Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Οι αποφάσεις της ΓΣ των προέδρων των ΕΛΜΕ (27/9)

Α. ΕΙΣΗΓΗΣΗ-ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ

Η καταστροφική πολιτική λιτότητας κυβέρνησης – τρόικας συνεχίζεται με αμείωτη ένταση έχοντας δημιουργήσει συνθήκες εξαθλίωσης και κοινωνικής ερήμωσης σε εργαζομένους και σοβαρή οπισθοδρόμηση στα δημόσια κοινωνικά αγαθά.

Ταυτόχρονα δημιουργούνται σοβαροί κίνδυνοι για την ειρήνη στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Η κατάσταση αυτή επιβάλλει το συνδικαλιστικό κίνημα, όπως και το ευρύτερο λαϊκό κίνημα, να δυναμώσει τον φιλειρηνικό προσανατολισμό και τις παρεμβάσεις του.

H κατάσταση που δημιουργείται στο εσωτερικό της χώρας δείχνει ξεκάθαρα ποιος πρέπει να είναι ο στόχος για το συνδικαλιστικό κίνημα ευρύτερα τη χρονιά αυτή: Ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ με μαζικούς, ενωτικούς αγώνες.

Ενώ ξεκινά η νέα σχολική χρονιά, στη δημόσια Εκπαίδευση βρίσκεται σε εξέλιξη μια πρωτοφανής επιχείρηση αποδόμησης και υπονόμευσης του Δημόσιου Σχολείου, του επιπέδου ζωής, των βασικών δικαιωμάτων και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Αποτέλεσμα των ακολουθούμενων εκπαιδευτικών πολιτικών είναι να καταπατάται βάναυσα το δικαίωμα στη μόρφωση, στην εργασία και τελικά στη ζωή και το μέλλον της νεολαίας.

Οι πιο πρόσφατες συνέπειες αυτής της βάναυσης επίθεσης, μετά τη δραματική μείωση μισθών και συντάξεων και την τραγική υποβάθμιση της ασφάλισης και περίθαλψης, είναι εξίσου καταστροφικές: Βίαιη κατάργηση σημαντικών τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, κατάργηση των ΕΠΑΣ, διαθεσιμότητες/απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών, νέος νόμος για το Λύκειο που ωθεί χιλιάδες μαθητές στη μαθητεία και την πρόωρη κατάρτιση. Ταυτόχρονα, επιχειρείται μέσω της αξιολόγησης/χειραγώγησης να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία με στόχο πολλά από αυτά να καταργηθούν και οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε αυτά να οδηγηθούν στην απόλυση. Και όλα αυτά σε ένα κλίμα ανταγωνισμού, αντιπαραθέσεων, υποταγής και φόβου.

Οι πρακτικές αυτές συνδυάζονται με την υποβάθμιση και διάλυση βασικών υποστηρικτών δομών της εκπαίδευσης (ενισχυτική διδασκαλία, γραμματειακή υποστήριξη, βιβλιοθήκες, φύλαξη σχολείων κ.ά.), καθώς και με συγχωνεύσεις σχολείων και συμπτύξεις τμημάτων, με αποτέλεσμα να προκύπτουν πληθωρικά τμήματα και σχολεία, πράγμα που δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο το έργο του σχολείου.

Με τις διαθεσιμότητες/απολύσεις, το μηδενισμό των νέων προσλήψεων μονίμων, τη μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, τη δραματική μείωση των μεταθέσεων και αποσπάσεων, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις, την ανάθεση διδακτικού έργου μέχρι και σε πέντε σχολικές μονάδες, τη βίαιη εξώθηση στη συνταξιοδότηση, με επιστέγασμα τις νέες αναθέσεις μαθημάτων και με φόβητρο το νέο πειθαρχικό δίκαιο, ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ να συρρικνώσουν τον κλάδο μας κατά 30.000 μέσα σε μια πενταετία. Καλλιέργησαν ένα κλίμα εμφύλιου πολέμου και ανταγωνισμού ανάμεσα σε συναδέλφους διαφορετικών ειδικοτήτων, με αρνητικές συνέπειες στο ίδιο το έργο του σχολείου, μια και είναι προφανές ότι οι εργασιακές σχέσεις των καθηγητών επηρεάζουν άμεσα τις συνθήκες μόρφωσης των παιδιών.

Στη βάση όλων αυτών είναι προφανές ότι η δραματική μείωση των δημόσιων δαπανών για την Παιδεία ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση  βασικών λειτουργιών της δημόσιας εκπαίδευσης.

Βασικός στόχος όλου του συνδικαλιστικού κινήματος είναι η οργάνωση των αγώνων των εργαζομένων για να σταματήσουν αυτές πολιτικές λιτότητας και καταστροφής των κοινωνικών αγαθών.

Το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα των καθηγητών (ΟΛΜΕ-ΕΛΜΕ) θα συμβάλει σε αυτή την κατεύθυνση οργανώνοντας την πάλη και τις αντιστάσεις του.

Ιδιαίτερα θα αγωνιστούμε για τα παρακάτω αιτήματα αιχμής:

  • καμιά απόλυση εκπαιδευτικού – επαναφορά των καταργημένων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και όλων των εκπαιδευτικών σε αυτά, κανείς εκπαιδευτικός εκτός δομών του υπουργείου παιδείας,
  • αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ,
  • να παγώσουν άμεσα όλες οι διαδικασίες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων, ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη και την κατάργηση του ν.4024/11, που τις συνδέει με την αξιολόγηση, κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και σχολείων,
  • κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού ν.4186/13,
  • ανώτερο όριο 20 μαθητών στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, ολιγομελή τμήματα ειδικά στα ΕΠΑΛ,
  • επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου,
  • να καλυφθούν όλα τα κενά εκπαιδευτικών τώρα, με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών,  άμεσος  διορισμός όσων είναι διοριστέοι από το 2008 (ΑΣΕΠ) και οι υπόλοιποι από τους πίνακες προϋπηρεσίας αναπληρωτών, να αναγνωριστεί ολόκληρη η προϋπηρεσία αναπληρωτών-ωρομισθίων από το 2010, να καταργηθούν οι αντίστοιχες διατάξεις του ν.3848/10, 
  • ουσιαστικές αυξήσεις των αποδοχών των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων,
  • άμεση κατάργηση του νέου πειθαρχικού (4093/12 και 4057/12) – να σταματήσει κάθε δίωξη για συνδικαλιστική δράση,
  • αύξηση των συντάξεων (κύριων και επικουρικών),
  • πλήρης κάλυψη της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης όλων των εκπαιδευτικών,
  • όχι στη νέα φορομπηχτική πολιτική (ΕΝΦΙΑ), αύξηση του αφορολόγητου ορίου για τους μισθωτούς,
  • όχι στη διάλυση / συρρίκνωση / ιδιωτικοποίηση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών.

Β. Πρόγραμμα δράσης

  1. Πρώτος άξονας δράσης: Ενωτικές αγωνιστικές πρωτοβουλίες ΟΛΜΕ, με ομοσπονδίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και ΑΔΕΔΥ για: φορολογικό – συνταξιοδοτικό – νέο μισθολόγιο – νέος συνδικαλιστικός νόμος. Πρόταση προς ΑΔΕΔΥ για πανδημοσιοϋπαλληλική κινητοποίηση (συλλαλητήριο και στάση) στις 10 Οκτώβρη ημέρα της εκδίκασης στο ΣτΕ της προσφυγής της ΑΔΕΔΥ για την αξιολόγηση,  και απεργία (πανεργατική) το Νοέμβρη.
  2. Δεύτερος άξονας δράσης: Με αιχμή τα εργασιακά αιτήματα των εκπαιδευτικών και τα εκπαιδευτικά προβλήματα (ν.4186/13, περικοπές, συγχωνεύσεις κ.λπ.), επιδίωξη άμεσης συνεργασίας με τη ΔΟΕ για διαμόρφωση κοινού προγράμματος αγωνιστικών κινητοποιήσεων από τον Οκτώβρη, με κλιμάκωση και διάρκεια, με πρώτο βήμα την οργάνωση συλλαλητηρίων για την παιδεία τον Οκτώβρη. Αναγκαία προϋπόθεση η προσέγγιση και στενή συνεργασία ΕΛΜΕ και διδασκαλικών συλλόγων σε όλη την Ελλάδα και η συνεργασία με τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων.
  3. Τρίτος άξονας δράσης: προγραμματισμός παρεμβάσεων της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ σε συνεργασία με τα  συντονιστικά των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα, με συγκεντρώσεις στα υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
  4. Τέταρτος άξονας δράσης: υλοποιώντας την απόφαση του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ στις 21/8/2014, με την οποία αποφασίστηκε η προκήρυξη Απεργίας – «Αποχής», «από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10)», καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους Διευθυντές σχολείων και τους Σχολικούς Συμβούλους να μη συμμετάσχουν σε καμιά διαδικασία με την οποία υλοποιείται το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο για την Αξιολόγηση.

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

-Οργανώνουμε τις αντιστάσεις μας σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο

-Κανείς μαθητής, κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει

- Αγώνας για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου.

Γ. ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ

Με ψήφους 74 υπέρ και 1 κατά προστίθεται διάταξη στον κανονισμό του ταμείου αλληλοβοήθειας της ΟΛΜΕ

http://olme-attik.att.sch.gr/files/annprelme/TAMEIOALLILEG.pdf

και δίνεται η δυνατότητα της χρηματοδότησης κατασκηνώσεων για τα παιδιά των εκπαιδευτικών που ως τώρα καλύπτεται από το τακτικό ταμείο.

Για το ΔΣ της ΟΛΜΕ

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ …… εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: