Καταργούνται τα σήματα τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα, με σκοπό να
εξοικονομηθούν 20 εκατ. ευρώ το χρόνο περιπου, ενώ ταυτόχρονα θα είναι
ευκολότεροι και αποτελεσματικότεροι οι έλεγχοι σε όσους δεν πληρώνουν,
σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων.
Ο Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας στην εκπομπή "Πρωινό MEGA" εξήγησε ότι οι οδηγοί ΙΧ θα λάβουν προς το τέλος του χρόνου ένα ειδοποιητήριο, ηλεκτρονικά είτε ταχυδρομικώς.
Η πληρωμή θα γίνεται μέσω web banking είτε σε τράπεζες, εφορίες, ενώ ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να έχει στο όχημά του την απόδειξη πληρωμής. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθούν οι ουρές, ενώ δεν θα χρειάζεται να παραλάβει κάτι ο ιδιοκτήτης του οχήματος. Η αστυνομία θα ενημερώνεται ηλεκτρονικά, ενώ μέσω διασταυρώσεων θα φαίνεται ποιοί δεν έχουν καταβάλει τα τέλη. Από τέλος Ιανουαρίου το Τέλος θα διπλασιάζεται, ενώ από τον Απρίλιο θα θεωρείται ανεξόφλητη οφειλή προς το Δημόσιο.
Εκτός της μείωσης της γραφειοκρατίας, με τις αλλαγές που προωθούνται καταπολεμούνται και παραβατικές συμπεριφορές, αφού αρκετοί κάτοχοι οχημάτων δεν πλήρωσαν πέρυσι τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ κάποιοι άλλοι δεν δίσταζαν να επικαλούνται απώλεια των σημάτων τους και έναντι χαμηλού αντιτίμου προμηθεύονταν νέα. Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται διασταύρωση στοιχείων για να εντοπιστούν όσοι δεν είχαν καταβάλει τα περσινά τέλη, αλλά και όσοι κυκλοφορούν με ανασφάλιστα οχήματα, φαινόμενο που έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις.
Βάσει των επίσημων στοιχείων, κυκλοφορούν περίπου 8 εκατ. οχήματα, από τα οποία μόλις τα 5,8 εκατ. είναι ασφαλιστικά καλυμμένα.
Πάντως, η αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων είναι εμφανής στις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς το διάστημα του 2012 έως σήμερα αυξήθηε η συμμετοχή τους σε ατυχήματα κατά 40%, ενώ έχουν αυξηθεί κατά πολύ και οι ζημιές.
Ο Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας στην εκπομπή "Πρωινό MEGA" εξήγησε ότι οι οδηγοί ΙΧ θα λάβουν προς το τέλος του χρόνου ένα ειδοποιητήριο, ηλεκτρονικά είτε ταχυδρομικώς.
Η πληρωμή θα γίνεται μέσω web banking είτε σε τράπεζες, εφορίες, ενώ ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να έχει στο όχημά του την απόδειξη πληρωμής. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθούν οι ουρές, ενώ δεν θα χρειάζεται να παραλάβει κάτι ο ιδιοκτήτης του οχήματος. Η αστυνομία θα ενημερώνεται ηλεκτρονικά, ενώ μέσω διασταυρώσεων θα φαίνεται ποιοί δεν έχουν καταβάλει τα τέλη. Από τέλος Ιανουαρίου το Τέλος θα διπλασιάζεται, ενώ από τον Απρίλιο θα θεωρείται ανεξόφλητη οφειλή προς το Δημόσιο.
Εκτός της μείωσης της γραφειοκρατίας, με τις αλλαγές που προωθούνται καταπολεμούνται και παραβατικές συμπεριφορές, αφού αρκετοί κάτοχοι οχημάτων δεν πλήρωσαν πέρυσι τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ κάποιοι άλλοι δεν δίσταζαν να επικαλούνται απώλεια των σημάτων τους και έναντι χαμηλού αντιτίμου προμηθεύονταν νέα. Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται διασταύρωση στοιχείων για να εντοπιστούν όσοι δεν είχαν καταβάλει τα περσινά τέλη, αλλά και όσοι κυκλοφορούν με ανασφάλιστα οχήματα, φαινόμενο που έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις.
Βάσει των επίσημων στοιχείων, κυκλοφορούν περίπου 8 εκατ. οχήματα, από τα οποία μόλις τα 5,8 εκατ. είναι ασφαλιστικά καλυμμένα.
Πάντως, η αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων είναι εμφανής στις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς το διάστημα του 2012 έως σήμερα αυξήθηε η συμμετοχή τους σε ατυχήματα κατά 40%, ενώ έχουν αυξηθεί κατά πολύ και οι ζημιές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου