Χαιρετίζουμε όλους τους/τις εκπαιδευτικούς της Σάμου για τη συμμετοχή τους στην ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε αξιολογική διαδικασία του ν. 4692/2020 και την εφαρμογή της Υ.Α. για την Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση, η οποία στοχεύει στην διάλυση του δημόσιου σχολείου, την κατάργηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών.
24 από τα 24 Δημοτικά σχολεία και 24 από τα 24 Νηπιαγωγεία
Αποφάσισαν ομόφωνα ή με συντριπτικές πλειοψηφίες τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης. Ποσοστό συμμετοχής 100%
Ανάλογη είναι και η πανελλαδική εικόνα συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία – αποχή.
Το Υπουργείο Παιδείας ενώ αρνείται να συζητήσει οποιοδήποτε από τα αναγκαία μέτρα που προτείνει το εκπαιδευτικό κίνημα για την αντιμετώπιση της πανδημίας και την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, έρχεται σήμερα και ζητά την κατάρτιση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας.
Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 491/9 –1 – 2021 (σε υλοποίηση των όσων προβλέπονται από τον ν.4692/2021) καλούνται οι σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης να συντάξουν εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας (Ε.Κ.Λ.) εντός του σχολικού έτους 2020 – 2021.
Ευθύς εξαρχής ξεκαθαρίζουμε ότι η Υ.Α. δεν προβλέπει κάποιο χρονικό όριο για την ενέργεια αυτή, επομένως τυχόν πιέσεις προς τις σχολικές μονάδες ώστε εσπευσμένα να προχωρήσουν στις διαδικασίες σύνταξης Ε.Κ.Λ. πρέπει να καταγγέλλονται στο Δ.Σ. του Συλλόγου, όπως επισημαίνει στην τελευταία απόφασή της η Δ.Ο.Ε.
Η κίνηση αυτή ασφαλώς δεν είναι καθόλου τυχαία: σχετίζεται άμεσα με την εφαρμογή της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης» που επιδιώκει να επιβάλλει το Υ.ΠΑΙ.Θ. Συγκεκριμένα:
· Ο «εσωτερικός κανονισμός» μόνο εσωτερικός δεν είναι, καθώς συντάσσεται μεν από τον Σύλλογο Διδασκόντων (ή τον/την Διευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας ή το Σχολικό Συμβούλιο;) αλλά εγκρίνεται από τον Συντονιστή Εκπ/κού Έργου (θυμίζουμε: εξωτερικός αξιολογητής της σχολικής μονάδας) και τον Δ/ντή Π.Ε., ενώ αναρτάται και στην ιστοσελίδα του Σχολείου
· Ο «εσωτερικός κανονισμός» έχει οργανική σχέση με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αφού σχετίζεται άμεσα με έναν από τους δείκτες (Διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού) του θεματικού άξονα 9 (Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας) της Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης, αλλά και τους άξονες 1 και 10 (εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων, προστασία χώρων σχολείου κ.ά.)
· Ο «εσωτερικός κανονισμός» εντείνει το κλίμα πειθάρχησης, αυταρχισμού και μετάθεσης των ευθυνών του κράτους στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, καθώς η σχολική μονάδα καλείται να αντιμετωπίσει (και αξιολογείται γι αυτό) δισεπίλυτα κοινωνικά προβλήματα (ρατσισμός, φτώχεια, σεξουαλική βία κ.ά.) ή προβλήματα συντήρησης του σχολικού χώρου (χωρίς εξασφάλιση των αναγκαίων κονδυλίων) αλλά και οξύνεται ο αυταρχισμός καθώς (ακόμη και για την καθυστέρηση προσέλευσης στο σχολείο) επιβάλλονται ποινές στους/στις μαθητ(ρι)ες (ή και τους γονείς).
Η λειτουργία του σχολείου ρυθμίζεται λεπτομερώς από νόμους και δεν υπάρχει επιπλέον ανάγκη για εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας. Οι σχολικές μονάδες χρειάζονται πιθανόν ένα πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο θα στοχεύει στην διασφάλιση και υπεράσπιση των δικαιωμάτων όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και τον καθορισμό των υποχρεώσεών τους, μέσα από τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της. Ένα τέτοιο πλαίσιο δεν μπορεί παρά να είναι αποκλειστική ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε σχολείου και καμιά σχέση δεν μπορεί να έχει με οποιαδήποτε αξιολογική διαδικασία.
Συνάδελφοι/ισσες,
ύστερα από τις δύο απανωτές ηχηρές ήττες της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ από το εκπαιδευτικό κίνημα:
α) την απόρριψη της εφαρμογής της «αξιολόγησης» του ν. 4692/2020 με τη την καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Π. Ε. στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ (100% στο σύλλογό μας και πάνω από 90% σε όλους τους Συλλόγους ανά τη χώρα) που έχει προκηρυχθεί ομόφωνα από το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. και
β) την απονομιμοποίηση των ηλεκτρονικών ψευτοεκλογών των αιρετών που διοργάνωσε το ΥΠΑΙΘ το Νοέμβρη του 2020 με αποχή κατά 95% των εκπαιδευτικών της Π.Ε. (98% στο σύλλογό μας) ύστερα από ομόφωνη απόφαση του Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε., το ΥΠΑΙΘ έστερξε επιτέλους να καλέσει σε διάλογο το Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. στην προσπάθειά του να βγει από την απομόνωση και την εξαιρετικά δύσκολη θέση που έχει περιέλθει εξαιτίας των αγώνων μας και της τεράστιας συμμετοχής σε αυτούς. Στο πλαίσιο αυτό υπάρχει συνάντηση του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ύστερα από πρόσκληση του ΥΠΑΙΘ, την Τρίτη 2 Μαρτίου 2021 στις 12:00.
Ζητάμε:
1. την άμεση απόσυρση της υπουργικής απόφασης της 20ης Ιανουαρίου 2021 για την εφαρμογή της «αξιολόγησης» και την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της «αξιολόγησης» και την έναρξη διαλόγου για το θέμα από μηδενικής βάσης,
2. την επαναφορά των εκλεγμένων το 2018 αιρετών εκπροσώπων του κλάδου μας και την παράταση λειτουργίας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων των εκπαιδευτικών με τους εκλεγμένους αιρετούς του κλάδου του 2018 μέχρι να επιτρέψουν οι συνθήκες την ανάδειξη νέων αιρετών εκπροσώπων όπως ακριβώς έγινε σε όλο το υπόλοιπο Δημόσιο πλην της Δημόσιας εκπαίδευσης,
3. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (Ε.Κ.Λ.) που προτείνεται πρέπει να απορριφθεί από το εκπαιδευτικό κίνημα ως συστατικό μέρος του αυταρχικού σχολείου της αξιολόγησης και της πειθάρχησης.
4. Κανένα σχολείο να μην προστρέξει στη σύνταξη του «εσωτερικού κανονισμού» μέχρι ο κλάδος να τοποθετηθεί συνολικά. Από το ΦΕΚ δεν ορίζεται κανένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αλλά αναφέρεται συνολικά για το έτος 2020 -2021.
5. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ, άμεσα, να προχωρήσει σε αναλυτική απόφαση στην παραπάνω κατεύθυνση.
Τέλος, επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με την τελευταία απόφαση της ΔΟΕ, που μπορείτε να τη δείτε στο:https://epikoinonia-samou.blogspot.com/2021/03/blog-post_4.html
το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς «να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια σύνταξης εσωτερικού κανονισμού πριν δοθούν συγκεκριμένες κατευθύνσεις από την Ομοσπονδία, κάτι που θα γίνει πολύ σύντομα».
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου