Πέμπτη 27 Μαΐου 2021

Ενημέρωση για τα Πειραματικά σχολεία της Σάμου

 Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, πειραματικά σχολεία στο Νομό Σάμου ορίσθηκαν: το 2ο Δημοτικό σχολείο, το 2ο Νηπιαγωγείο Ανατολικής Σάμου για την Α/θμια  και το 1ο Γυμνάσιο Ανατολικής Σάμου για την Β/θμια Εκπ/ση.

Τα σχολεία που έγιναν πειραματικά, χάνονται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, όπως προβλέπεται στις παραγράφους 15 και 16 στο άρθρο 19 του Ν.4692.

Έτσι, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΔΙΠΕ Σάμου (πρακτικό του ΠΥΣΠΕ Σάμου), στις 25 Μαΐου 2021, τοποθετήθηκαν οι εκπαιδευτικοί του 2ου Δημοτικού σχολείου και 2ου Νηπιαγωγείου Ανατολικής Σάμου σε νέες οργανικές θέσεις σε σχολεία-νηπιαγωγεία, που μπορείτε να τις δείτε στο: https://epikoinonia-samou.blogspot.com/2021/05/blog-post_26.html

Μετά τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, πρέπει η ΔΙΠΕ Σάμου:

·         να ζητήσει εκ νέου δηλώσεις τοποθέτησης από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είχαν ζητήσει βελτίωση θέσης και οριστικής τοποθέτησης, επειδή έχουν αλλάξει τα οργανικά κενά της Γενικής και της Ειδικής Αγωγής, μετά την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχασαν την οργανική τους θέση  στο 2ο Δημοτικό σχολείο και το 2ο Νηπιαγωγείο Ανατολικής Σάμου.

Τα νέα οργανικά κενά μπορείτε να τα δείτε στο: https://epikoinonia-samou.blogspot.com/2021/05/25-05-21.html

Ιδιαίτερα οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν ότι:

1.    Η επιλογή των μαθητών στα πειραματικά δεν θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας, αλλά με κλήρωση. Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 24 Ιουνίου και οι αιτήσεις θα γίνουν  μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης  (gov.gr)  από τις 28 Μαΐου έως τις 17 Ιουνίου 2021

2.      Στα σχολεία αυτά καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας τη χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου.

3.      Γίνεται υποχρεωτική μετακίνηση των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών, στην εκπαιδευτική τους διαδικασία, αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα δηλώσουν πειραματικά σχολεία με διετή θητεία, προκειμένου να επιμορφωθούν και να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, πρέπει να γνωρίζουν ότι:

·         αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα στο τελευταίο έτος της θητείας τους αξιολογούνται. Όσοι αξιολογηθούν θετικά συνεχίζουν την τετραετή θητεία τους, όσοι αξιολογηθούν αρνητικά ή δεν θελήσουν να αξιολογηθούν χάνουν την οριστική τους τοποθέτηση και τοποθετούνται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι με τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και, όπου αυτό δεν είναι δυνατόν, σε κενές θέσεις σχολείων όμορης ομάδας της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

·         Το διδακτικό ωράριο τίθενται σε αμφισβήτηση , αφού μετά από απόφαση του Υπ. Παιδείας και μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., μπορεί να τροποποιείται το διδακτικό ωράριο των υπηρετούντων εκπαιδευτικών (παράγραφος 23 του Άρθρου 19).

·         θεσμοθετείται η προσέλκυση χορηγών (άρθρο 23), η συμμετοχή του δήμου, του συλλόγου γονέων, συλλόγων αποφοίτων, αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» μέσω του Συμβουλίου στήριξης του σχολείου (άρθρο 22). Αυτό αποφασίζει για θέματα που σχετίζονται με την προσφορά του σχολείου στην τοπική κοινωνία, μεριμνά για θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή και τους οικονομικούς πόρους του σχολείου, καθώς και με την αξιοποίηση και διάθεση των οικονομικών πόρων της σχολικής μονάδας, πέραν όσων διαχειρίζεται η αρμόδια Σχολική Επιτροπή.

Εξαιτίας όλων των παραπάνω θα προκύψουν σοβαρές ανατροπές στο επίπεδο εγγραφών και φοίτησης  των μαθητών στα σχολεία τους με την ανακατανομή λόγω κατάργησης γεωγραφικών ορίων, καθώς και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, οι οποίοι πλέον θα τοποθετούνται  με διετή θητεία και ανάλογα με τα προσόντα τους. 

Η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, ο διαχωρισμός των μαθητών σε αρίστους και "κακούς", δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση που έχει ανάγκη η εκπαιδευτική διαδικασία σε όλα τα σχολεία, ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού.

Κακαγιάννης Αντώνης

π. Αιρετός ΠΥΣΠΕ Σάμου

Δεν υπάρχουν σχόλια: