Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

Η καθυστέρηση της ανακοίνωσης των βάσεων φανερώνει ακόμη μια φορά την αδιαφορία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για το μαθητή, του Θανάση Παλλαντζά

«Ε, δεν χάλασε ο κόσμος για 4-5 ημέρες», δήλωσε η υπουργός παιδείας στην τηλεόραση, για να δικαιολογήσει τον σπάσιμο νεύρων των υποψηφίων και των οικογενειών τους. Πόσο φαίνεται ότι δεν κατάλαβε τίποτα από το τι σημαίνει να δίνει το παιδί σου εξετάσεις! Δικαίωμά της να επιλέξει για την οικογένειά της το διεθνές απολυτήριο και τις σπουδές στο εξωτερικό είναι απαράδεκτο όμως η αδιαφορία και ο εμπαιγμός για όσους κοινούς θνητούς επιμένουν ελληνικά!
Δεν χρειάζεται να αναφέρω τίποτα για το τι σημαίνει αυτή η πρωτοφανής και αδικαιολόγητη καθυστέρηση, για τα παιδιά και τους γονείς τους, από το να δουν το όνομά τους στους επιτυχόντες , μέχρι το τρέξιμο για το σπίτι και τις άλλες προετοιμασίες αφού πρέπει να προλάβουν προθεσμίες κτλ. Μία ματιά μόνο σε δικτυακούς τόπους συζητήσεων νέων αρκεί για να καταλάβουμε ότι η υπομονή των παιδιών έχει εξαντληθεί .

Μήπως όμως είναι η μόνη απόφαση που ελαφρά τη καρδία παίρνουν και ταλαιπωρούν τους μαθητές, αυτοί που ακόμη και τώρα προπαγανδίζουν « πρώτα ο μαθητής»;

Με την έναρξη , εξέλιξη και ολοκλήρωση της διαδικασίας των πανελληνίων , έχουν δείξει καθαρά ότι ούτε μας καταλαβαίνουν (εμάς που επιλέγουμε δημόσια και ελληνική παιδεία) ούτε θέλουν να μας καταλάβουν:

1) Περικόπτουν αιφνιδίως το σχολικό έτος για μια εβδομάδα, « ε, εντάξει, για μια βδομάδα δεν χάλασε ο κόσμος» έλεγε στο ίδιο μοτίβο η υπουργός, αγνοώντας την ανάγκη ηρεμίας σ την τελική ματιά του υποψηφίου

2) Φέρνουν μαθητές από την επαρχία στην Αθήνα, για τις προφορικές εξετάσεις

3) Υποχρεώνουν τους μαθητές των εσπερινών σχολείων να εξεταστούν το πρωί! (αυτό και αν ήταν αναλγησία ! «Θα δείξουν κατανόηση οι εργοδότες», προεξόφλησε η υπουργός, μην καταλαβαίνοντας ακόμη μια φορά τι σημαίνει η διαδικασία των πανελληνίων και μάλιστα σε παιδιά που ρισκάρισαν ανάμεσα στην απόλυση και στην πραγμάτωση των ονείρων τους

4) Δεν ανακοινώνουν νωρίς τον αριθμό εισακτέων

5) Άλλαξαν παραμονή εξετάσεων το νόμο για τις μετεγγραφές

6) Για πρώτη φορά ακούστηκαν τόσες διαμαρτυρίες από θεσμικούς φορείς για την προχειρότητα των θεμάτων, αλλά και το κυριότερο, ασκήθηκε κριτική για το αδιάβλητο των εξετάσεων. Κάτι που πρέπει να το προσέχουμε ως κόρη οφθαλμού, όσοι εμπλεκόμαστε με τις πανελλήνιες, από τον επιτηρητή έως τον υπουργό!

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τα άλλα επιτεύγματα της ηγεσίας του υπουργείου μας, τότε θα έπρεπε να περιμένουμε τέτοια αδιαφορία, μην πω άλλη λέξη , αφού όλα έρχονται σε συνέπεια των προηγούμενων:

Άνθρωποι που έχουν διοριστεί σε δημόσιες ή κομματικές θέσεις μόλις τελείωσαν τις σπουδές στους, ή και πριν, που δεν γνώρισαν αδιοριστία και το άγχος της επιβίωσης , και μιλάω μέσα από τα βιογραφικά που φιγουράρουν στις ιστοσελίδες των υπουργών μας, μέσα σε μια νύχτα, αλλάζοντας το σύστημα διορισμού, γκρέμισαν όσα είχαν καταφέρει οι ταλαιπωρημένοι και αδικημένοι ωρομίσθιοι. Προσφάτως βέβαια κατάργησε σχεδόν τους μόνιμους διορισμούς (βλέπε 500 μόνιμοι , 20.000 συμβασιούχοι για το 2011-12, κατά τα άλλα, εύκολα βρίσκουμε την υπόσχεση της υπουργού περί κατάργησης της ωρομισθίας)

Άνθρωποι που για τα παιδιά τους επιλέγουν το σχολικό μισθωμένο λεωφορείο, από το ιδιωτικό νηπιαγωγείο ως το ιδιωτικό λύκειο, τολμούν να αποφασίζουν συγχωνεύσεις, μετακινώντας παιδιά από χωριό σε χωριό ή δημιουργώντας σχολεία γκέτα στις μεγαλουπόλεις!

Πόσες άλλες περιπτώσεις να αναφέρω. Τη σοφή παιδαγωγική άποψη ότι το μάθημα γίνεται καλύτερα με 27 παιδιά παρά με 18-19, τους χειρισμούς για την κατάργηση της δεύτερης ξένης γλώσσας από τα σχολεία μας, το ότι ξεκινάμε το περίφημο «νέο λύκειο» και ακόμη δεν ξέρουμε βασικά πράγματα για την πρώτη Λυκείου, το ότι επιχειρήθηκε να μοιραστούν μεταχειρισμένα και μουτζουρωμένα βιβλία στα παιδιά μας (βέβαια από το να ρθουν τα ...Χριστούγεννα όπως φαίνεται, ίσως να ήταν λύση, που θα μας γύριζε όμως στην εποχή που τα βιβλία τα μοιραζόταν όλο το σόι, για να μην τα αγοράζουν…), τη μη αναπλήρωση πολλών περιπτώσεων ασθενειών, λόγω έλλειψης πιστώσεων, την παρανοϊκή διαβεβαίωση ότι τα παιδιά θα πιστοποιούνται σε ανώτερα επίπεδα ξένης γλώσσας στο γυμνάσιο, οπότε καταργεί την ξένη γλώσσα από το λύκειο, το σχιζοφρενικό του νέου ψηφιακού λυκείου, χωρίς μάθημα πληροφορικής (τί δήλωση και αυτή από την υπουργό μας: «τί να την κάνουν την πληροφορική στο Λύκειο να μαθαίνουν να πατάνε κουμπιά» !), την κατάργηση της χορήγησης εκπαιδευτικών αδειών….. και άλλα… και άλλα ….και άλλα πολλά συνθέτουν το διαμαντοπούλειο , και των συν αυτή, πέρασμα από το ταλαίπωρο Υπουργείο Παιδείας ( το «Εθνικής» ήταν το πρώτο θύμα, μετά ακολούθησαν μαθητές, αδιόριστοι, οι μόνιμοι με τα «κονέ» και πάει λέγοντας)

Σε κάθε περίπτωση όμως, τα παιδιά έφτασαν μέχρι το τέλος παρά τις αντίξοες συνθήκες και τους εμπαιγμούς, και, άσχετα με το όποιο αποτέλεσμα, πρέπει να ξέρουν ότι συμμετείχαν σε μια εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία, αυτήν των πανελληνίων εξετάσεων , είναι ήδη νικητές και η ζωή τούς περιμένει να τη διαβούν με αισιοδοξία και αγώνα!

Μεταμόρφωση 2 7 Αυγούστου 2011


Γραμματεας Δ΄ΕΛΜΕ Αν Αττικής

apall@sch.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: