Μετά τον ενιαίο τύπο ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου που λίγο πολύ έκοψε πάνω
από 1500 θέσεις δασκάλων, το υπουργείο επανέρχεται με τον ενιαίο τύπο ολοήμερου
ολιγοθέσιου Δημοτικού Σχολείου. Σε αυτόν εμπλουτίζεται το πρόγραμμα με
ειδικότητες και καταργείται ο υπεύθυνος του ολοήμερου. Συνολική ζημιά πάνω από
600 θέσεις για δασκάλους.
Έτσι σχεδιάζεται ένα σχολείο όπου τα επόμενα χρόνια ένας δάσκαλος θα αντιστοιχεί πιθανώς σε δύο τάξεις καθώς οι υπόλοιπες ώρες θα καλύπτονται από εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (ωρομίσθιους και μειωμένου ωραρίου) που θα τρέχουν σε 4-5 σχολεία για να καλύψουν κάποιες ώρες και φυσικά δεν θα έχουν δικαιώματα και διεκδικήσεις. Μαζί με τη μείωση του μαθητικού πληθυσμού εκτιμάται ότι σε μία 4ετια οι αναπληρωτές δάσκαλοι που θα χρειάζονται θα είναι κοντά στους 1000. Νούμερο πολύ διαχειρίσιμο. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα χρειαστούν ούτε και σοβαροί μόνιμοι διορισμοί για να καλύψουν τα όποια κενά έχουν απομείνει.
Για τη σχολική χρονιά 2017-2018 οι πρώτες εκτιμήσεις μιλάνε ότι θα χρειαστούν περί τους 2200-2500 δασκάλους Γενικής Αγωγής και 400-500 για τα τμήματα υποδοχής (ΖΕΠ). Με δεδομένο ότι η ειδική αγωγή δύσκολα θα δώσει προσλήψεις σε δασκάλου Γενικής (ΠΕ70) του χρόνου, λόγω της αποφοίτησης νέων αποφοίτων ΠΕ71 και νέων μεταπτυχιακών ο πίνακας θα πλησιάσει το 3000 απορροφώντας ούτε τους μισούς του πίνακα προϋπηρεσίας. Αύξηση στον αριθμό των προσλήψεων θα δουν οι καθηγητές ειδικοτήτων που τις περισσότερες φορές όμως θα αφορούν προσλήψεις μειωμένου ωραρίου για να είναι ευκολότερο το μοίρασμα τους σε πολλές σχολικές μονάδες.
Νέα στρατιά πλεοναζόντων δασκάλων όπως και φιλολόγων και μαθηματικών φτιάχνει το υπουργείο για να υπεραμυνθεί της τακτικής των μηδενικών διορισμών. Ουσιαστικά διαλύει τις βασικές ειδικότητες της εκπαίδευσης δίνοντας τα αντικείμενα τους και τις ώρες του σε μία πλειάδα άλλων ειδικοτήτων οπότε και τα κενά διασκορπίζονται έτσι ώστε να μην φαίνεται το πρόβλημα μιας και το τεμαχίζουν σε δεκάδες κομμάτια.
Συμπερασματικά παρότι ο αριθμός των αναπληρωτών θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα και του χρόνου, η μοιρασιά στις προσλήψεις θα σπάσει σε περισσότερα κομμάτια προκαλώντας τεράστιες απώλειες σε δασκάλους, φιλολόγους και μαθηματικούς που στα επόμενα χρόνια θα έχουν χάσει πάνω από το ήμισυ των κενών τους.
Έτσι σχεδιάζεται ένα σχολείο όπου τα επόμενα χρόνια ένας δάσκαλος θα αντιστοιχεί πιθανώς σε δύο τάξεις καθώς οι υπόλοιπες ώρες θα καλύπτονται από εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (ωρομίσθιους και μειωμένου ωραρίου) που θα τρέχουν σε 4-5 σχολεία για να καλύψουν κάποιες ώρες και φυσικά δεν θα έχουν δικαιώματα και διεκδικήσεις. Μαζί με τη μείωση του μαθητικού πληθυσμού εκτιμάται ότι σε μία 4ετια οι αναπληρωτές δάσκαλοι που θα χρειάζονται θα είναι κοντά στους 1000. Νούμερο πολύ διαχειρίσιμο. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα χρειαστούν ούτε και σοβαροί μόνιμοι διορισμοί για να καλύψουν τα όποια κενά έχουν απομείνει.
Για τη σχολική χρονιά 2017-2018 οι πρώτες εκτιμήσεις μιλάνε ότι θα χρειαστούν περί τους 2200-2500 δασκάλους Γενικής Αγωγής και 400-500 για τα τμήματα υποδοχής (ΖΕΠ). Με δεδομένο ότι η ειδική αγωγή δύσκολα θα δώσει προσλήψεις σε δασκάλου Γενικής (ΠΕ70) του χρόνου, λόγω της αποφοίτησης νέων αποφοίτων ΠΕ71 και νέων μεταπτυχιακών ο πίνακας θα πλησιάσει το 3000 απορροφώντας ούτε τους μισούς του πίνακα προϋπηρεσίας. Αύξηση στον αριθμό των προσλήψεων θα δουν οι καθηγητές ειδικοτήτων που τις περισσότερες φορές όμως θα αφορούν προσλήψεις μειωμένου ωραρίου για να είναι ευκολότερο το μοίρασμα τους σε πολλές σχολικές μονάδες.
Νέα στρατιά πλεοναζόντων δασκάλων όπως και φιλολόγων και μαθηματικών φτιάχνει το υπουργείο για να υπεραμυνθεί της τακτικής των μηδενικών διορισμών. Ουσιαστικά διαλύει τις βασικές ειδικότητες της εκπαίδευσης δίνοντας τα αντικείμενα τους και τις ώρες του σε μία πλειάδα άλλων ειδικοτήτων οπότε και τα κενά διασκορπίζονται έτσι ώστε να μην φαίνεται το πρόβλημα μιας και το τεμαχίζουν σε δεκάδες κομμάτια.
Συμπερασματικά παρότι ο αριθμός των αναπληρωτών θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα και του χρόνου, η μοιρασιά στις προσλήψεις θα σπάσει σε περισσότερα κομμάτια προκαλώντας τεράστιες απώλειες σε δασκάλους, φιλολόγους και μαθηματικούς που στα επόμενα χρόνια θα έχουν χάσει πάνω από το ήμισυ των κενών τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου