Στο πλαίσιο που δίνουν τα δημοσιονομικά που έχουμε, θα δώσουμε περισσότερες δυνατότητες σε αναπληρωτές να καταλαμβάνουν θέσεις τακτικού προσωπικού, επιβραβεύοντας και την προϋπηρεσία. Όχι μόνο την προϋπηρεσία αλλά και την προϋπηρεσία
Στη Θεματική συζήτηση για τα ζητήματα εργασιακών σχέσεων στο Βόλο ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης απάντησε σε ερώτηση αναπληρωτή εκπαιδευτικού.
Ακολουθεί η ερώτηση του εκπαιδευτικού και η απάντηση που έδωσε ο Πρόεδρος της Ν.Δ
ΓΙΩΡΓΟΣ: Ονομάζομαι Γιώργος. Φέτος δούλεψα σαν αναπληρωτής καθηγητής πληροφορικής. Στο χώρο της πληροφορικής, των αναπληρωτών υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με τις προσλήψεις και το τι μέλλει γενέσθαι στους αναπληρωτές. Θα ήθελα να σας πω ότι από την πλευρά μας είμαστε εκπαιδευτικοί ο, κατά κύριο λόγο μικροί σε ηλικία.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Πόσα χρόνια δουλεύεις ως αναπληρωτής;
ΓΙΩΡΓΟΣ: Πρώτη φορά δούλεψα στα 33. Οπότε, είμαστε μικροί και έχουμε άγχος σχετικά με αυτό το πράγμα. Ποιες είναι οι δεσμεύσεις σας σχετικά με το θέμα των αναπληρωτών;
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Καταρχάς, εστιάζεις σε ένα πολύ ουσιαστικό πρόβλημα το οποίο αφορά στην εκπαίδευση. Δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές καλύπτουν θέσεις που θα έπρεπε να καλύπτονται από τακτικό προσωπικό. Πολλοί δουλεύουν για πολλά χρόνια. Έχω συναντήσει αναπληρωτές που δουλεύουν για παραπάνω από μια δεκαετία. Πηγαίνουν σε όλη την Ελλάδα και έχουν αυτή την εργασιακή ανασφάλεια, τι θα γίνει με το μέλλον τους. Η πρόθεση μας είναι ξεκάθαρη.
Στο πλαίσιο που δίνουν τα δημοσιονομικά που έχουμε, θα δώσουμε περισσότερες δυνατότητες σε αναπληρωτές να καταλαμβάνουν θέσεις τακτικού προσωπικού, επιβραβεύοντας και την προϋπηρεσία. Όχι μόνο την προϋπηρεσία αλλά και την προϋπηρεσία. Γιατί είναι σημαντικό να υπάρχει μια επιβράβευση για ανθρώπους οι οποίοι έχουν μια εμπειρία μέσα στην τάξη.
Άρα σε πρώτη φάση θα εξακολουθούμε να έχουμε για το εκπαιδευτικό έτος 19- 20 τον θεσμό των αναπληρωτών, αλλά δεν πρέπει να αισθάνεται κανείς καμία ανασφάλεια για αυτό. Διότι οι αναπληρωτές είναι απαραίτητοι για να καλύψουμε τα κενά τα οποία έχουμε. Και θα αρχίσουμε σταδιακά -σε βάθος χρόνου προφανώς θα γίνει αυτή η άσκηση-, και ανάλογα με τις δυνατότητες που έχουμε, να προσλαμβάνουμε τακτικό προσωπικό.
Θέλω να θυμίσω ότι τακτικές προσλήψεις στην εκπαίδευση έχουν να γίνουν εδώ και μια δεκαετία και προφανώς δεν γίνεται να έχουμε ένα τόσο μεγάλο κενό σε δασκάλους και καθηγητές που επιτελούν ένα τόσο σημαντικό ρόλο. Και βέβαια, ως καθηγητής πληροφορικής να σας πω πόσο μεγάλη σημασία αποδίδω στην διδασκαλία της πληροφορικής στα σχολεία και πόσο σημαντικό είναι πια τα παιδιά μας από μικρές ηλικίες, από το Δημοτικό συγκεκριμένα, να αποκτούν δεξιότητες πληροφορικής που θα τους είναι απολύτως απαραίτητες σε ένα κόσμο που αλλάζει τόσο γρήγορα. Διότι αν σκεφτείτε ότι ένα παιδί που μπαίνει σήμερα στην 1η Γυμνασίου το 2019 θα τελειώσει το σχολείο το 2025. Ή ένα παιδί το οποίο μπαίνει στην 1η Δημοτικού θα τελειώσει το σχολείο το 2031.
Ο κόσμος θα είναι πολύ διαφορετικός τότε και πρέπει να ξανασκεφτούμε συνολικά πως διδάσκουμε την τεχνολογία και την πληροφορική. Ενδεχομένως ήδη η πληροφορική να είναι μια λέξη η οποία να πρέπει να την προσαρμόσουμε στο που πηγαίνει η τεχνολογία σήμερα. Έχει πάρα πολύ σημασία αυτό.
Άρα νομίζω ότι διδάσκεις μια δεξιότητα και είσαι σε ένα γνωστικό αντικείμενο το οποίο ολοένα και μεγαλύτερη σημασία θα έχει, καθώς ξανασκεφτόμαστε τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διδάσκουμε τα γνωστικά αντικείμενα στα σχολεία μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου