· Η νέα έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση προωθεί την αυτονομία της σχολικής μονάδας και τη λειτουργία της με όρους επιχείρησης, τη δυνατότητα των διευθυντών να επιλέγουν το διδακτικό προσωπικό, μόνιμο ή έκτακτο, τη συμμετοχή τους στην αξιολόγηση με επισκέψεις στις τάξεις και την αναζήτηση πόρων για τη χρηματοδότηση των σχολείων. Η προώθηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων είναι στις βασικές προτεραιότητες του ΟΟΣΑ και εναντίον αυτού πρέπει να κινητοποιηθούμε μαζικά και δυναμικά τα επόμενα χρόνια…
· Βαθιά συντηρητικός και κυνικός, ο Πρόεδρος της ΝΔ, Κ. Μητσοτάκης, σε εκδήλωση της Γραμματείας Ειδικών Κομματικών Οργανώσεων δήλωσε ότι «πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση», ότι «όλοι πρέπει να αξιολογούνται» και αυτό «φυσικά, συμπεριλαμβάνει και τους δημόσιους υπαλλήλους και ατομικά, αλλά και ως προς τις οργανικές τους μονάδες». Μίλησε κι αυτός «για την ανάγκη να έχουμε πιο αυτόνομα και πιο δημιουργικά σχολεία, να φύγει η σχολική μονάδα από τον εναγκαλισμό ενός Υπουργείου Παιδείας το οποίο είναι ασφυκτικό και περιοριστικό» για την «πολύ μεγάλη σημασία στις επιλογές των διευθυντών των σχολείων». Αυτόνομα… δημιουργικά… επιλογές… λέξεις που διαστρεβλώνονται σκόπιμα, για να κρύψουν ένα τοπίο ακόμη μεγαλύτερης ανασφάλειας, εργασιακού άγχους και φορτίου που δεν αναλογεί σε κανέναν εκπαιδευτικό.
· Οι απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στο αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς δεν αφήνουν κανένα περιθώριο παρερμηνείας: για μία ακόμα χρονιά δεν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί αλλά, μετά τον Οκτώβρη, θα ανακοινωθεί 3ετές πρόγραμμα διορισμών στην εκπαίδευση, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις που παραπέμπουν στην υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και στα προαπαιτούμενα των αξιολογήσεων. Ταυτόχρονα, με τη συζήτηση για τον τρόπο πρόσληψης ανοίγει την κερκόπορτα του προσοντολογίου για τους διορισμούς, αμφισβητώντας ευθέως την προϋπηρεσία των αναπληρωτών. Θυμίζουμε ότι η προϋπηρεσία είναι αποτέλεσμα των μεγάλων αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος που απονομιμοποίησε τον ΑΣΕΠ και την αξιολόγηση και υποχρέωσε σε προσλήψεις και χωρίς αυτόν! Διορισμός εδώ και τώρα όλων των εκπαιδευτικών που έχουν προσφέρει υπηρεσία στα σχολεία με μοναδικά κριτήρια το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
· Το γεγονός ότι με πρόσχημα την αντίθετη γνώμη των Δημάρχων (όπως και της Σάμου) μόλις 184 Δήμοι θα εφαρμόσουν τη Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για το έτος 2018-2019 αποτελεί προκλητικό εμπαιγμό. Η κυβέρνηση περιορίζει την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής, κατά κύριο λόγο, στις περιοχές που σχεδόν όλα τα προνήπια ήδη φοιτούν στο νηπιαγωγείο! Το αίτημα για άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπ/σης σε όλη τη χώρα βρίσκεται στην αιχμή του εκπαιδευτικού κινήματος. Απέναντι σε κυβέρνηση και ΚΕΔΕ, αγωνιζόμαστε για την εφαρμογή της για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και αποκλειστικά στο δημόσιο νηπιαγωγείο.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ:
· Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Άμεσο διορισμό όλων των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση στην εκπαίδευση. Όχι στην ελαστική εργασία. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, ειδικής αγωγής, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
· 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6, σε όλη τη χώρα από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο με κατάργηση των voucher.
· Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
· Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες. Πρόσληψη-τοποθέτηση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου.
· Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα. Καμιά συγχώνευση- κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου. Όχι στην μετακίνηση μαθητών σε όμορα σχολεία.
· Ένταξη όλων των παιδιών των προσφύγων στο πρωινό σχολείο με πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους, ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού.
F ΛΕΜΕ ΟΧΙ στην κατάργηση των Π.Ε.Κ. και στη δημιουργία Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), που αποτελούν γραφειοκρατικές, συγκεντρωτικές δομές σε επίπεδο περιφέρειας, αποκομμένες από τη σχολική πραγματικότητα.
F ΛΕΜΕ ΟΧΙ στη συγχώνευση των υποστηρικτικών δομών ζωτικής σημασίας (Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων, Κ.Ε.Σ.Υ.Π., Κ.Ε.Π.Λ.Η.Ν.Ε.Τ.) και στη δημιουργία Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση των υποστηρικτικών δομών και την υποβάθμιση του έργου τους. Η κατάσταση που διαμορφώνεται στην Ειδική Εκπαίδευση είναι κρίσιμη και σύντομα θα διαφανούν οι επιζήμιες συνέπειες για τα παιδιά με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες…
ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ 7Ης ΙΟΥΝΗ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου