Λιγότερο από τρεις εβδομάδες απομένουν για τις διακοπές των Χριστουγέννων και οι καταγγελίες εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για τα κενά στα σχολεία πληθαίνουν. Μεγάλο πρόβλημα φαίνεται πως αντιμετωπίζει και η ειδική αγωγή, ενώ οι συγχωνεύσεις τμημάτων - ως απόρροια των κενών, όπως καταγγέλλεται εδώ και μήνες - συνθέτουν ένα «εκρηκτικό» μείγμα εν μέσω μάλιστα κορονοϊού.
Ελλείψεις, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, καταγράφονται και σε εκπαιδευτικούς αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία που τόσο πολύ διαφήμισε το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κενών στην Πρωτοβάθμια
Στο alfavita.gr καταφθάνει καθημερινά πλήθος καταγγελιών και επιστολών διαμαρτυρίας για τις μεγάλες ελλείψεις στα σχολεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Σύλλογος Π.Ε Κερατσινίου - Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», στην περιοχή του οποίου καταγράφονται εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες, λόγω ελλείψεων εκπαιδευτικών, ενώ κενές παραμένουν δεκάδες θέσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, καθώς και ΕΕΠ-ΕΒΠ.
«Σαν να μην έφτανε που οι εκπαιδευτικοί καθημερινά βιώνουν τις επικίνδυνες συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία, λόγω κορονοϊού και των ανύπαρκτων μέτρων προστασίας, αφού η κυβέρνηση έχει ορίσει πρωτόκολλα υπερμετάδοσης και διασποράς του ιού και όχι αντιμετώπισής του, έρχονται αντιμέτωποι και με το επιπρόσθετο βάρος να λειτουργήσουν τις σχολικές μονάδες με δεκάδες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και κυρίως εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, παράλληλης στήριξης και τμημάτων ένταξης», σημειώνει το σωματείο των εκπαιδευτικών.
Παράλληλα τονίζει ότι «χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, που τόσο πολύ διατυμπάνιζε ως καινοτομία η κυβέρνηση». «Απαιτούμε να δοθούν όλα τα κενά από τη διεύθυνση στο Υπουργείο και να καλυφθούν άμεσα», υπογραμμίζουν οι εκπαιδευτικοί.
Τα κενά που καταγράφει ο ΣΕΠΕ Κερατσινίου - Περάματος, όπως εστάλησαν από τα σχολεία (υπάρχουν σχολικές μονάδες που δεν απέστειλαν στοιχεία) έχουν ως εξής:
Κραυγή αγωνίας» από εκπαιδευτικό και μητέρα παιδιού φάσμα του αυτισμού
Την ίδια ώρα, σοβαρά προβλήματα εντοπίζονται και στο χώρο της ειδικής αγωγής και της παράλληλης στήριξης.
Σε μία ακόμα ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικού και μητέρας μαθητή νηπιαγωγείου που ανήκει στο φάσμα του αυτισμού αποκαλύπτονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά μαθητές και γονείς.
Όπως σημειώνει η ίδια στην επιστολή της, στους γονείς απομένουν τρεις επιλογές: Να μη στέλνουν το παιδί τους στο σχολείο, να το στέλνουν και να αντιμετωπίζει πολλαπλές δυσκολίες στο γνωστικό τομέα, στον κοινωνικό και σε πρακτικά θέματα αυτονομίας και προσαρμογής ή να πληρώνουν τουλάχιστον 500 ευρώ από αυτά που δεν έχουν, για να πληρώνουν ιδιωτική παράλληλη στήριξη ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Κενά καλλιτεχνικών και μουσικής σε... καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία
Αίσθηση προκαλεί ακόμα το υπόμνημα που κατέθεσε η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων στο υπουργείο Παιδείας.
Οι Ένωση επιβεβαιώνει με τη σειρά της ότι λίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων τα εκπαιδευτικά κενά τόσο σε αντικείμενα γενικής εκπαίδευσης αλλά και σε αντικείμενα καλλιτεχνικής δεν έχουν καλυφθεί.
Κι όμως! Οι γονείς καταγγέλλουν ότι στα καλλιτεχνικά και μουσικά σχολεία της χώρας καταγράφονται κενά στα κατεξοχήν αντικείμενα για τα οποία έστειλαν άλλωστε τα παιδιά τους στις εν λόγω μονάδες!
Μαθητές ΕΠΑΛ χωρίς μαθητεία
Αλλά και οι μαθητές του τμήματος κομμωτικής τέχνης του 2ου ΕΠΑΛ Ευόσμου καταγγέλλουν παρόμοια προβλήματα, ζητώντας την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών για να καλυφθούν τα κενά στις δομές των Επαγγελματικών Λυκείων, καθώς και την άμεση έγκριση προκηρύξεων μόνιμων εκπαιδευτικών από τον Αύγουστο του 2021
«Εμείς το τμήμα Κομμωτικής Τέχνης, το απαρτίζουμε 31 διψασμένοι για μάθηση σπουδαστές και υπάρχουν ουκ ολίγα τμήματα πλήρη και άλλα υπερπλήρη! Λόγω της έλλειψης καθηγητών η μαθητεία δεν έχει ξεκινήσει για εμάς. Εμείς, λοιπόν, είμαστε Σπουδαστές 2ης Κατηγορίας; Γιατί μας στερείτε το υπέρτατο δικαίωμα στην μάθηση; Που είναι η δωρεάν δημόσια παιδεία;», σημειώνουν χαρακτηριστικά οι μαθητές.
***
Είναι πλέον σίγουρο ότι τα σχολεία βρίσκονται στη «μέγγενη» δύο πανδημικών φαινομένων. Του κορονοϊού και των κενών σε εκπαιδευτικούς. Και τα δύο αφήνουν βαρύτατο αποτύπωμα στην υγεία, ψυχική, πνευματική και σωματική, των μαθητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου