Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Είναι καιρός η ΔΟΕ να σκύψει και στα πραγματικά προβλήματα του εκπαιδευτικού, της Λαμπρίδου Μαρίας

Αντίγραφο από ΑΠΟΚΡΙΕΣ 002Μετά την τελευταία οργισμένη καταγγελία της ΔΟΕ, για το μεγάλο και πολύκροτο σκάνδαλο του ωραρίου και την παραβίασή του από τη νέα ηγεσία του υπουργείου παιδείας, έρχομαι με τη σειρά μου να αποκαλύψω ένα ακόμη φοβερό και τρομερό θέμα που ταλανίζει τους εκπαιδευτικούς και όμως το υπουργείο ποιεί την νήσσα και την παραμικρή δεν έχει δώσει σημασία! Και μάλιστα με απόδειξη! Κυριολεκτικά και μεταφορικά:

Τι είναι αυτό; Μα το μισό μου μεροκάματο σε χαρτάκι φαρμακείου! Για παραφάρμακα που σήμερα αναγκάστηκα να αγοράσω από την τσέπη μου! Παραφάρμακα όπως λέμε παραπληροφόρηση και παραφιλολογία και παραπολιτική και παρά την ψήφο του ελληνικού λαού!

Και εξηγώ για να συμμεριστείτε το δράμα μου ως εκπαιδευτικού και την οργή μου ως ψηφοφόρου του ΣΥΡΙΖΑ!

Τις τελευταίες ημέρες στα κεφαλάκια των μαθητών μου παρατήρησα επέλαση ψειρών! (Θεέ μου, τι άλλο κακό θα μας βρει με αυτή την κυβέρνηση! γεφύρια πέφτουν, χιόνια ακόμη και μέσα στην Αθήνα, άσε που χάθηκε και η ιστορική ευκαιρία να γίνει πρόεδρος αριστερός στη χώρα! έλεος!)

Ειδοποίησα τη διευθύντρια, ειδοποίησα τους γονείς αλλά η φαγούρα στα κεφάλια των παιδιών συνεχίζεται και μαζί και η επιθυμία τους για μια αγκαλίτσα στην κυρία. Τι να κάνω η γυναίκα; Να ξυρίσω κι εγώ το κρανίο μου αλά Βαρουφάκη;

Έρχεται και τριήμερο της Αποκριάς, κι αν με πιάσει φαγούρα αλίμονό μου. (δε με φτάνει όλη η άλλη φαγούρα για τον Παυλόπουλο)  Πού θα βρω φαρμακείο ανοιχτό; Κάτι μωρέ ήξερε ο Σαμαράς που ήθελε να τα έχει τα μαγαζιά ανοιχτά και Κυριακές. Αλλά δεν τον αφήσαμε τον άνθρωπο να ολοκληρώσει το θεάρεστο έργο του. Τον άνθρωπο που ως γνωστόν συνομιλούσε και με τον ίδιο το Θεό! Και πήγαμε και ψηφίσαμε τον Τσίπρα που τρομάρα στα μπατζάκια μας ούτε θρησκευτικό όρκο δεν έδωσε! Πού ακούστηκε τέτοιο πράμα ξανά από πρωθυπουργό της χώρας!

Και πάω που λες και αγοράζω σήμερα σαμπουάν και χτενάκι και σπρέι. Να πολεμήσω τις ψείρες και το φόβο για ψείρες. Διότι αν είναι να περιμένεις να δεις τις ψείρες, ζήτω που κάηκες. Είναι σαν να μου λες να περιμένουμε τι θα κάνει ο Βαρουφάκης τους επόμενους τέσσερις μήνες. Και να μην πάμε στις τράπεζες να σηκώσουμε όλο το έχει μας και να αγοράσουμε χρυσό όπως σοφά διαμήνυαν χτες τα ΜΜΕ που είναι γνωστό τοις πάσι ότι πολύ τον νοιάζονται το λαό και κάνουν ό,τι μπορούν να τον απαλλάξουν από τα νέα του δεινά.

Πάλι καλά, πού να προκάμουν όλοι οι άλλοι; Πολιτικάντηδες και συνδικαλιστικοπατέρες. Που όλοι μαζί μετά τις 25 του Γενάρη, αγίου Γρηγορίου ανήμερα, ξύπνησαν από το λήθαργο και τρέχουν να μας σώσουν και να μας αποδείξουν τι μέγα λάθος κάναμε.

Πάρε παράδειγμα τη ΔΟΕ. Που ξεσηκώθηκε για το μέγα ατόπημα του υπουργείου και το χαρτί για το ωράριο!

http://www.doe.gr/index.php?categoryid=17&p2_articleid=11037Αρ. Πρωτ.1437   Αθήνα 19/2/2015

Προς 1. Τον Υπουργό Παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά,

2. Τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Τάσο Κουράκη

3. Τους   Συλλόγους  Εκπαιδευτικών Π.Ε.,

4. Μ.Μ.Ε.

Θέμα: Έγγραφο του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. σχετικά με το ωράριο και την αποχώρηση των εκπαιδευτικών από το σχολείο.

Το Δ.Σ. Της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, που προκύπτει με το απαντητικό έγγραφο του  Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. προς την Περιφερειακή Δ/νση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 37 παρ. 5 του Ν. 3986/2011.

Είναι ολοφάνερη η σκοπιμότητα της απάντησης. Δίνεται μια χρυσή ευκαιρία στο Υπουργείο ώστε να διατυπώσει για μια ακόμη φορά τα φληναφήματα περί αναπλήρωσης εκπαιδευτικού που απουσιάζει, ως «απασχόλησης», ενώ πρόκειται για ωμή παραβίαση του διδακτικού ωραρίου).

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κατ’ επανάληψη έχει αναδείξει το θέμα του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Το ζήτημα έχει απαντηθεί πλήρως από την υφιστάμενη νομοθεσία αλλά και από τη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε. ,  με την οποία αναλύονται και αποσαφηνίζονται όλα τα ζητήματα που αφορούν το ωράριο των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Τονίζουμε πως κανένας συνάδελφος δε θα πρέπει να  υποκύπτει σε πιέσεις ώστε να δεχθεί ως δεδομένο, ότι πρέπει να πειθαρχεί σε εντολές που παραβιάζουν το διδακτικό του ωράριο με τη μορφή, κυρίως, της «απασχόλησης» μαθητών. Για κάθε αυθαίρετη εντολή που δέχεται, να έρχεται σε επαφή με το Δ.Σ. του Συλλόγου της περιοχής του ώστε το θέμα να φτάνει στη Δ.Ο.Ε..

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. να πάρει ξεκάθαρη θέση επάνω στο ζήτημα στην κατεύθυνση της τήρησης της νομιμότητας (και όχι των αυθαίρετων ερμηνειών και της παραχάραξής της) και της διασφάλισης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αποφεύγοντας δρόμους που οδηγούν  στη σύγκρουση με τον εκπαιδευτικό κόσμο.

Τι σημασία έχει αν το περίφημο χαρτί δεν έχει υπογραφή υπουργού; Και τελείως αδιάφορη η κρίση που διατύπωσε ο γνωστός σε όλους μας για τους αγώνες του συνάδελφος Ζαχαρίας Καψαλάκης:

Είναι ένα θέμα που ταλανίζει χρόνια τον κλάδο και κυρίως τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, που κάποιοι διευθυντές θέλουν να τους κρατούν αυθαίρετα έως τις 2.00 το μεσημέρι, χωρίς να έχουν καμιά εργασία στο σχολείο.Ένα έγγραφο του Υπουργείου, (το οποίο δεν ξέρω αν ήρθε στα σχολεία) με αρ. πρ. 19309/Ε2 – 5/2/2015 και με θέμα: «Ερώτημα σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 37  παρ. 5  του Ν. 3986/2011 σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς», αναφέρει μεταξύ των άλλων:«Το εργασιακό ωράριο, σύμφωνα με το οποίο όλοι οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα τις ώρες διδασκαλίας για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε εορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου και εκτέλεση διοικητικών εργασιών, που τους έχει ανατεθεί από τα όργανα της διοίκησης του σχολείου, δηλαδή από το Διευθυντή, όπως προκύπτει από το καθηκοντολογίο … και το Σύλλογο Διδασκόντων  και όχι πέρα από 6 ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις… Αποχώρηση των εκπαιδευτικών από το σχολείο μπορεί να γίνει με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, μόνο στην περίπτωση που δεν τους έχει ανατεθεί συγκεκριμένη υπηρεσία από τα όργανα διοίκησης του σχολείου (πχ αναπλήρωση εκπαιδευτικού που έκτακτα απουσιάζει ή προσφορά υπηρεσιών που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο)».

Συνάδελφοι

Το υπουργείο επιτέλους λέει τα αυτονόητα. Μένεις στο σχολείο αν σου έχει ανατεθεί συγκεκριμένη εργασία και μόνο. ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ανάθεση γίνεται ΜΟΝΟ γραπτώς και με υπηρεσιακό σημείωμα και όχι προφορικά. Προφορικές εντολές για παραμονή πέρα του διδακτικού σας ωραρίου, δεν είστε υποχρεωμένοι να τις δέχεστε…

Ειλικρινά, αυτό το έγγραφο, που το βρήκα δημοσιευμένο στο alfavita. gr με χαροποίησε.

simantikiparemvasiipourgou1

Τη ΔΟΕ αντίθετα ουδόλως τη χαροποίησε. Την τόσο αγωνιστική αυτή Ομοσπονδία που τόσα χρόνια μάχεται για να μας προασπίσει από κάθε αδικία. Χωρίς καθόλου να λάβει υπόψη τις δεσμεύσεις του ίδιου του αναπληρωτή υπουργού, Τάσου Κουράκη, για το ωράριο των εκπαιδευτικών, αρπάχτηκε από το απαντητικό έγγραφο μιας διοικητικής υπαλλήλου που σαφώς δεν έχει καμία ισχύ και δεν παράγει νομοθεσία.Με ημερομηνία 5 Φεβρουαρίου και ενώ η κυβέρνηση δεν είχε καν πάρει ψήφο εμπιστοσύνης στη βουλή.Χρησιμοποιώντας βαρύτατες εκφράσεις όπως “σκοπιμότητα” και “φληναφήματα” και απειλώντας με σύγκρουση!!! Εδώ γελάνε!!!!!!!!!!!

Ποιος τα λέει και πουλάει τζάμπα αγωνιστικότητα!

Η γαλαζοπράσινη ηγεσία της ΔΟΕ που τόσα χρόνια έβλεπε τους νόμους ΠΑΣΟΚ και ΝΔ να περνάνε σε βάρος μας και κατέπνιγε με κάθε τρόπο την αγωνιστική αντίδραση του κλάδου. Άνθρωποι που έχουν ξεχάσει τι σημαίνει να διδάσκεις μέσα σε αίθουσα και έχουν από καιρό θρονιαστεί σε καρέκλες συνδικαλιστικές. Τι ξέρουν αυτοί και τι τους κόφτει τι τραβάμε; Και με τα ωράρια και με τις … ψείρες ακόμη!

Είναι τόσο βλακώδης η αντίδρασή τους στα αυτιά όσων δουλεύουμε συνειδητά και με αίσθηση καθήκοντος προς τους μαθητές μας στα σχολεία. Που δε χρειάζεται κανένας διευθυντής να μας κρατήσει μετά το διδακτικό μας ωράριο για να μείνουμε στο σχολείο όχι μόνο για έξι ώρες τη μέρα αλλά και πολύ περισσότερες. Ή και να εργαστούμε από το σπίτι μας. Ειδικά όσοι είμαστε σε σχολείο ΕΑΕΠ. Και αναγκαζόμαστε να μένουμε και μετά τις 14.00 για να συνεδριάσουμε ή να ενημερώσουμε γονείς. Πότε ασχολήθηκε με μας η ΔΟΕ; Πότε έβγαλε καταγγελία στους προηγούμενους κυβερνήτες που κατάντησαν έτσι τον εκπαιδευτικό; Να φτάνει πέντε η ώρα το απόγευμα και να είμαστε ακόμη στο σχολείο. Νηστικοί και διαλυμένοι από την κούραση.

Και τι έκανε για όσα τραβάμε μετά την κατάργηση της καθαρίστριας εν ώρα λειτουργίας του σχολείου; Που αναγκαζόμαστε να καθαρίζουμε εμετούς των παιδιών μόνοι μας; Και μετά να καταρρέουμε κι εμείς από τις ιώσεις των παιδιών;

Τι έκανε επίσης για να προστατεύσει τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών που υποστήκαμε ατύχημα εν ώρα εργασίας; Μέσα στα άθλια διδακτήρια που δεν πληρούν στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας; Το έχω πληρώσει κι εγώ το απαράδεκτο καθεστώς εργασίας μας και θα έχω σε όλη μου τη ζωή προβλήματα και θα πονάω. Και όμως δε θυμάμαι ούτε ο σύλλογός μου ούτε και η ΔΟΕ να έβγαλαν ανακοίνωση όταν έπεσα σε ώρα εφημερίας και κόντεψα να σκοτωθώ. Μούγκα!

Και τώρα ξαφνικά τους έπιασε το επαναστατικό τους! Τώρα ξύπνησαν! Πως κινδυνεύει το ωράριό μας!

Γιατί μια υπάλληλος του υπουργείου απάντησε με βάση τη νομοθεσία των προηγούμενων κυβερνήσεων πως αν μας ανατεθεί συγκεκριμένη εργασία πρέπει να παραμείνουμε στο σχολείο. Και με πρόσχημα πως ανέφερε και την αναπλήρωση εκπαιδευτικού που απουσιάζει έκτακτα.

Η ΔΟΕ το μετέφρασε αυτόματα πως αυτό συνεπάγεται παραβίαση διδακτικού ωραρίου. Χωρίς το έγγραφο της υπαλλήλου του υπουργείου να λέει κάτι τέτοιο.

Και ας δούμε μια αληθινή περίπτωση από σχολείο. Και που αποτέλεσε σημείο τριβής σε φετινή μας συνεδρίαση στο σχολείο μας:

Είναι γνωστό πως όταν πηγαίνουμε διδακτικές επισκέψεις τα παιδιά τα συνοδεύουν συνήθως οι δάσκαλοι των τάξεων. Αποτέλεσμα οι συνάδελφοι ειδικοτήτων τις ίδιες ώρες να κάθονται στο γραφείο του σχολείου αφού λείπουν τα τμήματα που θα δίδασκαν. Αν λοιπόν τύχει να απουσιάζουν εκτάκτως την ίδια μέρα κάποιοι εκπαιδευτικοί, τι πρέπει να γίνει στο σχολείο;

Τι έχει να μας προτείνει η ΔΟΕ επ’ αυτού;

Η συνήθης πρακτική στα περισσότερα σχολεία είναι το μοίρασμα των μαθητών σε άλλες τάξεις. Κάτι που δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα και ειδικά σε τμήματα που έχουν μεγάλο αριθμό μαθητών ή μικροσκοπικές αίθουσες διδασκαλίας ή παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Παρόμοια προβλήματα προκύπτουν όταν απουσιάζει εκτάκτως ο συνάδελφος του Ολοήμερου. Τι κάνουμε στην περίπτωση αυτή;

Λέμε πως το διδακτικό μου ωράριο τελείωσε και σηκώνομαι και φεύγω;

Δεν ξέρω τι λέει η ΔΟΕ. Ούτε και αν γνωρίζει τις αληθινές συνθήκες που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στα σχολεία μας. Ξέρω όμως πως τα σχολεία τόσα χρόνια λειτουργούν χάρη στον πατριωτισμό και την αυτοθυσία των εκπαιδευτικών.

Και λέω ακόμη πως η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να δει και αυτά τα προβλήματα. Και να βρεθούν λύσεις. Λύσεις επωφελείς  για όλους, που θα έλεγε και  ο Βαρουφάκης,  και για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές και για τους γονείς και για το υπουργείο. Ξεκινώντας από υλοποιήσιμες προτάσεις από μας τους ίδιους. Και όχι από καταγγελίες σε μια κυβέρνηση που δεν έχει κλείσει ούτε μήνα. Και μάλιστα μια κυβέρνηση που έχει δείξει από την αρχή τη διάθεσή της να στηρίξει με κάθε τρόπο τους εκπαιδευτικούς.

Είναι τώρα η ώρα να καθίσουμε και να επεξεργαστούμε προτάσεις και να καταγράψουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Και να τα θέσουμε υπόψη του υπουργείου. Αν κωφεύσει, αν αρνηθεί να τα επιλύσει, τότε ναι, να υπάρξει και αγωνιστική απάντηση εκ μέρους μας και σύγκρουση ακόμη.

Αλλιώς, αν ακολουθήσουμε τη λογική της ΔΟΕ, να βγω κι εγώ και να ζητάω τα ρέστα που στην τάξη μου έχει ψείρες και κινδυνεύω να κολλήσουν και στις δικές μου τρίχες. Με λίγα λόγια να χάσουμε κάθε σοβαρότητα και κυριολεκτικά και μεταφορικά να ασχολούμαστε με τρίχες…

_____________________________________________________
Κάνω το επάγγελμα του ανθρώπου και το επάγγελμα του υπαλλήλου.
Δραματικά ασυμβίβαστα πράγματα. (Σεφέρης)

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: