Mε αφορμή το έγγραφο παράκληση του κ. Ευστρατίου Ι. Αναγνώστου προς τους Συλλόγους διδασκόντων, παρακαλείται ο κύριος Ευστράτιος Ι. Αναγνώστου να λάβει υπόψη του τα εξής:
• το ‘’φυσικό’’ περιβάλλον του εκπαιδευτικού είναι η σχολική αίθουσα. Έχοντας ήδη διανύσει 17 εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων (δηλαδή τουλάχιστον 340 ώρες παρουσίας μας στην τάξη), θεωρούμε ότι μπορούμε να προβούμε σε εποικοδομητική βαθμολόγηση των μαθητών μας.
• δεν είναι οι εκπαιδευτικοί ή η βαθμολόγηση που εξοντώνουν τους μαθητές. Η εξόντωση εκπαιδευτικών και μαθητών θεσμοθετείται από την πολιτεία και προωθείται από ανθρώπους που απέχουν από την καθημερινότητα της σχολικής πραγματικότητας. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης η εξόντωση των μαθητών θα ήταν προτιμότερο να αναζητηθεί στις δύσκολες οικονομικοκοινωνικές συνθήκες που βιώνουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους. Από την άλλη, να επισημανθεί και η εξόντωση των εκπαιδευτικών από την απώλεια του 40% του εισοδήματός τους, την αύξηση ωραρίου, την έλλειψη διορισμών καθώς και τον ελάχιστο αριθμό μεταθέσεων.
• θεωρούμε άκρως αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική την υπόδειξη περί αποφυγής διακυμάνσεων στη βαθμολογία διαφορετικών μαθημάτων ιδιαιτέρως όταν αυτή διατυπώνεται από τον προϊστάμενο επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης. Θεωρούμε αυτονόητη την ύπαρξη διακυμάνσεων, ιδιαιτέρως ανάμεσα σε διαφορετικά μαθήματα, ακόμα και όταν αυτά διδάσκονται από τον ίδιο εκπαιδευτικό.
• χαιρόμαστε που στο έγγραφο τονίζεται ο κίνδυνος κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών και σχολείων, αν και αποκρύπτεται το γεγονός ότι η κατηγοριοποίηση αυτή θα προκληθεί από την επικείμενη αξιολόγηση, υπό την οποιαδήποτε μορφή και τίτλο λάβει αυτή, και όχι από τους εκπαιδευτικούς.
ΕΛΜΕ ΙΚΑΡΙΑΣ –ΦΟΥΡΝΩΝ
ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ
ΕΛΜΕ ΣΑΜΟΥ
Διαβάστε το έγγραφο του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου
Με αφορμή το πέρας του Α΄ τετραμήνου και την επικείμενη κατάθεση της βαθμολογίας από τους εκπαιδευτικούς, παρακαλούνται οι Σύλλογοι Διδασκόντων να λάβουν υπόψη τους την εξής παράμετρο:
Επειδή η αξιολόγηση του μαθητή είναι μια πολύπλοκη διαδικασία με έντονο το υποκειμενικό στοιχείο, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αποφεύγουν τόσο την εξοντωτική βαθμολόγηση του μαθητή όσο και τις ακραίες διακυμάνσεις στη βαθμολογία των μαθητών. Επίσης, με την κατάλληλη καθοδήγηση του Σχολικού Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης, των Σχολικών Συμβούλων Ειδικότητας και του Διευθυντή του σχολείου θα πρέπει να λαμβάνεται πρόνοια, ώστε να αποφεύγονται οι υπερβολικές διακυμάνσεις στη βαθμολογία των διαφόρων μαθημάτων. Με τον τρόπο αυτό θα περιορίζεται η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων από μαθητές και γονείς και θα δημοσιοποιείται έμπρακτα ότι στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν εφαρμόζεται μόνο η αξιολόγηση της ύλης των μαθημάτων (δηλωτική αξιολόγηση), αλλά και η μεταγνωστική αξιολόγηση, που στοχεύει στην αύξηση της ικανότητας του μαθητή να γνωρίζει και να ελέγχει τις διαδικασίες της σκέψης του, τα συναισθήματά του και τις γνωστικές έξεις του.
Παρακαλούνται οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων να ενημερώσουν ενυπόγραφα τους εκπαιδευτικούς και οι αρμόδιοι Σχολικοί Σύμβουλοι να προβούν στη σχετική ενημέρωση των σχολείων της παιδαγωγικής τους ευθύνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου