Σημαντικές ελλείψεις προσωπικού σε Νηπιαγωγεία της Αθήνας-Επιστολή γονέων-Οι γονείς διεκδίκησαν τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο την κάλυψη των κενών θέσεων επικοινωνώντας τηλεφωνικά, με e-mail αλλά και με επίσημες επιστολές προς τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Παιδείας και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Αναφορικά με τα 16ο και 77ο συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία Αθηνών, μας κοινοποιήθηκε επιστολή γονέων μαθητών, οι οποίοι διαμαρτύρονται για το ότι παραμένουν ως σήμερα, παραμονές των εορτών των Χριστουγέννων, με σημαντικές ελλείψεις προσωπικού.
Στα εν λόγω Νηπιαγωγεία, σύμφωνα με την επιστολή, φοιτούν τέσσερις μαθητές με ανάγκη τμήματος ένταξης, οι τρεις εκ των οποίων δικαιούνται με απόφαση από τα ΚΕΔΑΣΥ, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ).
Η επιστολή των γονέων
Τα 16ο και 77ο συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία Αθηνών παραμένουν ως σήμερα, παραμονές των εορτών των Χριστουγέννων, με σημαντικές ελλείψεις προσωπικού.
Στο σχολείο φοιτούν τέσσερις μαθητές με ανάγκη τμήματος ένταξης, οι τρεις εκ των οποίων δικαιούνται με απόφαση από τα ΚΕΣΥ, ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με μία εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής για το τμήμα ένταξης και ένα μόνο άτομο με καθήκοντα ΕΒΠ, το οποίο έπρεπε να μοιράζεται μεταξύ τριών παιδιών.
Κατά τον πρώτο κιόλας μήνα λειτουργίας του σχολείου, η εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής έφυγε σε άδεια κύησης και το μόνο και μοναδικό πρόσωπο ΕΒΠ διορίστηκε σε άλλη μόνιμη θέση κι αποχώρησε κι αυτό από το σχολείο.
Το αποτέλεσμα ήταν οι μαθητές να μείνουν χωρίς την απαραίτητη υποστήριξη τόσο σε εκπαιδευτικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο κάλυψης των προσωπικών αναγκών τους. Οι νηπιαγωγοί των σχολείων έκαναν ό,τι μπορούσαν, αλλά και ορισμένοι από τους γονείς ήταν ανάγκη να παρευρίσκονται στο σχολείο κάποιες ώρες για να βοηθούν τα παιδιά με τις δυσκολίες τους.
Οι γονείς διεκδίκησαν τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο την κάλυψη των κενών θέσεων επικοινωνώντας τηλεφωνικά, με e-mail αλλά και με επίσημες επιστολές προς τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Παιδείας και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στην προσπάθεια αυτή συμμετείχαν και τους υποστήριξαν η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, καθώς και βουλεύτρια που κατέθεσε σχετικό ερώτημα στη Βουλή.
Μετά από πολλές εβδομάδες με μηδενικό προσωπικό ειδικής αγωγής και υποστήριξης, διορίστηκαν εν τέλει στα σχολεία δύο πρόσωπα ΕΒΠ. Αριθμός και πάλι ανεπαρκής για τα τρία παιδιά. Ωστόσο η μεγαλύτερη έλλειψη παραμένει η έλλειψη της εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής για την στελέχωση του τμήματος ένταξης.
Το σχολείο είναι το μοναδικό στην περιοχή που διαθέτει τμήμα ένταξης και φοιτούν σε αυτό μαθητές από άλλες περιοχές που έρχονται με αυτοκίνητο και μέσα μεταφοράς, χωρίς ωστόσο τελικά να επωφελούνται.
Ευελπιστούμε σε σύντομη κάλυψη αυτής της τόσο απαραίτητης για τα παιδιά μας θέσης, όπως και για τον διορισμό ενός τρίτου ΕΒΠ προκειμένου να επωφεληθούν όλα τα παιδιά εξίσου από την υποστήριξη που τους αναλογεί.
Η καθυστέρηση αυτή αναπόφευκτα εντείνει και βαθαίνει τις διακρίσεις, το στιγματισμό και τον αποκλεισμό που βιώνουν οι μαθητές με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ιδίως σε σχέση με την πρόσβασή τους στην εκπαίδευση.
Εξάλλου, δεν νοείται, εν μέσω πανδημίας, οι μαθητές αυτοί να βρίσκονται στο σχολείο χωρίς υποστήριξη. Ιδίως την τρέχουσα σχολική χρονιά, όπου οι δυσκολίες των παιδιών έχουν πολλαπλασιαστεί και το επίπεδο της σταθερότητάς τους έχει διαταραχθεί σε πολλούς τομείς της ζωής τους, η μη λειτουργία του τμήματος ένταξης και η απουσία του ΕΒΠ ισοδυναμούν με έμμεσο αποκλεισμό των μαθητών αυτών από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου