Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

My School: Νέα απόπειρα ηλεκτρονικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου από το Υπουργείο Παιδείας

Ένα εκατομμύριο γραμμές κώδικα (1.000.000 lines of code) αποτελούν το βαρύ οπλοστάσιο του Υπουργείου στη μάχη για την εξόντωση των εκπαιδευτικών

Η ταυτότητα του my school

Με την εγκύκλιο με αρ. πρωτ.: 171490/Δ2 /12 -11 -2013 μας έγινε γνωστή η έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας του νέου ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος Σχολικών Μονάδων και Διοικητικών Δομών «myschool», του αυτόματου αξιολογητή των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.

Πρόκειται για ένα γιγάντιο project βασισμένο σε ένα εκατομμύριο γραμμές κώδικα. Αυτό σημαίνει ότι είναι ένα πρόγραμμα με απίστευτες δυνατότητες. Δεν είναι απλά η επέκταση του survey, όπως αναφέρει το Υπουργείο. Πρόκειται για ένα νέο, πολύ εξελιγμένο πληροφοριακό περιβάλλον που διανύει τώρα την εμβρυακή του περίοδο. Είναι μια web-based εφαρμογή, που στηρίζεται στη φιλοσοφία η πληροφορία να καταχωρείται εκεί όπου γεννάται. Έχει δυνατότητες για πάρα πολλές εφαρμογές και μπορεί να εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες λειτουργίες.

Όλη η εκπαίδευση θα εξαρτάται από ένα «κλικ». Το πανίσχυρο πρόγραμμα θα μπορεί να καταγράφει, να συσχετίζει, να κάνει αναφορές, να αξιολογεί αυτόματα, να εξάγει στατιστικά δεδομένα, να επεξεργάζεται στοιχεία για άδειες, απεργίες, παρουσίες και όλα όσα περιλαμβάνονται στους φακέλους των εκπαιδευτικών, αλλά και τα στοιχεία φοίτησης των μαθητών, καθώς και όλα τα στοιχεία που αφορούν τις σχολικές μονάδες (οργανικότητες, κατανομή μαθητών, συγχωνεύσεις τμημάτων κ.ά.). Η διαχείριση όλων αυτών θα γίνεται σε κεντρικό επίπεδο.

Η πρώτη εφαρμογή του myschool, η Ψηφιακή Καρτέλα Σχολικής Μονάδας είναι έτοιμη και έχει τεθεί σε λειτουργία.

Tο MySchool είναι πολύ επικίνδυνο, γιατί:

1) Συγκεντρώνει προσωπικά δεδομένα ανήλικων παιδιών από όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας. Στην παρούσα φάση ζητούνται το ΑΜΚΑ του μαθητή, στοιχεία επικοινωνίας με την οικογένειά του , στοιχεία εργασίας και μορφωτικό επίπεδο των γονέων, βιογραφικά στοιχεία αλλοδαπών, στοιχεία για ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κ.ά. Πολλά από αυτά τα προσωπικά δεδομένα μαθητών δεν έχουν καμία συνάφεια με τη σχολική φοίτηση, η συγκέντρωσή τους γίνεται χωρίς την έγγραφη συγκατάθεση των γονέων και υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για την παραβίασή τους.

2) Με τις δυνατότητες που διαθέτει θα μπορεί αυτόματα να συλλέγει στοιχεία από το διαδίκτυο, σε συνδυασμό με άλλες εφαρμογές και να τα αποθηκεύει σε κρυφούς φακέλους, επιτρέποντας την πρόσβαση σε αυτούς που θα το διαχειρίζονται για πιθανή αξιολόγηση.

3) Επιβαρύνει τον εκπαιδευτικό με καθημερινές καταχωρήσεις στοιχείων, όχι μόνο διοικητικής αλλά και παιδαγωγικής φύσης. Συνεπώς μετακυλίει την ευθύνη για λεπτομερή και ακριβή καταχώρηση των στοιχείων στον εκπαιδευτικό, ο οποίος, σε περίπτωση που καταχωρήσει ελλιπή ή ανακριβή στοιχεία θα έχει πειθαρχικές διώξεις (Ν 4057/12). Η καταχώρηση ανακριβών στοιχείων θα οδηγήσει στην εξαγωγή λανθασμένων στατιστικών δεδομένων και επειδή αυτά τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν για τον ΟΟΣΑ και την απορρόφηση κονδυλίων ΕΣΠΑ, το αποτέλεσμα θα είναι αναξιόπιστο και θα δημιουργηθούν προβλήματα. Ο μεγάλος εφιάλτης αυτών που σχεδίασαν το myschool δεν είναι τα λάθη στον προγραμματισμό και τη λειτουργία (το 95% των προβλημάτων του έχουν λυθεί), αλλά η λανθασμένη καταχώρηση της πρωτογενούς πληροφορίας από τις σχολικές μονάδες. Για το λόγο αυτό οι πιέσεις προς τους εκπαιδευτικούς θα είναι πολύ μεγάλες και οι ποινές με σκοπό τη συμμόρφωση θα είναι παραδειγματικές.

4) Μέσω αυτού θα γίνει η αξιολόγηση και η κατηγοριοποίηση των σχολείων. Έχει τη δυνατότητα να κατηγοριοποιεί αυτόματα τα σχολεία σε σχέση με κάποιους τομείς και δείκτες, όπως κτιριακά και οικονομικά δεδομένα, εκπαιδευτικό προσωπικό , επίδοση μαθητών κ.ά Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα μεγάλο μέρος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Συνεπώς έχει τη δυνατότητα να αξιολογήσει μόνο του το σχολείο. Για παράδειγμα όπως αναφέρεται στο πλαίσιο της Αυτοαξιολόγησης Εκπαιδευτικού Εργου:

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Κοινωνικά και Πολιτισμικά χαρακτηριστικά των μαθητών και του σχολείου

Α. ΔΕΔΟΜΕΝΑ

 

Τομείς

Δείκτες

1. Μέσα και Πόροι

1.1. Σχολικός χώρος, υλικοτεχνική υποδομή και οικονομικοί πόροι

1.2. Στελέχωση σχολείου

Οι δείκτες 1.1 και 1.2 θα συμπληρώνονται αυτόματα από τα στοιχεία της καρτέλας του σχολείου και από τα στοιχεία που θα αντλεί το myschool από τα πληροφοριακά συστήματα των σχολικών επιτροπών.

Σε επόμενες φάσεις θα γίνει εμπλουτισμός της καρτέλας του σχολείου με νέα πεδία, όπως του e-portfolio–Φακέλου αξιολόγησης. Από τη φετινή σχολική χρονιά ασκούνται πολύ μεγάλες πιέσεις στους Νηπιαγωγούς να αξιολογούν τα νήπια μέσα από εξαντλητικές διαδικασίες, έτσι ώστε να έχει το καθένα τον προσωπικό του φάκελο αξιολόγησης, που θα ταξιδεύει για χρόνια με τη βοήθεια του Myschool στο διαδίκτυο και θα το ακολουθεί για όλη του τη ζωή.

5.Θα αποδίδει αυτόματη οργανικότητα στα σχολεία ανάλογα με τον αριθμό των εγγραφών, σε συνδυασμό με δυνητικές συγχωνεύσεις.Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τους υποβιβασμούς,τις καταργήσεις σχολείων και τη συρρίκνωση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών.Όμως τα πληροφοριακά συστήματα είναι απρόσωπα. Το mySchool, ως ένα τέτοιο σύστημα είναι απρόσωπο, βλέπει τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά ως bytes. Πρόσφατο είναι το παράδειγμα με το θέμα των οργανικών θέσεων, όπου το survey έκανε τις κατανομές μαθητών ανά τμήμα με βάση μόνο τον αριθμό, χωρίς να ασχοληθεί με άλλες ιδιαίτερες παραμέτρους ( τοπογεωγραφικές, κτιριακές υποδομές, σύνθεση μαθητικού πληθυσμού κ.α).

Παραθέτουμε ορισμένα στοιχεία από την πράξη η οποία υλοποιείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ».

Πρόκειται για το ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»Κατηγορία Πράξης: «Ανάπτυξη Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού - Ψηφιακή Βάση Δεδομένων - Υποδομές για ένα Ψηφιακό Σχολείο και Ψηφιακό Υλικό για τα Σχολεία» Πράξη: «Ανάπτυξη κι Αξιοποίηση της Ψηφιακής Καρτέλας Σχολικής Μονάδας»Στο πλαίσιο της Πράξης ζητείται από τον φορέα υλοποίησης: να σχεδιάσει μια λειτουργική, διαδικτυακή εφαρμογή αποτύπωσης δεδομένων της σχολικής ζωής (την «καρτέλα σχολικής μονάδας»), να αναπτύξει μια σουίτα (suite) προηγμένων εφαρμογών αξιοποίησης των δεδομένων που θα συλλεχθούν, με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων, δεικτών και τάσεων για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και να υποστηρίξει την εκπαιδευτική κοινότητα στην αξιοποίηση των νέων εφαρμογών.

Δράσεις στα πλαίσια της πράξης

Δράση 1: Σχεδίαση και ανάπτυξη «καρτέλας σχολικής μονάδας». Η δράση αφορά στη σχεδίαση και ανάπτυξη μιας διαδικτυακής εφαρμογής αποτύπωσης της λειτουργίας των σχολικών μονάδων της επικράτειας. Χρήστες της εφαρμογής είναι οι μονάδες της εκπαίδευσης σε όλα τα διοικητικά επίπεδα (σχολική μονάδα, γραφείο, διεύθυνση, περιφερειακή διεύθυνση, κεντρική υπηρεσία ΥΠΔΒΜΘ). Τα δεδομένα που θα αποτυπώνονται αφορούν τουλάχιστο στις ακόλουθες οντότητες της σχολικής ζωής:

  • γενικά στοιχεία μονάδας
  • μαθητικό δυναμικό
  • τάξεις/τμήματα
  • εκπαιδευτικό προσωπικό
  • κτιριακή υποδομή/εξοπλισμός
  • ωρολόγιο πρόγραμμα
  • κενά/πλεονάσματα μονάδας

Κάθε διοικητική δομή, σε επίπεδο πάνω από αυτό της σχολικής μονάδας, θα έχει πρόσβαση σε συγκεντρωτικά δεδομένα που αφορούν σε σχολικές μονάδες της περιοχής ευθύνης της.

Η αποτύπωση των πρωτογενών στοιχείων θα γίνεται μόνο από τις σχολικές μονάδες και σε αρχική φάση αυτή θα πραγματοποιείται με χειρωνακτική καταχώριση.

Η διαδικτυακή εφαρμογή θα σχεδιασθεί έτσι ώστε σε μελλοντική φάση αξιοποίησης ένα μεγάλο μέρος των δεδομένων της καρτέλας να μπορούν να αντλούνται αυτοματοποιημένα από άλλα υφιστάμενα πληροφοριακά συστήματα που θα αναπτυχθούν σε πλαίσια άλλων πράξεων.

Στην αρχική φάση η αξιοποίηση των στοιχείων της καρτέλας, πέρα από τις ανάγκες πληροφόρησης και εξαγωγής στατιστικών στοιχείων και δεικτών, θα εστιαστεί στη μελέτη α) των λειτουργικών και οργανικών κενών των σχολικών μονάδων και β) των προοπτικών αναβάθμισης/υποβιβασμού της οργανικότητας των μονάδων καθώς και της εκτίμησης δυνητικών συγχωνεύσεων.

  • Δράση 2: Αξιοποίηση των δεδομένων των σχολικών μονάδων

Η δράση αφορά στην ανάπτυξη τεχνικών και εργαλείων για την αξιοποίηση των στοιχείων που θα συλλέγονται από τις σχολικές μονάδες για τα εξής:

Α. Τεχνικές και Εργαλεία για την παρουσίαση στοιχείων που υπολογίζονται από πληθώρα πρωτογενών δεδομένων των βάσεων δεδομένων για εξαγωγή συμπερασμάτων.

Β. Τεχνικές και Εργαλεία για τη διερεύνηση εκπαιδευτικών θεμάτων βασισμένη στο σύνολο των δεδομένων των σχολικών μονάδων, των μαθητών, των εκπαιδευτικών, του λοιπού προσωπικού και άλλων ομάδων δεδομένων μίας ή περισσοτέρων γεωγραφικών περιοχών ή όλης της επικράτειας (ή άλλων χαρακτηριστικών αυτών). Ενδεικτικά αναφέρονται:

• Διερεύνηση σχολικής διαρροής (λεπτομερής αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης και αξιολόγηση των ευρημάτων σε συνδυασμό με διάφορες παραμέτρους που σύμφωνα με τη βιβλιογραφία σχετίζονται με ή επιδρούν στη σχολική διαρροή, με στόχο τη συγκρότηση παρεμβάσεων για την περαιτέρω μείωση της σχολικής διαρροής).

• Διερεύνηση επιδόσεων μαθητών και ομάδων μαθητών με κοινά χαρακτηριστικά.

• Διερεύνηση εκπαιδευτικών επιλογών μαθητή και ομάδων μαθητών με κοινά χαρακτηριστικά (αρχικά στα Ενιαία Λύκεια για κατευθύνσεις και μαθήματα επιλογής).

Διερεύνηση ικανοποίησης συντελεστών του εκπαιδευτικού συστήματος (στελεχών, εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων) και προτάσεις βελτίωσης.

• Διερεύνηση στοιχείων κτιριακής υποδομής (κτίρια και χώροι) με βάση τις ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας σε συνδυασμό με την παλαιότητα και προσπάθεια εκτίμησης/πρόβλεψης για πόρους συντήρησης και ανανέωσης της υποδομής

• Στοιχεία για την έγκαιρη πρόβλεψη κενών με βάση στοιχεία που θα υπολογίζονται για τις ανάγκες με βάση το μαθητικό δυναμικό και τις εκπαιδευτικές επιλογές του

Γ. Διερευνήσεις για ειδικά σύνθετα θέματα.

Ο συνδυασμός των διοικητικών δεδομένων με άλλες εξωγενείς πληροφορίες (π.χ. δημογραφικά, κοινωνικά δεδομένα κ.ά.) για τη δημιουργία αξιόπιστων εργαλείων και μοντέλων που θα υποστηρίξουν περαιτέρω τον ορθολογικό σχεδιασμό του εκπαιδευτικού συστήματος.

Δ. Υπολογισμός και συνεχής παρακολούθηση πλήθους εκπαιδευτικών δεικτών.

Για την παρουσίαση των εκπαιδευτικών δεικτών θα αναπτυχθεί εργαλείο εποπτικής γεωγραφικής αποτύπωσης (ο εκπαιδευτικός χάρτης) που θα βασίζεται σε ένα ψηφιακό εικονικό (virtual) χάρτη της Ελλάδας στην οθόνη ενός υπολογιστή. Σημείο αναφοράς του εν λόγω περιβάλλοντος θα αποτελούν οι επιλέξιμοι, δυναμικοί χάρτες σε πολλαπλές κλίμακες οι οποίοι επιτρέπουν τη συγκριτική παράθεση του μεγάλου όγκου στατιστικής και ποσοτικής πληροφορίας, πέραν της μορφής των αριθμητικών πινάκων, με διαγράμματα και γραφικές παραστάσεις καθώς και με χρωματικές χαρτογραφικές απεικονίσεις.

  • Δράση 3: Υποστήριξη της εφαρμογής της «καρτέλας σχολικής μονάδας»

Η συγκεκριμένη δράση αφορά τόσο στην υποστήριξη των σχολικών μονάδων ως προς την υιοθέτηση και αξιοποίηση του λογισμικού που θα αναπτυχθεί όσο και των επιτελικών χρηστών του ΥΠΔΒΜΘ στην αξιοποίηση των προηγμένων εργαλείων που περιλαμβάνονται στη Δράση2.

  • Δράση 4: Εξωτερική Αξιολόγηση

.Συνέργεια των δράσεων

Όλες οι δράσεις που αναφέρονται θα υλοποιηθούν σε άμεση συνέργεια με τα κάτωθι προγράμματα του ΕΠ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» :

• Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε ICT,

• Προδιαγραφές Και Ανάπτυξη Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Υποδομές Ψηφιακής Βάσης Γνώσεων, Δημιουργία Προτύπων Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού, Καταγραφή και Συγκέντρωση ήδη παραχθέντος Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού

Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης

Η εμπειρία εφαρμογής Myschool στην Αυστραλία

Η ιστοσελίδα Myschool της Αυστραλίας περιέχει τα προφίλ περίπου 9.500 σχολείων, τα οποία μπορούν να αναζητηθούν με βάση την τοποθεσία, τον χαρακτήρα (κρατικό ή μη κρατικό) ή την ονομασία του σχολείου. Η ιστοσελίδα παρέχει στατιστικά στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με κάθε σχολείο, καθώς και αποτελέσματα από το Εθνικό Πρόγραμμα Αξιολόγησης—Αλφαβητικές και Αριθμητικές Γνώσεις (NAPLAN), τα οποία μπορούν να συγκριθούν με αποτελέσματα σχολείων με μαθητές από στατιστικά παρεμφερή περιβάλλοντα ανά την Αυστραλία.

Την ιστοσελίδα My School διαχειρίζεται η Αυστραλιανή Αρχή Διδακτικής Ύλης, Αξιολόγησης και Βαθμολόγησης (ACARA). Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί έναν δείκτη μαθητικών και σχολικών χαρακτηριστικών, ο οποίος είναι γνωστός ως Δείκτης Κοινωνικοεκπαιδευτικού Πλεονεκτήματος της Κοινότητας (ICSEA), ούτως ώστε τα σχολεία να δέχονται μαθητές από στατιστικά παρεμφερή περιβάλλοντα. Τα στοιχεία σχετικά με την απασχόληση και την εκπαίδευση των γονέων, μαζί με τα στοιχεία εγγραφής του μαθητή στο σχολείο, χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό της τιμής του δείκτη ICSEA για κάθε σχολείο. Η εν λόγω τιμή αντιπροσωπεύει το μέσο επίπεδο εκπαιδευτικού πλεονεκτήματος των μαθητών του σχολείου.

Τα σχολεία, οι δάσκαλοι, οι γονείς και η κοινότητα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες της ιστοσελίδας My School για να:

  1. αποκτήσουν πρόσβαση σε πληροφορίες για ένα σχολείο, χρησιμοποιώντας δείκτες εθνικού επιπέδου
  2. συγκρίνουν την πρόοδο των μαθητών σε ένα σχολείο με τη μέση πρόοδο των σχολείων που δέχονται μαθητές από στατιστικά παρεμφερή περιβάλλοντα και αυτή του συνόλου των σχολείων στην Αυστραλία
  3. εντοπίζουν και να μαθαίνουν για τα σχολεία που παρουσιάζουν υψηλές επιδόσεις, συμπεριλαμβανομένων και των σχολείων στα οποία οι μαθητές επιδεικνύουν σημαντική πρόοδο
  4. αποκομίσουν μια πιο ευρεία εικόνα της επίδοσης των σχολείων μιας τοπικής κοινότητας.

Η έναρξη της νέας ιστοσελίδας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης που δημοσιοποιεί τις επιδόσεις των σχολείων της χώρας και δίνει την ευκαιρία σε γονείς και άλλους ενδιαφερόμενους να κάνουν συγκρίσεις, κατηγοριοποιώντας τα σχολεία, έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα. Η εκπαιδευτική κοινότητα αντιδρά έντονα στην ιστοσελίδα, λέγοντας ότι είναι παραπλανητική, γιατί, όπως αναφέρουν, οι συγκρίσεις δεν γίνονται επί της ουσίας και δεν αναφέρονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε σχολείου αλλά παρουσιάζονται μόνο στατιστικά στοιχεία. Επίσης, εκφράζονται φόβοι ότι τα σχολεία με χαμηλές επιδόσεις θα στιγματιστούν γεγονός που μπορεί να οδηγήσει πολλούς γονείς να πάρουν τα παιδιά τους από αυτά (Πηγή: neos kosmos).

Αντίστοιχα το Ελληνικό myschool είναι  ένα πανίσχυρο εργαλείο για τον έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας .Είναι πολιτική επιλογή

Το ΥΠΑΙΠΘΑ προσπαθεί αυτήν τη φορά με όπλο την τεχνολογία να ασκήσει ασφυκτικό έλεγχο στην εκπαίδευση επενδύοντας στο MySchool και υποχρεώνοντας τους εκπαιδευτικούς να διεκπεραιώνουν καθημερινά και το διοικητικό έργο των διευθύνσεων εκπαίδευσης. Επισημαίνουμε, οτι δεν υπάρχει γραμματειακή υποστήριξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι διευθυντές δημοτικών σχολείων και οι προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων ( οι προϊστάμενοι Νηπιαγωγείων δεν έχουν απαλλαγή διδακτικού ωραρίου για διοικητικά καθήκοντα ) υπό το καθεστώς φόβου και τρομοκρατίας θα αναγκάζονται να καταχωρίζουν καθημερινά στοιχεία, χάνοντας πολύτιμο χρόνο από το παιδαγωγικό τους έργο που είναι το ουσιαστικό.

Η συγκέντρωση σε κεντρικό επίπεδο προσωπικών δεδομένων των μαθητών μας όπως :ΑΜΚΑ , διεύθυνση κατοικίας, κινητά τηλέφωνα γονέων, η συλλογή στοιχείων όπως :έλεγχος επιδόσεων μαθητών (βαθμοί-portfolio )-απουσίες –ποινές , η εκτίμηση δυνητικών συγχωνεύσεων , η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης , ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟ.

ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ENA ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΛΩΝ ,ΙΣΩΝ , ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΟΠΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΝΑΣ ΑΡΙΘΜΟΣ .

Καλούμε τη ΔΟΕ να αναλάβει δράσεις για την κατάργηση της ψηφιακής εφαρμογής Μyschool και να καλύψει συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς έναντι του Υπουργείου και έναντι των γονέων -κηδεμόνων των μαθητών.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

www.nipiagogoi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: