Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

Διακόπτουν τη μεταφορά των προνηπίων στην ΙΚΑΡΙΑ

Μετά τη λήξη του σχολικού έτους 2012-2013 έγιναν οι εγγραφές των προνηπίων και των νηπίων και αυτές ολοκληρώθηκαν το Σεπτέμβριο. Μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2013-14 η Διεύθυνση Π.Ε. Σάμου ζήτησε από τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων επικαιροποίηση των στοιχείων στα δρομολόγια μεταφορών μαθητών/τριών, καθώς και για πρώτη φορά τα στοιχεία νηπίων και προνηπίων χωριστά.

Σε επόμενη φάση ενημερωθήκαμε από γονείς, οι οποίοι προσπαθούσαν να διευθετήσουν το θέμα της μεταφοράς των παιδιών τους, ότι η μεταφορά των προνηπίων θα σταματούσε, με το πρόσχημα πως η φοίτηση της πρώτης νηπιακής ηλικίας δεν είναι υποχρεωτική.

Τις φήμες ακολούθησε εντολή διακοπής μεταφοράς των προνηπίων με επίκληση του νόμου του 2006, σύμφωνα με τον οποίο η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική για ένα έτος. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η εντολή δόθηκε μόνο προφορικά. Όλοι δηλώνουν αναρμόδιοι, και ο ένας παραπέμπει στον άλλο.

Κανείς δεν αναγνωρίζει ότι η προαιρετική φοίτηση σε καμία περίπτωση δεν απαγορεύει ούτε την εγγραφή ούτε την εξασφάλιση των απαραίτητων προϋποθέσεών της (στην περίπτωσή μας της μεταφοράς από και προς το νηπιαγωγείο). Κανείς δε σκέφτηκε ότι έχουν δημιουργηθεί ήδη τα τμήματα στα νηπιαγωγεία, ούτε τον προγραμματισμό που έχουν κάνει οι γονείς των παιδιών αυτών. Τα προνήπια δεν είναι «πακέτα», όποτε θέλουμε να τα εντάσσουμε για να λειτουργήσουν ή να επαναλειτουργήσουν τμήματα, σχολεία και παραρτήματα και όποτε θέλουμε να τα αφήνουμε εκτός  σχολείου. Είναι παιδικές ψυχές!

Εκτός από την υποβάθμιση της αξίας της προσχολικής αγωγής, της οποίας την σπουδαιότητα κανείς δεν μπορεί  να αμφισβητεί, η απομάκρυνση των προνηπίων από τα νηπιαγωγεία επιφέρει και έναν ακόμα κίνδυνο: σε ορισμένα θα μειωθεί δραματικά ο αριθμός των παιδιών. Αυτή η μείωση θα έχει σαν αποτέλεσμα τα νηπιαγωγεία αυτά να κινδυνεύουν περισσότερο από συγχωνεύσεις/καταργήσεις. Εκτός κι αν αυτό είναι μέρος του στόχου που επιδιώκεται.

Ο αποκλεισμός των προνηπίων είναι πλήγμα για τις οικογένειες, οι οποίες θα αναγκάζονται να μεταφέρουν μόνες τους τα προνήπια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (καθυστέρηση στις δουλειές τους, έξοδα για βενζίνη). Και φυσικά υπάρχουν οικογένειες που όχι απλώς δυσκολεύονται, αλλά αδυνατούν να μεταφέρουν τα παιδιά τους. Γίνεται προφανές λοιπόν, πως ο αποκλεισμός των προνηπίων από τα δρομολόγια αποτελεί παραβίαση της ισότητας πρόσβασης όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. 

Τέλος, υπάρχει ο άμεσος κίνδυνος το «συμμάζεμα» να επεκταθεί στα Λύκεια, όπου η φοίτηση επίσης δεν είναι υποχρεωτική.

Καταγγέλλουμε την προσπάθεια αποκλεισμού των προνηπίων από τις μεταφορές. Δεν είναι κάτι που αφορά τους γονείς των συγκεκριμένων παιδιών. Αφορά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Απαιτούμε να μάθουμε ποιος πήρε την απόφαση αποκλεισμού των προνηπίων από τις μεταφορές και να λάβουμε γνώση της καθώς και πώς η μη υποχρεωτικότητα της φοίτησης «μεταφράζεται» σε υποχρέωση αποκλεισμού των προνηπίων.

Καλούμε όλους τους συλλόγους γονέων και την ΕΛΜΕ Ικαρίας-Φούρνων να συσπειρωθούμε και πάλι στη διεκδίκηση δωρεάν και ασφαλούς μεταφοράς για όλους τους μαθητές από και προς το σχολειό τους με πρώτο βήμα την αποτροπή του αποκλεισμού των προνηπίων και να συζητήσουμε την Πέμπτη 21/11 και ώρα 6 το απόγευμα στο Δημοτικό Σχολείο Ευδήλου την παρέμβασή μας. Καλούμε το Δήμο Ικαρίας να συμπαραταχθεί με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Καλούμε  επίσης τη Διδασκαλική Ομοσπονδία να παρέμβει και να πιέσει για τη δωρεάν μεταφορά όλων των προνηπίων.

Kαλούμε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Π.Ε. Ικαρίας (πρώην Επαρχείο) την Παρασκευή 22/11 και ώρα 12. Κηρύσσουμε 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας τις τρεις τελευταίες ώρες του ωραρίου και του πρωινού και του ολοήμερου κύκλου και καλούμε όλους τους συναδέλφους στη συγκέντρωση, καθώς και τους Συλλόγους Γονέων, αλλά και όλους τους γονείς.

Δωρεάν και ασφαλής μεταφορά για όλους τους μαθητές από και προς το σχολειό τους.

Όχι στις περικοπές δρομολογίων και την απομάκρυνση παιδιών από τα σχολεία.

Κανένα παιδί, κανένας εκπαιδευτικός, κανένα σχολειό δεν περισσεύει.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: