Κυριακή 26 Μαΐου 2024

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Πρόταση στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Δ&Ν Σάμου (28/5/2024)

 Πεπραγμένα ΔΟΕ: Γιατί καταψηφίζουμε

 Το Δ.Σ. της ΔΟΕ είχε τη δέσμευση, όλη την προηγούμενη περίοδο, να κινηθεί με βάση την ομόφωνη απόφαση της 92ης ΓΣ της ΔΟΕ για την αξιολόγηση. Όσο αφορά την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας εφάρμοσε την απόφαση με τα ενιαία κείμενα που και φέτος μπλόκαραν την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Όσο αφορά την ατομική αξιολόγηση, υπηρέτησε αυτή τη δέσμευση έως τα μέσα Μαρτίου. Εκείνη ακριβώς την κρίσιμη στιγμή, όταν κυβέρνηση και κράτος ανέβασαν το επίπεδο των απειλών, με τις αποφάσεις της στις 19 και 20/3 σήμανε υποχώρηση, προκάλεσε απογοήτευση και σύγχυση αντί να οργανώσει τη μάχη και την αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος. Ήταν ο κύκλος των ιστορικών Γενικών Συνελεύσεων του Μάρτη που έφερε τα πάνω κάτω και οδήγησε στην απόφαση της ολομέλειας προέδρων για τη συνέχιση με απεργία-αποχή ενάντια στην ατομική αξιολόγηση. Επιπλέον, στην ίδια ολομέλεια, παρά το γεγονός ότι οι ΓΣ είχαν σαφείς αποφάσεις για κλαδική και για γενική απεργία, για τα κρίσιμα ζητήματα του κλάδου (αξιολόγηση, μισθοί, διορισμοί, ωράριο νηπιαγωγών το ΔΣ της ΔΟΕ δεν κήρυξε καμία απεργιακή κινητοποίηση, παρά σύρθηκε πίσω από την απόφαση της ΑΔΕΔΥ για απεργία ενάμιση μήνα μετά, στις 21/5.

 Αξιολόγηση (επαναβεβαιώνουμε την ομόφωνη απόφαση της 92ης Γ.Σ. της ΔΟΕ)

Ο Κλάδος μας δίνει εδώ και τρία χρόνια με οδηγό τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων και του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έναν μεγάλο και νικηφόρο αγώνα ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου και στον ρόλο του εκπαιδευτικού που επιβάλλονται με «όχημα» τη λεγόμενη αξιολόγηση των Ν. 4692/2020 και 4823/2021 και των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων, που, όπως έχει επιβεβαιώσει η διεθνής εμπειρία οδηγεί στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Ο αγώνας αυτός δίνεται ενιαία από την Ομοσπονδία και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχει στο επίκεντρό του την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και στηρίζεται από το γονεϊκό κίνημα.Τη σχολική χρονιά 2023-2024 η κυβέρνηση επιχείρησε να προωθήσει, με τον «εκβιασμό» της μονιμοποίησης, την ατομική αξιολόγηση θεωρώντας ότι θα την περάσει, σε πρώτη φάση, στους νεοδιόριστους συναδέλφους του 2020, του 2021 και του 2022. Για μία ακόμα φορά, όλοι οι συνάδελφοι, μόνιμοι και δόκιμοι, συσπειρώθηκαν στη βάση της ομόφωνης απόφασης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για απεργία-αποχή από όλες τις προβλέψεις του Ν4823/2021 και των σχετικών Υ.Α. και της κήρυξης στάσεων εργασίας για την αποτροπή της επιχειρούμενης ατομικής αξιολόγησης.

 Ο αγώνας του Κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση θα συνεχιστεί και θα είναι νικηφόρος. Στην κατεύθυνση αυτή, η 92η Γενική Συνέλευση αποφασίζει πως:

 -Συνεχίζουμε και τη νέα σχολική χρονιά, 2023-2024, με την απόφαση για απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση που προβλέπουν οι ήδη ψηφισμένοι νόμοι και υπουργικές αποφάσεις και τις στάσεις εργασίας για να καλύπτονται όλοι οι συνάδελφοι σε όλες τις φάσεις της αξιολόγησης

-Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο με όλες τις ενδεδειγμένες, επιτυχημένες μορφές.

-Συνεχίζουμε να αναδεικνύουμε και να αντιπαλεύουμε με όλους τους τρόπους και τις μορφές την πραγματική στόχευση της επιχειρούμενης αξιολόγησης η οποία δεν στοχεύει στην όποια αναβάθμιση. Επιχειρεί να αλλάξει τη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου και οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και υποβάθμισή του.

-Στο πλαίσιο αυτό καλούνται οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας να οργανώσουν στην περιοχή ευθύνης τους τον αγώνα με βάση την απόφαση του Κλάδου, να δώσουν τη μάχη σχολείο το σχολείο, συνάδελφο τον/τη συνάδελφο, ώστε και αυτή τη φορά να μην περάσει η αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση των Ν. 4692/2020 και 4823/2021. Οι εκπαιδευτικοί ενωμένοι και συσπειρωμένοι στους Σ.Ε.Π.Ε. και τη Δ.Ο.Ε. θα βγούμε και πάλι νικητές!

 Οικονομικά εκπαιδευτικών

Οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων στην Ελλάδα από το 2008 έως το 2020 είχαν πραγματικές απώλειες 25,6% και το χρέος παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα (158% του ΑΕΠ). Αν συνυπολογίσουμε την έκρηξη των τιμών τα τελευταία χρόνια και τις πενιχρές φετινές αυξήσεις, οι απώλειες πραγματικού μισθού ξεπερνούν το 30%. Πλέον κανείς εκπαιδευτικός δεν μπορεί να επιβιώσει μόνο με το μισθό του. Διεκδικούμε:

-αυξήσεις στους μισθούς, κανένας πρώτος καθαρός μισθός στο δημόσιο κάτω από 1.000 ευρώ -για την εκπαίδευση με ανάλογη κλιμάκωση για όλες τις κατηγορίες- και αναπροσαρμογή όλων των ΜΚ με βάση το νέο κατώτατο καθαρό

-κάλυψη όλων των απωλειών των μνημονίων

-επαναφορά 13ου-14ου μισθού

-επιστροφή ΜΚ της διετίας 2016 – 17

-αφορολόγητο 12.000 ευρώ και 4.000 για κάθε παιδί

-συνεχής αύξηση-αναπροσαρμογή των μισθών με βάση τον τιμάριθμο

-καταπολέμηση της ακρίβειας (κατάργηση ΦΠΑ στα βασικά είδη/χρηματιστήριο ενέργειας/πλαφόν στις τιμές της ενέργειας).

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Στόχος της «πλήρους ένταξης» που προωθεί η Κυβέρνηση στο πεδίο της εκπαίδευσης των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η οποία αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στην «Εθνική Στρατηγική για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία 2024-2030», είναι η απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση παροχής δημόσιας και δωρεάν Ειδικής Εκπαίδευσης, η μετακύλιση αυτής της ευθύνης στις οικογένειες, η μεταφορά δημόσιου χρήματος σε ιδιωτικές δομές και φιλανθρωπικά ιδρύματα ε.α. και η κατάργηση όσων δικαιωμάτων και ορατότητας είχε κερδηθεί μέχρι σήμερα για τους μαθητές με αναπηρία.

Η μείωση κατά 135 εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικόπροϋπολογισμό για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για το 2024, οι προαναγγελίες για αλλαγές στα καθηκοντολόγια τμημάτων ένταξης και παράλληλων στηρίξεων, ο σχεδιαζόμενος έλεγχος στις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ, οι συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, καθώς και η τεχνητή δεξαμενή υπεραριθμιών που δημιουργούνται από τα παραπάνω μέτρα, μας υποψιάζουν ότι η κυβέρνηση θα επιδιώξει να περικόψει δραστικά τις δαπάνες (προσλήψεις και υλικοτεχνική υποδομή). 

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να κινηθεί άμεσα με σκοπότην υπεράσπιση των μορφωτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των μαθητριών/ών στα πλαίσια μιας δημόσιας και δωρεάν, καθολικής και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, σε ασφαλή, σύγχρονα, δημόσια και δωρεάν σχολεία, με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό (στα πλαίσια του 15% από τον ΚΠ για την παιδεία) χωρίς δεσμεύσεις από ευρωπαϊκά κονδύλια κάθε είδους που θα ορίζουν το τι, το πώς, την ποιότητα και την ποσότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με προγράμματα (εκπαιδευτικά και θεραπευτικά) εντός του δημόσιου σχολείου που θα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες (εκπαιδευτικές, συναισθηματικές, κοινωνικές) των μαθητριών/ών, με μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ:

·  Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού. Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης σε όλες τις δομές της ειδικής εκπαίδευσης. Η χρηματοδότηση των ειδικών δομών να γίνεται αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό και να παίρνει υπόψη της τις πραγματικές ανάγκες των μαθητριών/ών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς οικονομικούς «εξορθολογισμούς» που οδηγούν σε ελλιπή ή πλημμελή εκπαίδευση των μαθητριών/ών.

·  Κατάργηση των νόμων που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα. Στεκόμαστε ξεκάθαρα απέναντι στον οδικό χάρτη της Εθνικής Στρατηγικής για την Αναπηρία 2024-2030.

·  Διαχειριστικός έλεγχος ιδιωτικών μονάδων ειδικής εκπ/σης και μετατροπή τους σε δημόσιες.

·  Έγκαιρη δημόσια και δωρεάν διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με αναπηρία ή και ε. ε. ανάγκες.

·  Έγκαιρη Πρώιμη Παρέμβαση (ΕΠΠ): βασικό στοιχείο της ΕΠΠ αποτελεί η πρώιμη ανίχνευση από δημόσια κέντρα που θα ανιχνεύουν και θα στηρίζουν καθολικά και δωρεάν την οικογένεια πριν, κατά και μετά τη γέννηση του παιδιού τους. Ίδρυση ολοκληρωμένων δημόσιων κέντρων ημέρας που θα σχεδιάζουν και θα υλοποιούν δωρεάν προγράμματα έγκαιρης ΠΠ για παιδιά ηλικίας 0 έως και 4 ετών. Διεπιστημονικές ομάδες ανά δήμο για να στηρίζουν και θα συμβουλεύουν τους γονείς για τα δικαιώματα που έχουν και τις δημόσιες δομές υποστήριξης που υπάρχουν. Στελέχωσή τους με μόνιμο διεπιστημονικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων.

·  Ίδρυση δημόσιων ειδικών σχολείων, με κρατική επιχορήγηση, ασφαλείς προδιαγραφές και τον απαραίτητο εξοπλισμό.

·  Ασφαλή, δημόσια και δωρεάν μεταφορά μαθητών από και προς το σχολείο και σε όλες τις προγραμματισμένες επισκέψεις των ειδικών σχολείων.

·  Στελέχωση των ειδικών σχολείων με μόνιμους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και όλες τις αναγκαίες ειδικότητες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό κ.ά.) με μόνιμη σχέση εργασίας. Κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας.

·  Σύγχρονα Αναλυτικά προγράμματα για τα ειδικά σχολεία με στόχο την αξιοποίηση του δυναμικού των μαθητών/τριων για την κοινωνική και επαγγελματική αποκατάστασή τους.

·  Ενίσχυση της αλληλεπίδρασης ειδικών και γενικών σχολείων, με σαφή όρια λειτουργίας, με αναλυτικά προγράμματα για τον κάθε τύπο σχολείου που θα απαντά στις ανάγκες των μαθητριών/ών που υποστηρίζει.

·  Υποχρεωτική ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο με απαραίτητο εξοπλισμό και εποπτικό υλικό και δημιουργία δεύτερου ΤΕ σε κάθε σχολική μονάδα, όταν ο αριθμός των υποστηριζόμενων μαθητριών/ών το απαιτεί (άνω των 3 μαθητριών/ών σε νηπιαγωγεία, άνω των 10 μαθητριών/ών σε δημοτικά), ανεξάρτητα από το μαθητικό δυναμικό του σχολείου.

·  Δημόσια δωρεάν παράλληλη στήριξη για όσους μαθητές/τριες το έχουν ανάγκη, με αναλογία 1 προς 1. Καμία οικογένεια να μην πληρώνει για εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητή σε σχολείο. Όχι στην ανασφάλιστη εργασία μέσα στο σχολείο.

·  Έγκαιρες προσλήψεις προσωπικού σε μια φάση, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

·  Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΑΣΥ, άμεση στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο (π.χ. ένα ΚΕΔΑΣΥ για κάθε 1500 μαθητές/τριες), λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες. Τα ΚΕΔΑΣΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών/τριών  με αναπηρία ή και ε.ε. ανάγκες μέσα στα σχολεία.

·  Διορισμοί εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.

·  Αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), διεύρυνση του ρόλου τους με μονάδες αυτόνομης διαβίωσης, προστατευμένα εργαστήρια, νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους. Ειδική εκπαίδευση εφόρου ζωής για τα άτομα με βαριές, πολλαπλές αναπηρίες και ίδρυση δημόσιων και δωρεάν κέντρων αυτόνομης διαβίωσης. Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με αναπηρία στο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα.

·  Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί στις δομές της  ειδικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της και για όλες τις ανάγκες της. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμός και διαχωρισμός των εκπαιδευτικώνΚατάργηση του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους/ες με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα! Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση. Διορισμοί αποκλειστικά με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και όλη την προϋπηρεσία. Διορισμός όλων των αναπληρωτών/ριών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία.  

·  Επαναλειτουργία των διδασκαλείων, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, καθιέρωση του θεσμού της μετεκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης και στη β/βάθμια εκπαίδευση, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση (χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό) του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.

·  Κατάργηση του Ν.3848/2010. Κανένα προσοντολόγιο. Η παιδαγωγική επάρκεια να εντάσσεται στον προπτυχιακό κύκλο σπουδών και όχι ως διαδικασία πιστοποιητικού μετά το πτυχίο.

 Η θέση του εκπαιδευτικού στο σχολείο του σήμερα: Καθημερινότητα εκπαιδευτικών – εργασιακή εξουθένωσηΑνάγκη θωράκισης των εκπαιδευτικών στην άσκηση των καθηκόντων τους

Το σχολείο αλλάζει. Μια σειρά από κρίσιμες παραμέτρους που καθόριζαν το DNA του ανατρέπονται ή τίθενται σε αμφισβήτηση: το κύρος του σχολείου αλλά και το κύρος του εκπαιδευτικού, η πλήρης απαξίωση της παιδαγωγικής από την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική και η υποταγή της στο management, η εργασιακή περιπλάνηση και ανασφάλεια των αναπληρωτών, η απογείωση του γραφειοκρατικού χρόνου εργασίας και η χρονική του επέκταση 7 ημέρες την εβδομάδα και 24 ώρες την ημέρα μέσα από τα ατελείωτα ηλεκτρονικά μηνύματα και τις πλατφόρμες που πρέπει να συμπληρωθούν σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, οι αξιολογικές διαδικασίες και οι αφόρητες πιέσεις των στελεχών εκπαίδευσης, οι πενιχρές μισθολογικές απολαβές και το άγχος για την οικονομική επιβίωση, οι νέες πλατφόρμες του ΥΠΑΙΘΑ για τις καταγγελίες κατά των εκπαιδευτικών. Σημαντικός παράγοντας είναι η γήρανση του εκπαιδευτικού σώματος λόγω των αντιασφαλιστικών μέτρων: ενώ έως πρόσφατα οι συνάδελφοί μας έβγαιναν στη σύνταξη στα 55, 56, 57 χρόνια ηλικίας, για πρώτη φορά στην ιστορία του κλάδου όσοι δεν θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης, δηλαδή πλέον η συντριπτική πλειοψηφία, θα βγει μετά τα 62, όταν θα έχει συμπληρώσει τα 40 έτη υπηρεσίας. Το αίσθημα εργασιακής εξουθένωσης (burn out), σε ένα σχολικό περιβάλλον ολοένα και πιο εχθρικό για εκπαιδευτικούς και παιδιά είναι πλέον τόσο έντονο που ναρκοθετεί τη σχολική καθημερινότητα.

Επιπλέον, κυβέρνηση, ΜΜΕ και κυρίαρχοι κύκλοι στοχοποιούν τους εκπαιδευτικούς σε κάθε ευκαιρία και συκοφαντούν το έργο μας και τις θέσεις μας. Ο εκπαιδευτικός στοχοποιείται ως ο κύριος υπεύθυνος κάθε παθογένειας της εκπαίδευσης, από τη σχολική αποτυχία έως την έξαρση του bulling. Έντεχνα αλλά συστηματικά, απαξιώνεται ο κοινωνικός και παιδαγωγικός ρόλος του, υποβαθμίζεται το επιστημονικό του κύρος, εντατικοποιείται η εργασία του με ατελείωτες φόρμες, αυξάνεται ο ασφυκτικός έλεγχος της σχολικής καθημερινότητας, υποδαυλίζεται ο κοινωνικός αυτοματισμός. Το αποτέλεσμα το βιώνουμε. Επιθέσεις φραστικές ή και σωματικές εναντίον εκπαιδευτικών, απειλές, καταγγελίες κατά δικαίων και αδίκων, ακόμα και μηνύσεις και προσωποκράτηση εκπαιδευτικών σε αστυνομικά τμήματα! Δεν συγκαλύψαμε ποτέ καμία παθογένεια αλλά δεν πρόκειται να αποδεχτούμε αυτή την επίθεση σε βάρος των εκπαιδευτικών.

 Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα αγωνιζόμαστε ή/και υλοποιούμε:

·         Άρση της γραφειοκρατικής επιβάρυνσης. Το εργασιακό ωράριο λήγει με την αποχώρηση του/της εκπαιδευτικού από το σχολείο. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι και δεν απαντάμε σε ηλεκτρονικά ή άλλα μηνύματα που αφορούν γραφειοκρατικές ή άλλες υποχρεώσεις εκτός εργασιακού ωραρίου, τα απογεύματα ή το Σαββατοκύριακο. Σεβασμός στον ελεύθερο χρόνο μας, τον οποίο αξιοποιούμε για ξεκούραση, ψυχαγωγία, αυτομόρφωση αλλά και προετοιμασία για το διδακτικό μας έργο και τους μαθητές μας και όχι για γραφειοκρατικές ή άλλες διοικητικές υποχρεώσεις.

·         Μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών με βάση τις θέσεις μας

·         Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (1:20 στο δημοτικό, 1:15 στο νηπιαγωγείο)

·         Δεν παρέχουμε υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης παρά μόνο στο χώρο εργασίας μας.

·         Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.

·         Κατάργηση της ψηφιακής πλατφόρμας καταγγελιών. Απεύθυνση των γονέων στον εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης για κάθε πρόβλημα που προκύπτει και μόνο εάν δεν μπορεί να επιλυθεί, κατά σειρά, στη Διεύθυνση του Σχολείου και μετά στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

·         Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους και χωρίς όριο ηλικίας.  Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια. Σύνταξη ίση με το 80% του ύψους του τελευταίου μισθού. Αυξήσεις στις συντάξιμες αποδοχές. Τα χρόνια της στρατιωτικής θητείας να αναγνωρίζονται ως συντάξιμα χωρίς καμία διαδικασία εξαγοράς. Η εξαγορά των ετών σπουδών και τέκνων να γίνεται με τους ίδιους όρους και για τους συναδέλφους που δεν έκαναν αίτηση έως το 2016, (περίπου 110 ευρώ για κάθε μήνα εξαγοράς και όχι 360 ευρώ όπως ισχύει σήμερα).

·         Νομοθετική θωράκιση των εκπαιδευτικών και νομική/συνδικαλιστική κάλυψη στις περιπτώσεις διώξεων αλλά και στις περιπτώσεις αγωγής κατά του δημοσίου για εργατικά ατυχήματα.

·         Αυξήσεις στους μισθούς ώστε να ζούμε αξιοπρεπώς μόνο από το μισθό μας.

Διδακτικό ωράριο εκπαιδευτικών

Διεκδικούμε:

Μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε όλα τα ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους κατ’ αναλογία με ότι εφαρμόζεται σε όλες τις πολυθέσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να υπάρχει πραγματικά ενιαίο ωράριο για όλους  (24 ώρες μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες, από 10 μέχρι 15 χρόνια υπηρεσίας, 22 ώρες, από 15 μέχρι 20 χρόνια υπηρεσίας, 21 ώρες, από 20 μέχρι 25 χρόνια υπηρεσίας, 20 ώρες, από 25 μέχρι 30 χρόνια υπηρεσίας, 19 ώρες, από 30 χρόνια και πάνω), με απώτερο στόχο την εξίσωσή του ωραρίου τους με αυτό των εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης.

Για τα νηπιαγωγεία, να υπολογίζεται στο διδακτικό χρόνο η υποδοχή-αποχώρηση και το  διάλειμμα, καθώς οι νηπιαγωγοί δεν επιτηρούν απλά τους μαθητές, αλλά διδάσκουν συγκεκριμένες δεξιότητες.

Τοποθέτηση επιπλέον συναδέλφου όπου αυτό είναι αναγκαίο για τη συμπλήρωση των πλεοναζουσών ωρών του ωρολογίου προγράμματος ή την πληρωμή των δεδουλευμένων υπερωριών.

Ένα 5% νηπιαγωγών σε κάθε Νομό για την αναπλήρωση των νηπιαγωγών σε περίπτωση απουσίας είτε λόγω ασθένειας ή κανονικής άδειας, είτε λόγω συμμετοχής σε Συνέδρια κλπ.

Λειτουργία των ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων με λειτουργικότητα που θα προσδιορίζεται από τη σχέση 1 προς 10, 2 προς 20, κλπ., με εξαίρεση νησιωτικές, ορεινές περιοχές, δυσπρόσιτες, όπου η λειτουργία πρέπει να εξασφαλίζεται χωρίς ελάχιστο όριο μαθητών - μαθητριών.

Ίδρυση οργανικών θέσεων ειδικοτήτων στα ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία. Η συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων να γίνεται το ανώτερο σε 2 σχολεία. Ο χρόνος μετακίνησης από το ένα σχολείο στο άλλο για την εκτέλεση υπηρεσίας θεωρείται εργάσιμος.

 Αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου πραγματοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών καθώς και της εκπροσώπησής τους σε όλες τις υπηρεσιακές διαδικασίες από τους αιρετούς του κλάδου

  Διεκδικούμε:

Διεξαγωγή των εκλογών για τους αιρετούς με αποκλειστικά δια ζώσης διαδικασίες. Όχι στις «ηλεκτρονικές εκλογές».

Δημιουργία νομικού τμήματος σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Περιφερειακή  τόσο για την υποστήριξη των υπηρεσιακών συμβουλίων όσο και για νομική υποστήριξη των εκπαιδευτικών.

Καθιέρωση του τρίτου αιρετού στα υπηρεσιακά συμβούλια.

Επαναφορά των Αιρετών στα συμβούλια επιλογής στελεχών.

Θέσπιση μοριοδοτούμενων κριτηρίων και σειρά κατάταξης για τις αποσπάσεις σε φορείς, γραφεία Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθύνσεων, όπως  και στις λοιπές υπηρεσιακές μεταβολές.

Θέσπιση δικαιώματος συνυπηρέτησης στον ίδιο νομό για όλα τα ζευγάρια εκπαιδευτικών.

Μοριοδότηση των μονογονεϊκών οικογενειών στις υπηρεσιακές μεταβολές.

Μείωση του υποχρεωτικού χρόνου υπηρέτησης της οργανικής θέσης από τους νεοδιοριζόμενους στο ένα έτος.

Προσδιορισμό από τα Π.Υ.Σ.Π.Ε. των κενών ανά νομό καθώς και πέρασμα σε αυτά της τοποθέτησης- μετακίνησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Προσλήψεις αναπληρωτών σε όλα τα πραγματικά κενά πριν την έναρξη των μαθημάτων, σε μία ευρεία φάση.

Εξίσωση των αδειών των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με εκείνες των μονίμων (π.χ. 9μηνη άδεια ανατροφής…).

Καθιέρωση 3ου Αιρετού στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Διασφάλιση της παρουσίας με δικαίωμα ψήφου των αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια κάθε επιπέδου.

Πρόγραμμα δράσης

Κύκλος έκτακτων ΓΣ το Σεπτέμβριο με πρόταση για πανεκπαιδευτική απεργία στις αρχές Οκτώβρη και κλιμάκωση με ολοκληρωμένο αγωνιστικό σχέδιο με κυρίαρχα τα αιτήματα της κατάργησης της αξιολόγησης, τις αυξήσεις μισθών, το διορισμό-μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, την εξίσωση των δικαιωμάτων τους με τους μόνιμους, τη μείωση ωραρίου νηπιαγωγών και την ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: