Πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό με δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν στις τάξεις για την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας (3/12) από τη συνάδελφο ειδικής αγωγής- μέλος του συλλόγου μας Μαρία Καντσιούλη που το επιμελήθηκε και μας το παραχώρησε! Καθώς και 2 εξαιρετικά διηγήματα κι ένα ποίημα σχετικά με τα άτομα που έχουν αναπηρία. Έχουν γραφτεί από την αγαπημένη συνάδελφο Ειδικής Αγωγής – μέλος του συλλόγου μας Μαριάνθη Πλειώνη για τους μαθητές της στο Ειδικό Σχολείο και είναι βασισμένα σε αληθινές ιστορίες!
Ο “Σιωπηλός Άγγελος” είναι σε συνεργασία με τη συνάδελφο δασκάλα ειδικής αγωγής επίσης Μαριάνθη Παπάδη.
Ευχαριστούμε και τις δυο συναδέλφισσες θερμά για την παραχώρηση της δουλείας τους!!
Κατεβάστε ΕΔΩ τα αρχεία με τα διηγήματα και το ποίημα!
Ο δικός μου αδελφός .
ΣΙΩΠΗΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
Aν
- Διαβάζουμε τους «Κανόνες Συμπεριφοράς στην Καθημερινή Επικοινωνία με Άτομα με Αναπηρία»
https://kiriaataxia.gr/wp-content/uploads/2022/11/kanones_symperiforas_2009.pdf
- Προβολή παρουσίασης για την αναπηρία:
https://docs.google.com/presentation/d/1z5cmhCB-Cds28vu8YjNrjueoGJrPw4yc/edit?pli=1#slide=id.p16
- Γράψτε μια σύντομη ιστορία για μια επίσκεψη στο αγαπημένο σας μέρος. Δεν μπορείτε να περιγράψετε πώς φαίνεται το μέρος: πρέπει να περιγράψετε πώς μυρίζει, ακούγεται και αισθάνεται.
- Πάρτε συνέντευξη από ένα άτομο με αναπηρία και στη συνέχεια παρουσιάστε τη συνέντευξη ως άρθρο σε περιοδικό ή εφημερίδα. Συμπεριλάβετε εικόνες ή φωτογραφίες όπου είναι δυνατόν. Δημοσιεύστε το άρθρο στο σχολικό ενημερωτικό δελτίο ή στην ιστοσελίδα του σχολείου ή στις σελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
- Γνωρίστε μια διαφορετική μορφή επικοινωνίας, το σύστημα γραφής (Braille) συμπληρώνοντας ένα φύλλο δραστηριότητας.
Το αλφάβητο μπορείτε να το βρείτε:
https://www.teachingtherapy.com/2018/11/braille.html
Δραστηριότητα: Να γράψετε το όνομα σας με το σύστημα γραφής Braille. ( ή οποιοδήποτε μήνυμα θέλετε)
- Γνωρίστε τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα ακοής: Φοράει μαθητής/ τρια ωτοασπίδες ή ακουστικά και γίνεται η ανάγνωση ενός απλού κειμένου. Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισε; Πώς ένιωθε; Τι έπρεπε να προσέξει αυτός που διάβαζε το κείμενο;
- Δημιουργήστε μεγάλες αφίσες που καλούν τους ανθρώπους να τηρήσουν την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Τοποθετήστε τις σε όλο το σχολείο για να τις βλέπουν οι γονείς και οι επισκέπτες.
- Οι αφίσες μπορούν να δημιουργηθούν με τα δακτυλικά αποτυπώματα των παιδιών, έτσι ώστε να είναι σαν να υπογράφουν μια υπόσχεση στα άτομα με αναπηρία.
- Αφίσες με το σύστημα γραφής Braille μπορούν να δημιουργηθούν είτε με πλαστικά καπάκια, είτε με λιωμένο κερί επάνω
- Ερευνήστε διάσημους καλλιτέχνες με αναπηρία και δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε τις μεθόδους τους ή να ζωγραφίσετε στο στυλ τους.
- Τριαντάφυλλος Ηλιάδης: https://www.triantafillos-il.com/
- Σάρα Μπίφεν: https://www.lifo.gr/culture/eikastika/i-ekthesi-mias-zografoy-horis-heria-kai-podia-exetazei-tin-anapiria-me
- Κάντε καταιγισμό ιδεών και ερευνήστε τους τρόπους με τους οποίους τα άτομα με κώφωση απολαμβάνουν τη μουσική. Εξετάστε τις δονήσεις και την κίνηση.
- Εργαστείτε σε μικρές ομάδες για να τροποποιήσετε το αγαπημένο σας άθλημα ή δραστηριότητα έτσι ώστε να είναι προσβάσιμη από άτομα με αναπηρία.
- Ερευνήστε ένα άθλημα από τους Παραολυμπιακούς Αγώνες.
- Γνωριμία με τη νοηματική γλώσσα:
- Λεξικό: https://prosvasimo.iep.edu.gr/el/
- Παραμύθια στη νοηματική γλώσσα: https://prosvasimo.iep.edu.gr/el/sullogi-apo-paidika-paramuthia-sth-nohmatikh
- Τραγούδια στη νοηματική:
https://www.youtube.com/watch?v=uq59DeWgUx8
https://www.youtube.com/playlist?list=PL1AXhoPh5JZZ3RqKHvxG-kwxJP40SiwWU
- Διεξαγωγή δραστηριότητας ζωγραφικής με περιορισμένες αισθήσεις, για παράδειγμα ζωγραφική χωρίς τη χρήση των χεριών σας ή με δεμένα μάτια.
- Παρακολούθηση ταινιών, στις οποίες πρωταγωνιστούν άτομα με αναπηρία:
- Ψάχνοντας τον Νέμο
https://tainio-mania.online/load/kino_mena_sch_dia/ps_chnonta_to_n_mo_finding_nemo_2003/5-1-0-2153
- Wonder/ Θαύμα
https://tenies-online.best/load/2-1-0-26576
- Happy feet
https://moomza.com/metaglwtismena-paidika-online/3021-happy-feet-2006.html
- Η Παναγία των Παρισίων
https://tenies-online.best/load/5-1-0-8354
- Το ραγισμένο δοχείο
https://www.youtube.com/watch?v=794VpExmV-I
ή
https://www.youtube.com/watch?v=y04g0zGypWg
- ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ” βλέπω … νιώθω….ακούω”
https://www.youtube.com/watch?v=Qat49QQShOc
- Γνωρίστε σημαντικές προσωπικότητες με αναπηρία και φτιάξτε το πορτρέτο τους.
- Λούντβιχ βαν Μπετόβεν https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B2%CE%B9%CF%87_%CE%B2%CE%B1%CE%BD_%CE%9C%CF%80%CE%B5%CF%84%CF%8C%CE%B2%CE%B5%CE%BD
- Κρίστι Μπράουν https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%81%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B9_%CE%9C%CF%80%CF%81%CE%AC%CE%BF%CF%85%CE%BD
- Έλεν Κέλερ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CE%BB%CE%B5%CE%BD_%CE%9A%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CF%81
- Kurt Fearnley
https://en.wikipedia.org/wiki/Kurt_Fearnley
- Φρίντα Κάλο https://en.wikipedia.org/wiki/Kurt_Fearnley
- Λουί Μπράιγ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%BF%CF%85%CE%AF_%CE%9C%CF%80%CF%81%CE%AC%CE%B9%CE%B3
- Στήβεν Χόκινγκ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CE%AE%CE%B2%CE%B5%CE%BD_%CE%A7%CF%8C%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B3%CE%BA
- Κρίστοφερ Ριβ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%81%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%86%CE%B5%CF%81_%CE%A1%CE%B9%CE%B2
- Εικονογράφηση ενός παραμυθιού που δημιουργήθηκε με AI
ΠΑΡΑΜΥΘΙ:
Ο Μικρός Φύλακας του Δάσους
Σε ένα μαγικό δάσος, ζούσε ένας μικρός φύλακας με το όνομα Λεωνίδας. Ο Λεωνίδας είχε ένα μικρό πρόβλημα στο ένα του πόδι, που το έκανε να περπατάει λίγο διαφορετικά από τα άλλα ζώα του δάσους.
Παρόλο που ο Λεωνίδας ήταν διαφορετικός, ήταν ένας εξαιρετικός φύλακας. Πάντα ήταν επιφυλακτικός και προστάτευε τα ζώα του δάσους από κάθε κίνδυνο. Οι φίλοι του, όπως ο Κάσπαρ ο Αρκούδος και η Λίλυ η Λαγουδίτσα, τον αγαπούσαν για τον καλό του χαρακτήρα και την αφοσίωσή του.
Μια μέρα, όταν ένα μικρό πουλάκι έπεσε από το φωλιά του, ο Λεωνίδας ήταν εκεί να το βοηθήσει. Αν και δεν μπορούσε να πετάξει όπως τα άλλα πουλιά, τον βοήθησε να μάθει πώς να πηγαίνει από κλαδί σε κλαδί με τα πόδια του.
Το πουλάκι, ευγνώμον, του είπε: “Ευχαριστώ, Λεωνίδα! Είσαι ο καλύτερος φύλακας και ο καλύτερος φίλος που θα μπορούσα να έχω!”
Και έτσι, ο Λεωνίδας συνειδητοποίησε ότι η διαφορετικότητά του δεν τον έκανε λιγότερο εξαιρετικό. Ήταν μοναδικός και είχε τη δύναμη να βοηθάει και να προστατεύει τα άλλα ζώα του δάσους. Από εκείνη τη μέρα, ο Λεωνίδας συνέχισε να φροντίζει το δάσος με αγάπη και αφοσίωση, ενώ ταυτόχρονα δίδασκε σε όλους τη δύναμη της αποδοχής και της αλληλεγγύης.
Το μάθημα της ιστορίας είναι ότι η διαφορετικότητα και η αναπηρία μπορούν να είναι πηγή δύναμης και αλληλεγγύης, και ότι κάθε ένας από εμάς έχει τον τρόπο του να συνεισφέρει στον κόσμο με τον τρόπο του.
Παράρτημα με εικόνες για την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Δημοσιευμένο και στο Υλικό με δραστηριότητες για την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας (e-wall.net)
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου