«Όλα είναι θέμα παιδείας», όπως λέει και το γνωστό συνθηματάκι του Υπουργείου μας, μόνο που ο τελευταίος που φαίνεται να το πιστεύει αυτό είναι το ίδιο το υπουργείο…
Με 64 κενές θέσεις δασκάλων, νηπιαγωγών και άλλων ειδικοτήτων (ειδικής αγωγής, ξένων γλωσσών, μουσικής, πληροφορικής κ.ά.), με σοβαρές ελλείψεις βιβλίων και εν μέσω εκλογών και… φτερνισμάτων ξεκινά κι αυτή η σχολική χρονιά στο Νομό Σάμου…
Φέτος το ΥΠΕΠΘ μείωσε τους διορισμούς μόνιμων εκπ/κών στην Α/βάθμια Εκπαίδευση (1.781 δάσκαλοι και 710 νηπιαγωγοί φέτος, έναντι 2.226 δασκάλων και 889 νηπιαγωγών της περσινής χρονιάς), ενώ οι πιστώσεις για τους φετινούς αναπληρωτές θα είναι 1.700 λιγότερες (δήλωση υφ. Παιδείας στις 4/9 στη Θεσσαλονίκη).
Η Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Σάμου για να καλύψει τα κενά προβαίνει σε:
• αθρόες μετακινήσεις εκπαιδευτικών ..
από τα ολιγοθέσια σχολεία προς στα πολυθέσια (μολονότι ο Δ/ντής Εκπ/σης μπορεί να μετακινεί εκπαιδευτικούς μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο για δύο μήνες βάσει του ν. 1566/85),
• αναστολή της λειτουργίας μονοθέσιων και ολιγοθέσιων σχολείων (Καστανιάς, Αμπέλου, Περδικίου Ικαρίας) και υποβάθμιση ολιγοθέσιων σε μονοθέσια,
• υποβάθμιση ή και αναστολή της λειτουργίας Ολοήμερων Τμημάτων,
• αναστολή της λειτουργίας των τάξεων υποδοχής και των τμημάτων ένταξης.
Ήδη από την περασμένη εβδομάδα με εντολή του Δ/ντή Εκπ/σης έχουν γίνει τουλάχιστον 14 μετακινήσεις δασκάλων και νηπιαγωγών και..
όταν ο αιρετός μας του ζήτησε ενημέρωση, απάντησε ότι το θέμα δε μας αφορά (!!!), γιατί αυτός διαχειρίζεται το προσωπικό και όχι το ΠΥΣΠΕ... Αυτή ήταν μια μεγάλη προσβολή για το θεσμό του Υπηρεσιακού Συμβουλίου γενικότερα, αν και τα υπόλοιπα μέλη, ως συνήθως βέβαια, δεν αντέδρασαν. Το τραγικό είναι ότι στη φράση αυτή συναίνεσε και ο αιρετός της ΔΑΚΕ, Παντελής Μεσοχωρίτης, ο οποίος έχοντας πια απωλέσει εντελώς το ρόλο του αιρετού, συνεχίζει να υιοθετεί θαυμάσια αυτόν του φερέφωνου της Διοίκησης. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι για β΄ χρονιά τώρα βρίσκεται τοποθετημένος παράτυπα στο Γραφείο, παίρνοντας ταυτόχρονα τα 7 μόρια των Βουρλιωτών...
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, δημιουργούνται ακόμη περισσότερες κενές θέσεις με την επιπλέον τοποθέτηση δασκάλων στα γραφεία -είτε της Σάμου είτε της Ικαρίας- αντί να υπηρετούν κανονικά στα σχολεία που έχουν τοποθετηθεί. Αυτή τη στιγμή με ευθύνη του Δ/ντή Πρωτοβάθμιας υπηρετούν στη Διεύθυνση εκπαιδευτικοί που έχουν διοριστεί ακόμη και σε δυσπρόσιτα σχολεία (των οποίων η μετακίνηση απαγορεύεται ρητά από το νόμο για μία διετία), όπως επίσης και αναπληρωτές (που απαγορεύεται γενικά να υπηρετούν σε γραφεία, γιατί διορίζονται αποκλειστικά και μόνο για κενές θέσεις σχολείων). Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι όσοι εκπαιδευτικοί υπηρετούν στα γραφεία συνεχίζουν να παίρνουν τα μόρια της αρχικής τοποθέτησής τους (που είναι συνήθως σχολεία με υψηλά μόρια…), ενώ για τους αναπληρωτές που διορίζονται σε δυσπρόσιτα σχολεία, ακόμη κι αν πάνε σε γραφείο, η υπηρεσία τους υπολογίζεται διπλή…
Παρόμοια εξωφρενικές είναι και οι παράνομες αποσπάσεις δασκάλων με διορισμό στη Σάμο προς άλλα μέρη, με απόφαση κατευθείαν της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου (ΑΠΥΣΠΕ), ενώ βάσει νόμου δεν έχει τέτοιο δικαίωμα, ιδιαίτερα όταν έχουμε τόσα κενά στο νομό. Το πρόβλημα λοιπόν, που είναι ήδη μεγάλο λόγω μειωμένων διορισμών, αρχίζει να διογκώνεται επικίνδυνα όταν ξεκινά κι αυτός ο φαύλος κύκλος του ρουσφετιού και της «εξυπηρέτησης» των «δικών μας παιδιών», εις βάρος όχι μόνο άλλων συναδέλφων αλλά κάθε ανθρώπινης και επαγγελματικής δεοντολογίας. Πρέπει να γίνει σαφές ότι οι μετακινήσεις αποτελούν ακύρωση κάθε αξιοκρατικής διαδικασίας. Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν στο ίδιο σχολείο δάσκαλοι που θα παίρνουν π.χ. 3 ή 4 μόρια, ενώ άλλοι ταυτόχρονα θα παίρνουν 7, 8 ή παραπάνω λόγω της υπηρεσιακής τους μετακίνησης από σχολεία υψηλής μοριοδότησης. Η τακτική αυτή της διοίκησης καταργεί στην πράξη τη λειτουργία και τις αποφάσεις του ΠΥΣΠΕ, σύμφωνα με το οποίο έγιναν οι τοποθετήσεις όλων των εκπαιδευτικών και «φορτώνει» με μόρια ανθρώπους που δεν δούλεψαν ποτέ τους εκεί που θα έπρεπε, για να τα αποκτήσουν!!!
Αυτά είναι το τραγικό αποτέλεσμα μιας πολιτικής (ατόμων και θεσμών) που χρόνια τώρα στρέφεται εναντίον των πραγματικών συμφερόντων της Παιδείας και επιτίθεται σε όλα τα μέτωπα που καθορίζουν την τελική ποιότητα της παρεχόμενης αγωγής και εκπαίδευσης (ελαστικοποίηση σχέσεων εργασίας, εργασιακά δικαιώματα, σχολικά εγχειρίδια, κτιριακές υποδομές, ασφαλιστικό κ.ά.).
Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν είναι να υπάρξει πολιτική βούληση τέτοια που να θέλει να αναδείξει τα ζητήματα της Παιδείας και να στηρίξει ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο και τους λειτουργούς του (αυτή τη στιγμή δίνεται το χαμηλότερο ποσοστό που έχει διατεθεί από κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια, 3,09% του ΑΕΠ): Με μαζικούς διορισμούς, κατάργηση της ωρομισθίας, σύγχρονα κτίρια και εγκαταστάσεις, έγκυρα και επιστημονικά διδακτικά εγχειρίδια... Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι «όλα είναι θέμα Παιδείας»…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου