Αδιανόητη είναι πια η κατάσταση που βιώνουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες στα λύκεια της χώρας αυτές τις μέρες. Για δεύτερη μέρα συνεχίζεται η ψηφιακή κατάρρευση με το υπουργείο Παιδείας να αρνείται να αναλάβει στοιχειωδώς τις ευθύνες του, να αποτυγχάνει να διορθώσει το πρόβλημα και φυσικά να ρίχνει την ευθύνη σε «κυβερνοεπιθέσεις».
Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι όλη την τελευταία τετραετία το ΥΠΑΙΘ άφησε τις υποδομές της δημόσιας εκπαίδευσης να καταρρεύσουν. Ήταν πολιτική τους απόφαση να δώσουν εκατομμύρια ευρώ σε ιδιωτικές εταιρείες (Cisco) αντί να ενισχύσουν το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, όπως απαιτούσε στις επανειλημμένες κινητοποιήσεις της η ΟΛΜΕ. Δεν είναι η πρώτη φορά, άλλωστε, που…
καταρρέουν οι ψηφιακές υποδομές του Υπουργείου Παιδείας (ΟΠΣΥΔ, Myschool, eclass κλπ). Τα αποτελέσματα της θητείας της κ. Κεραμέως, η οποία δήλωσε ότι δε φέρει την ευθύνη αφού δεν είναι πλέον υπουργός, είναι πια προφανή σε όλους. Ήταν τέτοια η αλαζονεία τους που δεν προέβλεψαν καμία νομοθετική ρύθμιση για να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της πολιτικής τους. Καμία ρύθμιση που να λειτουργεί ως δικλείδα ασφαλείας σε περίπτωση οποιουδήποτε τεχνολογικού ή άλλου προβλήματος. Η ζοφερή πραγματικότητα για την οποία προειδοποιούσαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια είναι πια αδιαμφισβήτητο γεγονός.
Είναι ξεκάθαρο πως το ΥΠΑΙΘ αποδεικνύεται για άλλη μία φορά ανίκανο να εφαρμόσει ακόμα όσα, χωρίς διάλογο και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, νομοθέτησε.
Θα μπορούσαν να παρακάμψουν το τεχνικό θέμα πολύ εύκολα: να δοθεί από το υπουργείο χθες η οδηγία στους/στις διδάσκοντες/ουσες να προετοιμάσουν για σήμερα θέματα σε περίπτωση νέου τεχνικού προβλήματος. Προτίμησαν να ταλαιπωρήσουν τα παιδιά όλων των τάξεων του λυκείου, προκειμένου να εμπεδωθεί και να μην αμφισβητηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και να μην παραδεχτούν την παταγώδη αποτυχία της πολιτικής τους.
Η απελθούσα πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ο Γεν. Γραμματέας, κ. Κόπτσης και ο Πρόεδρος του ΙΕΠ, κ. Αντωνίου, φέρουν ακέραια την ευθύνη για την πρωτοφανή ταλαιπωρία των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. Αυτοί που παραμένουν στο ΥΠΑΙΘ να αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους!
Επισημαίνουμε και πάλι όμως ότι το πρόβλημα της Τράπεζας θεμάτων δεν είναι απλά τεχνικό αλλά βαθιά αντιπαιδαγωγικό. Όσο υποχρεούνται οι εκπαιδευτικοί να παίρνουν θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων το αποτέλεσμα είναι να αναγκάζει τους/τις εκπαιδευτικούς να “τρέχουν” να προλάβουν να βγάλουν την ύλη για την γράψουν στο βιβλίο ύλης χωρίς πραγματικά να μπορούν να σταθούν πάνω στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριών τους, χωρίς να μπορούν να καλύψουν τα πραγματικά κενά τους, χωρίς να μπορούν να προσαρμόσουν και να διαφοροποιήσουν την διδασκαλία τους σύμφωνα με την σύνθεση του κάθε τμήματος και ταυτόχρονα να αυξάνεται τρομακτικά η παραπαιδεία.
Ευχόμαστε καλή συνέχεια και καλή επιτυχία σε όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες που καθημερινά αγωνίζονται μέσα στο σχολείο και δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας ενάντια σε κάθε αντιεκπαιδευτική πολιτική μέχρι να πετύχουμε ένα ποιοτικό, δωρεάν, δημόσιο και συμπεριληπτικό σχολείο για όλα τα παιδιά.
Για το αρχείο σε pdf … εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου