Στις 12 και 13 Ιουλίου 2018, συνεδρίασε το ΠΥΣΠΕ για να προσδιορίσει τα λειτουργικά κενά των εκπαιδευτικών στην Α΄ και Β΄ περιοχή της Σάμου. Για άλλη μια χρονιά ήταν εμφανή τα αποτελέσματα της πολιτικής του ασφυκτικού πλαισίου προσλήψεων/διορισμών και του Ενιαίου Ολοήμερου Σχολείου στη σχολική μας πραγματικότητα, που γίνεται όλο και πιο δύσκολη, όλο και πιο δύσβατη, ακόμη και στις πιο απλές και αυτονόητες λειτουργίες της. Το ίδιο αποτυπώθηκε και στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΠΕ για τον προσδιορισμό των κενών που -κάτω από το πρίσμα της λογιστικής διαχείρισης του προσωπικού και των περικοπών- διαθέτουν εκπαιδευτικούς με το σταγονόμετρο προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων.
Η δική μας στάση, που κρατήσαμε συνολικά στο θέμα του προσδιορισμού των λειτουργικών κενών, ήταν σύμφωνη με τα αιτήματα του κλάδου και διαμορφώθηκε στις παρακάτω βασικές θέσεις:
1. Προσδιορισμός κενών νηπιαγωγείων με αναλογία 1/15.
2. Χωρισμός πολυπληθών τμημάτων Α΄ και Β΄ Δημοτικού (3ο Σάμου, Βαθέος, Πυθαγορείου, 1ο Αγ. Κηρύκου και Ευδήλου). Για τα σχολεία που δεν υπάρχει προς το παρόν διαθέσιμη αίθουσα, ζητήσαμε να γίνει αίτημα προς το Δήμο για συμπληρωματικές αίθουσες (διαδικασία που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη για δύο νηπιαγωγεία του νησιού).
3. Συμφωνήσαμε με το χωρισμό πολυπληθούς τμήματος που δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί κτιριακά και προτείναμε το ίδιο και για άλλο ένα τμήμα δημοτικού σχολείου.
4. Αποτρέψαμε την περαιτέρω συρρίκνωση του Δ.Σ. Κοκκαρίου και πετύχαμε να λειτουργήσει στην οργανικότητά του, δηλ. ως 5/θέσιο (υπερψηφίστηκε)
5. Προτείναμε για το Δ.Σ. Κοντακεΐκων να λειτουργήσει ως 6/θέσιο και αντίστοιχα συμφωνήσαμε στην ίδια λειτουργικότητα και για το Δ.Σ. Παγώνδα, που έχει παρόμοιο μαθητικό πληθυσμό υπερψηφίστηκε).
6. Προτείναμε το χωρισμό του νηπιαγωγείου Ηραίου σε 2 τμήματα + 1 Ολοήμερο.
7. Για τις ειδικότητες προτείναμε την κάλυψη των ωρών από την αντίστοιχη ειδικότητα και όχι από άλλους εκπαιδευτικούς. Επίσης αναφέραμε να μην εξαναγκάζονται οι δάσκαλοι των τάξεων να συμπληρώνουν ώρες ειδικοτήτων, αλλά να συμπληρώνουν σε ενισχυτική διδασκαλία, που προσφέρει σημαντικό έργο στα παιδιά που την έχουν ανάγκη.
8. Για τα Ολιγοθέσια προτείναμε να έχουν δάσκαλο ΠΕ70 και στο Ολοήμερο, ανεξάρτητα από τις όποιες ειδικότητες υπάρξουν σε πρωινή ή απογευματινή ζώνη. Θεωρούμε απαράδεκτα τα φαινόμενα που σημειώθηκαν πέρυσι, ολιγοθέσια σχολεία να καλύπτουν όλο το ολοήμερο πρόγραμμα μόνο με ειδικότητες.
Συμπληρωματικά αναφέρουμε ότι τα σχολεία καλό θα ήταν να κάνουν τις προτάσεις τους με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες και να μη διστάζουν να τις αποτυπώνουν σε αντίστοιχες αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και σε αιτήματα προς την Υπηρεσία.
Για όλα τα παραπάνω και κυρίως για το ότι η λειτουργία των σχολείων μέσα στο υπάρχον νομικό πλαίσιο, η διαχείριση και διάθεση προσωπικού και η σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων έχει γίνει μια διαδικασία «ακροβατική» που πολλές φορές καμία σχέση δεν έχει ούτε με παιδαγωγικές ανάγκες ούτε με ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, διαφωνήσαμε με τον προσδιορισμό των κενών για τα σχολεία του ΠΥΣΠΕ Σάμου.
Δείτε τα λειτουργικά κενά στην Α΄ Σάμου εδώ και στην Β΄ Σάμου εδώ.
Τέλος, δηλώσαμε ότι διατηρούμε επιφυλάξεις για τη διαδικασία στελέχωσης της ΔΙΠΕ σε εκπαιδευτικούς Πληροφορικής και Φυσικής Αγωγής (αν δηλαδή πρέπει οι θέσεις τους να δηλωθούν τώρα ως λειτουργικά κενά), επειδή σύμφωνα με τα άρθρα 14 και 15 του ΠΔ.18/2018 προβλέπονται στις Δ/νσεις Α/θμιας & Β/θμιας εκπ/σης να αποσπώνται με τριετή θητεία, ύστερα από επιλογή, ένας εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 11, με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ως Υπεύθυνος Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού, για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων σε θέματα σχολικών αθλητικών και συναφών δραστηριοτήτων, καθώς και σε θέματα που αφορούν στη διδασκαλία του μαθήματος Φυσικής Αγωγής και ένας εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ 86, με οργανική θέση, ως Υπεύθυνος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, για την τεχνική υποστήριξη και την εφαρμογή της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στις σχολικές μονάδες.
Στις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Πειραιά, Αχαΐας, Ανατολικής Θεσσαλονίκης , Δυτικής Θεσσαλονίκης (προστέθηκε κατά τη ψήφιση στη Βουλή και του Ηρακλείου), αποσπώνται σύμφωνα με το παρόν δύο εκπαιδευτικοί.
Υποψήφιοι για τις θέσεις των Υπευθύνων μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί με επταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι έχουν ασκήσει διδακτικά καθήκοντα σε σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. για πέντε τουλάχιστον έτη.
Οι Υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού τοποθετούνται στα Τμήματα Εκπαιδευτικών Θεμάτων των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 11 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ., που μπορείτε να το δείτε στο : http://www.opengov.gr/ypepth/?p=3858
Οι Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών τοποθετούνται στα Τμήματα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των Τμημάτων αυτών και καθοδηγούνται για την άσκηση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού τους έργου από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου ΠΕ 86 του οικείου ΠΕ.Κ.Ε.Σ., που μπορείτε να το δείτε στο : http://www.opengov.gr/ypepth/?p=3859
Στη Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Σάμου θα δημιουργηθούν δύο επιπλέον θέσεις εκπαιδευτικών (Φυσικής Αγωγής & Πληροφορικής), οι οποίες έχουν προστεθεί στα λειτουργικά κενά του ΠΥΣΠΕ Σάμου.
Καλό καλοκαίρι σε όλες και όλους!
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Δάλλη Μαρία,
Αναπληρώτρια Αιρετή ΠΥΣΠΕ Σάμου,
6974476651 - 22730.32572,
Κακαγιάννης Αντώνης,
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Σάμου,
6940556436-6944271826 - 22730.61231,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου