Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Το ΥΠΑΙΘΑ ανακοίνωσε (4-12-2025) ότι «… αύριο, Παρασκευή 05.12.2025, σε όλες τις περιοχές της χώρας, στις οποίες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των σχολικών μονάδων μετά από αποφάσεις Δήμων ή Περιφερειών λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, θα πραγματοποιηθεί τηλεκπαίδευση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.»
Επιπλέον με απόφαση των Δήμων Ανατολικής και Δυτικής Σάμου ανακοινώθηκε ότι θα παραμείνουν κλειστές όλες οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο νησί
Την ίδια ώρα που υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία της χώρας, που χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται και στις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης, που περικόπτονται τμήματα στα ολοήμερα και εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες μένουν εκτός γιατί δεν επαρκεί το διδακτικό προσωπικό, που μαθητές και μαθήτριες με αναπηρίες και ειδικές μαθησιακές ανάγκες αφήνονται χωρίς στήριξη, το ΥΠΑΙΘΑ επιδίδεται σε επικοινωνιακά παιχνίδια εντυπωσιασμού επιδιώκοντας να κρύψει και πάλι την αλήθεια.
Αντί να αναγνωρίσουν ότι με μια απλή βροχή η χώρα συχνά παραλύει και ότι πολλές σχολικές μονάδες παραμένουν ανεπαρκώς θωρακισμένες και μη ασφαλείς, προτάσσουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία ως «αντίδοτο». Αυτή η στάση, δεν αντιμετωπίζει τις υποδομές που καταρρέουν και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί, αλλά μετατοπίζει τη συζήτηση σε μια ψηφιακή λύση που λειτουργεί ως βολικό πέπλο πάνω από τα πραγματικά προβλήματα. Βρέχει και τα σχολεία πλημμυρίζουν, νήπια και μικρά παιδιά ακροβατούν πάνω σε αυτοσχέδιες γέφυρες ή μεταφέρονται από γονείς και εκπαιδευτικούς. Κάνει ζέστη, τα σχολεία μετατρέπονται σε θερμοκήπια. Χιονίζει, τα σχολεία κλείνουν γιατί καθίστανται επικίνδυνα για την ασφάλεια των παιδιών αλλά και των εκπαιδευτικών. Ακόμα και σε συνθήκες καλοκαιρίας, σοβάδες από τα ταβάνια καταρρέουν θέτοντας σε κίνδυνο εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους. Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Για μια ακόμα φορά, με αφορμή τα έντονα καιρικά φαινόμενα, οι αρμόδιοι ανακοινώνουν το κλείσιμο των σχολείων και καλούν εκπαιδευτικούς και μαθητές να προετοιμάσουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό τους για να συνεχιστεί «απρόσκοπτα» η εκπαιδευτική διαδικασία μέσω τηλεκπαίδευσης.
Η τακτική του Υπουργείου και των ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ να ενημερώνουν με ένα email από το της προηγούμενης ημέρας εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες ότι την επομένη θα γίνει τηλεκπαίδευση αγγίζει τα όρια της γελοιότητας. Η προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού και του σχεδίου μαθήματος προσαρμοσμένα στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, είναι αδύνατη να πραγματοποιηθεί μέσα σε μια νύχτα.
Είναι προκλητικό να καλούνται οι συνάδελφοι/-ισσες να μπουν σε μια τέτοια διαδικασία, πόσο μάλλον όταν οι ίδιοι/ες αλλά και οι οικογένειες των μαθητών/τριών έχουν να αντιμετωπίσουν και τις δυσχέρειες που προκαλούν τα ακραία καιρικά φαινόμενα Είναι επίσης υποκριτικό το ενδιαφέρον του ΥΠΑΙΘΑ για την απώλεια διδακτικών ωρών εξαιτίας της κακοκαιρίας, τη στιγμή που εξακολουθεί να μην καλύπτει τα χιλιάδες κενά, που υπάρχουν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Αναρωτιόμαστε επίσης τι μπορεί να γίνει με τους/τις συναδέλφους/-ισσες που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και καλούνται τα ίδια να παρακολουθήσουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης. Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται ούτε καν για τηλεκπαίδευση απλά για τηλε-απασχόληση που ικανοποιεί τα επικοινωνιακά κόλπα της κυβέρνησης.
Η τηλεκπαίδευση επιλέχτηκε εξαιτίας της μακροχρόνιας αναστολής λειτουργίας των σχολείων λόγω κορωνοϊού. Στην περίπτωση των δυσμενών καιρικών συνθηκών, θεωρούμε αδιανόητο να επιβάλλεται η εφαρμογή τηλεκπαίδευσης, όταν δεν έχει εξασφαλιστεί η ασφάλεια των εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό του σχολείου τους και άρα θα πρέπει να μετακινηθούν προς τις σχολικές μονάδες. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα ισχύουν για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς και σε κάθε περίπτωση προέχει η ασφαλής πρόσβαση των εκπαιδευτικών στους χώρους εργασίας. Με δεδομένο ότι η πρόσβαση στα σχολεία δεν θα είναι ασφαλής για τους εκπαιδευτικούς, η παροχή οποιαδήποτε μορφής τηλεκπαίδευσης καθίσταται αδύνατη.
Συνοψίζοντας:
1. Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος από το σπίτι του, να δοκιμάσει οποιαδήποτε πλατφόρμα ή να προβεί σε κάποια άλλη ενέργεια.
2. Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να παρέχει από το σπίτι του τηλεκπαίδευση, εφόσον το σχολείο είναι κλειστό. Το σπίτι μας δεν είναι χώρος εργασίας ούτε οφείλουμε να διαθέτουμε ανά πάσα στιγμή τα αναγκαία τεχνολογικά μέσα. (υπολογιστές, γρήγορο internet κ.λπ.)
3. Κανείς δεν μπορεί να μας υποχρεώσει να μεταβούμε στο σχολείο εφόσον αυτό είναι κλειστό με κίνδυνο τη σωματική μας ακεραιότητα.
4. Οι εκπαιδευτικοί, με αίσθημα ευθύνης και σαφή παιδαγωγική αντίληψη για τις ανάγκες των μαθητών τους, θα διασφαλίσουν την ομαλή συνέχεια της μορφωτικής διαδικασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου