Τονίζεται
ότι η δημιουργία πειραματικών σχολείων δεν είναι προς όφελος των παιδιών, αλλά
αντίθετα οδηγεί σε κατηγοριοποίηση των σχολείων.
«Καταρχάς θέλουμε να αναφέρουμε ότι για το
θέμα των πειραματικών σχολείων είχε ζητηθεί η γνώμη των εκπαιδευτικών και πριν
3 περίπου χρόνια οπότε και είχε προγραμματιστεί η ίδρυση πειραματικού
νηπιαγωγείου και δημοτικού. Ο κλάδος και στη Σάμο είχε τοποθετηθεί
αρνητικά, ενώ στο σύλλογο διδασκόντων του 2ου ΔΣ Σάμου, όλοι οι εκπαιδευτικοί
πλην ενός είχαν τοποθετηθεί αρνητικά. Αυτό το θέτουμε επειδή είναι ένα θέμα το
να ζητιέται η γνώμη μας, να τη δίνουμε και επειδή δεν αρέσει στην κυβέρνηση και
τους ιθύνοντες να την αγνοούν.
Όμως να δούμε λίγο περισσότερο την ουσία του ζητήματος. Οι σύλλογοι διδασκόντων είχαν τοποθετηθεί στο εν λόγω θέμα ως εξής:
·
Το κύριο είναι
το κράτος να πάρει όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα για να αναβαθμιστούν όλα τα
σχολεία. Αυτό είναι που έχουν ανάγκη όλα τα παιδιά. Με σύγχρονα σχολικά κτίρια, με σύγχρονα και
επιστημονικά συγγράμματα, με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που θα είναι από την
πρώτη μέρα στη θέση του. Σήμερα τρεισήμισι χρόνια μετά το σεισμό και ο κίνδυνος
παιδιά να βγάλουν όλο το δημοτικό σε κοντέινερ είναι παραπάνω από υπαρκτός.
Χιλιάδες αναπληρωτές αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον εαυτό τους, συχνά δεν είναι
στην ώρα τους στη θέση τους με ευθύνη της κυβέρνησης. Ενώ στη δε παράλληλη
στήριξη πρακτικά η κυβέρνηση βάζει κόφτες, δεν καλύπτονται οι ανάγκες των
παιδιών.
·
Η δημιουργία
Πρότυπων σχολείων οδηγεί αντικειμενικά σε μια κατηγοριοποίηση των σχολείων, σε
σχολεία ελίτ, εξέλιξη που το εκπαιδευτικό κίνημα έχει απορρίψει. Σήμερα οι κινητοποιήσεις ενάντια στην
αξιολόγηση που έχει ως σκοπό την κατηγοριοποίηση των σχολείων είναι πολύ
μεγάλη, οι σχετικές κινητοποιήσεις στο νησί μας έχουν επιτυχία. Ενώ και σε
σχέση με τους λίγους συναδέλφους και συναδέλφισσες που αξιολογούνται η βασική
αιτία δεν είναι η συμφωνία με την αξιολόγηση, αλλά οι πιέσεις και οι εκβιασμοί.
Αυτή η αναφορά γίνεται γιατί στην πράξη τα πειραματικά σχολεία
στη Σάμο λειτουργούν ως πρότυπα. Σκεφτείτε: υπάρχει σύνδεση με παιδαγωγικό
τμήμα, για να διεξάγεται και η σχετική έρευνα; Υπάρχει η έννοια του τυχαίου
όταν μόνιμα είναι ένα σχολείο χαρακτηρίζεται ως πειραματικό; Όχι.
Επομένως αντικειμενικά δεν υπάρχει η έννοια του πειράματος, η έννοια της
καινοτομίας στην παιδαγωγική που θα ανοίξει δρόμους για τη βελτίωση του
σημερινού σχολείου. Πόσο μάλλον όταν οι αναγκαίες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών δε
γίνονται, εκτός αν ταυτίζεται η επιμόρφωση με διάφορα διαδικτυακά προγράμματα
που γίνονται για να βγει η υποχρέωση.
·
Αντικειμενικά
χτυπιούνται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, π.χ. στα πειραματικά σχολεία δεν υπάρχει πλέον η
οργανικότητα, στην πράξη καταργείται και έτσι έγινε.
Παίρνουμε υπόψη ότι η δημιουργία πειραματικών σχολείων στην πράξη έχει
αποδειχτεί είτε όχημα για να χαρακτηριστούν σχολεία πρότυπα, είτε στην πράξη δε δοκιμάστηκε καμιά θετική παιδαγωγική
πρακτική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου