Πρόταση της “ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ” προς το Δ.Σ. του Συλλόγου Δ/Ν Σάμου
Τις προηγούμενες μέρες Συντονίστριες και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) των σχολείων μας ανάρτησαν τις «προτάσεις» τους κάτω από τα κείμενα που είχαν αποφασίσει οι Σύλλογοι Διδασκόντων –προτάσεις που πλήττουν ευθέως τον ενιαίο χαρακτήρα απάντησης στην αξιολόγηση και επιχειρούν να ανατρέψουν την ουσία των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων. Συγκεκριμένα, πίσω από την αβρότητα διατυπώσεων του τύπου «καλό θα ήταν», των «προτείνουμε» και των «θεωρούμε ότι χρειάζεται» βρίσκεται η σαφής πρότασή τους για διαφοροποίηση της υλοποίησης ανά σχολική μονάδα των ενιαίων κειμένων, επομένως, ο κατακερματισμός και η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, δηλαδή, η προώθηση της αξιολόγησης. Οι προτάσεις για διαφοροποίηση των δράσεων, για «επαναπροσδιορισμό χρονοδιαγραμμάτων», για «ημερολόγια δράσης», κλπ. αυτόν ακριβώς τον στόχο έχουν.
Από την πλευρά μας είμαστε σαφείς και ξεκάθαροι: Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω στον δρόμο που έχουμε χαράξει, δεν αλλάζουμε ούτε ένα κόμμα, ακολουθούμε αταλάντευτα τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ. Επιπλέον, επισημαίνουμε ότι καμία δεσμευτική αρμοδιότητα δεν έχουν οι παρατηρήσεις των Σ.Ε.Ε., αφού ακόμα και η Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-1-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» προβλέπει στο άρθρο 2 ότι «Εάν ο Σύλλογος κρίνει απαραίτητο, προβαίνει σε εκ νέου προγραμματισμό, ανασχεδιασμό -ή σε τυχόν αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, αξιοποιώντας και τις παρατηρήσεις ή προτάσεις του Συντονιστή-Εκπαιδευτικού- Έργου Παιδαγωγικής Ευθύνης» και στο άρθρο 4 ότι «Ο Σ.Ε.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης διατυπώνει παρατηρήσεις και προτάσεις επί του σχεδιασμού των Δράσεων στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π. Το σχολείο έχει τη δυνατότητα να τροποποιήσει το σχεδιασμό του με βάση την ανατροφοδότηση αυτή». Επομένως, επαναλαμβάνουμε, καμία δεσμευτική αξία δεν έχουν οι προτάσεις των Σ.Ε.Ε. και κανέναν απολύτως λόγο δεν έχουμε να τις λάβουμε υπόψη.
Είναι όμως φανερό, ότι μπροστά στην ιστορική μάχη που δίνει το εκπαιδευτικό κίνημα ενάντια στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, οι συγκεκριμένοι/ες Σ.Ε.Ε. παίρνουν θέση με την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας. Αγνοώντας ηθελημένα ότι η διαφοροποίηση ανά σχολική μονάδα στόχο έχει να συγκαλύψει τις ευθύνες της Πολιτείας για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και να τις μετακυλήσει στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, αδιαφορώντας για την ομόθυμη στάση του εκπαιδευτικού κινήματος, για τη μαζική συμμετοχή χιλιάδων εκπαιδευτικών σε υψηλότατου επιπέδου εκδηλώσεις της ΔΟΕ με πανεπιστημιακούς, όπου αποκαλύπτονται τεκμηριωμένα οι αντιεκπδαιδευτικές πολιτικές και τα αποτελέσματά τους.
Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση βρίσκονται μπροστά σε αδιέξοδο απέναντι στη συλλογική και μαζική αντίσταση, τη συσπείρωση γύρω από τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ. Αυτόν τον δρόμο πρέπει να συνεχίσουμε, τον δρόμο που ανοίξαμε από την περσινή σχολική χρονιά με την καθολική συμμετοχή στην απεργία-αποχή, τη μαζική συμμετοχή στην απεργία του Οκτώβρη και τα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια, την αγωνιστική στάση μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων.
· Καλούμε όλους/ες τους/τις συναδέλφους να αγνοήσουν πλήρως τις υποδείξεις των Σ.Ε.Ε. και να υπερασπιστούν αταλάντευτα τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων (τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ) και να μην αλλάξουν ούτε λέξη, αξιοποιώντας και την πρόσφατη σχετική απόφαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ που απαντά τόσο στις παράνομες και κατάπτυστες εντολές του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ, όσο και στις παρεμβάσεις Σ.Ε.Ε. που δεν σέβονται τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων. Τις/τους καλούμε να συμμετέχουν μαζικά στις ημερίδες και τις εκδηλώσεις που πραγματοποιεί η ΔΟΕ για την υλοποίηση των ενιαίων σχεδίων δράσης.
Συνεχίζουμε αταλάντευτα τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση – Ούτε βήμα πίσω!
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου