Πρόταση της ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ προς το Δ.Σ. του Συλλόγου Δ/Ν Σάμου
Αυτές τις μέρες, με πρόσφατη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ 23716/Δ6/1-3-2021, οι σχολικές μονάδες της χώρας καλούνται μέχρι τις 23 Μαρτίου να υποβάλουν αίτηση, εάν θέλουν να μετατραπούν σε Πρότυπα ή Πειραματικά (ΠΣ-ΠΕΙΣ).
Ουσιαστικά, με την αύξηση του αριθμού τους , μεγαλώνει αντίστοιχα ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολικών μονάδων και ειδικότερα για τα Πειραματικά σχολεία επιχειρείται μια σημαντική μεταβολή της φυσιογνωμία τους , αντιτιθέμενη στην αρχική στοχοθεσία τους για την παραγωγή παιδαγωγικής επιστημονικής γνώσης , καθώς:
α) δεν εφαρμόζεται το βασικό προαπαιτούμενο της αντιπροσωπευτικότητας στο μαθητικό κι εκπαιδευτικό δυναμικό που τα απαρτίζει.
β) περιορίζεται σημαντικά η παιδαγωγική ανεξαρτησία.
γ) δεν επιτυγχάνεται η σύγκριση των πειραματικών μεθόδων με τις εφαρμοζόμενες στα υπόλοιπα σχολεία.
Καλούμε τους συναδέλφους να μην εμπλακούν στη διαδικασία αποδοχής της μετατροπής του σχολείου τους σε Πειραματικό , αναλογιζόμενοι τις εξής σοβαρές αρνητικές συνέπειες:
1. Τα σχολεία αυτά θα διοικούνται από μια ειδική, πανίσχυρη Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) που θα διορίζεται εξολοκλήρου απ' το Υπουργείο και θα αποφασίζει για όλα τα ζητήματα.
2. Χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς.
3. Στα σχολεία που θα γίνουν Πρ. – Πειρ. Σχ. χάνονται οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών που είναι οριστικά τοποθετημένοι στο συγκεκριμένο σχολείο (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021).
4. Οι εκπαιδευτικοί αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας
5. Διδακτικό ωράριο σε αμφισβήτηση , αφού μετά από απόφαση του Υπ. Παιδείας και μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., μπορεί να τροποποιείται το διδακτικό ωράριο των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.. (παράγραφος 23 του Άρθρου 19).
6. Για τα σχολεία αυτά θεσμοθετείται η προσέλκυση χορηγών (άρθρο 23), η συμμετοχή του δήμου, του συλλόγου γονέων, συλλόγων αποφοίτων, αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» μέσω του Συμβουλίου στήριξης του σχολείου.
· Καλούμε τους Δ/ντές Εκπαίδευσης να μην προτείνουν μονοπρόσωπα τον χαρακτηρισμό δημόσιας σχολικής μονάδας ως «Πειραματικού Σχολείου» χωρίς σύμφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
· -Τη ΔΟΕ να πάρει σαφή θέση για όλα, ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο αντίδρασης, ώστε να αποτρέψουμε το σχέδιο της κυβερνητικής πολιτικής που βασίζεται στην ιδιωτικοποίηση και στην κατηγοριοποίηση σχολείων μαθητών και εκπαιδευτικών και στη συρρίκνωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Παράλληλα αποτελεί αναγκαιότητα του εκπαιδευτικού κινήματος με παιδαγωγική ευθύνη να αποκαλύψει την πλήρη απαξίωση της Πειραματικής Παιδαγωγικής και να αναδείξει την αναγκαιότητα για πραγματικά Πειραματικά Σχολεία.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΡΑ
ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΝ ΛΙΓΩΝ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΩΝ-ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου