Σάββατο 20 Ιουνίου 2020

Εννέα ερωτήματα για την υπουργό Παιδείας

Εννέα ερωτήματα για την υπουργό ΠαιδείαςΟι ανάλγητες ηγεσίες των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και των κομμάτων της αντιπολίτευσης έχουν απομονώσει την υπουργό Παιδείας, υποχρεώνοντάς τη να συνομιλεί αποκλειστικά με άσχετους ή αδιάφορους δημοσιογράφους που εμφανώς αδυνατούν να στήσουν μια κουβέντα της προκοπής.

Για να στηρίξουμε την υπουργό μας και για να μη μοιάζουν υπερβολικά με προπαγανδιστικά δελτία οι συνεντεύξεις της στα αφιλόξενα κανάλια, προσφέρουμε στους ζαλισμένους υπηρέτες της ενημέρωσης έναν μικρό κατάλογο ερωτήσεων. Αν υπηρετηθούν με το ελάχιστο μπρίο και κέφι, ίσως καταφέρουν να ξυπνήσουν τους κοιμισμένους τηλεθεατές.

1. Ρωτήσατε, κυρία υπουργέ, κανέναν πριν φορτώσετε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια με νέες υποχρεώσεις, με νέα υποχρεωτικά μαθήματα; Μιλάτε για υποχρεωτικό εθελοντισμό, επιχειρηματικότητα, ρομποτική, κριτική σκέψη, σεβασμό στο περιβάλλον, στην αναπηρία, στη διαφορετικότητα κ.λπ. Ποιον ρωτήσατε και τι σας πρότεινε; Πού μπορούμε να διαβάσουμε κι εμείς οι έρμοι την απάντηση, μαζί με τις υπογραφές που τη συνοδεύουν; Συμπεριλαμβάνονται στην απάντηση αυτή και αξιολογήσεις των αναλυτικών προγραμμάτων στη βάση των οποίων συντάχθηκαν τα (εδώ και 14 χρόνια) τρέχοντα διδακτικά εγχειρίδια;

Μήπως συμπεριλαμβάνονται και αξιολογήσεις των νέων αναλυτικών προγραμμάτων, των οποίων οι επιλογές δεν έχουν ακόμη αποτυπωθεί σε βιβλία των μαθητών; Ας μην τη ρωτήσουν αν ρώτησε τους εκπαιδευτικούς. Ο λαϊκισμός έχει και τα όριά του. Αυτοί (και ειδικά οι συνδικαλιστές τους) είναι τόσο τεμπέληδες και παρτάκηδες που θα πουν τα γνωστά: η ύλη είναι βαριά, οι υποχρεώσεις είναι πολλές, η διδασκαλία δύσκολα επιτυγχάνει τους περισσότερους από τους καθορισμένους στόχους για το μεγαλύτερο κομμάτι των μαθητών, οι μαθησιακές δυσκολίες πολλαπλασιάζονται, η αίσθηση ανεπάρκειας κυριαρχεί, η χαρά της μάθησης πνίγεται άσκοπα κ.λπ. κ.λπ.

2. Ποιος θα πάρει, κυρία υπουργέ, τα ΕΣΠΑ για να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς στις νέες τους υποχρεώσεις; Η ερώτηση λαϊκίζει εμφανώς, αλλά μετά τα σκοιλ ελικικου και τον μέτζη του νέουκτη επιβάλλεται. Αλλωστε ένα από τα ελάχιστα πράγματα που ξέρουμε για τα νέα αντικείμενα είναι ότι θα προκαλέσουν κύμα επιμορφωτικών «δράσεων».

3. Οταν μας λέτε ότι στοχεύετε να γίνουν όλα τα σχολεία πρότυπα, τι εννοείτε; Θα δίνουν όλα τα παιδιά εξετάσεις και θα πηγαίνουν αλλού οι άριστοι, αλλού οι καλοί, αλλού οι μέτριοι, αλλού όσοι δυσκολεύονται πολύ; Ή ότι θα πηγαίνουν όλα τα παιδιά στα άριστα σχολεία της γειτονιάς τους, χωρίς να τα ξεχωρίζουμε ανάλογα με τις επιδόσεις τους και τα πορτοφόλια των γονιών τους;

4. Οταν από τη μια υπόσχεστε μια μη τιμωρητική αξιολόγηση και από την άλλη διαβεβαιώνετε ότι θα κρεμάσετε με ψηφιακά μανταλάκια στις εφημερίδες του διαδικτύου τα «αποτυχημένα» σχολεία, έχετε απλώς μπερδευτεί ή μήπως πιστεύετε ότι μιλάτε σε ολότελα αποβλακωμένους;

5. Γιατί εξομοιώνετε τον μέγιστο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στο 25 και όχι στο 22; Δεν θα βοηθούσε η θεσμοθετημένη εντός πενταετίας εξομοίωση στο 22; Γιατί την καταργείτε;

6. Ο φόβος μιας κοσμίας διαγωγής μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα διαγωγής στο σχολείο; Ποιοι φωστήρες το ισχυρίζονται αυτό; Τι άλλο μαθαίνει ο φοβισμένος;

7. Ποιος είναι ο νέος τρόπος διδασκαλίας των Λατινικών που θα μετατρέψει το μάθημα-κορωνίδα της παπαγαλίας σε μοχλό ανάπτυξης της κριτικής σκέψης;

8. Πώς θα εξασφαλίσετε ότι ο πολλαπλασιασμός των εξετάσεων και η Τράπεζα Θεμάτων δεν θα αποκλείσουν από το σχολείο τους πιο φτωχούς και αδύναμους από τους μαθητές; Πώς θα εξασφαλίσετε ότι η αδιάκοπη προγύμναση εν όψει εξετάσεων θα προωθήσει τη δημιουργικότητα και την κριτική στάση;

9. Θα κάνετε πιο δύσκολη την εισαγωγή μόνο στα δημόσια Πανεπιστήμια ή θα τη δυσκολέψετε και για τα κολέγια που οδηγούν σε μάστερ;

Φίλοι δημοσιογράφοι, προσέξτε! Μη φέρετε την άριστη σε δύσκολη θέση. Οταν αρχίσει να μοιράζει πλατιά χαμόγελα και να λέει ασυναρτησίες, χαμογελάστε κι εσείς. Συγκατανεύστε! Δείξτε κατανόηση! Το ξέρετε δα!

Πέτρος Μενδώνης.

δάσκαλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: