Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Διάλογος για την Παιδεία ή συνενοχή;

Ο Υπουργός Παιδείας κάλεσε τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν και να καταγράψουν τα προβλήματα για την εκπαίδευση και τις λύσεις που προτείνουν. Ωραία ηχούν στα αυτιά τέτοιου είδους καλέσματα, για να δούμε όμως την αλήθεια…

F Πράγματι το υπουργείο -όπως και κάθε άλλο υπουργείο νωρίτερα- δεν γνωρίζουν την κατάσταση στην εκπαίδευση; Μα υπάρχουν άπειρες καταγραφές από κάθε σχολείο, που φτάνουν μάλιστα στο υπουργείο μέσα από επίσημες διοικητικές φόρμες. Αν ήθελαν, δε θα μπορούσαν να διορθώσουν κάτι;

F Πράγματι το υπουργείο δε γνωρίζει την άποψη των εκπαιδευτικών για τα προβλήματα και μας καλεί να τα ξανακαταγράψουμε; Είναι όμως γνωστό ότι τα Συνδικάτα έχουν καταθέσει πλήθος αιτημάτων και αντίστοιχων προτάσεων για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης.

Να θυμίσουμε μερικά: κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό με μόνιμους και μαζικούς διορισμούς, ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών (παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης, ειδικά σχολεία, πρόσθετη διδακτική στήριξη και ενισχυτική διδασκαλία), υποχρεωτική 2χρονη προσχολική αγωγή, μείωση των μαθητών ανά τμήμα, αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων και άμεση αντιμετώπιση των οξυμένων κτιριακών προβλημάτων, κατάργηση των νομοθετημάτων για την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων και νέα σχολικά συγγράμματα, τακτική περιοδική επιμόρφωση με άνοιγμα των Διδασκαλείων κ.α. Και αυτό το υπουργείο όμως όχι μόνο δεν ικανοποίησε κανένα αίτημα από τα παραπάνω, αλλά ούτε καν δεσμεύτηκε έστω σε ένα τμήμα τους. Αντίθετα, σε κάθε κινητοποίηση και συνάντηση με τα Σωματεία, δήλωνε κατηγορηματικά ότι η κυβέρνηση είναι δεσμευμένη με το 3ο μνημόνιο που συνομολόγησε με τους δανειστές. Στόχος της η πλήρης εφαρμογή των οδηγιών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ στο χώρο της εκπαίδευσης. Άρα γιατί μας ρωτάνε;;;

Είναι φανερό ότι με την πρόσκληση για συμμετοχή στο διάλογο δεν αναζητούν λύσεις. Αναζητούν νομιμοποίηση για όσα σχεδιάζουν να νομοθετήσουν μετά τον Απρίλιο. Το υπουργείο δεν ενδιαφέρεται για το τι θα γράψει όποιος εκπαιδευτικός ή Σύλλογος Διδασκόντων θελήσει καλοπροαίρετα να ανταποκριθεί στο κάλεσμά τουαλλά να αξιοποιήσει τη συμμετοχή αυτή ως μια επίφαση δημοκρατίας και διαλόγου, για να επιβάλει χωρίς πολλές αντιστάσεις τα μέτρα που ετοιμάζει, δηλώνοντας ότι η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς συναινούν στις προειλημμένες αποφάσεις του.

Για τους λόγους αυτούς δεν πρέπει να συμμετάσχουμε στον προσχηματικό διάλογο του Υπουργείου Παιδείας, αλλά να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι η φωνή των εκπαιδευτικών έχει ήδη εκφραστεί εδώ και χρόνια μέσα στις διαδικασίες του κλάδου και αυτές πρέπει να τις σεβαστούν.

Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων, κανείς εκπαιδευτικός να μην νομιμοποιήσει με τη συμμετοχή του τις αποφάσεις της κυβέρνησης, πόσο μάλλον που η πρόσκληση του υπουργείου δεν είναι υποχρεωτική. Επιπλέον, οι διευθυντές και οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν υποχρεούνται να ορίσουν συνεδριάσεις για αυτό το θέμα ούτε και οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να συμμετέχουν σε αυτές.

Με συναδελφικούς και αγωνιστικούς χαιρετισμούς
epikoinonia-samou.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: