Η χθεσινή μας συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας δεν είχε μόνο σκοπό την
ενημέρωση για πιστώσεις και προσλήψεις, αλλά μία πολύπλευρη συζήτηση των
καταστάσεων που υπάρχουν στο δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο.
ΔΥΕΠ
Για τις ΔΥΕΠ τονίσαμε τα οργανωτικά προβλήματα τα οποία
παρατηρήθηκαν από την αρχή και συνεχίζουν να παρατηρούνται σε όλο το φάσμα των διαδικασιών. Αναφερθήκαμε και στη μεταφορά μαθητών και δασκάλων (νόμιμα) σε άλλη πόλη, κάτι το οποίο δημιουργεί προβλήματα στον εκπαιδευτικό που είναι μειωμένου ωραρίου και αναγκάζεται πλέον να νοικιάσει σπίτι. Με επιχειρήματα λοιπόν και πολλή συζήτηση καταλήξαμε πόσο δυσλειτουργικό –εκτός από επικίνδυνο- είναι το μειωμένο ωράριο στην εκπαίδευση. Οι αρμόδιοι φορείς συμφώνησαν μαζί μας και για τα δύο σκέλη και θέλουμε να πιστεύουμε ότι του χρόνου θα γίνει πράξη αυτό που απαιτήσαμε από την πρώτη στιγμή δυναμικά, αλλά και χθες έντονα, δηλαδή κανένας εκπαιδευτικός μειωμένου ωραρίου.
Σχετικά με τις προσλήψεις θα γίνουν - εκτός από τις σημερινές – μέσα στον Ιανουάριο με τα νούμερα να αλλάζουν συνεχώς (αφού ανοίγουν και νέες δομές) και να μην υπάρχει κάτι σταθερό κι ανακοινώσιμο. Πιθανότατα τα κενά θα ξαναζητηθούν σε μια γρήγορη διαδικασία στις αρχές του έτους για να προχωρήσουν σε προσλήψεις.
ΖΕΠ – ΓΕΝΙΚΗ
Για τα ΖΕΠ μας είπαν ότι έχουν καλυφθεί και ότι δεν υπάρχουν τα 190 κενά που υπολογίζαμε πριν καιρό. Βεβαίως κάποια λιγοστά υπάρχουν αλλά αυτά εξαρτώνται από τις πιστώσεις οι οποίες είναι μικρές σε αριθμό, όπως μα ανέφεραν . Στη Γενική εκπαίδευση όπου προκύψουν κενά θα καλυφθούν. Είναι περίοδος που πολλοί εκπαιδευτικοί παίρνουν άδειες και γι αυτό κρατάνε αυτές τις λίγες πιστώσεις για να γίνει ορθολογική κατανομή τους. Για την ειδική αγωγή υπάρχουν οι 81 πιστώσεις που υπήρχαν και το αρμόδιο τμήμα ευελπιστεί για σημαντική αύξηση. Αυτό όμως εξαρτάται από τις άδειες που θα προκύψουν στην γενική.
ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Από την πλευρά μας τονίσαμε ότι είναι απαράδεκτο να υπάρχουν εκπαιδευτικοί με 10 και πλέον έτη προϋπηρεσίας και να είναι ακόμα αναπληρωτές και απαιτήσαμε μόνιμους διορισμούς. Μας απάντησαν ότι έχει κατατεθεί εγγράφως αίτημα στους θεσμούς για μόνιμους διορισμούς και αυτή τη φορά ελπίζουν για θετική απάντηση.
ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Πέραν αυτού συζητήσαμε αναλυτικά τη δυνατότητα συνυπηρέτησης των εκπαιδευτικών, αφού όσο περνούν τα χρόνια πολλοί περισσότεροι συνάδελφοι πλέον είναι έγγαμοι. Έτσι λοιπόν καταθέσαμε πρόταση να υπάρχει η δυνατότητα στη δήλωση να δηλώνει κάποιος το όνομα του συζύγου του/της και αυτός που βρίσκεται στην υψηλότερη θέση να κατεβαίνει στη θέση του συζύγου του/της, ώστε να τοποθετηθούν μαζί με βάση τη δήλωση τους όπου υπάρχουν δύο κενά. Είναι μια πρόταση στην οποία οι έγγαμοι με συνάδελφο θα ικανοποιηθούν διότι θα μπορούν να εξασφαλίσουν απόλυτα τη συνυπηρέτηση και οι μη έγγαμοι απλά θα ανεβαίνουν θέσεις.
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Ζητήσαμε μα μετουσιωθεί σε πράξη το πάγιο αίτημα του κλάδου μας για υποχρεωτική διετή φοίτηση στα νηπιαγωγεία. Η απάντηση που λάβαμε ήταν ότι ο Υπουργός το έχει δηλώσει ήδη (κάτι που το γνωρίζουμε όλοι μας βεβαίως) και ότι θα δρομολογηθεί.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ
Στο θέμα του ολοημέρου, αναφέραμε τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται στη λειτουργία του αλλά και τον προσανατολισμό που έχει λάβει φέτος με αρκετά παραδείγματα που βιώνουμε εμείς άλλα και εκατοντάδες μέλη του συλλόγου μας που μας τα παραθέτουν καθημερινά. Απαιτήσαμε υπεύθυνο ολοημέρου δάσκαλο. Ζητήσαμε το ολοήμερο να βασίζεται σε δάσκαλο που προσλαμβάνεται μόνο γι αυτό και να μη γίνεται συμπλήρωση ωραρίου. Φυσικά πρωτίστως για τους μαθητές και δευτερευόντως για τους εκπαιδευτικούς. Επιπροσθέτως, δηλώσαμε ότι οι συγκεκριμένες ειδικότητες που διδάσκουν στο δημοτικό σχολείο θα πρέπει να συνεχίσουν να διδάσκουν το μάθημά τους και σε αυτό μπορεί να βοηθήσει το Υπουργείο σταματώντας να αναγκάζει τους δασκάλους να παίρνουν τα μαθήματά τους. Μας απάντησαν ότι γνωρίζουν αρκετά από τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί φέτος και ότι θα προσπαθήσουν να εξορθολογίσουν την κατάσταση στο ολοήμερο την επόμενη χρονιά. Επίσης απαιτήσαμε να προσμετρείται η ώρα σίτισης ως διδακτική ώρα, κάτι το οποίο θα γίνει αποδεκτό από τη νέα χρονιά όπως μας απάντησαν.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Στο θέμα των δικαιωμάτων των αναπληρωτών επιμείναμε συγκεκριμένα στις άδειες οι οποίες στην ουσία είναι άνευ αποδοχών για τους αναπληρωτές και ειδικότερα στις άδειες λοχείας. Απαιτήσαμε να αρθούν τα νομικά κωλύματα για τις συναδέλφισσες και να αυξηθεί ο χρόνος που δικαιούνται άδεια. Θέσαμε θέματα ίσων δικαιωμάτων , προστασίας της ελληνικής οικογένειας και υπογεννητικότητας της χώρας τα οποία πρέπει να ζυγίσει το Υπουργείο και να αλλάξει τα ισχύοντα. Θα ξαναεπανέλθουμε για το θέμα και ελπίζουμε σε θετική έκβαση.
ΤΡΟΠΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Για τον τρόπο τοποθέτησης των αναπληρωτών καταγγείλαμε ότι δεν τηρούνται οι διαδικασίες σε πολλές πρωτοβάθμιες, ότι οι διευθυντές αυθαιρετούν και μαγειρεύουν τις τοποθετήσεις τηρώντας δύο μέτρα και δύο σταθμά. Ζητήσαμε σαφή εγκύκλιο σε όλες τις διευθύνσεις η οποία θα αναφέρει ότι οι αναπληρωτές δηλώνουν σχολεία και όχι δήμους. Ζητήσαμε επίσης ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας και διαφάνεια σε όλες τις διαδικασίες. Να τονίσουμε ότι οι αρμόδιοι έμειναν έκπληκτοι με τις τακτικές που εφαρμόζουν οι διευθυντές εκπαίδευσης και δε φτάνουν ποτέ στ’ αυτιά τους. Επιπλέον ζητήσαμε καθαρογραφή του νόμου για τις τοποθετήσεις διότι χρήζει παρερμηνειών ο ισχύοντας. Τέλος προτείναμε μια αλλαγή που ζητείται από πολλά μέλη μας σχετικά με τους έγγαμους. Συγκεκριμένα ζητήσαμε να προηγούνται (όπως ισχύει οι έγγαμοι με παιδιά κλπ) αλλα μόνο στην περίπτωση που ο/η σύζυγος αποδεδειγμένα κατοικεί στο νομό πρόσληψης του αναπληρωτή. Δε νοείται κάποιος έγγαμος αναπληρωτής να προσληφθεί για παράδειγμα στις Κυκλάδες και να επιλέξει πρώτος τη στιγμή που ο/η σύζυγος κατοικεί στην Αθήνα. Αν όμως κατοικεί σε νησί των Κυκλάδων τότε καλώς να προηγείται για να προασπιστεί η ελληνική οικογένεια.
ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ
Επιπλέον συζητήσαμε για το επίδομα ανεργίας κι τους τρόπους για να εξαιρεθούν από τις ισχύοντες ρυθμίσεις οι αναπληρωτές και μας παρέπεμψαν στο Υπουργείο απασχόλησης.
ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ
Τέλος, ενημερωθήκαμε ότι η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων δε θα έχει αναδρομική ισχύ.
Φυσικά για όλα τα παραπάνω και για πάρα πολλά ακόμα ζητήματα θα επανέλθουμε τη νέα χρονιά με διαδοχικές συναντήσεις και με δυναμικές διεκδικήσεις.
Συνάδελφοι ο ΠΣΑΕΠ δε θα αγωνιστεί μόνο για πιστώσεις και γρήγορη ενημέρωση. Δεν είναι στόχος μας να κάνουμε δημόσιες σχέσεις στο Υπουργείο. Στοχεύουμε να προτείνουμε τρόπους για να εξαλειφθούν οι αδικίες που βιώνουν οι αναπληρωτές στην καθημερινότητά τους . Αναλαμβάνουμε το κόστος και παίρνουμε εγγράφως θέση για όλα τα ζητήματα, δεν κρυβόμαστε. Ξέρετε ποιοι είμαστε και ότι αγωνιζόμαστε ισότιμα για όλους.
Ελάτε μαζί μας να γιγαντώσουμε το σύλλογο και να διεκδικήσουμε δυναμικά αυτά που μας αναλογούν . Γραφτείτε στην παρακάτω φόρμα.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe120lat1mYPMqTmwB-IX-WHMgoRzsDr6dj1W07nsZF9GL8pg/viewform
ΔΥΕΠ
Για τις ΔΥΕΠ τονίσαμε τα οργανωτικά προβλήματα τα οποία
παρατηρήθηκαν από την αρχή και συνεχίζουν να παρατηρούνται σε όλο το φάσμα των διαδικασιών. Αναφερθήκαμε και στη μεταφορά μαθητών και δασκάλων (νόμιμα) σε άλλη πόλη, κάτι το οποίο δημιουργεί προβλήματα στον εκπαιδευτικό που είναι μειωμένου ωραρίου και αναγκάζεται πλέον να νοικιάσει σπίτι. Με επιχειρήματα λοιπόν και πολλή συζήτηση καταλήξαμε πόσο δυσλειτουργικό –εκτός από επικίνδυνο- είναι το μειωμένο ωράριο στην εκπαίδευση. Οι αρμόδιοι φορείς συμφώνησαν μαζί μας και για τα δύο σκέλη και θέλουμε να πιστεύουμε ότι του χρόνου θα γίνει πράξη αυτό που απαιτήσαμε από την πρώτη στιγμή δυναμικά, αλλά και χθες έντονα, δηλαδή κανένας εκπαιδευτικός μειωμένου ωραρίου.
Σχετικά με τις προσλήψεις θα γίνουν - εκτός από τις σημερινές – μέσα στον Ιανουάριο με τα νούμερα να αλλάζουν συνεχώς (αφού ανοίγουν και νέες δομές) και να μην υπάρχει κάτι σταθερό κι ανακοινώσιμο. Πιθανότατα τα κενά θα ξαναζητηθούν σε μια γρήγορη διαδικασία στις αρχές του έτους για να προχωρήσουν σε προσλήψεις.
ΖΕΠ – ΓΕΝΙΚΗ
Για τα ΖΕΠ μας είπαν ότι έχουν καλυφθεί και ότι δεν υπάρχουν τα 190 κενά που υπολογίζαμε πριν καιρό. Βεβαίως κάποια λιγοστά υπάρχουν αλλά αυτά εξαρτώνται από τις πιστώσεις οι οποίες είναι μικρές σε αριθμό, όπως μα ανέφεραν . Στη Γενική εκπαίδευση όπου προκύψουν κενά θα καλυφθούν. Είναι περίοδος που πολλοί εκπαιδευτικοί παίρνουν άδειες και γι αυτό κρατάνε αυτές τις λίγες πιστώσεις για να γίνει ορθολογική κατανομή τους. Για την ειδική αγωγή υπάρχουν οι 81 πιστώσεις που υπήρχαν και το αρμόδιο τμήμα ευελπιστεί για σημαντική αύξηση. Αυτό όμως εξαρτάται από τις άδειες που θα προκύψουν στην γενική.
ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Από την πλευρά μας τονίσαμε ότι είναι απαράδεκτο να υπάρχουν εκπαιδευτικοί με 10 και πλέον έτη προϋπηρεσίας και να είναι ακόμα αναπληρωτές και απαιτήσαμε μόνιμους διορισμούς. Μας απάντησαν ότι έχει κατατεθεί εγγράφως αίτημα στους θεσμούς για μόνιμους διορισμούς και αυτή τη φορά ελπίζουν για θετική απάντηση.
ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Πέραν αυτού συζητήσαμε αναλυτικά τη δυνατότητα συνυπηρέτησης των εκπαιδευτικών, αφού όσο περνούν τα χρόνια πολλοί περισσότεροι συνάδελφοι πλέον είναι έγγαμοι. Έτσι λοιπόν καταθέσαμε πρόταση να υπάρχει η δυνατότητα στη δήλωση να δηλώνει κάποιος το όνομα του συζύγου του/της και αυτός που βρίσκεται στην υψηλότερη θέση να κατεβαίνει στη θέση του συζύγου του/της, ώστε να τοποθετηθούν μαζί με βάση τη δήλωση τους όπου υπάρχουν δύο κενά. Είναι μια πρόταση στην οποία οι έγγαμοι με συνάδελφο θα ικανοποιηθούν διότι θα μπορούν να εξασφαλίσουν απόλυτα τη συνυπηρέτηση και οι μη έγγαμοι απλά θα ανεβαίνουν θέσεις.
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Ζητήσαμε μα μετουσιωθεί σε πράξη το πάγιο αίτημα του κλάδου μας για υποχρεωτική διετή φοίτηση στα νηπιαγωγεία. Η απάντηση που λάβαμε ήταν ότι ο Υπουργός το έχει δηλώσει ήδη (κάτι που το γνωρίζουμε όλοι μας βεβαίως) και ότι θα δρομολογηθεί.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ
Στο θέμα του ολοημέρου, αναφέραμε τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται στη λειτουργία του αλλά και τον προσανατολισμό που έχει λάβει φέτος με αρκετά παραδείγματα που βιώνουμε εμείς άλλα και εκατοντάδες μέλη του συλλόγου μας που μας τα παραθέτουν καθημερινά. Απαιτήσαμε υπεύθυνο ολοημέρου δάσκαλο. Ζητήσαμε το ολοήμερο να βασίζεται σε δάσκαλο που προσλαμβάνεται μόνο γι αυτό και να μη γίνεται συμπλήρωση ωραρίου. Φυσικά πρωτίστως για τους μαθητές και δευτερευόντως για τους εκπαιδευτικούς. Επιπροσθέτως, δηλώσαμε ότι οι συγκεκριμένες ειδικότητες που διδάσκουν στο δημοτικό σχολείο θα πρέπει να συνεχίσουν να διδάσκουν το μάθημά τους και σε αυτό μπορεί να βοηθήσει το Υπουργείο σταματώντας να αναγκάζει τους δασκάλους να παίρνουν τα μαθήματά τους. Μας απάντησαν ότι γνωρίζουν αρκετά από τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί φέτος και ότι θα προσπαθήσουν να εξορθολογίσουν την κατάσταση στο ολοήμερο την επόμενη χρονιά. Επίσης απαιτήσαμε να προσμετρείται η ώρα σίτισης ως διδακτική ώρα, κάτι το οποίο θα γίνει αποδεκτό από τη νέα χρονιά όπως μας απάντησαν.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Στο θέμα των δικαιωμάτων των αναπληρωτών επιμείναμε συγκεκριμένα στις άδειες οι οποίες στην ουσία είναι άνευ αποδοχών για τους αναπληρωτές και ειδικότερα στις άδειες λοχείας. Απαιτήσαμε να αρθούν τα νομικά κωλύματα για τις συναδέλφισσες και να αυξηθεί ο χρόνος που δικαιούνται άδεια. Θέσαμε θέματα ίσων δικαιωμάτων , προστασίας της ελληνικής οικογένειας και υπογεννητικότητας της χώρας τα οποία πρέπει να ζυγίσει το Υπουργείο και να αλλάξει τα ισχύοντα. Θα ξαναεπανέλθουμε για το θέμα και ελπίζουμε σε θετική έκβαση.
ΤΡΟΠΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Για τον τρόπο τοποθέτησης των αναπληρωτών καταγγείλαμε ότι δεν τηρούνται οι διαδικασίες σε πολλές πρωτοβάθμιες, ότι οι διευθυντές αυθαιρετούν και μαγειρεύουν τις τοποθετήσεις τηρώντας δύο μέτρα και δύο σταθμά. Ζητήσαμε σαφή εγκύκλιο σε όλες τις διευθύνσεις η οποία θα αναφέρει ότι οι αναπληρωτές δηλώνουν σχολεία και όχι δήμους. Ζητήσαμε επίσης ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας και διαφάνεια σε όλες τις διαδικασίες. Να τονίσουμε ότι οι αρμόδιοι έμειναν έκπληκτοι με τις τακτικές που εφαρμόζουν οι διευθυντές εκπαίδευσης και δε φτάνουν ποτέ στ’ αυτιά τους. Επιπλέον ζητήσαμε καθαρογραφή του νόμου για τις τοποθετήσεις διότι χρήζει παρερμηνειών ο ισχύοντας. Τέλος προτείναμε μια αλλαγή που ζητείται από πολλά μέλη μας σχετικά με τους έγγαμους. Συγκεκριμένα ζητήσαμε να προηγούνται (όπως ισχύει οι έγγαμοι με παιδιά κλπ) αλλα μόνο στην περίπτωση που ο/η σύζυγος αποδεδειγμένα κατοικεί στο νομό πρόσληψης του αναπληρωτή. Δε νοείται κάποιος έγγαμος αναπληρωτής να προσληφθεί για παράδειγμα στις Κυκλάδες και να επιλέξει πρώτος τη στιγμή που ο/η σύζυγος κατοικεί στην Αθήνα. Αν όμως κατοικεί σε νησί των Κυκλάδων τότε καλώς να προηγείται για να προασπιστεί η ελληνική οικογένεια.
ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ
Επιπλέον συζητήσαμε για το επίδομα ανεργίας κι τους τρόπους για να εξαιρεθούν από τις ισχύοντες ρυθμίσεις οι αναπληρωτές και μας παρέπεμψαν στο Υπουργείο απασχόλησης.
ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ
Τέλος, ενημερωθήκαμε ότι η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων δε θα έχει αναδρομική ισχύ.
Φυσικά για όλα τα παραπάνω και για πάρα πολλά ακόμα ζητήματα θα επανέλθουμε τη νέα χρονιά με διαδοχικές συναντήσεις και με δυναμικές διεκδικήσεις.
Συνάδελφοι ο ΠΣΑΕΠ δε θα αγωνιστεί μόνο για πιστώσεις και γρήγορη ενημέρωση. Δεν είναι στόχος μας να κάνουμε δημόσιες σχέσεις στο Υπουργείο. Στοχεύουμε να προτείνουμε τρόπους για να εξαλειφθούν οι αδικίες που βιώνουν οι αναπληρωτές στην καθημερινότητά τους . Αναλαμβάνουμε το κόστος και παίρνουμε εγγράφως θέση για όλα τα ζητήματα, δεν κρυβόμαστε. Ξέρετε ποιοι είμαστε και ότι αγωνιζόμαστε ισότιμα για όλους.
Ελάτε μαζί μας να γιγαντώσουμε το σύλλογο και να διεκδικήσουμε δυναμικά αυτά που μας αναλογούν . Γραφτείτε στην παρακάτω φόρμα.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe120lat1mYPMqTmwB-IX-WHMgoRzsDr6dj1W07nsZF9GL8pg/viewform
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου