Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

Απολογισμός της δράσης και της λειτουργίας μου ως αιρετός στο ΚΥΣΠΕ τη συνδικαλιστική χρονιά 2011-12

Αγαπητό Προεδρείο της 81ης Γ.Σ. του κλάδου
Αγαπητέ Πρόεδρε και μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
Αγαπητές συναδέλφισσες και συνάδελφοι αντιπρόσωποι της 81ης Γ.Σ. του κλάδου

Βλέποντας πίσω από το Προεδρείο το σύνθημα στο πανό της φετινής Συνέλευσης «90 χρόνια Δ.Ο.Ε., 90 χρόνια αγώνες» δεν μπορεί κανείς να μην κάνει μια στάση και να αναλογιστεί τις γενιές και γενιές των δασκάλων που έδωσαν μέχρι και τη ζωή τους για να στηθεί αυτό εδώ το συνδικάτο.  
 
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας. Προοδευτικοί παιδαγωγοί από τον Αλέξανδρο Δελμούζο, το Δημήτρη Γληνό και το Μιχάλη Παπαμαύρο, σπουδαίοι αγωνιστές όπως ο Νίκος Πλουμπίδης, Δάσκαλοι και Δασκάλες με κεφαλαίο το Δ., όπως η Έλλη Αλεξίου και η Ρόζα Ιμβριώτη, τίμησαν αυτόν εδώ τον κλάδο. Αυτόν τον κλάδο που όταν τον καλούσε το πατριωτικό του καθήκον έδινε πάντοτε το παρών. Είτε ήταν στη Γερμανική κατοχή, είτε στους αγώνες του 1-1-4, είτε κατά τη διάρκεια της επτάχρονης δικτατορίας, είτε στη μεταπολίτευση με τους αγώνες του για δημοκρατία στην εκπαίδευση και στο σχολείο. Αυτό το ιστορικό συνδικάτο, φίλες και φίλοι αντιπρόσωποι, έχουμε χρέος να το στηρίξουμε και να το δυναμώσουμε για να ανταποκριθεί στις δυσκολίες των καιρών σε μια εποχή που τα πάντα δίπλα μας καταρρέουν. 

Μ’ αυτή την εισαγωγική παρατήρηση θα σας παραθέσω σήμερα τον απολογισμό της δράσης και της λειτουργίας μου στο ΚΥΣΠΕ για τη συνδικαλιστική χρονιά 2011-2012.

• Μια χρονιά που, κατά κοινή ομολογία, ήταν η χειρότερη για τους εργαζόμενους και τις κατακτήσεις τους – από τη μεταπολίτευση και μετά – αφού υπήρξε σάρωμα των εργασιακών – μισθολογικών – συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους. Μια χρονιά που, στο χώρο της εκπαίδευσης, σημαδεύτηκε από την πρωτοφανή μείωση των δαπανών για την παιδεία, τους σχεδόν μηδενικούς μόνιμους διορισμούς, την απουσία σχολικών βιβλίων, κλπ.

• Μια χρονιά κατά την οποία σημαντικοί Νόμοι ψηφίστηκαν, όπως ο 4024/2011 που, πέρα από την πρωτοφανή μείωση των μισθών μας, προβλέπει σύστημα αξιολόγησης που συνδέεται άμεσα με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη που αν επιτρέψουμε να εφαρμοσθεί θα είναι το οριστικό τέλος στο καθεστώς παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας που ζούμε τα τελευταία 30 χρόνια στην εκπαίδευση, μετά την κατάργηση του επιθεωρητή το 1982.

• Πέρα όμως από το Ν.4024/2011 και το 4038/2012 ψηφίστηκε από τον Υπουργό Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης o N.4057/14-3-2012 με τον οποίο καταργείται το ισχύον πειθαρχικό δίκαιο των Δ.Υ. Συγκεκριμένα αντικαθίσταται το κεφάλαιο ΣΤ’ του μέρους Δ’ του υπαλληλικού κώδικα. Στην ουσία καταργούνται οι αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων στα Πειθαρχικά Συμβούλια. Η αρμοδιότητα των πειθαρχικών έφυγε από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και πέρασε στα ειδικά Πειθαρχικά Συμβούλια.

Στην εκπαίδευση, εντός τριμήνου από την ψήφιση του Νόμου δηλ. μέχρι 14/6/2012 έπρεπε να συσταθούν σε κάθε περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης ένα ή περισσότερα Πρωτοβάθμια Πειθαρχικά Συμβούλια (άρθρο 146Β, άρθρο 6ο).

• Τα Πειθαρχικά Συμβούλια αποτελούνται: α) από τον Πρόεδρο που είναι πάρεδρος του ελεγκτικού Συνεδρίου ή εφέτης ή πρόεδρος Πρωτοδικών, κλπ. που προτείνεται από τον πρόεδρο του οικείου δικαστηρίου ή της εισαγγελίας, β) ένα μέλος που είναι πάρεδρος ή δικαστικός αντιπρόσωπος του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, οι οποίοι υποδεικνύονται από τον πρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, γ) έναν Δ/ντή Π.Ε. ή Δ.Ε. ο οποίος υπηρετεί στην περιφερειακή Δ/νση και υποδεικνύεται από τον Πρόεδρο του Β/θμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου ύστερα από κλήρωση.

Το Β/θμιο πειθαρχικό Συμβούλιο αποτελείται από (1) Αντιπρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, (4) Νομικούς Συμβούλους του κράτους, (2) εν ενεργεία προϊστάμενους γενικών Δ/νσεων του Υπ. Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, (1) τον προϊστάμενο γενικής Διεύθυνσης που είναι αρμόδιος για θέματα προσωπικού του Υπουργείου στο οποίο υπάγεται η υπηρεσία που διαπράχθηκε το αδίκημα. Το Β/θμιο πειθαρχικό χωρίζεται σε δυο τμήματα (1 από την α’ περίπτωση, 2 από τη β’ περίπτωση, 1 από τη γ’ και ένα από τη δ’). Η θητεία είναι 2 έτη.

Ας φανταστούμε τι θα συμβαίνει όταν ένας συνάδελφος, κατά την κρίση του εκάστοτε προϊσταμένου, θα παραπέμπεται στο Πειθαρχικό Συμβούλιο, χωρίς να έχει την υποστήριξη του φυσικού του συμμάχου, του αιρετού εκπροσώπου του. Ας μην έχουμε, επίσης, καμιά αμφιβολία ότι θα βγάλουν τους αιρετούς εκπροσώπους μας από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια που θα αποφασίζουν για τις απολύσεις. Γιατί, αλήθεια, ποιος αιρετός εκπρόσωπος των εργαζομένων θα συμφωνήσει με απολύσεις;
 
Είναι βέβαιο, πως ο θεσμός των αιρετών εκπροσώπων μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια κινδυνεύει άμεσα. Ένας θεσμός που στην εκπαίδευση καθιερώθηκε το 1927 και έσωσε γενιές και γενιές δασκάλων από απολύσεις και διώξεις. (Θυμίζω τον πρώτο αιρετό του κλάδου τον Αρ. Ρουχωτά που παύθηκε επειδή δε συμφώνησε με τις απολύσεις δασκάλων που διώκονταν «επί κομμουνισμώ», το 1927) και είναι το μάτι, το αυτί αλλά κυρίως η φωνή του οργανωμένου κλάδου στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Γι’ αυτό και ο κλάδος δε θα πρέπει σε καμιά περίπτωση να επιτρέψει τον περιορισμό των αρμοδιοτήτων των αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, αν πραγματικά θέλουμε να προστατεύσουμε τα δικαιώματα των συναδέλφων μας.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
 
Τα θέματα που απασχόλησαν το ΚΥΣΠΕ και το Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων, τη φετινή χρονιά, ήταν: οι αποσπάσεις, η επιλογή των Σχολικών Συμβούλων, οι μεταθέσεις, οι παραιτήσεις και οι μετατάξεις. Θα αναφερθώ όμως και στους διορισμούς, παρ’ ότι δεν είναι στις αρμοδιότητες του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
 
1. Αποσπάσεις
 
Την περσινή χρονιά έγινε μια μεγάλη τομή στο θέμα των αποσπάσεων. Έγιναν για πρώτη φορά στην ιστορία του κλάδου με αντικειμενική μοριοδότηση. Έτσι σταμάτησε ένα πελατειακό σύστημα που αναπτύχθηκε τα τελευταία πενήντα χρόνια και «πουλούνταν» ως εκδούλευση, από διάφορους, το αυτονόητο δικαίωμα του κάθε συναδέλφου στην απόσπαση. Θέση του κλάδου μας η μοριοδότηση, από το 1997, πραγματοποιήθηκε μετά από 15 χρόνια. Οι αποσπάσεις που έγιναν ήταν πολλές. Ικανοποιήθηκαν περίπου 5.000 αιτήσεις σε σύνολο 6.800, ποσοστό 76%. Διαψεύσθηκαν έτσι όσοι έλεγαν ότι το σύστημα της μοριοδότησης έγινε για να μη γίνονται αποσπάσεις. Φέτος έγινε ένα ακόμα βήμα. Θα γίνονται αποσπάσεις από ΚΕΔΥΥ και από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΣΜΕΑΕ με αντικειμενική μοριοδότηση, ίδια μ’ αυτή των αποσπάσεων της Γενικής Αγωγής.

• Βεβαίως, υπήρξαν από πλευράς Υπ. Παιδείας, και πάλι λάθη, παραλείψεις και απουσία στοιχειώδους οργάνωσης με αποτέλεσμα:
- Οι πρώτες αποσπάσεις να γίνουν στις 31 Αυγούστου (για πρώτη φορά με τόση καθυστέρηση), μια μέρα πριν την έναρξη του σχολικού έτους.
- Να προηγηθούν οι πλεονάζοντες με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα απίστευτο αλαλούμ, αφού συνάδελφοι με ελάχιστα μόρια πήγαν σε περιοχές, όπου θα πήγαιναν άλλοι με πολύ περισσότερα μόρια.
- Να γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών σε περιοχές, όπου δεν ικανοποιήθηκαν αιτήσεις για απόσπαση.
 
Να τονίσω βέβαια και το γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας είχε αποφασίσει κατ’ αρχήν να δώσει περίπου 300 αποσπάσεις, μετά έβαλε αυθαίρετα ως όριο τα 23 μόρια και χρειάστηκε παρέμβαση των δυο αιρετών και του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., προκειμένου να πετύχουμε αυτό τον αριθμό των αποσπάσεων.
 
Είναι βέβαιο, ότι στη μοριοδότηση των κριτηρίων των αποσπάσεων υπάρχουν αδικίες, οι οποίες πρέπει να διορθωθούν. Αυτό έγινε και πρόσφατα στην Επιτροπή που συμμετέχουμε εκ μέρους της Δ.Ο.Ε., παρότι δεν έγιναν δεκτές όλες οι προτάσεις μας. Εξάλλου τα κριτήρια των αποσπάσεων μπορούν κάθε χρόνο να αλλάζουν προς το δικαιότερο, αφού δεν προβλέπονται σε Νόμο, αλλά σε Υπουργική Απόφαση. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η τομή που έγινε την περασμένη χρονιά στο θέμα των αποσπάσεων θα παραμείνει, αφού, κανείς πλέον δε θα επιχειρήσει να κάνει αποσπάσεις, στο μέλλον χωρίς μοριοδότηση.
 
ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

1. Χρόνια υπηρεσίας: Δόθηκε μεγαλύτερη βαρύτητα στα χρόνια υπηρεσίας, αφού πέρυσι υπολογίζονταν με 1 μόριο για κάθε έτος, ενώ φέτος υπολογίζονται κλιμακωτά: από 1-10 έτη 1 μόριο, από 10-20 έτη 1,5 μόρια, από 20 και πάνω 2 μόρια.
2. Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών με σύζυγο άνεργο: Μειώθηκαν από δυο σε ένα τα χρόνια της ανεργίας προκειμένου να δικαιούται κάποιος – α, συνυπηρέτηση με σύζυγο άνεργο. Επιπλέον, δεν απαιτείται να υπάρχει επιδοτούμενη ανεργία αλλά μόνο κάρτα ανεργίας από τον ΟΑΕΔ.
3. Ενιαίες περιοχές η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη για συνυπηρέτηση: Τα ΠΥΣΠΕ των πόλεων Αθήνας (Α,Β,Γ,Δ) και Θεσσαλονίκης (Αν. Θεσσαλονίκης – Δυτ. Θεσσαλονίκης) θεωρούνται ως ενιαία περιοχή και υπολογίζονται οι μονάδες συνυπηρέτησης σε όλα.
4. Διπλασιασμός μορίων για χηρεία: τα μόρια λόγω χηρείας που λαμβάνει κάποιος συνάδελφος διπλασιάζονται και από 6 γίνονται 12.
5. Συνεξέταση αιτήσεων: Για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα συνεξέτασης αιτήσεων έγγαμων συναδέλφων, όπως γίνεται και στις μεταθέσεις.
 
Πέρα από τις παραπάνω αλλαγές που έγιναν και είναι θετικές προτάθηκαν στην επιτροπή και άλλες οι οποίες δεν έγιναν αποδεκτές όπως:
1. Η κατ’ εξαίρεση απόσπαση των τρίτεκνων εκπαιδευτικών
2. Ο υπολογισμός της χιλιομετρικής απόστασης
3. Ο υπολογισμός της συνυπηρέτησης σε όλες τις περιοχές που ζητά ο εκπαιδευτικός απόσπαση.
4. Η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων και από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.
2. Μεταθέσεις

Μετά τις λιγότερες μεταθέσεις, στην ιστορία της εκπαίδευσης, που έγιναν πέρυσι (2011: ικανοποιήθηκε το 15% των αιτήσεων) τη φετινή χρονιά ο αριθμός ήταν αυξημένος κατά 10%. Ικανοποιήθηκε το 25% των αιτήσεων. Ποσοστό και πάλι μικρό, αλλά σημαντικά ανεβασμένο από πέρυσι. Ικανοποιήθηκαν, επίσης, όλες οι αιτήσεις των συναδέλφων που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες. Είναι γνωστό ότι οι μεταθέσεις γίνονται στα οργανικά κενά. Φέτος δόθηκαν και μερικά επιπλέον κενά αλλά πολύ λίγα. Ζητήσαμε να συμπεριληφθεί και ένα ποσοστό των λειτουργικών κενών, με βάση τον αριθμό των προσλήψεων αναπληρωτών σε κάθε περιοχή, κάτι που δεν έγινε δεκτό. Να τονίσω εδώ ότι οι αμοιβαίες μεταθέσεις, οι ενστάσεις που υποβλήθηκαν κλπ. δεν έχουν εξετασθεί ακόμη λόγω της αποχώρησης μας από το ΚΥΣΠΕ στις 8 και στις 11 Ιουνίου 2012.
 
Τα Π.Δ. 50/96 και 100/97 για τις μεταθέσεις χρειάζονται ριζική αναθεώρηση συναδελφοι:
• Καταρχήν πρέπει να καταργηθεί η διετία παραμονής στην οργανική θέση. Κατά τη γνώμη μου δε χρειάζεται κάποιος να έχει υπηρετήσει καθόλου στην οργανική του για να έχει δικαίωμα υποβολής αίτησης για μετάθεση. Αίτηση μπορεί να κάνει κάθε χρόνο και ανάλογα με τον αριθμό των μορίων του και των κενών θα μετατίθεται ή όχι.
• Δεύτερο: πρέπει να αναπροσαρμοσθεί το άρθρο 13 για το ποιοι εντάσσονται στις ειδικές κατηγορίες.
• Τρίτο: θα πρέπει να υπάρξει αναμοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων (1:12) με βάση τα σημερινά δεδομένα
• Τέταρτο: θα πρέπει να αλλάξει η μοριοδότηση των επιμέρους κριτηρίων (χρόνια υπηρεσίας, παιδιά, συνυπηρέτηση, κλπ.)

3. Επιλογή Σχολικών Συμβούλων

Με πρωτοφανή καθυστέρηση ξεκίνησε η διαδικασία επιλογής Σχολικών Συμβούλων και παρά την πρόβλεψη του Ν. 3848/2010 ότι προηγούνται στις επιλογές οι Σχ. Σύμβουλοι και ακολουθούν οι Δ/ντές Σχολικών Μονάδων, έγινε το αντίθετο. Υπενθυμίζω ότι ως αιρετός του ΚΥΣΠΕ μόλις ανέλαβα τα καθήκοντά μου με ανακοίνωσή μου από τις 13 Γενάρη 2011 ζήτησα την επίσπευση της όλης διαδικασίας, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι επιλογές Σχ. Συμβούλων ως το τέλος Ιουνίου και να ακολουθήσουν οι επιλογές Δ/ντών Σχολικών Μονάδων. Δυστυχώς σε ώτα μη ακουόντων. Το Υπ. Παιδείας επέδειξε πρωτοφανή καθυστέρηση μαζί με διάφορους βέβαια άλλους «φορείς» που επεδίωκαν την καθυστέρηση, πιστεύοντας ότι θα δοθεί παράταση θητείας στους Συμβούλους. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα να αποκλειστούν από τη διαδικασία όσοι επιλέχθηκαν ως Δ/ντές σχολικών μονάδων και να μείνουν περίπου οι μισοί.
 
Συγκεκριμένα: Στη συνέντευξη έλαβαν μέρος 488 δάσκαλοι για 300 θέσεις, 139 Νηπιαγωγοί για 70 θέσεις και 66 συνάδελφοι Ειδικής Αγωγής για 18 θέσεις. Οι συνεντεύξεις ξεκίνησαν στα τέλη του Οκτώβρη (24 Οκτώβρη) και ολοκληρώθηκαν στα τέλη του Δεκέμβρη του 2011.

Οφείλω να τονίσω, ότι το Συμβούλιο Επιλογής δεν εξυπηρέτησε καμιά απολύτως σκοπιμότητα και σεβάστηκε την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα του κάθε συναδέλφου. Τα αποτελέσματα της συνέντευξης πιστοποιούν με τον πλέον πασιφανή τρόπο την αλήθεια των όσων αναφέρω.

Στο Συμβούλιο Επιλογής τέθηκαν πολλά θέματα όπως: τα θέματα της συνάφειας, της μοριοδότησης των επιμέρους κριτηρίων αλλά το κυριότερο ήταν οι μεταπτυχιακοί τίτλοι που αποκτήθηκαν στο εξωτερικό.

Υπενθυμίζω ότι το Μάρτη του 2011 είχα ζητήσει από την πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας να αντιμετωπίσει το θέμα των μεταπτυχιακών τίτλων «μαϊμού», κάτι που είχε καταγγείλει επώνυμα και ο τότε Πρόεδρος του Συλλόγου Κ.&Ν. Χαλκιδικής. Έθεσα το θέμα στο Συμβούλιο Επιλογής να εξετάζονται στην ξένη γλώσσα και απερρίφθη.

Ύστερα από τις παρεμβάσεις μου και τη δημοσιότητα που πήρε το θέμα ψηφίστηκε νομοθετική ρύθμιση στο Ν.4001/2011, σύμφωνα με την οποία όσοι είχαν μεταπτυχιακούς τίτλους στο εξωτερικό θα έπρεπε να εξετασθούν στην ξένη γλώσσα αν ήθελαν να λάβουν τα μόρια της γλώσσας. Αυτό ισχύει πλέον για τις επιλογές όλων των στελεχών(Δ/ντών Σχολικών Μονάδων, κλπ.).

Άμεσο αποτέλεσμα της ρύθμισης: Από τους 1103 περίπου συναδέλφους που έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους στο εξωτερικό, στη διαδικασία της συνέντευξης ήρθαν 135 εκ των οποίων οι περισσότεροι είχαν υπηρετήσει ως αποσπασμένοι στο εξωτερικό. Σε μια περίπτωση υποψήφιος που είχε μεταπτυχιακό τίτλο στο εξωτερικό και εξετάστηκε, δε γνώριζε να απαντήσει στη γλώσσα που υποτίθεται ότι σπούδασε, ούτε σε πιο πανεπιστήμιο πήρε το μεταπτυχιακό. Βεβαίως, να τονίσω ότι στο Συμβούλιο Επιλογής κατατέθηκαν και τίτλοι πλαστοί (διδακτορικό – πτυχίο Φιλοσοφικής) από δυο συναδέλφους. Έχει ασκηθεί σε βάρος τους πειθαρχική διαδικασία και η μια νομίζω ότι απελύθη.
Απ’ όλη τη διαδικασία επιλογής καταδείχθηκε ότι ο κλάδος έχει ένα αξιόμαχο επιστημονικό δυναμικό με πολλά προσόντα, το οποίο, όμως, μετά τη διαδικασία επιλογής «χάνεται». Γι’ αυτό και πρέπει να συζητήσουμε εδώ τους λόγους για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί δε νιώθουν τους Σχολικούς Συμβούλους κοντά τους.

Επιλογή Δ/ντών σχολικών μονάδων: Η επιλογή Δ/ντών σχολικών μονάδων έγινε και αυτή με βάση τις διατάξεις του Ν. 3848/2010. Ήταν πρωτοφανές το «μπαράζ» των εγκυκλίων που εκδόθηκαν από το Υπ. Παιδείας, αλληλοσυγκρουόμενων πολλές φορές. Αυτό δείχνει την πλήρη διάλυση της διοικητικής πυραμίδας του Υπ. Παιδείας σ’ όλα τα επίπεδα. Πέρα όμως από τα παραπάνω, θέλω να τονίσω πως τα Συμβούλια Επιλογής Δ/ντών Σχολικών Μονάδων που επέλεξαν τους Δ/ντές Σχολείων σεβάστηκαν την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα των συναδέλφων. Η μαγνητοφώνηση της συνέντευξης, η μελέτη περίπτωσης, αλλά, κυρίως, το γεγονός ότι οι δηλώσεις προτίμησης γίνονταν μετά την τελική ανακοίνωση των μορίων (και της συνέντευξης), βοήθησαν στο να μην «παιχτούν» τα παιχνίδια του παρελθόντος και να μην υπάρξουν επιλογές σκοπιμοτήτων.

4. Διορισμοί – προσλήψεις αναπληρωτών
 
Παρά το γεγονός ότι οι μόνιμοι διορισμοί και οι προσλήψεις αναπληρωτών δεν είναι στις αρμοδιότητες του ΚΥΣΠΕ, θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα εξής:
 
• Όπως γνωρίζετε οι μόνιμοι διορισμοί των Π.Ε. τη χρονιά που πέρασε ήταν σχεδόν μηδενικοί (133 σύνολο). Οι προσλήψεις αναπληρωτών έφτασαν συνολικά τις 11.348 περίπου για όλες τις ειδικότητες. Εξ αυτών οι 9.300 πλήρους ωραρίου (κρατικού προϋπολογισμού και ΕΣΠΑ) και οι 2000, περίπου, μειωμένου ωραρίου.
 
Παρακολουθώντας από κοντά την αγωνία αυτών των νέων ανθρώπων, προκειμένου να εργασθούν θα ήθελα να κάνω τις εξής προτάσεις – παρατηρήσεις:
1. Χρειάζεται να γίνει άμεσα διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και για τη Γενική και για την Ειδική Αγωγή (στην Ειδική δεν έχει γίνει για 10 χρόνια), προκειμένου να υπάρξουν μόνιμες προσλήψεις και να μην καλύπτονται τα κενά με αναπληρωτές.
2. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών πρέπει να γίνονται σε μια, το πολύ σε 2 φάσεις για να μην υπάρχουν αδικίες.
3. Να «ξεκλειδώσουν» οι πίνακες προϋπηρεσίας μετά τις 30/6/2010.
4. Να καταργηθεί η «ποινή» της διετούς διαγραφής από τους πίνακες.
5. Να υπάρχει δυνατότητα συνυπηρέτησης των αναπληρωτών, όπως γινεται και στις μεταθέσεις και δυνατότητα αμοιβαίας απόσπασης.
α. Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Π.Ε. 2011-12
 
5. Παραιτήσεις – μετατάξεις

Εγκρίθηκαν όλες οι αιτήσεις παραίτησης που υποβλήθηκαν πλην εκείνων που εξετάσαμε στις 21/3/2012 και στις 4/4/2012 από τους συναδέλφους μας, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Συγκεκριμένα από το Σεπτέμβρη του 2011 μέχρι και το Μάρτη του 2012 εγκρίθηκαν 261 αιτήσεις παραίτησης. Σας ενημερώνω, επίσης, ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.6 εδαφ.β’ του άρθρου 329 του Ν.4072/2012 οι παραιτήσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. πρέπει να γίνονται από 1 Ιουλίου μέχρι τις 10 Ιουλίου κάθε έτους και όχι ως τις 10 Αυγούστου, όπως ίσχυε μέχρι τώρα.

Οι παραιτήσεις που εγκρίθηκαν, ομόφωνα, από το ΚΥΣΠΕ στις 21 Μαρτίου και στις 4 Απριλίου δεν υπογράφηκαν από την πολιτική ηγεσία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αποχώρησή μας από το ΚΥΣΠΕ στις 8 Ιουνίου, , αλλά και στις 11 Ιουνίου, ύστερα από απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.. Η υπηρεσιακή Υπουργός Παιδείας εξέδωσε μια ανακοίνωση που διαστρεβλώνει πλήρως την πραγματικότητα. 
 
Τεράστια ευθύνη για τη μη υπογραφή έχει η αρμόδια Δ/νση του Υπ. Παιδείας η οποία εισηγήθηκε αρνητικά. Να μην υπογραφούν δηλ. οι παραιτήσεις επειδή διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Σε κάθε περίπτωση, συνάδελφοι, ο κλάδος πρέπει να διαφυλάξει το στοιχειώδες συνταγματικό δικαίωμα του κάθε εκπαιδευτικού να αποχωρεί από την υπηρεσία όταν κρίνει ότι οι συνθήκες είναι ευνοϊκότερες γι’ αυτόν.
 
Σε εκκρεμότητα βρίσκονται οι μετατάξεις, αφού το ΚΥΣΠΕ δε συνεδρίασε μετά τις 11 Ιουνίου.
Συνάδελφισσες, συνάδελφοι,

Αυτά ήταν τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε το ΚΥΣΠΕ τη συνδικαλιστική χρονιά που πέρασε.

Θέλω να ευχαριστήσω το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για τη συνεργασία που είχαμε, σε όλα τα θέματα, και ιδιαίτερα για την άμεση παρέμβασή του στο θέμα των αποσπάσεων, καθώς, επίσης, να ευχαριστήσω τους αιρετούς των ΑΠΥΣΠΕ και των ΠΥΣΠΕ με τους οποίους επικοινωνούσαμε όλη τη χρονιά και ιδιαίτερα στις περιφερειακές συσκέψεις που είχαμε σε αρκετές περιοχές της χώρας και μας βοήθησαν σημαντικά με τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις που κατέθεταν.
 
Πιστεύω ακράδαντα ότι σε όλα σχεδόν τα θέματα μπορούμε να συνεννοηθούμε, αφού όλοι εδώ μέσα υπηρετούμε τα συμφέροντα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Με σεβασμό στη διαφορετική άποψη, στην ιδεολογική – πολιτική τοποθέτηση του καθενός μας, μπορούμε να οικοδομήσουμε την ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ πάνω στα προβλήματα που είναι τεράστια, αλλά κοινά, και να διεκδικήσουμε όλοι μαζί λύσεις σ’ αυτά.
 
Η 81η Γ.Σ. του κλάδου είναι ίσως η σημαντικότερη στην ιστορία του, μετά τη μεταπολίτευση. Το συνδικαλιστικό κίνημα βάλλεται από παντού γιατί τα συνδικάτα είναι οι μόνοι φορείς αντίστασης σ’ αυτή τη λαίλαπα, σ’ αυτή τη βαρβαρότητα που ζούμε. Ας προσπαθήσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ να τα δυναμώσουμε, προκειμένου να μπορέσουν να αντισταθούν σ’ αυτά που έρχονται.
Σας ευχαριστώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: