Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση αντιπροσωπείας του ΔΣ της ΟΛΜΕ και του Υφυπ. Παιδείας κ. Αλέξ. Δερμεντζόπουλου. Στη συνάντηση συμμετείχε και εκπρόσωπος του Συντονιστικού των Εκπαιδευτικών ΔΕ σε διαθεσιμότητα.
Από την πλευρά του ΔΣ της ΟΛΜΕ τέθηκαν για μια ακόμη φορά τα οξυμένα προβλήματα των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης (διαθεσιμότητες – απολύσεις, νόμος για το Λύκειο-Τράπεζα θεμάτων, εργασιακές και υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, διορισμοί, προσλήψεις αναπληρωτών, λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβριο, αξιολόγηση).
Σχετικά με τις διαθεσιμότητες-απολύσεις δεν υπήρξε καμία δέσμευση πάνω στα αιτήματα της ΟΛΜΕ (να μην απολυθεί κανείς, τοποθέτηση όλων σε εκπαιδευτικές θέσεις). Όσον αφορά την επαναφορά τομέων και ειδικοτήτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, απάντησε ότι δεν το συζητάει, γιατί αυτό σημαίνει κατάργηση του νόμου. Μας περιέγραψε μια διαδικασία σύμφωνα με την οποία μέσα στον Αύγουστο θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες τοποθέτησης σύμφωνα με τις προκηρύξεις 8 και 10.
Συγκεκριμένα μας ανέφερε ότι οι πίνακες των προκηρύξεων αυτών θα δοθούν στη δημοσιότητα τις επόμενες ημέρες και θα δοθεί 5νθήμερη προθεσμία για να επιλέξουν όσοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε δύο πίνακες (πιθανές ημερομηνίες: 4 έως 8 Αυγούστου). Μετά από αυτό θα αναπροσαρμοστούν οι πίνακες με στόχο να έχει τελειώσει η διαδικασία μέχρι τέλος Αυγούστου. Δεν δέχθηκε το αίτημά μας να ανακοινωθούν πρώτα τα δεύτερα πτυχία από τη 10ηπροκήρυξη (όπως έγινε και με την 6η). Επίσης, δεν απάντησε κάτι συγκεκριμένο για το αίτημα της επαναπροκήρυξης όλων των θέσεων που δεν θα καλυφθούν, όπως και για την επαναφορά της μισθοδοσίας των 85 εκπαιδευτικών στους οποίους έχει διακοπεί από 22/3/2014. Είναι σαφές ότι μια τέτοια διαδικασία θα οδηγήσει στην αύξηση του αριθμού των απολύσεων.
Σχετικά με τα ζητήματα του νόμου για το νέο Λύκειο και την τράπεζα θεμάτων, επανέλαβε ότι είναι νόμος και θα εφαρμοστεί. Επίσης, απέρριψε την πρότασή μας να πραγματοποιηθούν το Σεπτέμβρη οι εξετάσεις των μετεξεταστέων χωρίς τράπεζα θεμάτων, καθώς και την αλλαγή του τρόπου προαγωγής των μαθητών σύμφωνα με τα ισχύοντα τα προηγούμενα χρόνια, παρά το γεγονός ότι, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, το 16% των μαθητών της Α΄ Λυκείου μένουν μετεξεταστέοι (δηλαδή περίπου 14.000 μαθητές).
Για τη λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβρη και τη διαφαινόμενη ύπαρξη σοβαρότατων κενών ο Υφυπουργός μας ανακοίνωσε ότι για μια ακόμη χρονιά, δεν θα γίνει κανένας διορισμός μονίμων ευελπιστώντας ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά με αναπληρωτές, χωρίς όμως να μας απαντά ούτε από πού θα είναι η πηγή χρηματοδότησης, ούτε πώς θα γίνει αυτό, τη στιγμή που στον Κρατικό προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί πιστώσεις μόνο για 2000 συνολικά αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για Α/βάθμια και Β/βάθμια.
Σχετικά με τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών, μας ανέφερε μόνο ότι θα λαμβάνουν αυξημένη μοριοδότηση όσοι πηγαίνουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, αλλά χωρίς να διευκρινίζει εάν θα ανοίξουν οι πίνακες προϋπηρεσίας όπως επανειλημμένα ζητήσαμε, που έκλεισαν το 2010. Για το θέμα αυτό θα κατατεθεί τροπολογία τις επόμενες ημέρες.
Όσον αφορά την υλοποίηση της αξιολόγησης, παρά το γεγονός ότι τονίσαμε για μια ακόμη φορά τις καταστροφικές συνέπειες του νομοθετικού πλαισίου που έχει ψηφιστεί σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, ο Υφυπουργός τόνισε ότι επιμένει στην εφαρμογή της και ξεκινά άμεσα η αξιολόγηση των στελεχών.
Επίσης, θέσαμε τα θέματα που έχουν προκύψει στα ΕΠΑΛ σε σχέση με τις εγγραφές αποφοίτων Λυκείων και ζητήσαμε την τροποποίηση της σχετικής απόφασης, όπως προβλέπεται από σχετικό υπόμνημα που έχουμε καταθέσει (στις 15/7/2014).
Είναι σαφές μετά και τη σημερινή συνάντηση πως κανένα από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση και ο εκπαιδευτικός δεν φαίνεται να επιλύεται.
Ο Σεπτέμβρης του 2014 θα βρει το δημόσιο σχολείο να πλήττεται σοβαρά από τη βάρβαρη μνημονιακή πολιτική που ασκείται και στον τομέα της εκπαίδευσης. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και οι εκπαιδευτικοί πληρώνουν ακριβά(διαθεσιμότητες – απολύσεις, ελαστικές σχέσεις εργασίας, διάλυση εργασιακών σχέσεων – αξιολόγηση, κ.λπ.) αυτή την πολιτική.
Κατεβάστε το σχετικό αρχείο σε μορφή pdf … εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου