Συνεχίζοντας στα βήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων, το νομοσχέδιο προωθεί την «αυτονομία» του σχολείου, που σημαίνει απαλλαγή του κράτους από τη χρηματοδότηση, από την ευθύνη στελέχωσης με μόνιμο προσωπικό, οδηγεί στη διαιώνιση των ευέλικτων σχέσεων εργασίας, στην υποβάθμιση των υποδομών, και ανοίγει τον δρόμο για την είσοδο των επιχειρήσεων- χορηγών στα σχολεία, που θα επεμβαίνουν μέχρι και στο τι μαθαίνουν τα παιδιά!
Ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων ως οργάνου διοίκησης του σχολείου εκμηδενίζεται με τον διευθυντή/διευθύντρια της σχολικής μονάδας να αποκτούν υπερεξουσίες για την υλοποίηση των άνωθεν εντολών.
Για πρώτη φορά διαπλέκονται ο παιδαγωγικός και ο υπηρεσιακός έλεγχος από την πλευρά του διευθυντή/της διευθύντριας. Έχει λόγο ακόμα και για τη χρήση του σχολικού χώρου από τρίτους με εισιτήριο(!), η κάθε κίνηση του εκπαιδευτικού περνά από τον έλεγχο του/της.
Συμπερασματικά, το νομοσχέδιο ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και στοχεύει στην υλοποίηση ενός σχολείου που θα λειτουργεί με δημόσιο μανδύα υπηρετώντας όχι τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών του, αλλά τις στοχεύσεις της αγοράς.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να αφοπλίσει το εκπαιδευτικό κίνημα, με πρώτη κίνηση να βγάλει παράνομη τη στάση εργασίας της ΟΛΜΕ για τους επιτηρητές των εξετάσεων στα Πρότυπα Σχολεία.
Απαιτείται να ανοίξει από τώρα η συζήτηση στη μαχόμενη εκπαίδευση μέσα από Γενικές Συνελεύσεις, Επιτροπές Αγώνα, με αγωνιστικό συντονισμό πρωτοβάθμιων σωματείων για τον αγωνιστικό σχεδιασμό, με πολιτική γραμμή μαχητικής αντεπίθεσης και νίκης, με βασικό αίτημα το νομοσχέδιο αυτό να παρθεί πίσω!
Με τη ματιά μας στις μεγάλες στιγμές του εκπαιδευτικού κινήματος, στη συσπείρωση όλων μας που οδήγησε στη συντριπτική ήττα ενάντια στην «αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, την οποία απέρριψε το 97% των εκπαιδευτικών, την απάντηση του κλάδου στην προσπάθεια επιβολής της κάμερας στην τάξη και της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, θα τους χαλάσουμε τα σχέδια για ακόμα μία φορά!
Να μην κατατεθεί το νέο νομοσχέδιο – έκτρωμα!
Όλοι/όλες στην κινητοποίηση Τετάρτη 7 Ιούλη 2021 , 19:00 | Προπύλαια
Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φυλής, Άνω Λιοσίων, Ζεφυρίου
Διαβάστε και την ανακοίνωση της ΔΟΕ
Όλοι -ες στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο
την Τετάρτη 7 Ιουλίου στα Προπύλαια 7 μ.μ.
Αγώνας υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου
και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απέναντι στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που κατέθεσε σε δημόσια διαβούλευση η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., προχωρά σε πρώτη αντίδραση διοργανώνοντας πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο αύριο, Τετάρτη 7 Ιουλίου στα Προπύλαια και ώρα 7 μ.μ. ζητώντας την μη κατάθεση στη βουλή και απόσυρση του νομοσχεδίου.
Όλοι στην κινητοποίηση
Τετάρτη 7 Ιούλη 2021, 19:00 Προπύλαια
Συνεχίζουμε με νέες κινητοποιήσεις τις επόμενες μέρες
Από τη Δ.Ο.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου