Στην «ημιεθιμοτυπική», όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος ο νέος Υπουργός Παιδείας,
συνάντηση που είχαν μαζί του τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. την Πέμπτη
1/12/2016, δεν δόθηκαν απαντήσεις στα ζητήματα που τέθηκαν, δεν υπήρξαν
δεσμεύσεις, αναγγέλθηκε, από τον Υπουργό, ο προγραμματισμός σειράς «θεματικών»
συναντήσεων με τις Ομοσπονδίες ενώ ταυτόχρονα θίχτηκαν σοβαρά ζητήματα που
απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα με αποτέλεσμα να μπορούν να βγουν τα πρώτα
συμπεράσματα για την πολιτική που πρόκειται να ακολουθήσει η νέα ηγεσία του
Υπουργείου Παιδείας.
Αυτό που έγινε κατανοητό από τη συζήτηση ήταν ότι η πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας και φυσικά η κυβέρνηση είναι στενά συνυφασμένη με τις εκθέσεις, κατευθύνσεις και συζητήσεις με τους «θεσμούς». Η χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής συνδέεται με τη «διαπραγμάτευση» επί των εκθέσεων του ΟΟΣΑ για την Παιδεία, το σχεδιασμό του τριετούς προγράμματος που κλείνει στις 5/12/2016 στο eurogroup και γενικότερα με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας μας.
Ο κ. Υπουργός τόνισε ότι η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας έχει συνέχεια και δεν εξαρτάται από την αλλαγή στη θέση του Υπουργού.
Η αξιολόγηση (σχεδιασμός και αποτίμηση είπε ο κ. Υπουργός ότι θεωρεί ως σωστότερο όρο) θα έχει τα χαρακτηριστικά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δομών της πολιτείας, της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης. Ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι ο τρόπος υλοποίησης θα προκύψει έπειτα από διάλογο με τις Ομοσπονδίες και δε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Η υλοποίησή της, όμως, είναι προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση του Υπουργείου Παιδείας (από την Ε.Ε.) με κονδύλια που θα χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση των διορισμών. Ουσιαστικά ο υπουργός Παιδείας είπε ότι οι 20.000 διορισμοί για τους οποίους μιλούσε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία δεν πρόκειται να γίνουν.
Για τις δηλώσεις περί αυτονομίας των σχολικών μονάδων ο κ. Υπουργός διευκρίνισε ότι δεν αναφέρεται σε οικονομική αυτονομία ούτε σε αυτονομία επί της εκπαιδευτικής διαδικασίας – πολιτικής (π.χ. την επιλογή των βιβλίων που θα διδαχθούν) αλλά σε μια διαδικασία διοικητικής αυτονομίας που θα περιορίσει τη γραφειοκρατία. Ταυτόχρονα δήλωσε ότι «δεν ευθύνονται πάντα οι εκπαιδευτικές πολιτικές για τα προβλήματα των σχολείων», μεταθέτοντας ουσιαστικά την ευθύνη στους ίδιους τους συλλόγους διδασκόντων.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε στο λίγο χρόνο που είχε στη διάθεσή του όλη τη σειρά των ζητημάτων που απασχολούν τον κλάδο:
· Αύξηση δαπανών για την παιδεία
· Άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση
· Κατάργηση των Υ.Α. για το ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία που έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα (ωράριο νηπιαγωγών, τεχνητά πλεονάσματα ωρών δασκάλων – ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων, μείωση προσλήψεων αναπληρωτών – απόλυση 5.000 αναπληρωτών κατά τη φετινή χρονιά, υποβάθμιση των μαθημάτων Γαλλικών και Γερμανικών με δημιουργία τεράστιων προβλημάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, μη προσμέτρηση των ωρών σίτισης σε όλους τους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου – απλήρωτη εργασία, κατάργηση του ενός υπεύθυνου ολοήμερου…)
· Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης
· Επιτακτική ανάγκη στήριξης της Ειδικής Αγωγής – Μόνιμος διορισμός των επί σειρά ετών αναπληρωτών
· Απόδοση οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων – Ομαλοποίηση, επιτέλους, της προβληματικής κατάστασης που δημιούργησαν οι παράνομες «υποχρεωτικές» μετατάξεις
· Άρση των συγχωνεύσεων – καταργήσεων των σχολικών μονάδων
· Αποκατάσταση του κλίματος εργασιακής ανασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς
· Ανάγκη περιορισμού στο ελάχιστο των ελαστικών μορφών εργασίας. Τεράστια προβλήματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών (άδειες, περίθαλψη, επίδομα θέσης ευθύνης, κλπ.)
· Αποκατάσταση των αποδοχών και των συντάξεων στα προ κρίσης επίπεδα. Τεράστιο ζήτημα που δημιούργησε η παλινωδία στο θέμα της ρύθμισης για τη συνταξιοδότηση εκπαιδευτικών με το παλαιό καθεστώς και ανάγκη άμεσης επίλυσής του
· Εκπαίδευση παιδιών μεταναστών και επίλυση των προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η απουσία διαλόγου με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και ο «περίεργος» ρόλος των Μ.Κ.Ο. – ανάγκη παρέμβασης του Υπουργείου για το απαράδεκτο και προσβλητικό για τους εκπαιδευτικούς κείμενο της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
· Απουσία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με την ευθύνη της πολιτείας
· Θέμα άμεσης επαναλειτουργίας της μετεκπαίδευσης για το σύνολο των εκπαιδευτικών
· Δικαίωμα στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για επιμόρφωση στο Β’ επίπεδο
· Πειθαρχικό δίκαιο
· Εκπαίδευση ελληνοπαίδων εξωτερικού
· Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων
· Πραγματοποίηση μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2016-2017
Για όλα τα παραπάνω ζητήματα θα κατατεθεί υπόμνημα ενόψει των συναντήσεων με την πολιτική ηγεσία.
Για το ζήτημα της πραγματοποίησης των μεταθέσεων οι συνεργάτες του Υπουργού ενημέρωσαν το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ότι επίκειται νομοθετική ρύθμιση ώστε οι αιτήσεις να πραγματοποιηθούν με ηλεκτρονικό τρόπο από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη Ιανουαρίου - αρχές Φεβρουαρίου με στόχο οι μεταθέσεις να πραγματοποιηθούν στα τέλη Μαρτίου – Αρχές Απριλίου. Όσο για το θέμα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων (για την οποία έγινε με τη συμβολή της Δ.Ο.Ε. το πρώτο βήμα αλλά απαιτείται σοβαρή δουλειά στη συνέχεια) ενημερωθήκαμε ότι η διαδικασία θα προχωρήσει με στόχο την ολοκλήρωσή της για το επόμενο διδακτικό έτος.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί πως η πολιτική ηγεσία δεν διαθέτει πίστωση χρόνου για την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης, χρειάζονται άμεσες ενέργειες στην αποκατάσταση του κλίματος ομαλότητας στα σχολεία και θα συνεχίσει να αναδεικνύει όλα τα ζητήματα και το μέγεθος των ευθυνών της πολιτικής ηγεσίας στην κατεύθυνση της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου, των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.
Αυτό που έγινε κατανοητό από τη συζήτηση ήταν ότι η πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας και φυσικά η κυβέρνηση είναι στενά συνυφασμένη με τις εκθέσεις, κατευθύνσεις και συζητήσεις με τους «θεσμούς». Η χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής συνδέεται με τη «διαπραγμάτευση» επί των εκθέσεων του ΟΟΣΑ για την Παιδεία, το σχεδιασμό του τριετούς προγράμματος που κλείνει στις 5/12/2016 στο eurogroup και γενικότερα με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας μας.
Ο κ. Υπουργός τόνισε ότι η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας έχει συνέχεια και δεν εξαρτάται από την αλλαγή στη θέση του Υπουργού.
Η αξιολόγηση (σχεδιασμός και αποτίμηση είπε ο κ. Υπουργός ότι θεωρεί ως σωστότερο όρο) θα έχει τα χαρακτηριστικά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δομών της πολιτείας, της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης. Ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι ο τρόπος υλοποίησης θα προκύψει έπειτα από διάλογο με τις Ομοσπονδίες και δε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Η υλοποίησή της, όμως, είναι προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση του Υπουργείου Παιδείας (από την Ε.Ε.) με κονδύλια που θα χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση των διορισμών. Ουσιαστικά ο υπουργός Παιδείας είπε ότι οι 20.000 διορισμοί για τους οποίους μιλούσε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία δεν πρόκειται να γίνουν.
Για τις δηλώσεις περί αυτονομίας των σχολικών μονάδων ο κ. Υπουργός διευκρίνισε ότι δεν αναφέρεται σε οικονομική αυτονομία ούτε σε αυτονομία επί της εκπαιδευτικής διαδικασίας – πολιτικής (π.χ. την επιλογή των βιβλίων που θα διδαχθούν) αλλά σε μια διαδικασία διοικητικής αυτονομίας που θα περιορίσει τη γραφειοκρατία. Ταυτόχρονα δήλωσε ότι «δεν ευθύνονται πάντα οι εκπαιδευτικές πολιτικές για τα προβλήματα των σχολείων», μεταθέτοντας ουσιαστικά την ευθύνη στους ίδιους τους συλλόγους διδασκόντων.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε στο λίγο χρόνο που είχε στη διάθεσή του όλη τη σειρά των ζητημάτων που απασχολούν τον κλάδο:
· Αύξηση δαπανών για την παιδεία
· Άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση
· Κατάργηση των Υ.Α. για το ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία που έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα (ωράριο νηπιαγωγών, τεχνητά πλεονάσματα ωρών δασκάλων – ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων, μείωση προσλήψεων αναπληρωτών – απόλυση 5.000 αναπληρωτών κατά τη φετινή χρονιά, υποβάθμιση των μαθημάτων Γαλλικών και Γερμανικών με δημιουργία τεράστιων προβλημάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, μη προσμέτρηση των ωρών σίτισης σε όλους τους εκπαιδευτικούς του ολοήμερου – απλήρωτη εργασία, κατάργηση του ενός υπεύθυνου ολοήμερου…)
· Κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης
· Επιτακτική ανάγκη στήριξης της Ειδικής Αγωγής – Μόνιμος διορισμός των επί σειρά ετών αναπληρωτών
· Απόδοση οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων – Ομαλοποίηση, επιτέλους, της προβληματικής κατάστασης που δημιούργησαν οι παράνομες «υποχρεωτικές» μετατάξεις
· Άρση των συγχωνεύσεων – καταργήσεων των σχολικών μονάδων
· Αποκατάσταση του κλίματος εργασιακής ανασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς
· Ανάγκη περιορισμού στο ελάχιστο των ελαστικών μορφών εργασίας. Τεράστια προβλήματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών (άδειες, περίθαλψη, επίδομα θέσης ευθύνης, κλπ.)
· Αποκατάσταση των αποδοχών και των συντάξεων στα προ κρίσης επίπεδα. Τεράστιο ζήτημα που δημιούργησε η παλινωδία στο θέμα της ρύθμισης για τη συνταξιοδότηση εκπαιδευτικών με το παλαιό καθεστώς και ανάγκη άμεσης επίλυσής του
· Εκπαίδευση παιδιών μεταναστών και επίλυση των προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η απουσία διαλόγου με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και ο «περίεργος» ρόλος των Μ.Κ.Ο. – ανάγκη παρέμβασης του Υπουργείου για το απαράδεκτο και προσβλητικό για τους εκπαιδευτικούς κείμενο της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
· Απουσία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με την ευθύνη της πολιτείας
· Θέμα άμεσης επαναλειτουργίας της μετεκπαίδευσης για το σύνολο των εκπαιδευτικών
· Δικαίωμα στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για επιμόρφωση στο Β’ επίπεδο
· Πειθαρχικό δίκαιο
· Εκπαίδευση ελληνοπαίδων εξωτερικού
· Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων
· Πραγματοποίηση μεταθέσεων για το σχολικό έτος 2016-2017
Για όλα τα παραπάνω ζητήματα θα κατατεθεί υπόμνημα ενόψει των συναντήσεων με την πολιτική ηγεσία.
Για το ζήτημα της πραγματοποίησης των μεταθέσεων οι συνεργάτες του Υπουργού ενημέρωσαν το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ότι επίκειται νομοθετική ρύθμιση ώστε οι αιτήσεις να πραγματοποιηθούν με ηλεκτρονικό τρόπο από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς κάτι που αναμένεται να γίνει στα τέλη Ιανουαρίου - αρχές Φεβρουαρίου με στόχο οι μεταθέσεις να πραγματοποιηθούν στα τέλη Μαρτίου – Αρχές Απριλίου. Όσο για το θέμα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων (για την οποία έγινε με τη συμβολή της Δ.Ο.Ε. το πρώτο βήμα αλλά απαιτείται σοβαρή δουλειά στη συνέχεια) ενημερωθήκαμε ότι η διαδικασία θα προχωρήσει με στόχο την ολοκλήρωσή της για το επόμενο διδακτικό έτος.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θεωρεί πως η πολιτική ηγεσία δεν διαθέτει πίστωση χρόνου για την επίλυση των προβλημάτων της εκπαίδευσης, χρειάζονται άμεσες ενέργειες στην αποκατάσταση του κλίματος ομαλότητας στα σχολεία και θα συνεχίσει να αναδεικνύει όλα τα ζητήματα και το μέγεθος των ευθυνών της πολιτικής ηγεσίας στην κατεύθυνση της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου, των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου