Το ΥΠΑΙΘ και η Κυβέρνηση της ΝΔ προχωρούν σταδιακά και μεθοδευμένα το σχέδιο τους για την κατηγοριοποίηση και υποβάθμιση των σχολικών μονάδων μέσω της αξιολόγησης-λαιμητόμου. Τον Ιούνη του 2020 στο νομοσχέδιο με τον ευφάνταστο τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», εισάγεται αυτή η αντιδραστική απορρύθμιση και εν μέσω πανδημίας εκμεταλλεύεται τα περιοριστικά μέτρα, ώστε με την Υ.Α. «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» να ενεργοποιήσει την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση.
Η επιμονή της κυβέρνησης να εισάγει πολιτικές που έχουν αποτύχει, όπου έχουν εφαρμοστεί δεν είναι απόρροια άγνοιας των δεδομένων ή γενικότερης ανικανότητας αλλά στοχευμένη πολιτική απαξίωσης της δημόσια εκπαίδευσης συνολικά από την προσχολική αγωγή έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η χρήση και μόνο του όρου «εξωτερική αξιολόγηση» δίνει τον τόνο της μετάθεσης του έργου έξω από το πλαίσιο της σχολικής μονάδας. Το ίδιο και οι ποικίλες δημόσιες αναρτήσεις σε ιστοσελίδες και ηλεκτρονικές εφαρμογές που θα οδηγήσουν στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών με καταστροφικά αποτελέσματα για τη μαθησιακή διαδικασία.
Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου αναλαμβάνει ρόλο εξωτερικού αξιολογητή της σχολικής μονάδας με «όπλο του» μια δεκαβάθμια κλίμακα αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης.
Μέσα σε ένα κλίμα αυταρχισμού, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού και του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων, που καλείται να «υποτάσσεται» στα κελεύσματα και τις αποφάσεις της Διεύθυνσης, ενοχοποιούν την σχολική κοινότητα. Το πλαίσιο των οδηγιών στην αξιολόγηση των κριτηρίων προσδίδει έναν ελεγκτικό χαρακτήρα και η ποσοτικοποίηση της αξιολογικής διαδικασίας (βαθμολογικές κλίμακες) πολύ εύκολα εργαλειοποιείται στο πλαίσιο μιας διαδικασίας κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων με βάση τους γενικότερους σχεδιασμούς της κυβέρνησης (σύνδεση με χρηματοδότηση, επιλογή σχολικής μονάδας από τους γονείς η οποία θα δημιουργήσει ταξικούς διαχωρισμούς, μεταφορά, αρχικά, δομών του δημόσιου σχολείου στην τοπική αυτοδιοίκηση κλπ.)
Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ θα σταθεί εμπόδιο σε κάθε έμμεση ή άμεση απόπειρα επίθεσης στο δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης και στις προσπάθειες δημιουργίας σχολείων δύο και τριών ταχυτήτων που θα οδηγήσουν σε κοινωνικό αποκλεισμό και περιθωριοποίηση μεγάλες μερίδες του πληθυσμού. Για το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν του αγώνα για την αποτροπή της υλοποίησης των σχεδίων της πολιτικής ηγεσίας με την κήρυξη απεργίας-αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) καθώς και από την Υπουργική Απόφαση «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» και καλύπτουμε πλήρως τους συναδέλφους στο να μην τις εφαρμόσουν, με την πλήρη νομική τεκμηρίωση και στήριξη όλων μας των ενεργειών.
Καλούμε όλους τους περιφερειακούς συλλόγους να συνταχθούν υπέρ της απόφασης για την απεργία – αποχή.
Θα ακολουθήσουν επόμενες ενέργειες και οδηγίες.
Η παρούσα απεργία-αποχή από την αξιολόγηση έχει ισχύ από την Τετάρτη 17/2/2021.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου