Τετάρτη 30 Ιουνίου 2021

Η επιστροφή του «Μαυρογιαλουρισμού» στην εκπαίδευση

Στην εποχή του Μαυρογιαλούρου επιστρέφει την διοίκηση της εκπαίδευσης το ΥΠΑΙΘ με τα δοτά Υπηρεσιακά Συμβούλια, μετά από την αποχώρηση της συντριπτικής πλειονότητας των αιρετών εκπαιδευτικών λόγω της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας που εξελίχθηκε, ως γνωστός, σε φιάσκο.

Το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει καθημερινές οι καταγγελίες για τη λειτουργία διαφόρων “δοτών” Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ σε αρκετές περιοχές, που επαναφέρουν μεθόδους οι οποίες ανήκουν σε άλλες εποχές.

 “Μαγειρέματα” στα Υπηρεσιακά Συμβούλια…

Ας δούμε μερικά παραδείγματα: Πρόσφατα, οι πρώην αιρετοί Κοντελές Δημήτρης και Ρεμπάπης Παναγιώτης προχώρησαν σε καταγγελία για το ΠΥΣΔΕ Λάρισας, ζητώντας να αρθεί ο περιορισμός των 20 προτιμήσεων σχολικών μονάδων στους εκπαιδευτικούς που ήρθαν με μετάθεση, ζήτησαν βελτίωση ή βρίσκονται στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ και κλήθηκαν να υποβάλουν αίτηση για τοποθέτηση σε οργανικά κενά. Γιατί;

“Θα δώσουμε ένα απλό παράδειγμα για να πειστεί και ο πιο αδαής συνάδελφος για το τι πάει να στηθεί. Με τα σχολεία του νομού να πλησιάζουν τα 90 και σε ειδικότητες με δεκάδες οργανικά κενά και αντίστοιχους μετατιθέμενους (π.χ. φιλολόγους) είναι φανερό πως μια σειρά κενά που θα δημιουργηθούν κατά την διαδικασία τοποθέτησης πολλοί συνάδελφοι δεν θα τα γνωρίζουν και δεν θα τα έχουν δηλώσει και λόγω του περιορισμού. Ανοίγει ο δρόμος έτσι στα μέλη του ΠΥΣΔΕ να λειτουργήσουν πελατειακά και με λογικές εξυπηρετήσεων όπως παλιότερα. Οι ημέτεροι θα ενημερωθούν και θα δηλώσουν τα «σωστά» σχολεία δημιουργώντας ξανά εκείνο το άθλιο καθεστώς που είχαμε συναντήσει όταν πρωτοεκλεγήκαμε στο ΠΥΣΔΕ”, αναφέρουν.

Η περίπτωση αυτή δεν είναι βέβαια η μόνη. Λίγες εβδομάδες πριν, η ΕΛΜΕ Πρέβεζας κατήγγειλε τη μη δημοσιοποίηση των κενών και των πλεονασμάτων από το ΠΥΣΔΕ της Πρέβεζας, τονίζοντας ότι «η ανάρτηση των κενών για τις μεταθέσεις, αποσπάσεις και κάθε είδους υπηρεσιακές μεταβολές θα πρέπει να θεωρείται εκ των ουκ άνευ στη δημόσια διοίκηση, προκειμένου να διασφαλίζεται η διαφάνεια, η αμεροληψία και η έγκαιρη και πλήρης ενημέρωση των συναδέλφων, πόσο μάλλον όταν οι μεταθέσεις στον χώρο της εκπαίδευσης είναι μια υπηρεσιακή διαδικασία, που επηρεάζει τη σταδιοδρομία και τη ζωή χιλιάδων εκπαιδευτικών στη χώρα».

Παρόμοιες καταστάσεις και ενέργειες  καταγγέλθηκαν στην Αργολίδα, την Αχαΐα και πολλές ακόμα περιοχές. Και ούτε είναι μόνο το “κρυφτούλι” με τα κενά.

Λία 24ωρα πριν η Δ΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής προχώρησε σε καταγγελία για το ΠΥΣΔΕ Β΄ Αθήνας. Σύμφωνα με την καταγγελία, το ΠΥΣΔΕ αναίρεσε απόφαση τοποθέτησης  εκπαιδευτικού στο 1ο ΓΕΛ Πεύκης. Ο εκπαιδευτικός νόμιμα και με διοικητική πράξη τοποθετήθηκε στην θέση αυτή αφού είχε κάνει αίτηση υπεραριθμίας. Στην θέση του λοιπόν, το ΠΥΣΔΕ τοποθέτησε αυθαίρετα άλλη εκπαιδευτικό η οποία, προφανώς εντελώς τυχαία, ήταν υποψήφια με το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ στην Β΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής…

Σοβαρή καταγγελία για αυθαιρεσίες που αφορούν στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή από το ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης έκανε  και η Αυτόνομη Ριζοσπαστική Κίνηση – Αγωνιστικές Παρεμβάσεις της Δ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: Κατήγγειλε αυθαιρεσίες στις τοποθετήσεις ειδικής αγωγής από το «νόθο κυβερνητικό ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης»

Διαγραφές και ημέτεροι

Για να γίνονται τέτοια πράγματα, προφανώς συμπράττουν εκπαιδευτικοί. Ορισμένοι εκ των οποίων είναι πρώην αιρετοί που δεν παραιτήθηκαν και έχουν ήδη διαγραφεί για το λόγο αυτόν από τις ενώσεις τους. Για παράδειγμα, στη διαγραφή μέλους του που στηρίζει το «δοτό ΠΥΣΠΕ» προχώρησε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Κ. Σωτηρίου»

Το ίδιο έπραξε το Δ.Σ. του Συλλόγου Π.Ε. Αν. Αττικής «ο Σωκράτης» που «καταγγέλλει απερίφραστα τη συγκρότηση του ψευδο-ΠΥΣΠΕ, αφού πρόκειται για απαράδεκτη αυταρχική ενέργεια της κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας».  Με ομόφωνη απόφαση το Δ. Σ. του Συλλόγου αποφάσισε τη διαγραφή των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο ΠΥΣΠΕ

Σε όλη την Ελλάδα ξεφύτρωσαν οι «Μαυρογιαλούροι» της εκπαίδευσης που προβάλουν τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών όχι ως απαράγραπτο εργασιακό δικαίωμα αλλά ως χάρη ή ευνοϊκή εξυπηρέτηση «κατόπιν ενεργειών τους.

Ο Μαυρογιαλουρισμός σε συνδυασμό με το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ  για τα στελέχη εκπαίδευσης και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (μοντέλου ακραίου επιθεωρητισμού) το οποίο δίνει υπερεξουσίες σε διευθυντές και στελέχη δημιουργεί σιγά ένα νοσηρό αλλά και εύφλεκτο κλίμα στους χώρους της εκπαίδευσης, κλίμα αυθαιρεσίας και αυταρχισμού, υποταγής και αντίστασης. Η ιστορία έχει δείξει ότι σε όλες τις παρόμοιες περιπτώσεις αυτοί που γέλασαν στο τέλος δεν ήταν τα επιτελεία του Υπουργείου αλλά ο κόσμος της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς που όταν ενώνονται στέλνουν τις κυρίαρχες πολιτικές και τους υπουργούς στα αζήτητα.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: