Σε παροχή επιπρόσθετων οδηγιών αναφορικά με την σύσταση και απόδοση της πάγιας προκαταβολής στους/στις Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων αρμοδιότητας του εκάστοτε Δήμου προέβη ο Υπουργός Εσωτερικών κος Θ. Λιβάνιος.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο έγγραφο, επειδή έχουν παρατηρηθεί επιμέρους καθυστερήσεις επισημαίνεται καταρχάς ότι η απόφαση της δημοτικής επιτροπής περί σύστασης και απόδοσης της πάγιας προκαταβολής στους/στις Διευθυντές/τριες των οικείων σχολικών μονάδων αρμοδιότητας του εκάστοτε Δήμου είναι υποχρεωτική. Εξυπακούεται ότι η μη εφαρμογή της ισχύουσας κάθε φορά νομοθεσίας, δύναται να επιφέρει και ανάλογες πειθαρχικές κυρώσεις στα εκάστοτε υπεύθυνα διοικητικά και αιρετά όργανα.
Περαιτέρω, δεδομένου ότι βάσει της παρ. 4 της Υπουργικής Απόφασης:
«4. Από την πάγια προκαταβολή μπορεί να αντιμετωπίζεται οποιαδήποτε δαπάνη σχετίζεται με τις λειτουργικές ανάγκες της σχολικής μονάδας, υπό την προϋπόθεση ότι η δαπάνη αυτή δεν υπερβαίνει το ποσό της πάγιας προκαταβολής και δεν έχει προβλεφθεί η αντιμετώπισή της από τον οικείο Δήμο», καθίσταται αρκούντως σαφές ότι η εφαρμογή της αποσκοπεί στην εύρυθμη και ομαλή λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων της χώρας ιδίως σε ότι αφορά καθημερινές μικροδαπάνες οι οποίες απαιτούν τη δέουσα προς τούτο ευελιξία.
Με σκοπό την ομαλή εφαρμογή των ανωτέρω, επισημαίνεται επιπροσθέτως, σε σχέση με τον εκτελούμενο προϋπολογισμό, καθώς και τον υπό κατάρτιση προϋπολογισμό για το οικονομΐκοέτος2025 τα εξής:
1. Οφείλει να επιδειχθεί η μέγιστη δυνατή επιμέλεια, ώστε να υπάρξουν προβλέψεις πιστώσεων για την σύσταση της πάγιας προκαταβολής, λαμβάνοντας υπόψιν τον αριθμό των σχολικών μονάδων στις οποίες αντιστοιχεί, καθώς και το ύψος αυτής, βάσει των αιθουσών διδασκαλίας, όπως αυτό περιγράφεται στην εν λόγω Υπουργική Απόφαση.
2. Σημειώνεται ειδικότερα και σύμφωνα και με προηγούμενες απαντήσεις της Υπηρεσίας σε σχετικά ερωτήματα ότι ως «Αίθουσα Διδασκαλίας» προσμετράται κάθε αίθουσα στην οποία λαμβάνει χώρα εκπαιδευτική διαδικασία, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που αφορούν συγκεκριμένες εκπαιδευτικές διαδικασίες, όπως λ,χ. πληροφορική, γυμναστική, εργαστήρια, μουσική κλπ.
3. Πέραν της πρόβλεψης εγγραφής των συνολικών πιστώσεων στον ΚΑΕ 8251 «Πάγια προκαταβολή» (με ανάπτυξη στην Υπηρεσία 15 «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ», ή στην Υπηρεσία 70 «ΛΟΙΠΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ» για το έτος 2024 και με ανάπτυξη στη νέα Υπηρεσία 70 «ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΟΠΟΥ ΚΑΤΑΝΕΜΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ» υποχρεωτικά από το 2025 και εφεξής) της πάγιας προκαταβολής ανά σχολική μονάδα, απαιτείται και η ανάλογη εγγραφή πιστώσεων στους επιμέρους κα δαπανών, στους οποίους θα γίνει η ενταλματοποίηση των δαπανών που πραγματοποιούνται σε βάρος αυτής για την κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων. Το είδος των δαπανών αυτών προκύπτει καταρχάς, από τα βιβλία εσόδων-εξόδων και τα δικαιολογητικά δαπανών των καταργηθέντων σχολικών επιτροπών, αλλά, προφανώς και κατόπιν συνεννόησης με τους/τις διευθυντές/τριεςτων σχολικών μονάδων.
4. Τέλος, ίδια επιμέλεια ως προς τις εγγραφές πιστώσεων στον προϋπολογισμό θα πρέπει να υπάρξει, προκειμένου να καταστεί δυνατή ή απρόσκοπτη έναρξη των απαιτούμενων διαδικασιών και να συναφθεί εγκαίρως κάθε δημόσια σύμβαση μεταξύ δήμου και αναδόχου για έργο, εργασία, προμήθεια ή μελέτη που αφορά στις σχολικές μονάδες.
Δείτε το έγγραφο ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου