Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής: «Χώρα εκπαιδευτικού αποκλεισμού η Ελλάδα»

Την απόλυτη προσήλωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στις αρχές της εκπαιδευτικής ένταξης των παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατέδειξε το 6ο πανελλήνιο συνέδριο που διοργάνωσε τον Δεκέμβριο ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής (ΠΕΣΕΑ).

Τα πορίσματα του συνεδρίου με θέμα : "Από την ανίχνευση και την διάγνωση, στην υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες" δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του ΠΕΣΕΑ www.pesea.gr και παρουσιάζουν σημαντικό επιστημονικό ενδιαφέρον.

Από τις γενικές διαπιστώσεις, υπάρχουν δυό με ιδιαίτερο κοινωνικό -πέραν του επιστημονικού- ενδιαφέρον:
1. Ολοι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, μέλη του ΠΕΣΕΑ, συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι "η εφαρμογή των αρχών της αντιρατσιστικής και αντιαυταρχικής παιδαγωγικής καταρρίπτει τα ιδεολογήματα περί ευφυΐας, κάνοντας πράξη τη σχολική ένταξη όλων των παιδιών μέσω της άσκησης διαφοροποιημένων παιδαγωγικών και διδακτικών μεθόδων".
2. Κοινή είναι η άποψη ότι "με την μετατροπή των Κέντρων Διάγνωσης Αξιολόγησης Υποστήριξης  σε Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης (άρθρο 4 του Ν.3699/2008) θεσμοθετείται η ιατροποίηση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης εις βάρος της φιλοσοφίας της ένταξης που προτάσσει -ως στρατηγικό στόχο- την σχολική και κοινωνική ένταξή των ΑμεΑ και των ΑμεεΑ".

 Στο αμιγές επιστημονικό πεδίο, οι μελέτες που ανακοινώθηκαν στο συνέδριο καλύπτουν μιά ευρεία γκάμα θεμάτων, εστιασμένων στις βέλτιστες μεθόδους ένταξης διαφορετικών κατηγοριών (παιδιά με ήπια νοητική καθυστέρηση, αυτισμό, απώλεια ακοής, μαθησιακές δυσκολίες κ.ο.κ.) και τα συνακόλουθα εκπαιδευτικά εργαλεία που τις πραγματώνουν. Παρουσιάστηκαν πάνω από 30 ολοκληρωμένες μελέτες που συνθέτουν μιά εξαιρετικά πλούσια πρώτη ύλη για όσους ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν και εξειδικεύσουν στην φιλοσοφία της ένταξης.

Το νόημα του συνεδρίου και την σημασία των ερευνών που κατατέθησαν, μας μεταφέρει ο πρόεδρος του ΠΕΣΕΑ εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής Μηνάς Ευσταθίου: "Η ανάπτυξη ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τα τα ΑμεΑ και τα ΑμεεΑ δεν είναι ούτε πολυτέλεια, ούτε ματαιοπονία, ούτε σπατάλη, ούτε φιλανθρωπική παραχώρηση, αλλά  δημοκρατικό δικαίωμα. Επιβάλλεται από το Ελληνικό Σύνταγμα που προστατεύει τις θεμελιώδεις αξίες της δημοκρατίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της ελευθερίας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων".

Δεν υπάρχουν σχόλια: