Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2023

Ερωτήσεις & απαντήσεις για την ακύρωση της αξιολόγησης!

Ερωτήσεις και απαντήσεις για την ακύρωση της αξιολόγησης!! Κανένας  αξιολογητής/τρια δεν θα μπει στα σχολεία μας! Η αξιολόγηση δε θα περάσει! -  Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. "Κώστας Σωτηρίου"Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε.  "Κώστας Σωτηρίου"Συμμετέχουμε την :

· Τετάρτη 15 Νοέμβρη στη σύσκεψη των νεοδιόριστων στο 1ο ΔΣ Σάμου στις 6:00 μ.μ.

· Παρασκευή 17 Νοέμβρη στην πορεία του Πολυτεχνείου στις 6:00 μ.μ. στο Καρλόβασι

Συναδέλφισσες - συνάδελφοι,

Η ΔΙΠΕ Σάμου απέστειλε email στους συναδέλφους που πρόκειται να αξιολογηθούν στην Α’ φάση. Απαντάμε με τη συμμετοχή μας στην Απεργία-Αποχή. Η προσφυγή κατά της ανάκλησης των αποφάσεων της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων  πήρε αναβολή.

Ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που πρέπει να κάνω; Να δηλώσω άμεσα απεργία-αποχή (εάν δεν το έχω ήδη κάνει) υπογράφοντας την αντίστοιχη..

δήλωση της ΔΟΕ. Η συμμετοχή στην Α/Α μας καλύπτει να μην ενεργοποιήσουμε την πλατφόρμα και τον ατομικό φάκελο αξιολόγησης, να μην πάρουμε μέρος σε κάθε είδους συνάντηση με τον σύμβουλο-αξιολογητή, να μη συνάψουμε "συμβόλαιο" μαζί του για διαδικασία ατομικής αξιολόγησης, να μην προβούμε σε κανένα άλλο εξωδιδακτικό - γραφειοκρατικό έργο για την ατομική μας αξιολόγηση, εντός ή εκτός ωραρίου.

Τα στελέχη του ΥΠΑΙΘ, o Yπουργός Παιδείας και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός δηλώνουν ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα η άρνηση της αξιολόγησης που επισύρει πειθαρχικές διώξεις και κρατήσεις μισθού. Ισχύει; Επίσης, μήπως κινδυνεύω να στοχοποιηθώ; Σε καμία περίπτωση. Από την πρώτη στιγμή του αγώνα μας, το Υπουργείο κατέφυγε σε απειλές, εκβιασμούς και ποικίλους εκφοβισμούς. Δυστυχώς, μια μεγάλη μερίδα συμβούλων αλλά και κάποιοι λίγοι  διευθυντές σχολικών μονάδων αναπαρήγαγαν αυτό το κρεσέντο εκφοβισμού. Ότι οι αναπληρωτές κινδυνεύουν να απολυθούν, να μην επαναπροσληφθούν, ότι η απεργία -αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ή από τους μέντορες, ότι τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ είναι παράνομα και οι διευθυντές σχολείων κινδυνεύουν με διώξεις, ότι δεν θα ξαναγίνουν διευθυντές και άλλα πολλά. Στην ίδια τακτική καταφεύγουν από το 1997 που έχουν ψηφιστεί νόμοι για την αξιολόγηση αλλά ουδέποτε εφαρμόστηκαν. Η αλήθεια είναι ότι κανείς και καμία δεν διώχθηκε ούτε στοχοποιήθηκε για τη συμμετοχή του/της στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση.

Είναι νόμιμη μορφή η Απεργία-Αποχή (στο εξής Α/Α); Οι επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας; Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Καμία κύρωση και καμία ποινή δεν υφίσταται λόγω της συμμετοχής στη νόμιμη απεργιακή μορφή του κλάδου.

Μου έστειλαν μήνυμα να μπω στην πλατφόρμα αξιολόγησης. Τι κάνω; ΚΑΤ’ ΑΡΧΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ. Αυτό σημαίνει ότι:  Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δε συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δεν δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα «παπαγαλάκια» του για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση.

Σε περίπτωση που βγει παράνομη η Α/Α, τι θα γίνει μετά; Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα την επαναπροκηρύξει όπως έκανε και με την Α/Α από τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η ΑΔΕΔΥ. Ο αγώνας θα συνεχιστεί σε κάθε περίπτωση. Ανεξάρτητα από αυτό, οι καταδικαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων για τις απεργίες δεν έχουν ποτέ αναδρομική ισχύ, δηλαδή, δεν μπορεί να θεωρηθεί παράνομη η συμμετοχή μας στην Α/Α στο διάστημα πριν την εκδίκαση και μέχρι την επίδοση της απόφασης.

Η Α/Α έχει κρατήσεις από τον μισθό μου; Όχι, δεν έχει. Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα έπρεπε να μπορεί να υπολογιστεί το χρονικό διάστημα που απείχε κάποιος, πράγμα αδύνατο. Ποτέ έως τώρα δεν επιχειρήθηκε να επιβληθούν κρατήσεις, αντίστοιχες για παράδειγμα με τις στάσεις εργασίας.

Πότε κάνουμε Α/Α και πότε στάση εργασίας; Η Α/Α της ΔΟΕ και της ΠΟΣΕΠΕΕΑ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο. Όταν συμμετέχουμε στην Α/Α βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως. Στάση εργασίας δηλώνουμε όταν θα έρθει ο/η σύμβουλος για αξιολόγηση μέσα στην τάξη να παρακολουθήσει μάθημα. Για τη στάση εργασίας δεν ενημερώνουμε παρά μόνο όταν καταφθάσει ο αξιολογητής στο σχολείο. 

Πώς είναι ενημερωμένος ο εκπαιδευτικός και ο Σύλλογος Διδασκόντων για αυτή του την επίσκεψη; Ο Σύμβουλος ενημερώνει το σχολείο για το ραντεβού. Και ο δ/ντης τον αξιολογούμενο εκπ/κό και τον σύλλογο διδασκόντων.

Στο νηπιαγωγείο πώς θα κάνω στάση εργασίας; Τι θα κάνω με τα νήπια; Θα τα κρατήσεις στο προαύλιο και θα δηλώσεις στάση εργασίας για να είσαι καλυμμένη/ος με τη στάση σου να μη δεχτείς τον αξιολογητή στην τάξη.

Όταν ο αξιολογητής θα μας καλέσει σε συνάντηση προσυνεννόησης με μειλ ή τηλεφωνικά, απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση,  με τη δήλωση που έχει κατατεθεί στο πρωτόκολλο του σχολείου και δεν πηγαίνουμε στη συνάντηση

Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο; Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας», είναι κηρυγμένες από τη ΔΟΕ, διαρκείς κυλιόμενες στάσεις εργασίας (μονόωρες – 2ωρες - 3ωρες) που καλύπτουν όλο το διδακτικό ωράριο, ώστε αν αποπειραθεί σύμβουλος να μπει στην τάξη συναδέλφου/σας με σκοπό την ατομική αξιολόγηση, που προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου, ο συνάδελφος δηλώνει στάση εργασίας και δεν προχωρά σε διδασκαλία την ώρα εκείνη. Οι στάσεις εργασίας γίνονται από τους νεοδιόριστους συναδέλφους την ημέρα και την ώρα που όρισαν να τους αξιολογήσουν, αλλά και από όλους τους συναδέλφους που στηρίζουν το συλλογικό αγώνα.   Τι θα γίνει με τη μονιμοποίησή μου εάν δεν αξιολογηθώ; Δεν είναι πρόβλημα να παραμείνω δόκιμος/η; Το υπουργείο ΠΑΡΑΝΟΜΑ δε μονιμοποιεί όσους ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ έχουν κλείσει διετία, σε πολλές περιοχές με ανάκληση των μονιμοποιήσεών τους. Η ΔΟΕ έχει προσφύγει δικαστικά ήδη για το ζήτημα. Οι σύλλογοι έχουμε αντιδράσει με επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις στις διευθύνσεις. Κανείς να μην πέσει στην παγίδα πως με την οικειοθελή συμμετοχή του/της στην αξιολόγηση διασφαλίζει τη θέση του/της! (Ήδη έρχονται στο φως παραδείγματα συναδέλφων που αξιολογήθηκαν αρνητικά π.χ. διότι στη διδασκαλία τους δεν αξιοποίησαν εποπτικά μέσα, τη στιγμή που οι σχολικές τους μονάδες δεν τα διέθεταν!) Έχουμε τονίσει ξανά πως τα κριτήρια αξιολόγησης δίνουν τη δυνατότητα να κριθεί κάποιος/α αρνητικά, το ίδιο εύκολα με το να κριθεί και με άριστα! Κανείς να μην ξεπουλήσει τα χρόνια σπουδών και υπηρεσίας του σε μία διδακτική ώρα! Τις οριστικές μονιμοποιήσεις θα τις κερδίσουμε, με την αντίδραση στην αξιολόγηση, όχι με την παράδοσή μας!

Να κάνω την διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω; Αρκετά δεν έκατσα σαν αναπληρωτής/αναπληρώτρια; Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η Α’ φάση (Α1) ΔΕΝ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. β) Η υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δεν θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν οι δόκιμοι, μόνιμοι (έτσι και αλλιώς η μονιμότητα αφορά και τους δόκιμους), αλλά να γίνουμε τελικά όλοι, δόκιμοι, εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ (“έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε”). Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: “μα καλά, είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι”; Με δυο λόγια: δε θα τελειώσεις, ίσα-ίσα που τότε θα αρχίσουν όλα για σένα.

Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που μπορώ να πάθω αν δεν αξιολογηθώ; Το χειρότερο που μπορεί να πάθει όποιος/α δεν αξιολογηθεί είναι να παραμείνει δόκιμος σε αυτή τη φάση. Πρόκειται για μια δημοσιοϋπαλληλική εκκρεμότητα πράγματι. Χωρίς καμία επίπτωση στην εργασιακή σχέση (μονιμότητα) ή τη μισθολογική εξέλιξη. Το χειρότερο όμως που μπορεί να πάθει όποιος συμμετέχει στην αξιολόγηση  είναι να κριθεί μη ικανοποιητικός και να τον στείλουν ξανά για επιμόρφωση. Ήδη κατά δήλωσή του προέδρου του ΙΕΠ το σχετικό υλικό «επιμόρφωσης» για τους μη ικανοποιητικούς είναι έτοιμο!

Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση, στην συνέχεια θα κριθώ ανεπαρκής και θα απολυθώ; Σε καμία περίπτωση. Η συμμετοχή στην Α/Α δεν συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Α/Α και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/σες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.

Ενημερώθηκα ότι σε κάποιες περιπτώσεις, αξιολογητές πηγαίνουν στα σχολεία και, ζητούν να καταγραφεί η Α/Α σε πρακτικό και να υπογραφεί από τον συνάδελφο που απέχει ή ζητούν να καταγραφεί στο βιβλίο σχολικής ζωής. Δεν προβλέπεται από καμία διάταξη κάτι από τα παραπάνω. Πρόκειται για μια ακόμα αυθαίρετη και υστερόβουλη τακτική. Ενημερώνονται για τη συμμετοχή μας στην απεργία αποχή η οποία είναι νόμιμη και διασφαλίζει τους συμμετέχοντες. Στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων (ΣΔ) καταγράφονται οι αποφάσεις του ΣΔ και υπογράφονται από όλους τους παρόντες. Η Α/Α, όπως και η συμμετοχή σε απεργίες, στάσεις εργασίας κλπ. δεν τίθενται ως θέμα συζήτησης στον ΣΔ. Επομένως κανένα τέτοιο πρακτικό δεν μπορεί να γραφτεί. Στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής καταχωρούνται στοιχεία της καθημερινής ζωής της σχολικής μονάδας και καταγράφονται με χρονολογική σειρά όλα τα γεγονότα, που αναφέρονται στη σχολική ζωή όπως εκδηλώσεις, συνεργασία με φορείς, κ.λπ. - Άρα δεν γράφονται "όλα", κυρίως όχι η απεργία. Η απεργία-αποχή καταγράφεται μόνο στο πρωτόκολλο του σχολείου!

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: