Δευτέρα 13 Ιουνίου 2011

ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΜΙΡΑΖ ΣΤΗ ΣΑΜΟ

Γράφει ο Γιώργος Γ. Αδαλής

Αλλά ας δούμε τα γεγονότα με ψυχραιμία και σύνεση και πάντα μετά από έρευνα δημοσιογραφική και όχι έρευνα του καναπέ και του τηλεκοντρόλ!

- Πράγματι η ώρα που κατέπεσε το αεροσκάφος είναι «επικίνδυνη» μιας και οι Τούρκοι έχουν ως πάγια τακτική τους, την υπέρμετρη αύξηση των παραβιάσεων μετά τις 1 το μεσημέρι . Κι αυτό γιατί πιστεύουν ότι είναι μια ώρα πριν σχολάσουν οι επιτελείς και συνεπώς είναι πιο χαλαροί! Ετσι πιστεύουν και τα στατιστικά έτσι δείχνουν. Η μία το μεσημέρι είναι η πιο επικίνδυνη ώρα για παραβιάσεις στο Αιγαίο!

- Ο Σχηματισμός των αεροσκαφών ήταν τέτοιος που δείχνει ότι υπάρχει ενδεχόμενη πιθανότητα για Scramble (αναχαίτιση)

- Στην περιοχή, πετούσαν εκείνη την στιγμή έξι τουρκικά μαχητικά και μάλιστα οπλισμένα με πραγματικά πυρά!

- Οι Κεμαλιστές και αντίπαλοι του Ερντογάν, είναι στριμωγμένοι και θα υποστούν άλλη μια σαρωτική ήττα στις εκλογές οπότε ένα επεισόδιο με την Ελλάδα θα ήταν σαφώς υπέρ τους και κατά του Ερντογάν!

- Στην θαλάσσια περιοχή ανατολικά της Σάμου, υπήρχε μια τουρκική κορβέτα που έκανε ασκήσεις ηλεκτρονικού πολέμου! Αυτό είναι διπλά τσεκαρισμένο από άριστη πηγή του Πολεμικού Ναυτικού!
Συνεπώς το σκηνικό , αποτελεί μιας πρώτης τάξης αφορμή για να εξάγει κανείς (αβίαστα) το συμπέρασμα ότι υπήρξε εμπλοκή (dogfight) κατά την διάρκεια της οποίας είτε κατερρίφθη είτε καταπονήθηκε εξ αυτού ο κινητήρας του αεροσκάφους και κατέπεσε στη θάλασσα!

Και πιθανών αυτό να «βόλευε» κι εμάς αφού μια τέτοια είδηση θα «πουλούσε τρελά» στο ίντερνετ!

Όμως όπως ξέρουν οι πιστοί μας αναγνώστες εμείς , δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε ... νούμερα ... κάνοντας τα νούμερα!!! Είμαστε εδώ απλά για να ενημερώνουμε...

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το αεροσκάφος ναι μεν ανήκε στην δύναμη της 332 Μοίρας της 114 Πτέρυγας μάχης που εδρεύει στην Τανάγρα, αλλά είχε απογειωθεί από τη Λήμνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Οι δύο χειριστές, ο σμηναγός Μιχαήλ Κούρτης(κυβερνήτης) και ο υποσμηναγός Μιχαήλ Μήτσιου, κάθισαν στο διθέσιο και πέταξαν στο Αιγαίο με συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σκοπό.

Ο αρχαιότερος θα εκπαίδευε το νεότερο σε μια πολυσύνθετη και δύσκολη άσκηση της οποίας λεπτομέρειες δεν γράφουμε για ευνόητους λόγους, αν και γνωρίζουμε όλες τις λεπτομέρειές της!

Πάντως η φύση της άσκησης ήταν τέτοια, που προέβλεπε κάθετη βουτιά προς τη θάλασσα και απότομη έλξη προς τα επάνω με τα G να γίνονται ασφυκτικά για τους πιλότους και για το αεροσκάφος!

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν ήταν ένα από τα «γαλλικά γεράκια» που όταν τα βλέπουν οι Τούρκοι σκιάζονται κυριολεκτικά μιας και είναι πολύ πιο αξιόμαχα από τα αμερικανικά F-16 !

Αποτελούσε ένα από τα τρία διθέσια, εκπαιδευτικά αεροσκάφη τύπου Miraz 2000-5 που ήταν εκπαιδευτικά και χρησιμοποιούνται μόνο γι αυτό το σκοπό. Να μαθαίνουν οι νεότεροι από τους παλιούς τακτικές δύσκολες που ελάχιστοι πιλότοι στον κόσμο μπορούν να πραγματοποιήσουν με επιτυχία! Για την ακρίβεια αυτά τα τρία αεροσκάφη ΔΕΝ συμμετέχουν επ ουδενί λόγο σε αερομαχίες ούτε καν καλούνται σε αναχαιτίσεις ακόμη και αν βρίσκονται σε κοντινή περιοχή !

Συνεπώς μόνο και μόνο γι αυτό το σενάριο της εμπλοκής απομακρύνεται!

Η αλήθεια είναι ότι λίγο μετά τις 13:00 το αεροσκάφος έκανε την απότομη κάθοδο προς την θάλασσα και μόλις ο πιλότος ώθησε το αεροσκάφος προς τα πάνω, έσβησε ο κινητήρας! Όπως ακριβώς είχε γίνει το 2006 με ένα άλλο πολεμικό στη Λήμνο το οποίο προσγειώθηκε με σβηστό κινητήρα στο αεροδρόμιο!

Υπάρχει καταγεγραμμένη η συνομιλία του πιλότου με τον πύργο όπου λέει ξεκάθαρα «ΑΠΩΛΕΙΑ ΙΣΧΥΟΣ». Πριν την αναφορά το αυτή δεν υπήρξε η παραμικρή αναφορά για κατάσταση εμπλοκής.

Ο έμπειρος χειριστής έκανε τρεις τουλάχιστον προσπάθειες να ξαναθέσει μπροστά τον κινητήρα αλλά δεν τα κατάφερε προφανώς λόγο της εκτεταμένης βλάβης που είχε υποστεί. Να σημειωθεί, ότι ο κινητήρας των πολεμικών αεροσκαφών παίρνει μπροστά με ειδικό μηχάνημα μόνο στο έδαφος (με ειδική φύσα) ενώ σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, όταν σβήσει στον αέρα, υπάρχει μια διαδικασία στην οποία ο χειριστής χρησιμοποιεί υδραζίνη, και επιχειρεί να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα με αυτό το υγρό.

Ετσι έκανε και ο κυβερνήτης του μιράζ αλλά δεν μπόρεσε να βάλει μπροστά τον κινητήρα παρά του ότι κατάφερε να δώσει ύψος.

Το εκπληκτικό είναι και το αποκαλύπτουμε σήμερα εμείς, ότι το αεροσκάφος δεν συνετρίβη όπως ανέφεραν όλα τα ΜΜΕ, αλλά μπήκε σε διαδικασία ασφαλούς προσθαλάσσωσης και ταυτόχρονης εκτίναξης των πιλότων. Ετσι στις συνομιλίες με τον Πύργο, οι χειριστές διατάχθηκαν να "προσθαλασσώσουν" το αεροσκάφος σε μια περιοχή όπου διεξήγαγαν άσκηση οι ειδικές δυνάμεις γι αυτό και κατέφθασε σε χρόνο ρεκόρ ο κομάντο με το φουσκωτό του.

Το αεροσκάφος σχεδόν προσθαλασσώθηκε μόνο του, αφού δευτερόλεπτα πριν οι χειριστές του το εγκατέλειπαν κάνοντας χρήση του αυτόματου συστήματος εκτίναξης.

Και μάλιστα βρίσκεται μόλις 1.3 μίλια ανοιχτά της Σάμου και όχι σε διεθνή ύδατα όπως αναφέρθηκε από όλους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς που κατέφθασαν εκεί με ελικόπτερο SAR το αεροσκάφος βρίσκεται σε βάθος μόλις 50 μέτρων, και αυτό καθιστά την ανέλκυση του πολύ εύκολη και με χαμηλό κόστος.

Οι πρώτες αναφορές μάλιστα αναφέρουν ότι υπάρχει ακόμη και περίπτωση να είναι ικανό να συντηρηθεί και να επαναχρησιμοποιηθεί!!!

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι δεν υπήρξε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ εμπλοκή, δεν υπήρχε κανενός είδους επαφή με τουρκικό αεροσκάφος!

Και δυστυχώς τώρα η χώρα μας απόμεινε με μόνο δύο από αυτά τα εκπαιδευτικά γεγονός που συνεπάγεται μεγάλες δυσκολίες στην εκπαίδευση των πιλότων μας!

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος, ανεξάρτητα από το είδος της συντήρησης, είχε συμπληρώσει πάρα μα πάρα πολλές ώρες πτήσης και κατά την κρίση πολλών επιτελών έπρεπε ήδη να έχει αποσυρθεί. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στο adalis.gr ανώτατη πηγή της Π.Α. «επρόκειτο για μια γριούλα που την βάζαμε κάθε μέρα να κάνει κατοστάρια»!

Ήταν θέμα χρόνου πότε θα προδώσει τους χειριστές της η γριούλα μας!

Ευτυχώς ο πιλότος, αποδείχτηκε «κρύο αίμα» και απέδειξε για μια ακόμη φορά ότι οι Έλληνες πιλότοι κατά το κοινώς λεγόμενο «δεν παίζονται». Είναι τόσο ... αντιπαραγωγικοί κύριε Πάγκαλε, που μπορούν να κάνουν πράγματα που ούτε στο playstation δεν τα έχουμε δει !!!

Και φυσικά, αξίζουν συγχαρητήρια στον τρόπο που λειτουργησε το Κέντρο επιχειρήσεων που συντόνισε σε κλάσματα δευτερολέπτου όλες τις δυνάμεις της περιοχής και οι τούρκοι ούτε που πήραν χαμπάρι τι συνέβη!! Αν και έχουν «σκυλιάσει» να βρουν το στίγμα, σήμερα θα μάθουν από εμάς τι συνέβη εκεί. Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που δεν γράψαμε την είδηση εχτές! Για να μην έχουν την δυνατότητα να κινηθούν το βράδυ! Τώρα ότι και να κάνουν είναι πλέον αργά γι αυτούς και τις επιδιώξεις τους!!!

Αυτή είναι η αλήθεια για το χρονικό της πτώσης του Μιράζ και αν δεν υπήρχαν ηχητικά ντοκουμέντα από την συνομιλία πιλότου με πύργο ελέγχου, πιστέψτε μας δεν θα ήμασταν ΤΟΣΟ σίγουροι για όσα γράφουμε!

Από την υπόθεση όμως αυτή, προκύπτει μια άλλη παράμετρος, που εδώ και μερικούς μήνες στηλιτεύουμε στο adalis.gr και αφορά στην συντήρηση των πολεμικών αεροσκαφών.

Ας σταματήσουν το παραμύθι "δεν υπάρχουν λεφτά για ανταλλακτικά", διότι οι ζωές αυτών των παλληκαριών αξίζουν πολλάκις περισσότερο από τις ζωές των πολιτικάντηδων που ταξιδεύουν χλιδάτα με τα Lear Jet. Δεν μπορεί λοιπόν να υπάρχουν λεφτά για τους πολιτικάντηδες αλλά να μην υπάρχουν λεφτά για τους τελευταίους σύγχρονους ήρωες που γέννησε αυτή η χώρα!!!

Και στο κάτω-κάτω της γραφής, ας κόψουν από τους μισθούς τους οι βουλευτές και ας τα δώσουν στην Π.Α. ! Ίσως το εκτιμήσουμε κιόλας ..


 

Δεν υπάρχουν σχόλια: