Κυριακή 5 Νοεμβρίου 2023

Έλαβες mail για αξιολόγηση – ΌΛΑ όσα θέλεις να γνωρίζεις για να το τι πρέπει να κάνεις

question 1015308 1280Είναι οι μέρες που στις διευθύνσεις εκπαίδευσης της χώρας βγαίνουν τα ζευγάρια αξιολογητή-αξιολογούμενου.

Το αμέσως επόμενο διάστημα οι νεοδιόριστοι θα λάβουν mails που θα τους καλούν σε αξιολόγηση.

Την ίδια στιγμή οι σύλλογοι ανά τη χώρα και οι ομοσπονδίες καλούν τους νεοδιόριστους να υπογράψουν ΑΠΕΡΓΙΑ/ΑΠΟΧΗ και να απαντήσουν στον επιθεωρητή τους ότι δε θα γίνουνε “ζευγάρι”. Οι συνάδελφοι ανάλογα με το κλίμα στο σχολείο ή την περιοχή τους αντιμετωπίζουν ένα δίλλημα. Να σκύψω το κεφάλι ή να κάνω Απεργία/Αποχή; Όμως στην πραγματικότητα όταν ενημερώνονται συνειδητοποιούν σχεδόν πάντα, ότι δεν υπάρχει κανένα δίλλημα. Κανένα δίλλημα επειδή δεν υπάρχει κυριολεκτικά ούτε ένα επιχείρημα που θα μπορούσε να ωθήσει κάποιον, ώστε να πει ναι στην αξιολόγησή του.

Γιατί να κάνω Απεργία/Αποχή από την Ατομική Αξιολόγηση;

Γιατί πρέπει να αποφασίσεις, σε τι σχολείο θέλεις να ζήσεις στο μέλλον. Αν η αξιολόγηση δεν μπλοκαριστεί στην πράξη με τη μη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και γίνει κανονικότητα, τότε δεν υπάρχει γυρισμός. Θα ξυπνήσεις μια μέρα σε ένα σχολείο που κάθε 2 έτη η μονιμότητά σου και το εργασιακό σου μέλλον θα εξαρτάται από την προσωπική-υποκειμενική γνώμη κάποιου επιθεωρητή. Κάποιος θα μπαίνει στην τάξη σου και από αυτόν θα εξαρτάται η ζωή σου. Την μία θα είναι καλός, την άλλη φίλος, την τρίτη….μάντεψε.. Αν θέλεις αυτό τότε κάνε αξιολόγηση. Αν όμως θέλεις να υπερασπιστείς τα πιο βασικά σου δικαιώματα η απόφαση είναι μονόδρομος, Απεργία/Αποχή. Για τον εαυτό σου αποφασίζεις και για το μέλλον σου. Για κανέναν άλλον. Σκέψου το.

Μα είναι καλός ο σύμβουλος, να κάνω να ξεμπερδεύω

Με την αξιολόγηση δεν ξεμπερδεύεις ποτέ. Αξιολόγηση ο νεοδιόριστος θα περνά κάθε χρόνο σύμφωνα με το νόμο. Όποτε και να να τύχεις σε καλό αξιολογητή φέτος τι έγινε; Την επόμενη φορά θα είσαι τόσο τυχερή/ος; Αλήθεια νομίζει κανείς ότι οι επιθεωρητές θα τριγυρίζουν τα σχολεία για να βάζουν σε όλους άριστα; Από την 1η χρονιά εφαρμογής πέρσι, είχαμε νεοδιόριστη που πίστεψε στα λόγια του συμβούλου της ότι θα πάρει άριστα, αλλά τελικά μόνο άριστα δεν πήρε τελικά. Μετά το πρώτο σοκ τηλεφώνησε στο σύλλογό της και υπέγραψε απεργία/αποχή έστω και αργά, για την επόμενη φορά. Νόμισε ότι θα ξεμπλέξει, αλλά έμπλεξε.

Μα μας απειλούν με ποινές

Το υπουργείο αναφέρει για κάποιον λόγο(προφανώς για να εκφοβίσει) μέσα στην εγκύκλιο, τις ποινές που προβλέπονται εάν κάποιος καταδικαστεί για αδικαιολόγητη παράλειψη υπηρεσιακού καθήκοντος. Μόνο που οι εκπαιδευτικοί που δεν αξιολογούνται δεν κάνουν τίποτα τέτοιο. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν σε πλήρως νόμιμη απεργία και για αυτό πλήρως δικαιολογημένα δεν εκτελούν ένα υπηρεσιακό καθήκον. Επομένως δεν μπορεί κανένας να τους παραπέμψει σε πειθαρχικό, ούτε φυσικά να τους καταδικάσει για αμέλεια υπηρεσιακού καθήκοντος. Επομένως για όσο συμμετέχει ο εκπαιδευτικός σε απεργία καμία ποινή δεν μπορεί να του επιβληθεί για αυτό, εκτός αν η κυβέρνηση καταργήσει και το δικαίωμα της απεργίας στο μέλλον. Τη συγκεκριμένη απεργία/αποχή από την ατομική αξιολόγηση δεν έχει επιχειρήσει να την βγάλει παράνομη δικαστικά το υπουργείο οπότε ισχύει κανονικά.

Μα να αξιολογηθώ για να μονιμοποιηθώ

Η αξιολόγηση δεν οδηγεί σε μονιμοποίηση, αλλά ακριβώς στο αντίθετο. Καταρχήν δεχόμενος αξιολόγηση αποδέχεσαι ότι η μονιμότητά σου δεν είναι εξασφαλισμένη και αυτονόητη, αλλά θα εξαρτάται από τη γνώμη του εκάστοτε συμβούλου, άρα ουσιαστικά αποδέχεσαι ότι δεν υφίσταται μονιμότητα. Ακόμα διευθυντής εκπαίδευσης δήλωσε ότι αν δεν απείχαν οι εκπαιδευτικοί και έπρεπε να τους αξιολογήσει όλους, θα χρειαζόταν 3 χρόνια οι σύμβουλοι μόνο για τους νεοδιόριστους του 2021. Τρία χρόνια για την 1η αξιολόγηση, ενώ θεωρητικά πρέπει για τους δόκιμους να γίνεται κάθε χρόνο. Ποια μονιμοποίηση λοιπόν θα πάρει αυτός που θα αξιολογηθεί και πότε; Καμία πράξη μονιμοποίησης δεν εκδόθηκε στους λίγους που αξιολογήθηκαν πέρσι, αντίθετα πήραν e-mail να ξανα-αξιολογηθούν και φέτος. Τέλος, μετά τις τελευταίες τροπολογίες δόκιμος και πλήρως μονιμοποιημένος εκπαιδευτικός έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα και προστασίες του νόμου, είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα, το ίδιο καθεστώς, απλά διεκδικούμε και την τυπική έκδοση διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης.

Μα αν είμαι μόνος ή μόνη

Μόνος θα είναι όποιος υποδέχεται τον επιθεωρητή του, θα είναι μόνος απέναντί του μέσα στο σχολείο. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί είμαστε όλοι μαζί, στηρίζοντας το ελεύθερο σχολείο της παιδαγωγικής ελευθερίας, στηρίζοντας την ομόφωνη απόφαση των ομοσπονδιών μας, θα είμαστε οι πολλοί, πιασμένοι χέρι χέρι έξω από τα σχολεία όταν ίσως κάποιος είναι μόνος μέσα.

Ποια είναι η διαδικασία;

Οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν από την υπηρεσία τους mail με το οποίο ενημερώνονται ότι ορίστηκαν τα ζευγάρια αξιολογητή-αξιολογούμενου και ότι είναι να περάσουν αξιολόγηση. Συνήθως το mail πάει στο σχολείο και καλείται ο διευθυντής να ενημερώσει τον εκπαιδευτικό. Από τη στιγμή που ο εκπαιδευτικός υπογράφει Απεργία/Αποχή (κατεβάστε τη δήλωση εδώ: Δήλωση-Απεργία-Αποχή-ΔΟΕ-από-ατοική-αξιολόγηση), αυτή πρωτοκολλείται στο μητρώο του σχολείου και ο διευθυντής ενημερώνει απαντώντας στο mail ότι ο κάτωθι εκπαιδευτικός συμμετέχει στην Απεργία/Αποχή της ΔΟΕ με την δήλωσή του που έχει πρωτοκολληθεί με τον συγκεκριμένο αριθμό πρωτοκόλλου. Οι σύμβουλοι σε αρκετές περιοχές έχουν ήδη ενημερώσει ότι δεν πρόκειται να πιέσουν και να ενοχλήσουν όσους συναδέλφους δηλώνουν απεργία/αποχή, ωστόσο αν παρόλη την ενημέρωση κάποιοι εμφανιστούν στα σχολεία για να αξιολογήσουν, ο εκπαιδευτικός για εκείνη την ώρα κάνει στάση εργασίας και ενημερώνει αμέσως τον τοπικό σύλλογο εκπαιδευτικών.

Τέλος ας ρίξουμε μια ματιά στην περσινή εμπειρία από την 1η εφαρμογή της αξιολόγησης:

Σύμβουλος μπουκάρει απροειδοποίητα σε ειδικό σχολείο, πιέζει να γίνει αξιολόγηση και βαθμολογεί με 1 στα 10

Διευθυντής κλείδωσε εκπαιδευτικούς στο σχολείο, ενώ είχε μπει κρυφά σύμβουλος για αξιολόγηση

Σύμβουλος αξιολόγησε δασκάλα γενικής ως παράλληλη στήριξη, βγάζοντας την από την τάξη μαζί με το παιδί

Εκπαιδευτικός αξιολογήθηκε, βγήκε από την τάξη και ξέσπασε σε κλάματα

πηγή

Ερωτήσεις και απαντήσεις

Ποιες είναι οι πρώτες ενέργειες που πρέπει να κάνω;

Να δηλώσω άμεσα απεργία-αποχή (εάν δεν το έχω ήδη κάνει) υπογράφοντας την αντίστοιχη δήλωση της ΔΟΕ ή της ΠΟΣΕΠΕΕΑ (για το ΕΕΠ και το ΕΒΠ) και να την πρωτοκολλήσω.

Τα στελέχη του ΥΠΑΙΘ δηλώνουν ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα η άρνηση της αξιολόγησης που επισύρει πειθαρχικές διώξεις και κρατήσεις μισθού. Ισχύει; Επίσης, μήπως κινδυνεύω να στοχοποιηθώ;

Σε καμία περίπτωση. Από την πρώτη στιγμή του αγώνα μας, το Υπουργείο κατέφυγε σε απειλές, εκβιασμούς και ποικίλους εκφοβισμούς. Μια μεγάλη μερίδα συμβούλων αλλά και κάποιοι διευθυντές σχολικών μονάδων αναπαρήγαγαν αυτό το κρεσέντο εκφοβισμού. Ότι οι αναπληρωτές κινδυνεύουν να απολυθούν, να μην επαναπροσληφθούν, ότι δε θα μπορούν να μετατεθούν οι νεοδιόριστοι, ότι η Απεργία Αποχή είναι παράνομη, ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα, ότι και οι διευθυντές σχολείων κινδυνεύουν με διώξεις, ότι δεν θα ξαναγίνουν διευθυντές και άλλα πολλά. Στην ίδια τακτική καταφεύγουν από το 1997 που έχουν ψηφιστεί νόμοι για την αξιολόγηση αλλά ουδέποτε εφαρμόστηκαν. Η αλήθεια είναι ότι κανείς και καμία όλα αυτά τα 26 χρόνια δεν διώχθηκε ούτε στοχοποιήθηκε για τη συμμετοχή του/της στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση. Αντίθετα, υπενθυμίζουμε ότι οι αναπληρωτές μας που συμμετείχαν στην Απεργία Αποχή του «Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ» από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας διορίστηκαν κανονικά το καλοκαίρι του 2022 και του 2023, οι μεταθέσεις έγιναν κανονικότατα, διευθυντ(ρι)ες που συμμετείχαν στην ίδια Απεργία Αποχή του σωματείου έγιναν ξανά διευθυντές (όσοι το επέλεξαν) και φυσικά δικαιώθηκαν όλες και όλοι από το υπηρεσιακό συμβούλιο.

Είναι νόμιμη μορφή η Απεργία-Αποχή (στο εξής Α/Α); Οι επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας;

Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Επισυνάπτουμε και σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε.  Το ίδιο ισχύει και για τις στάσεις εργασίας.

Τι απαντάμε εάν σταλεί email από τον αξιολογητή;

Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ (ή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΕΒΠ-ΕΕΠ), από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».

Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή. Καλό είναι το απαντητικό αυτό μήνυμα να κοινοποιηθεί και στο Σχολείο και στο ΔΣ του Συλλόγου. Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δε συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δεν δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα «παπαγαλάκια» του για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία ενημερώνουμε άμεσα και πάλι το Δ.Σ. με οποιονδήποτε τρόπο.

Ανήκω στο ΕΕΠ ή στο ΕΒΠ, πως θα αντιμετωπίσω μόνος/η μου τον αξιολογητή;

Κανένας και καμία δεν θα μείνει μόνη. Ο Σύλλογός μας, το Δ.Σ. και η Επιτροπή Αγώνα, αλλά και οι συνάδελφοι κάθε σχολείου θα είναι έξω από αυτό, στο πλευρό του αξιολογούμενου, στην πρώτη γραμμή κάθε μπλοκαρίσματος αξιολόγησης. Ο αγώνας μας είναι συλλογικός και όχι ατομικός.

Σε περίπτωση που βγει παράνομη η Α/Α , τι θα γίνει μετά;

Επιμένουμε ότι πρέπει να την επαναπροκηρύξει το ΔΣ της ΔΟΕ, όπως έκανε και με την Α/Α από τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η ΑΔΕΔΥ. Όπως κι αν έχει, ο Σύλλογός μας με απόφαση της ΓΣ, μαζί με δεκάδες άλλους Συλλόγους κι ΕΛΜΕ πανελλαδικά έχουν ήδη αποφασίσει να επαναπροκηρύξουν την Απεργία Αποχή και τις στάσεις εργασίας. Ο αγώνας θα συνεχιστεί σε κάθε περίπτωση. Ανεξάρτητα από αυτό, οι καταδικαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων για τις απεργίες δεν έχουν ποτέ αναδρομική ισχύ, δηλαδή, δεν μπορεί να θεωρηθεί παράνομη η συμμετοχή μας στην Α/Α στο διάστημα πριν την εκδίκαση.

Η Α/Α έχει κρατήσεις από τον μισθό μου;

Όχι, δεν έχει. Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα έπρεπε να μπορεί να υπολογιστεί το χρονικό διάστημα που απείχε κάποιος, πράγμα αδύνατο. Ποτέ έως τώρα δεν επιχειρήθηκε να επιβληθούν κρατήσεις, αντίστοιχες για παράδειγμα με τις στάσεις εργασίας.

Υπογράφουμε στο σχολείο που έχουμε οργανική ή και σε όσα σχολεία συμπληρώνουμε ωράριο;

Υπογράφουμε σε όλα τα σχολεία που υπηρετούμε.

Πότε κάνουμε Α/Α και πότε στάση εργασίας;

Η απεργία – αποχή της ΔΟΕ και της ΠΟΣΕΠΕΕΑ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην Απεργία- Αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως. Στάση εργασίας δηλώνουμε όταν θα έρθει ο/η σύμβουλος για αξιολόγηση μέσα στην τάξη να παρακολουθήσει μάθημα. Για τη στάση εργασίας δεν ενημερώνουμε παρά μόνο όταν καταφθάσει ο αξιολογητής στο σχολείο.  Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή, μας καλύπτει η Α/Α.

Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο;

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από όλες/όλουςτις/τους συναδέλφισσες/ους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το ΔΣ της ΔΟΕ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητέςκλπ) και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Ενημερώνουμε άμεσα το ΔΣ, με οποιονδήποτε τρόπο, εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.

Πώς είναι ενημερωμένος ο εκπαιδευτικός και ο Σύλλογος Π.Ε. για αυτή του την επίσκεψη;

Ο Σύμβουλος ενημερώνει το σχολείο για το ραντεβού. Είναι υποχρεωμένος. Και ο δ/ντης τον αξιολογούμενο εκπ/κο.

Στο νηπιαγωγείο πώς θα κάνω στάση εργασίας; Τι θα κάνω με τα νήπια;

Θα τα κρατήσεις στο προαύλιο και θα δηλώσεις στάση εργασίας για να είσαι καλυμμένη/ος με τη στάση σου να μη δεχτείς τον αξιολογητή στην τάξη.

Τι θα γίνει με τη μονιμοποίησή μου εάν δεν αξιολογηθώ; Δεν είναι πρόβλημα να παραμείνω δόκιμος/η;

Το υπουργείο ΠΑΡΑΝΟΜΑ δε μονιμοποιεί όσους ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ έχουν κλείσει διετία, σε πολλές περιοχές με ανάκληση των μονιμοποιήσεών τους. Η ΔΟΕ έχει προσφύγει δικαστικά ήδη για το ζήτημα. Η πρώτη εκδίκαση για τις/τους νεοδιόριστες/ους της Α’ Αθήνας γίνεται στις 15/11. Οι σύλλογοι έχουμε αντιδράσει με επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις στις διευθύνσεις. Καμιά/Κανείς να μην πέσει στην παγίδα πως με την οικειοθελή συμμετοχή του/της στην αξιολόγηση διασφαλίζει τη θέση του/της! (Ήδη έρχονται στο φως παραδείγματα συναδέλφων που αξιολογήθηκαν αρνητικά π.χ. διότι στη διδασκαλία τους δεν αξιοποίησαν εποπτικά μέσα, τη στιγμή που οι σχολικές τους μονάδες δεν τα διέθεταν!) Έχουμε τονίσει ξανά πως τα κριτήρια αξιολόγησης δίνουν τη δυνατότητα να κριθεί κάποιος/α αρνητικά, το ίδιο εύκολα με το να κριθεί και με άριστα! Κανείς να μην ξεπουλήσει τα χρόνια σπουδών και υπηρεσίας του σε μία διδακτική ώρα! Τις οριστικές μονιμοποιήσεις θα τις κερδίσουμε, με την αντίδραση στην αξιολόγηση, όχι με την παράδοσή μας! Ποτέ άλλοτε δεν ξανάγινε αυτός ο εκβιασμός στο παρελθόν, τώρα συμβαίνει, στα πλαίσια της αξιολόγησης.

Να κάνω την διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω; Αρκετά δεν έκατσα σαν αναπληρωτής/αναπληρώτρια;

Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η Α’ φάση (Α1) ΔΕΝ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. β) Η υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δεν θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν οι δόκιμοι, μόνιμοι (έτσι και αλλιώς η μονιμότητα αφορά και τους δόκιμους), αλλά να γίνουμε τελικά όλοι, δόκιμοι, εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ («έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε»). Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: «μα καλά, είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι»; Με δυο λόγια: δε θα τελειώσεις, ίσα-ίσα που τότε θα αρχίσουν όλα για σένα.Η αξιολόγηση δεν οδηγεί στη μονιμοποίηση αλλά σε ένα καθεστώς μόνιμης εργασιακής αστάθειας.

Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που μπορώ να πάθω αν δεν αξιολογηθώ;

Το χειρότερο που μπορεί να πάθει όποιος/α δεν αξιολογηθεί είναι να παραμείνει δόκιμος. Πρόκειται για μια δημοσιοϋπαλληλική εκκρεμότητα πράγματι. Χωρίς καμία επίπτωση στην εργασιακή σχέση (μονιμότητα) ή τη μισθολογική εξέλιξη. Το χειρότερο όμως που μπορεί να πάθει όποιος συμμετέχει είναι να κριθεί μη ικανοποιητικός και να τον στείλουν ξανά για επιμόρφωση. Ήδη κατά δήλωσή του προέδρου του ΙΕΠ το σχετικό υλικό «επιμόρφωσης» για τους μη ικανοποιητικούς είναι έτοιμο!

Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση, στην συνέχεια θα κριθώ ανεπαρκής και θα απολυθώ;

Σε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δεν συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.

Τι θα γίνει εάν ο αξιολογητής επανέρχεται συνέχεια στην τάξη μου για να με αξιολογήσει; Πως θα ανταπεξέλθω οικονομικά στις στάσεις εργασίας;

Ο Σύλλογός μας θα καλύψει τις στάσεις εργασίας οικονομικά.

Δεν υπέγραψα τη δήλωση απεργίας-αποχής και τώρα έχει πρωτοκολληθεί.

Μπορείς να υπογράψεις οποιαδήποτε στιγμή τη δήλωση απεργίας-αποχής και να πρωτοκολληθεί με την ημερομηνία της ημέρας που υπέγραψες.

Η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων δεν κάνει απεργία-αποχή. Έχω το δικαίωμα να δηλώσω απεργία-αποχή ακόμη και μόνος/η μου;

Ακόμα και ένας/μία συνάδελφος μπορεί να δηλώσει Α/Α, όπως ακριβώς και απεργία.

Στην περίπτωση όπου ο/η σύμβουλος ενημερώσει ότι θα έρθει να γνωριστεί μαζί μας αλλά χωρίς να αξιολογήσει τι κάνουμε;

Ειδοποιούμε σε κάθε περίπτωση το ΔΣ και την επιτροπή αγώνα. Η γνωριμία σε ατομικό επίπεδο μόνο στην ατομική αξιολόγηση παραπέμπει. Εάν πρόκειται για ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων, οπωσδήποτε πρέπει να ειδοποιηθεί το ΔΣ και να του ξεκαθαρίσουμε την πλήρη αντίθεσή μας με την αξιολόγηση και σε κάθε περίπτωση πως οποιαδήποτε αναφορά στην αξιολόγηση δεν θα γίνει αποδεκτή.

Ενημερώθηκα ότι στις περιοχές που έχουν επιλεγεί οι νέοι σύμβουλοι, όσοι αξιολογητές πηγαίνουν στα σχολεία και πέφτουν σε συναδέλφους που απέχουν, ζητούν να καταγραφεί η απεργία-αποχή σε πρακτικό και να υπογραφεί από τον συνάδελφο που απέχει ή ζητούν να καταγραφεί στο βιβλίο σχολικής ζωής ή τους λένε ότι έκλεισε ο φάκελός τους κλπ. Πώς πρέπει να κινηθώ σε αντίστοιχες περιπτώσεις; Υπάρχει κάποιος κίνδυνος σε αυτές τις κινήσεις;

Δεν προβλέπεται από καμία διάταξη κάτι από τα παραπάνω. Πρόκειται για μια ακόμα αυθαίρετη και υστερόβουλη τακτική που έχει χρησιμοποιηθεί στην επαρχία. Ενημερώνονται για τη συμμετοχή μας στην απεργία αποχή η οποία είναι νόμιμη και διασφαλίζει τους συμμετέχοντες. Στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων (ΣΔ) καταγράφονται οι αποφάσεις του ΣΔ και υπογράφονται από όλες/όλους τις/τους παρούσες/όντες. Η απεργία-αποχή, όπως και η συμμετοχή σε απεργίες, στάσεις εργασίας κλπ. δεν τίθενται ως θέμα συζήτησης στον ΣΔ. Επομένως κανένα τέτοιο πρακτικό δεν μπορεί να γραφτεί. Στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής καταχωρούνται στοιχεία της καθημερινής ζωής της σχολικής μονάδας και καταγράφονται με χρονολογική σειρά όλα τα στοιχεία, γεγονότα, συμβάντα που αναφέρονται στη σχολική ζωή και τη λειτουργία του σχολείου όπως εκδηλώσεις, συνεργασία με φορείς, έκτακτη απουσία εκπαιδευτικού, έκτακτη αλλαγή εφημερίας κ.λπ. – Άρα δεν γράφονται «όλα», κυρίως όχι η απεργία. Η απεργία-αποχή καταγράφεται στο πρωτόκολλο του σχολείου. Εάν κάποιος σχολικός σύμβουλος ζητήσει αντίγραφο της δήλωσης απεργίας-αποχής θα πρέπει να το πράξει εγγράφως. Αμέσως ενημερώνουμε το ΔΣ του Συλλόγου.

ΚΑΝΕΝΑΣ/ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΟΣ/Η

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: