Όλοι όσοι ερχόμαστε σε επαφή με τον ιδιαίτερο και μαγικό κόσμο που ονομάζεται «παιδική ψυχή» γνωρίζουμε καλά ότι η πρώτη μέρα στο σχολείο αποτελεί για τα παιδιά ένα σημαντικό γεγονός, που κατακλύζεται κυρίως από ένα δυνατό κεντρικό συναίσθημα: προσμονή.
Προσμονή για το καινούριο που «μας» προετοίμαζαν όλο το καλοκαίρι, προσμονή για τους φίλους που θα κάνουμε ή που θα ξανασυναντήσουμε, προσμονή κυρίως για τους καινούριους μας δασκάλους… Ένα ερώτημα πλανιέται σε κάθε παιδικό μυαλουδάκι: Θα είναι καλή η κυρία μας; Θα είναι καλός ο κύριός μας;
Τι μπορεί να απαντήσει λοιπόν κάποιος, τη στιγμή που κανένας «κύριος» ή «κυρία» δε βρίσκεται εκεί που είναι η φυσική του θέση, δηλαδή στην τάξη; Ποιος υπουργός -και με ποια γλώσσα- θα εξηγήσει το γιατί που μετατρέπει την προσδοκία σε απογοήτευση και τη δυναμική σε σύγχυση και αναστάτωση;
Μέχρι αυτή τη στιγμή, υπάρχουν πολλά σχολεία στο νομό μας που πλήττονται ανεπανόρθωτα από μια άνευ προηγουμένου αδιαφορία και αναλγησία του υπουργείου. Η αλήθεια είναι ότι είχαμε ξαναδεί δασκάλους να μπαίνουν ασθμαίνοντας την ημέρα του αγιασμού προσπαθώντας και οι ίδιοι να ενσωματωθούν πρώτα αυτοί στο καινούριο περιβάλλον, να λύσουν τα προσωπικά ζητήματα μεταστέγασης, μετακίνησης ή ό,τι άλλο προέκυπτε από μια τοποθέτηση «της τελευταίας στιγμής», ταυτόχρονα με τη γνωριμία με το καινούριο σχολείο, τα παιδιά, τα υλικά, τους συναδέλφους. Αυτό όμως που συμβαίνει μέχρι και σήμερα είναι πραγματικά άνευ προηγουμένου. Σχολεία που αναγκάζονται να συμπτύξουν τάξεις σε τμήματα των 40 μαθητών, ολοήμερα που δεν έχουν λειτουργήσει ακόμη, νηπιαγωγεία που παραμένουν κλειστά και φυσικά ούτε λόγος για εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων…
Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου καταγγέλλει την απαράδεκτη πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε., που στο όνομα της περικοπής των δημοσίων δαπανών κι ενός «ματωμένου» πρωτογενούς πλεονάσματος, περιστέλλει τα ζωτικά μορφωτικά δικαιώματα του πιο δυναμικού και ελπιδοφόρου τμήματος ολόκληρης της κοινωνίας μας, της νεολαίας, ενώ ταυτόχρονα παίζει με την αγωνία χιλιάδων αδιόριστων εκπαιδευτικών. Η πολιτική αυτή εντάσσεται στη γενικότερη αντεργατική και αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθείται στο όνομα της καπιταλιστικής κρίσης και δεν υπολογίζει ούτε ηθική ούτε ανθρώπινο κόστος, προκειμένου για την εξασφάλιση των κερδών του κεφαλαίου.
F Καταγγέλλουμε όσους μας φέρνουν απέναντι στα δεκάδες απορημένα προσωπάκια που ρωτούν τι μαθήματα να φέρουν και πότε θα έρθει δάσκαλος, προσπαθώντας να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα…
F Καταγγέλλουμε όσους μας φέρνουν απέναντι στους δεκάδες εξοργισμένους γονείς, που βλέπουν να χάνονται ήδη από την αρχή της χρονιάς πολύτιμες διδακτικές ώρες, αναγκαζόμενοι πολλές φορές να προσφύγουν στην παραπαιδεία…
F Καταγγέλλουμε όσους τολμούν να πανηγυρίζουν με τις δήθεν επιτυχίες του υπουργείου στην εκπαίδευση και να κλείνουν τα μάτια στη ζοφερή πραγματικότητα.
F Καταγγέλλουμε όσους αποφασίζουν να παίξουν για άλλη μία χρονιά με τις ζωές χιλιάδων συναδέλφων, αφήνοντάς τους μετέωρους στον κυκεώνα της ανεργίας και αδιαφορώντας για όλους εκείνους τους ανθρώπινους παράγοντες που θα τους κάνουν να σταθούν στη τάξη με συνέπεια από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας του σχολείου, όπως ορίζει το επιστημονικό τους καθήκον.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
- Άμεσο διορισμό εκπαιδευτικών και κάλυψη όλων των κενών (δασκάλων, νηπιαγωγών και ειδικοτήτων) με κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό
- Άμεσο διορισμό επιπλέον νηπιαγωγών και θεσμοθέτηση του β΄ χρόνου προσχολικής αγωγής, ώστε όλα τα νήπια α΄ και β΄ ηλικίας να μπορούν να παρακολουθούν απρόσκοπτα το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου
- Άμεση στήριξη και στελέχωση των δομών της Ειδικής αγωγής, δημιουργία επιπλέον τμημάτων ένταξης και διορισμό εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης.
- Άμεση επίλυση του προβλήματος της μετακίνησης των μαθητών, ώστε να μην διακοπεί ούτε στιγμή η φοίτησή τους.
Η απάντηση των εκπαιδευτικών απέναντι σε όλα αυτά πρέπει να είναι ενιαία μαζί με τους συλλόγους γονέων, τους μαθητές αλλά και τους συναδέλφους εργαζόμενους δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, που επηρεάζονται και πλήττονται από τις πολιτικές αυτές, και μαζί τους αγωνιζόμαστε:
ΓΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤOΧΥΡΩΜΕΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΙΣΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Δάλλη Μαρία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου