Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η
συγκρότηση Επιτροπής που θα καταθέσει τις προτάσεις της στην πολιτική
ηγεσία για τον τρόπο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του
εκπαιδευτικού.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκφράζει την απόλυτη
αντίθεσή του στη σύνδεση της αξιολόγησης με το μισθό και συνακόλουθα με
τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών. Ήδη, από το Νοέμβριο του 2011
υπάρχει Νόμος του Ελληνικού Κράτους (ν.4024/11), σύμφωνα με τον οποίον
οι προαγωγές των Δ.Υ. – και των εκπαιδευτικών – γίνονται με ποσόστωση!!!
Ιδιαίτερα η μετάβαση από το βαθμό Γ στο βαθμό Β είναι «γολγοθάς» για
τους εκπαιδευτικούς, αφού τέσσερις στους δέκα εκπαιδευτικούς που
κρίνονται θα απορρίπτονται ούτως ή άλλως ανεξάρτητα από την απόδοσή
τους, γιατί δεν θα έχουν «πιάσει» την ποσόστωση του 60ο/ο. Επίσης μόνο
ένα μικρό ποσοστό των εκπαιδευτικών θα λαμβάνει το Α’ βαθμό, ανεξάρτητα
από την αξιολόγησή του.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μας αποδείξει την επιστημονικότητα της συγκεκριμένης διάταξης.
Είναι προφανές λοιπόν ότι η αξιολόγηση
γίνεται με καθαρά δημοσιονομικά κριτήρια και στόχο έχει τη μισθολογική
καθήλωση και τις απολύσεις μέσω της «εφεδρείας» όσο το δυνατόν
περισσότερων εκπαιδευτικών. Εξωφρενική επίσης είναι η διάταξη του νόμου
που προβλέπει ότι ο εκπαιδευτικούς που δεν «πιάνει» την ποσόστωση
προαγωγής «τιμωρείται» και δεν έχει δικαίωμα να διεκδικήσει την προαγωγή
ούτε την επόμενη χρονιά.
Επίσης σύμφωνα με τα μνημόνια που
ψηφίστηκαν και τις δηλώσεις των τότε αρμόδιων Υπουργών οι σχεδιαζόμενες
απολύσεις στο δημόσιο συνδέονται με την αξιολόγηση. Την ίδια ώρα στα ΜΜΕ
διοχετεύτηκε η «πληροφορία» πως οι επιδόσεις των μαθητών θα καθορίζουν
την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Είναι προφανές, ότι παρά το γεγονός
πως όλοι όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση γνωρίζουν πολύ καλά τις
κοινωνικές παραμέτρους της σχολικής επίδοσης, η πολιτική αυτή στοχεύει
ξεκάθαρα -μέσα από την καθιέρωση της αξιολόγησης- στην απόλυτη
χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Από την άλλη μεριά, η λεγόμενη
αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση των σχολείων θα οδηγήσουν στην
κατηγοριοποίηση και τελικά στο κλείσιμο αρκετών από αυτά. Τόσο η
κατεύθυνση της εφαρμοζόμενης τροϊκανής πολιτικής, όσο και η διεθνής
εμπειρία όπου αυτή εφαρμόστηκε εκεί οδηγούν.
Είναι πλέον σαφές πως δεν οδηγεί
αυτή η πολιτική σε διαδικασίες για το πώς θα βελτιωθεί το δημόσιο
σχολείο. Το δημόσιο σχολείο με την πολιτική των κυβερνήσεων και της
τρόικας -μέσω των μνημονίων- επιχειρείται να διαλυθεί:
δραματική και συνεχής μείωση δαπανών, συγχωνεύσεις – καταργήσεις
σχολείων και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών, μαθητές χωρίς βιβλία,
κατάργηση βιβλιοθηκών, κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ κ.λπ.
Ως συνδικαλιστικό κίνημα θα αντισταθούμε για να μην περάσει η αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, που φέρνει την υποταγή, τη διάσπαση του κλάδου, τη μισθολογική καθήλωση, την άρση της μονιμότητας και τις απολύσεις.
Ζητάμε την ακώλυτη
μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και την κατάργηση
της σχετικής διάταξης του ν.4024/11 που συνδέει αξιολόγηση με
μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Υπουργού Παιδείας δεν θα υπάρχουν «ούτε απολύσεις, ούτε τιμωρίες, αλλά κίνητρα και επιβράβευση εκείνων που βελτιώνονται»
Σε ό,τι αφορά την αύξηση των ωρών διδασκαλίας στο σχολείο, ο Κ. Αρβανιτόπουλος δήλωσε, ότι θα γίνει συνολική μελέτη σε όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης, με εφαρμογή από την επόμενη χρονιά, 2013-14.
Πιθανές νέες συγχωνεύσεις σχολείων ή αλλαγές στις υφιστάμενες θα εξεταστούν εκ νέου μετά τις διαδικασίες της αξιολόγησης.
Σε ό,τι αφορά την αύξηση των ωρών διδασκαλίας στο σχολείο, ο Κ. Αρβανιτόπουλος δήλωσε, ότι θα γίνει συνολική μελέτη σε όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης, με εφαρμογή από την επόμενη χρονιά, 2013-14.
Πιθανές νέες συγχωνεύσεις σχολείων ή αλλαγές στις υφιστάμενες θα εξεταστούν εκ νέου μετά τις διαδικασίες της αξιολόγησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου