Τετάρτη 21 Αυγούστου 2013

ΕΛΜΕ ΔΡΑΜΑΣ: Ενημερωτικό για τις υποχρεωτικές μετατάξεις

Οι υπουργικές αποφάσεις για τις υποχρεωτικές μετατάξεις και το παράλογο εμπεριέχουν και ελάχιστα διαφωτιστικές είναι για το τι πρόκειται να συμβεί αλλά και για το πώς πρέπει να πράξουν οι συνάδελφοι των σχετικών ειδικοτήτων.

Η υπουργική απόφαση 111967/Δ2/13-08-2013

Το σχέδιο αυτής της απόφασης, που ουσιαστικά καθορίζει τη μοίρα χιλιάδων εκπαιδευτικών αφού εκτός από όσους περιλαμβάνει, έρχονται και άλλοι αριθμοί στα επόμενα στάδια κινητικότητας, συντάχθηκε στο Γραφείο Υπουργού και στάλθηκε στη Γενική Διεύθυνση Διοίκησης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης προκειμένου να "πάρει" την κατά νόμο υπογραφή του αρμόδιου Διευθυντή.

Σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Παιδείας που ζήτησαν να μην αποκαλυφθούν, ο αρμόδιος Διευθυντής αρνήθηκε να προσυπογράψει το σχέδιο της απόφασης, φθάνοντας μάλιστα στο σημείο να την άρνηση του, πάνω σ' αυτό, όταν πιέστηκε χρονικά (δόθηκε στη συγκεκριμένη Δ/νση χρόνος 60 περίπου λεπτών, για τυχόν λεκτικές διορθώσεις, μετά την αντίδραση του Δ/ντή).

Παρά, όμως, τις επιφυλάξεις του αρμόδιου Δ/ντή και την ουσιαστική άρνησή του να υπογράψει το σχέδιο της, ο Υπουργός Παιδείας την υπέγραψε οριοθετώντας με αυτήν τις διαδικασίες της β΄ φάσης κινητικότητας των εκπαιδευτικών.

Το ότι η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση δεν στοχεύει στην προετοιμασία του εκπαιδευτικού συστήματος για ορθή ανακατανομή των εκπαιδευτικών, αλλά μόνο στην εξεύρεση του αναγκαίου αριθμού των 4.800 εκπαιδευτικών που "πρέπει" να φύγουν από την Β/θμια, φαίνεται και από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων που είναι η 23 Αυγούστου.

Κατά την κοινή λογική, θα έπρεπε πρώτα να διαμορφωθούν οι ανάγκες σε θέσεις εκπαιδευτικών, μετά την ψήφιση του νόμου για το (νέο) ΓΕΛ και το (νέο) ΕΠΑΛ, να καλυφθούν τα λειτουργικά κενά που θα προκύψουν και στη συνέχεια θα μπορούσε να ακολουθηθεί η συνήθεις διαδικασία της διάθεσης σε άλλη βαθμίδα.

Γιατί ορίσθηκε η 23.8.2013 ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων μετάταξης.

Ο λόγος είναι προφανής. Ποντάροντας στον "πανικό" και την ανασφάλεια των εκπαιδευτικών που για τον ένα ή άλλο λόγο θεωρούνται υπεράριθμοι και με το προηγούμενο της κατάργησης των οργανικών θέσεων 52 κλάδων της Επαγγελματικής, όλοι θα προστρέξουν (οι περισσότεροι το έχουν ήδη κάνει) να κάνουν την αίτηση μετάταξης, είτε στην Α/θμια, είτε σε διοικητική θέση.

Το πρόβλημα, όμως, που υπάρχει είναι ότι με την Υπουργική Απόφαση 111967/Δ2/13-08-2013 που τους υποχρεώνει ουσιαστικά να ζητήσουν μετάταξη, δεν ορίζονται και τα κριτήρια που θα ισχύσουν αλλά αναφέρονται μόνο οι διατάξεις των νόμων 4172/2013 & 4174/2013 καθορίζουν την διαθεσιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων και την απόλυσή τους.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να "γίνει" η εκκαθάριση στις ειδικότητες αυτές (είναι το τίμημα της Γενικής Εκπαίδευσης στο "βωμό" της κινητικότητας), πριν την θεσμοθέτηση των διοικητικών δομών των ΣΕΚ και ΙΕΚ, ώστε να μην υπάρχει κοινωνική και συνδικαλιστική πίεση για τοποθέτηση των υπεραρίθμων εκπαιδευτικών σε αυτές.

Ας δούμε το ιστορικό της υπόθεσης, προσπαθώντας να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα:

1. Ο Υπουργός Παιδείας με την αριθμ. 111966/Δ2/13-08-2013 απόφασή του διαπιστώνει ότι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πλεονάζουν αριθμητικά 6027 εκπαιδευτικοί στους κλάδους των παρακάτω πινάκων.
κλάδος
ΠΕ01
ΠΕ02
ΠΕ04.01
ΠΕ04.05
ΠΕ05
ΠΕ06
ΠΕ07
ΠΕ08
αριθμός
198
40
33
3
958
925
363
274
1.      
κλάδος
ΠΕ09
ΠΕ10
ΠΕ11
ΠΕ12.01
ΠΕ13
ΠΕ16
ΠΕ18.02
ΠΕ19-ΠΕ20
ΠΕ32
αριθμός
146
6
1441
1
30
156
39
1348
66

Οι παραπάνω πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί έχουν κατανεμηθεί ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Σημείωση 1η:

Τα αριθμητικά αυτά δεδομένα δεν έχουν σχέση:
·         Με τις πραγματικές συνθήκες και ανάγκες των εκπαιδευτικών μονάδων.
·         Με την καταγραφή των ΠΥΣΔΕ και των ΠΥΣΠΕ
·         Σε πολλές περιπτώσεις ούτε ακόμη και με την καταγραφή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου

2. Στη συνέχεια ο Υπουργός Παιδείας με την αριθμ. 111967/Δ2/13-08-2013 απόφασή του, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (τεύχος Β, αριθμοί 1977 και 2004) μετατάσσει υποχρεωτικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σε διοικητικές θέσεις αριθμητικά 4546 εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατανεμημένους ανά κλάδο όπως φαίνεται στους παρακάτω πίνακες.
κλάδος
ΠΕ01
ΠΕ05
ΠΕ06
ΠΕ07
ΠΕ08
αριθμός
142
775
750
345
264

κλάδος
ΠΕ09
ΠΕ10
ΠΕ11
ΠΕ12.01
ΠΕ13
ΠΕ16
ΠΕ18.02
ΠΕ19-Ε20
ΠΕ32
αριθμός
88
1
736
1
15
133
25
1225
46


Σημείωση 2η:
·         Η δημοσιευμένη σε ΦΕΚ απόφαση μετάταξης σημαίνει ότι ο παραπάνω αριθμός εκπαιδευτικών των συγκεκριμένων ειδικοτήτων έχει ήδη μεταταγεί και ότι αυτό που εκκρεμεί , είναι ο ονομαστικός προσδιορισμός των εκπαιδευτικών
·         Ο αριθμός των κενών των μετατάξεων συνολικά στην πρωτοβάθμια και σε διοικητικές θέσεις, υπολείπεται σημαντικά του αριθμού των «πλεοναζόντων» εκπαιδευτικών.
Τι πρόκειται να συμβεί με αυτούς; Μήπως είναι πρόσφοροι για διαθεσιμότητα – απόλυση σύμφωνα και με δημοσιεύματα.

3. Καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων,
·         είτε έχουν οργανική θέση σε σχολείο και συμπληρώνουν ωράριο διδασκαλίας,
·         είτε έχουν οργανική θέση σε σχολείο και δεν συμπληρώνουν ωράριο διδασκαλίας
·         είτε τέλος δεν έχουν οργανική θέση σε σχολείο, να υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση για ένταξη στους πίνακες μετάταξης από 14-08-2013 μέχρι και 23-08-2013.

Σημείωση 3η:
Αυτή η «ανοιχτή» πρόσκληση σε όλους τους εκπαιδευτικούς –ανεξάρτητα από το εάν έχουν ή όχι οργανική θέση σε σχολείο-, μπορεί να σημαίνει δύο πράγματα:
·         Την πρόθεση του Υπουργείου να τελειώνει τη διαδικασία με «εθελοντικές» μετατάξεις, δηλαδή να υπάρξει μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων από αυτόν των κενών μετατάξεων. Στην περίπτωση αυτή, το υπουργείο θα απέφευγε τον ονομαστικό προσδιορισμό των πλεοναζόντων, από την δεξαμενή των οποίων θα μετέτασσε υποχρεωτικά κάποιους. Εξάλλου σε σχέση με αυτό- που είναι και το πιο δύσκολο μέρος-, καμία διευκρίνηση δεν έχει δώσει ως όφειλε, το Υπουργείο. Εκτίμησή μας είναι ότι οι προσδοκίες του υπουργείου δεν πρόκειται να ευοδωθούν επειδή ακόμη και αν υπάρξει ο απαιτούμενος αριθμός αιτήσεων είναι αρκετά πιθανόν οι προτιμήσεις των εκπαιδευτικών να αφορούν συγκεκριμένες περιοχές, αφήνοντας ακάλυπτες άλλες.
Σε μια τέτοια περίπτωση το ερώτημα που δημιουργείται είναι: Ποια είναι η δεξαμενή των εκπαιδευτικών από την οποία θα αντλήσει όσους μετατάσσει υποχρεωτικά;
·         Εκτιμούμε ότι, αν σε κάποιο κλάδο δε συμπληρωθεί ο αριθμός των υποχρεωτικά μεταταχθέντων τότε δεν υπάρχει άλλη λύση στο Υπουργείο από το να αναζητήσει τους εκπαιδευτικούς με τα λιγότερα μόρια όπως αυτά προσδιορίζονται στο νόμο 4172 του 2013 και όχι αυτούς που είναι στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ ή έχουν χαρακτηριστεί υπεράριθμοι από τα ΠΥΣΔΕ, επειδή οι αριθμοί του πλεονάζοντος προσωπικού του Υπουργού δεν έχουν καμία σχέση με τις εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ.
·         Σε κάποιες Διευθύνσεις εξάλλου, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, είναι σημαντικά μικρότερος από αυτόν των πλεοναζόντων, ώστε δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς, ότι από εκεί θα αντλούσε τους υποχρεωτικά μετατασσόμενους.
·         Πέρα από αυτό στην εγκύκλιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την κινητικότητα και συγκεκριμένα στον προσδιορισμό του πλεονάζοντος προσωπικού, ορίζεται ότι «Η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης (ΚΥΑ) κατάργησης πλεοναζουσών θέσεων συνεπάγεται την αξιολόγηση, μέσω της αποτίμησης προσόντων, των υπαλλήλων του κλάδου ή και της ειδικότητας που ανήκουν οι υπό κατάργηση θέσεις του φορέα.»

4. Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να δηλώσει μέχρι δύο διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή μέχρι δύο φορείς διοίκησης (Διευθύνσεις ή ΙΕΚ) ή μία διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ένα φορέα διοίκησης σε όλη τη χώρα.

Σημείωση 4η:
Η δυνατότητα αυτή αναμένεται να προκαλέσει σοβαρές ανακατατάξεις αφού θεωρητικά ένας εκπαιδευτικός που έχει πιθανόν συγκεντρώσει αρκετά μόρια, θα μπορούσε να διεκδικήσει θέση σε κάποια συγκεκριμένη Διεύθυνση, πράγμα που δεν ήταν εύκολο να γίνει μέσα από τη διαδικασία των μεταθέσεων.
Το πρόβλημα σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι «διώχνει» -άγνωστο για πού-, έναν εκπαιδευτικό που θα μπορούσε ακόμη και να έχει για πολλά χρόνια οργανική στη Διεύθυνση αυτή.
Είναι δηλαδή πιθανό, να ισχύει εκ των πραγμάτων αυτή τη στιγμή η τυπική και ουσιαστική κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών των συγκεκριμένων ειδικοτήτων.

 ΠΑΓΙΔΕΣ
1) Οι θέσεις στην Α/θμια Εκ/ση αφορούν κατά κύριο λόγο στα Ολοήμερα Δημοτικά με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) (δείτε στο http://agonsysp.blogspot.gr/2013/08/blog-post_2419.html). Το πρόγραμμα όμως των ΕΑΕΠ είναι ενταγμένο στα ΕΣΠΑ, έχει ημερομηνία λήξης 31/12/2015 και συγκεκριμένη χρηματοδότηση 107 εκ. ευρώ (ΥΠΔΒΜΘ -ναι έτσι το λέγανε τότε- 24-12-2010 αρ. πρωτ. 27546).

Οι θέσεις αυτές θα είναι οργανικές;
Τι θα γίνουν οι θέσεις αυτές μετά τη λήξη του προγράμματος;
2) Οι διοικητικές θέσεις στις Διευθύνσεις (κενές, κενούμενες, συνιστώμενες κλπ)
ΑΛΗΘΕΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΘΕ ΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ;
Π.χ. ειδικότητες που χρειάζονται, πλήθος θέσεων ανάλογα με τον αριθμό σχολείων και εκπαιδευτικών κάθε Διεύθυνσης…

ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ Α/ΘΜΙΩΝ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ;
ΠΟΙΟΣ ΕΓΓΥΑΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΑΥΤΈΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΟΙΚΑ ή ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ ΦΩΣΤΗΡΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ;

Συμπέρασμα: Μέσα σε ένα τόσο ασταθές και πιθανά ηθελημένα ασαφές περιβάλλον, κανείς δεν μπορεί να αισθάνεται βεβαιότητα για οτιδήποτε. Η προσβολή της προσωπικότητας του εκπαιδευτικού συνεχίζεται με αμείωτη ένταση από τους εντολοδόχους της τρόικα και σύσσωμος ο κλάδος πρέπει να δώσει την απάντηση που τους ταιριάζει.

Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Δράμας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΑΛΠΙΣΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                ΑΡΝΑΟΥΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: