Η Συνέλευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) του
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συζήτησε την Απόφαση Αριθμ. 61048/Ε2 που δημοσιεύθηκε
στο ΦΕΚ 1239/10-04-2017 που αφορά στη ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης αναπληρωτών και
ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στις δομές της Ειδικής Αγωγής και
Εκπαίδευσης.
Η Συνέλευση διαπιστώνει ότι η Απόφαση καταργεί την αναγκαιότητα του βασικού τίτλου προπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ και το εξισώνει με μεταπτυχιακές ή/και διδακτορικές σπουδές στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία. Σε κανέναν άλλον κλάδο εκπαιδευτικών δεν αποτελεί προσόν ένταξης σε πίνακα Αναπληρωτών ένας μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ένα σεμινάριο ή μόνο η προϋπηρεσία χωρίς βασικό πτυχίο, όπως συμβαίνει στην ΕΑΕ, πόσο μάλλον να υπάρχει και εξίσωση αυτών των ακαδημαϊκών προσόντων με το βασικό πτυχίο. Είναι αξιοσημείωτο πως τα άτομα με σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία μπορεί να μην έχουν παρακολουθήσει ούτε ένα μάθημα στην ΕΑΕ.
Η Απόφαση αυτή, κατά́ την εκτίμησή μας, έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και αποτελεί μια επιχείρηση ανατροπής της νόμιμης σειράς διορισμού ειδικά σε ότι αφορά τους Αναπληρωτές ΠΕ61/60, ΠΕ71/70.
Επίσης, είναι λυπηρό πως δεν έγινε καμία προσπάθεια από το Υπουργείο να κληθούμε ως Τμήμα να διατυπώσουμε την άποψή μας πριν την έναρξη της συζήτησης αυτής της Απόφασης, πως αγνοήθηκαν οι διαμαρτυρίες των αποφοίτων και των θέσεων του Τμήματος που ανακοινώθηκαν αφού μάθαμε με έκπληξη για τις καινούργιες διατάξεις. Μάλιστα, ενώ στις 10-04-2017 ο Υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση με τους Προέδρους των Παιδαγωγικών Τμημάτων και συζητούσε και το θέμα της τροπολογίας, την ίδια μέρα η Απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Με την Απόφαση αυτή:
-Αποδεικνύεται η αδιαφορία της Κυβέρνησης για ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
-Αποκαλύπτεται ο εμπαιγμός και η αναλγησία της Κυβέρνησης απέναντι στους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71, που υπηρετούν ως αναπληρωτές εδώ και 15 χρόνια στις δομές ΕΑΕ, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
-Αμφισβητούνται και απαξιώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο και εισάγεται η λογική των «προσόντων» με αρχή τις προσλήψεις Αναπληρωτών στην ΕΑΕ.
Τα μέλη της Συνέλευσης του ΠΤΕΑ εμμένουμε στην προηγούμενη απόφασή μας όπως διατυπώθηκε στο ψήφισμα που εκδόθηκε την 29-03-2017. Επιμένουμε ότι και στην Ειδική Αγωγή πρέπει να ισχύει ένα ενιαίο πλαίσιο διορισμών και προσλήψεων Αναπληρωτών Δασκάλων/Νηπιαγωγών με βάση τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση.
Επιμένουμε ότι οι προσλήψεις Αναπληρωτών πρέπει να γίνονται με το βασικό πτυχίο σπουδών και την προϋπηρεσία και ζητούμε:
-Την άμεση απόσυρση της εν λόγω Απόφασης.
-"Καθαρούς" πίνακες Αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής (ΠΕ61-ΠΕ71), δηλαδή πίνακες με βάση τον κλάδο/πτυχίο και την προϋπηρεσία.
-Για την περίπτωση που δεν καλύπτονται οι ανάγκες με τους παραπάνω πίνακες, την κατάρτιση "επικουρικού πίνακα" με εκπαιδευτικούς ΠΕ60/70 με επαρκείς σπουδές στην ΕΑΕ.
-Την πλήρη στελέχωση όλων των δομών ΕΑΕ.
-Το μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών ειδικής αγωγής ΠΕ71 & ΠΕ61 που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες με το βασικό πτυχίο.
Η Συνέλευση διαπιστώνει ότι η Απόφαση καταργεί την αναγκαιότητα του βασικού τίτλου προπτυχιακών σπουδών στην ΕΑΕ και το εξισώνει με μεταπτυχιακές ή/και διδακτορικές σπουδές στην ΕΑΕ ή στη Σχολική Ψυχολογία. Σε κανέναν άλλον κλάδο εκπαιδευτικών δεν αποτελεί προσόν ένταξης σε πίνακα Αναπληρωτών ένας μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ένα σεμινάριο ή μόνο η προϋπηρεσία χωρίς βασικό πτυχίο, όπως συμβαίνει στην ΕΑΕ, πόσο μάλλον να υπάρχει και εξίσωση αυτών των ακαδημαϊκών προσόντων με το βασικό πτυχίο. Είναι αξιοσημείωτο πως τα άτομα με σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία μπορεί να μην έχουν παρακολουθήσει ούτε ένα μάθημα στην ΕΑΕ.
Η Απόφαση αυτή, κατά́ την εκτίμησή μας, έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και αποτελεί μια επιχείρηση ανατροπής της νόμιμης σειράς διορισμού ειδικά σε ότι αφορά τους Αναπληρωτές ΠΕ61/60, ΠΕ71/70.
Επίσης, είναι λυπηρό πως δεν έγινε καμία προσπάθεια από το Υπουργείο να κληθούμε ως Τμήμα να διατυπώσουμε την άποψή μας πριν την έναρξη της συζήτησης αυτής της Απόφασης, πως αγνοήθηκαν οι διαμαρτυρίες των αποφοίτων και των θέσεων του Τμήματος που ανακοινώθηκαν αφού μάθαμε με έκπληξη για τις καινούργιες διατάξεις. Μάλιστα, ενώ στις 10-04-2017 ο Υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση με τους Προέδρους των Παιδαγωγικών Τμημάτων και συζητούσε και το θέμα της τροπολογίας, την ίδια μέρα η Απόφαση δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Με την Απόφαση αυτή:
-Αποδεικνύεται η αδιαφορία της Κυβέρνησης για ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
-Αποκαλύπτεται ο εμπαιγμός και η αναλγησία της Κυβέρνησης απέναντι στους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71, που υπηρετούν ως αναπληρωτές εδώ και 15 χρόνια στις δομές ΕΑΕ, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
-Αμφισβητούνται και απαξιώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο και εισάγεται η λογική των «προσόντων» με αρχή τις προσλήψεις Αναπληρωτών στην ΕΑΕ.
Τα μέλη της Συνέλευσης του ΠΤΕΑ εμμένουμε στην προηγούμενη απόφασή μας όπως διατυπώθηκε στο ψήφισμα που εκδόθηκε την 29-03-2017. Επιμένουμε ότι και στην Ειδική Αγωγή πρέπει να ισχύει ένα ενιαίο πλαίσιο διορισμών και προσλήψεων Αναπληρωτών Δασκάλων/Νηπιαγωγών με βάση τα ισχύοντα στη Γενική Εκπαίδευση.
Επιμένουμε ότι οι προσλήψεις Αναπληρωτών πρέπει να γίνονται με το βασικό πτυχίο σπουδών και την προϋπηρεσία και ζητούμε:
-Την άμεση απόσυρση της εν λόγω Απόφασης.
-"Καθαρούς" πίνακες Αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής (ΠΕ61-ΠΕ71), δηλαδή πίνακες με βάση τον κλάδο/πτυχίο και την προϋπηρεσία.
-Για την περίπτωση που δεν καλύπτονται οι ανάγκες με τους παραπάνω πίνακες, την κατάρτιση "επικουρικού πίνακα" με εκπαιδευτικούς ΠΕ60/70 με επαρκείς σπουδές στην ΕΑΕ.
-Την πλήρη στελέχωση όλων των δομών ΕΑΕ.
-Το μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών ειδικής αγωγής ΠΕ71 & ΠΕ61 που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες με το βασικό πτυχίο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου