Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2020

ΠΡΟΤΑΣΗ – ΕΙΣΗΓΗΣΗ της "ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ" προς τη ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ του Συλλόγου Δ/Ν Σάμου

Η υγειονομική κρίση και οι πολιτικές ευθύνες

Στην πιο δύσκολη σχολική χρονιά των τελευταίων ετών, γεμάτη αντιφάσεις, το άνοιγμα των σχολείων γίνεται στην έξαρση της 2ης φάσης της πανδημίας, με τη γύμνια των αντιλαϊκών πολιτικών των τελευταίων χρόνων και τις πληγές σε κάθε κοινωνική, υγειονομική και εκπαιδευτική δομή και κατάκτηση να είναι φανερές. Συγχρόνως όμως, το πείσμα και το δίκιο των συλλογικών αγώνων και διεκδικήσεων πρέπει να παραμείνουν κατοχυρωμένα στη ζωντανή μνήμη και συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου, με γνώμονα τη συνέχιση και δικαίωσή τους!

Ο παράγοντας Covid-19 επιτάχυνε την προϋπάρχουσα οικονομική κρίση, ενισχύοντας την κυβέρνηση της ΝΔ στην προσπάθειά της να εξαπολύσει πλήθος αντεργατικών και αντιδημοκρατικών μέτρων που καμία σχέση δεν έχουν με την καταπολέμηση της πανδημίας. Εκ περιτροπής-ελαστική εργασία, τηλε-εργασία, μισθολογικές περικοπές και ανεργία έχει το μενού για τους γονείς των μαθητών μας και τις λαϊκές οικογένειες, με ταυτόχρονες φοροαπαλλαγές και ζεστό χρήμα σε πολυεθνικές,

μεγαλοεπιχειρηματίες, κλινικάρχες και ΜΜΕ και μια «ανεξέλεγκτη» τουριστική περίοδο να αφήνει πίσω της καμένη γη και χιλιάδες λουκέτα.

Την ίδια στιγμή στον τομέα της ΥΓΕΙΑΣ η κυβέρνηση δεν έχει καλύψει στο παραμικρό έστω και ένα αίτημα των υγειονομικών για μέτρα προστασίας, κλίνες ΜΕΘ και ΜΑΦ, αναπνευστήρες, μαζικά τεστ και προσλήψεις αφήνοντας το υγειονομικό προσωπικό και την κοινωνία εκτεθειμένη, με αναβαθμισμένα και μοναδικά «όπλα» την ατομική ευθύνη, την καταστολή και το «υπερόπλο» της μάσκας και του παγουρίνου.

Το υπουργείο του παγουρίνου, της ατομικής ευθύνης και του σκοταδισμού

Η υπουργός της «αριστείας» ξεκίνησε από πέρυσι με την εξομοίωση κολεγίων με πανεπιστημιακά πτυχία, κατήργησε το άσυλο, αύξησε τους μαθητές ανά τμήμα, διόρισε όλα τα κομματικά-συνδικαλιστικά στελέχη της ΔΑΚΕ και με σχεδόν 20.000 κενά στο δημόσιο σχολείο προσβάλλει τη νοημοσύνη μας προωθώντας μάσκες-καραβόπανα και παγουρίνα μπρελόκ ως τα μοναδικά μέτρα προστασίας εκπαιδευτικών - μαθητών. Έτσι λοιπόν ξεκινώντας η φετινή σχολική χρονιά, αντί για ένα οχυρωμένο σχολείο με ενισχυμένη λειτουργία την τρέχουσα κρίσιμη περίοδο, βρήκαμε ένα σχολείο που βασίζει τη λειτουργία του στην καλή θέληση και την ατομική ευθύνη των εκπαιδευτικών που αφήνει έκθετο και απροστάτευτο το σύνολο μαθητών – εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, με την άρνηση της κυβέρνησης στο διαρκές παιδαγωγικό και υγειονομικό, πλέον, αίτημα για εύρεση επιπλέον αιθουσών και δημιουργία τμημάτων έως 15 μαθητών και με βάση το νομοσχέδιο του καλοκαιριού, η πραγματικότητα είναι περισσότερα παιδιά ανά τμήμα, μέχρι και 27, συνωστισμένα σε ακατάλληλες και μικρές αίθουσες. Είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που δεν έχει προβλέψει σπάσιμο τμημάτων και λιγότερους/ες μαθητές/τριες ανά τμήμα την περίοδο τουλάχιστον της πανδημίας.

Το βασικό ζήτημα της καθαριότητας των σχολείων, έμεινε για άλλη μια φορά στις εξαγγελίες, με προσλήψεις με το σταγονόμετρο, με απαράδεκτες σχέσεις εργασίας και για ώρες που σίγουρα δεν επαρκούν.

Οι τεράστιες ελλείψεις συνεχίζονται! Ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ που δίνουν πάτημα στη διοίκηση για αυθαιρεσίες κατά των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Τελευταία επικίνδυνη εξέλιξη είναι ο ορισμός εκπαιδευτικών υπευθύνων για covid19, αρμοδιότητα που υπερβαίνει ξεκάθαρα τα εκπαιδευτικά καθήκοντα και υποκαθιστά το πολύτιμο υγειονομικό-νοσηλευτικό προσωπικό. Αυτή είναι η σημερινή εικόνα των σχολείων, η οποία υπογραμμίζεται με την κυνική ομολογία της Υπουργού Παιδείας ότι τα λεφτά για την παιδεία είναι χαμένα λεφτά.

Σε μια ευρύτερη εικόνα, από την περασμένη άνοιξη, τα αντιδραστικά νεοφιλελεύθερα μέτρα επιταχύνθηκαν, με βασικό εργαλείο το Πολυνομοσχέδιο (ν.4692/2020) για το φθηνό ευέλικτο σχολείο των περικοπών, της πειθάρχησης, των μειωμένων δικαιωμάτων, της ελαστικής εργασίας και της αξιολόγησης. Το ΥΠΑΙΘ ξεδιπλώνει όλη την ατζέντα για σκληρή αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, Προσοντολόγιο, εξεταστικούς φραγμούς, κατηγοριοποίηση σχολείων, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, περικοπή προσλήψεων, ενίσχυση της ελαστικής εργασίας, τηλεκπαίδευση, κάμερες στην τάξη κλπ.

Την ίδια στιγμή κουβέντα δε γίνεται για την καθήλωση των μισθών των εκπαιδευτικών, με μειώσεις μισθών έως και 40% την τελευταία δεκαετία, ενώ τα ασφαλιστικά δικαιώματα ολοένα και συρρικνώνονται.

3μηνες συμβάσεις αναπληρωτών για το «σχολείο» της τηλεκπαίδευσης και της ελαστικής εργασίας

Για πρώτη φορά θα έχουμε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ποτέ καμιά επαφή με τους μαθητές τους, αλλά και μαθητές που δεν θα έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους, καθώς οι διευθύνσεις θα ομαδοποιούν τους μαθητές όλου του ΠΥΣΠΕ τους. Εξαιρετικά επικίνδυνες εξελίξεις σε όλα τα επίπεδα, βραχυχρόνιες συμβάσεις εργασίας με χρονικό διάστημα που θα κρίνει το υπουργείο, άρα θα έχουμε κυριολεκτικά callworkers στην εκπαίδευση (σε θέλω τόσο, τώρα φύγε, μπορεί και να σε ξαναχρειαστώ κ.ο.κ), όλα θα είναι ασαφή και ρευστά, αλλά πλήρως ελέγξιμα και αξιολογήσιμα από το ΥΠΑΙΘ. Σε σύνδεση με τα παραπάνω έρχεται και η πρόσφατη ΥΑ που αφορά μαθητές και εκπαιδευτικούς που θα απουσιάζουν λόγω κορονοϊού καθώς και για εκπαιδευτικές δομές υπό αναστολή λειτουργίας. Θεσπίζεται η παροχή ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μαθητές που έχουν φυσική παρουσία και σε μαθητές που αδυνατούν. Δηλαδή το μάθημα που θα γίνεται στην τάξη να «μεταδίδεται ζωντανά», και στα παιδιά που δεν θα βρίσκονται εντός λόγω ασθένειάς τους.

Η απάντηση του εκπαιδευτικού κινήματος

Απέναντι στη συνολική επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση και στα εργασιακά – μορφωτικά δικαιώματα, είναι αναγκαίο να προβάλλουμε τη δική μας συνολική απάντηση και αντίσταση που θα απαντά στις ανάγκες των εκπαιδευτικών και των μαθητών του δημόσιου σχολείου. Για εμάς, χωρίς ΥΓΕΙΑ δεν γίνεται κουβέντα για Μόρφωση, Σχολείο, Εργασία. Για την υπεράσπιση των παραπάνω ως κοινωνικά αγαθά και ανάγκες δεν μπορεί να μιλάμε με όρους καπιταλιστικής οικονομίας και περικοπών. Το αίτημα για τη μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα είναι πιο επίκαιρο, δίκαιο και επιτακτικό από ποτέ.

Υποστηρίζουμε την κάλυψη όλων των αναγκών με:-Αναλογία μέχρι 15 μαθητές σε κάθε τάξη, -Ίδρυση και απόδοση οργανικών θέσεων σε όλες τις ειδικότητες, με μόνιμους διορισμούς. -Ένα δάσκαλο για κάθε τμήμα Υποδοχής (ΖΕΠ) -Έναν εκπαιδευτικό για κάθε Τμήμα Ένταξης και έναν/μία εκπαιδευτικό για κάθε παιδί που χρειάζεται Παράλληλη Στήριξη –Επιπλέον προσλήψεις για δυνατότητα κάλυψης έκτακτων απουσιών - Ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά σχολεία με ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής - Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες.

Δε θα δεχτούμε τα «τετελεσμένα» του προσοντολογίου, συνεχίζοντας τον αποφασιστικό αγώνα για την κατάργησή του και τον Άμεσο διορισμό/Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το ΠΤΥΧΙΟ και την ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ, ανατρέποντας τις πολιτικές της λιτότητας, της ελαστικής εργασίας και της αδιοριστίας. Απαιτούμε την κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών κάθε ειδικότητας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης αποκλειστικά με μόνιμους μαζικούς διορισμούς, στο ύψος των αναγκών των μαθητών μας.

Όχι στις κάμερες στις τάξεις, στη ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων και στη υποχρεωτικότητα/καθολικότητα της εξ αποστάσεως ως κανονική πλέον αυτόνομη μέθοδο διδασκαλίας και εκπαίδευσης. Να καταργηθεί τώρα η ΥΑ. Με συλλογικές αποφάσεις του σωματείου και της Ομοσπονδίας να πάρουμε απόφαση ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ με ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ και κάλυψη των συναδέλφων/ισσών.

Με βάση τα παραπάνω, παίρνουμε απόφαση για:

· Άμεσο απεργιακό βήμα και Γενικές Συνελεύσεις για τη συνέχιση του αγώνα.

· Απεργία-Αποχή από την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση και συνυπογραφή της κοινής διακήρυξης 77 Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ. Θωρακίζουμε τον κλάδο ενάντια στην αξιολόγηση που έρχεται

· Όχι στη και ζωντανή μετάδοση του μαθήματος. Κατάργηση της σχετικής τροπολογίας και ΥΑ Καμερέως.

· Μαζικές ενημερώσεις/ γράμμα προς γονείς/ συνελεύσεις με γονείς και εκπαιδευτικούς στα προαύλια σχολείων/ οργάνωση δράσεων κατά τόπους/ ανάρτηση πανό/ εκδηλώσεις.

· Ψηφίσματα-αποφάσεις συλλόγων διδασκόντων που να απαιτούν τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας, αναδεικνύοντας όλα τα προβλήματα.

Να προχωρήσουμε άμεσα σε:

Ø Συλλαλητήριο – κινητοποίηση την Παρασκευή 2/10 σε συνδιοργάνωση με την ΕΛΜΕ Σάμου και τους μαθητές. Για όλα τα δίκαια αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου, για να αποτρέψουμε τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και υγείας, για το σχολείο των κοινωνικών μας αναγκών

Ø Στις 7/10 ημέρα έκδοσης της απόφασης για τη δίκη της Χ.Α., ο Σύλλογος να κηρύξει στάση εργασίας 11-2 μμ και συγκέντρωση στην πλατεία Πυθαγόρα στο Βαθύ, απαιτώντας την καταδίκη των φασιστών δολοφόνων και ενάντια στην πολιτική του εθνικισμού, του ρατσισμού και της συρρίκνωσης των λαϊκών και εργασιακών ελευθεριών και δικαιωμάτων

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: