Προτού όμως φτάσουμε στην κάλπη, θα πρέπει να θυμόμαστε καλά σε ποια κατάσταση έχει φτάσει η παιδεία μας από τις κυβερνήσεις όλων των προηγούμενων ετών και που, πιστές στα Μνημόνια, προώθησαν και προωθούν το φτηνό, ευέλικτο σχολείο της αγοράς και συρρικνώνουν τη δημόσια εκπαίδευση, με την ομολογία μάλιστα ότι δε θα κάνουν κανένα διορισμό τουλάχιστον μέχρι το 2019.
· Με τις νέες ρυθμίσεις απαξιώνουν και διαλύουν την ειδική αγωγή.
· Με την εφαρμογή της υ/α για το ολοήμερο δημοτικό και το νηπιαγωγείο συρρικνώνεται το ολοήμερο και χάνονται ώρες μαθημάτων και τμήματα.
· Με τον τρόπο πρόσληψης απαξιώνονται τα πτυχία και η προϋπηρεσία και εισάγεται προσοντολόγιο στους αναπληρωτές ειδικής αγωγής, για να επεκταθεί στη συνέχεια και στους αναπληρωτές γενικής.
Με όλα τα παραπάνω καταργούνται χιλιάδες θέσεις εργασίας αλλά και κάθε όριο ανάμεσα σε ειδικότητες, σε ειδική και γενική αγωγή, σε πρωινή και απογευματινή λειτουργία ώστε να "τα κάνουν όλοι όλα" και φυσικά μειώνονται οι προσλήψεις των αναπληρωτών κατασκευάζοντας πλεονάσματα στους μόνιμους.
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και το νέο συμπληρωματικό Μνημόνιο με την ΕΕ και ΟΟΣΑ προβλέπει:
· Υποχρηματοδότηση και "οικονομική αυτονομία" των σχολείων
· Αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών - νέες μειώσεις μισθών
· Συγχωνεύσεις, Vouchers και δίδακτρα στα σχολεία
· Αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών και επομένως κλίμα ανταγωνισμού μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα.
- Μόνιμους, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών - κατάργηση ελαστικής εργασίας - μονιμοποίηση των αναπληρωτών και κάλυψη όλων των αναγκών γενικής και ειδικής αγωγής - διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία - χρήματα για την Παιδεία.
- Ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο - Δίχρονη δημόσια υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
- Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία - ο σύλλογος διδασκόντων να αποφασίζει για όλα - όχι στην αξιολόγηση - αυτοαξιολόγηση.
- Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη - αλλαγή στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης - αντικατάσταση των σχολικών εγχειριδίων από νέα, με πραγματικά παιδαγωγική στόχευση και μεθοδολογία.
Αν ξεχάσουμε ό,τι κερδήθηκε μέχρι σήμερα, είμαστε χαμένοι. Εμείς οι ίδιοι, μέσα από αγώνες, κερδίσαμε τα όποια δικαιώματα έχουμε και τώρα προσπαθούν να τα πάρουν πίσω.
Τα τελευταία χρόνια, εμείς σταματήσαμε την αξιολόγηση, τις απολύσεις, τις καταργήσεις σχολείων. Οι αντιδράσεις των συναδέλφων και των συλλόγων διδασκόντων ανάγκασαν το υπουργείο να αναγνωρίσει την ώρα σίτισης για τους εκπαιδευτικούς.
Όμως, η απογοήτευση, η παραίτηση, η αδράνεια, ο συμβιβασμός και η παραδοχή ότι “δε μπορούμε να κάνουμε τίποτα πια, όλα θα τα περάσουν” διευκολύνει τους κυβερνώντες να συνεχίζουν ανενόχλητοι την καταστροφή.
- Να ξαναβγούμε στο δρόμο! ΕΝΩΜΕΝΟΙ στον ΑΓΩΝΑ και όχι στην αναμονή, την αδράνεια και τη μιζέρια.
- Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, συμμετέχοντας στο σωματείο μας και στο Σύλλογο Διδασκόντων, ως ελεύθερες, ανεξάρτητες προσωπικότητες ή συλλογικότητες.
- Να δυναμώσουμε τον αγώνα και τα αιτήματά μας για αξιοπρεπή ζωή, για το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων της κοινωνικής πλειοψηφίας και για τον κλεμμένο πλούτο, που εμείς παράγουμε.
- που εξαντλείται σε προτάσεις και «διαλόγους», δίνοντας χρόνο στο Υπουργείο Παιδείας να ετοιμάζει την καρατόμηση των δικαιωμάτων μας,
- που αποδέχεται το πλαίσιο των Μνημονίων, των διαπραγματεύσεων, των θεσμών και της ΕΕ ως μονόδρομο και που -ακόμα και τώρα- δεν αρνείται ούτε καταγγέλλει το πλαίσιο του ΟΟΣΑ και ΕΕ για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση,
- που εκχωρεί την οργάνωση των αγώνων και της απεργίας στις ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ, χωρίς να οργανώνει τον αγώνα ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του Υπουργείου,
- που παραμένει στο ρόλο του παρατηρητή απέναντι στα σοβαρά προβλήματα των αναπληρωτών, των νηπιαγωγών, των ειδικοτήτων.
· η Ενωτική Δημοκρατική Κίνηση (πρώην ΔΑΚΕ) δημιουργήθηκε από υποψήφιους των ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ, θολώνοντας τα νερά για πολλούς συναδέλφους. Ανάλογα περιστατικά έχουν σημειωθεί και σε άλλους συλλόγους ανά την Ελλάδα, για να καλύψουν την προέλευσή τους από τα κόμματα που έχουν προξενήσει τη μεγάλη καταστροφή των δικαιωμάτων μας. Εκλέγονται όμως ως αιρετοί σε ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ με τη ΔΑΚΕ ή την ΠΑΣΚ και στη συνέχεια, ως αντιπρόσωποι στο συνέδριο της ΔΟΕ, στηρίζουν τις αντίστοιχες παρατάξεις…
· Η «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ» ήταν και είναι ένα ανεξάρτητο αγωνιστικό σχήμα χωρίς κομματικές αναφορές και χωρίς ιεραρχία.
Υπηρετούμε ένα συνδικαλιστικό κίνημα ταξικό, ανεξάρτητο από κράτος, κυβέρνηση, κόμματα, διοίκηση, που υπηρετεί τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου, τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Αγωνιζόμαστε για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, χωρίς εξουσία ανθρώπου πάνω σε άλλους ανθρώπους.
Στηρίζουμε - Ψηφίζουμε
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου