Ο Υπουργός προτιμά να μιλάει στον ΣΚΑΙ παρά με 80.000 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτούς προτιμά να τους απειλεί, να τους εγκαλεί και να τους τρέχει καλοκαιριάτικα με χίλιους τρόπους!!+
Υπουργείο απειλών, αυταρχισμού και τρομοκρατίας χωρίς απαντήσεις και λύσεις!!
Απαξίωση, υποτίμηση προς τη μεγαλύτερη Ομοσπονδία του δημοσίου που εκπροσωπεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς η επιλογή να απουσιάζει ο Υπουργός Παιδείας. Επισημαίνουμε ότι η μέρα της συνάντησης πραγματοποιείται καθόλου τυχαία μια μέρα αφού έχει λήξει η διαβούλευση για το ν/σ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ κλπ
Στη συνάντηση με την υφυπουργό Μακρή και τον ΓΓ Γραμματέα..
Κατσαρό τέθηκε πολύ αναλυτικά το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν τον κλάδο ( λειτουργία σχολείων, εργασιακά, οικονομικά, παιδαγωγικά, μορφωτικά δικαιώματα μαθητών) .
Και οι δυο άκουσαν την τοποθέτηση του προέδρου και όλων των μελών του ΔΣ που περιείχε μεγάλο εύρος αιτημάτων, θέσεων και ερωτημάτων. Στην λεπτομερή και τεκμηριωμένη παράθεση της βιωμένης εικόνας στην εκπαίδευση αυτό που είχαν να μας απαντήσουν για άλλη μια φορά είναι ότι υλοποιούν την κυβερνητική πολιτική και εφαρμόζουν τους νόμους.
Ιδιαίτερα για την αξιολόγηση, προκλητικά και ανερυθρίαστα, ισχυρίστηκαν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ευχαριστημένοι με τη διαδικασία και μας καλέσαν να στηρίξουμε το έργο τους και να βοηθήσουμε την υλοποίησή της. Οι αξιολογητές (γιατί σύμβουλοι δεν προλαβαίνουν να είναι και οι αξιολογούμενοι διαπιστώνουν πόσο βελτιωτική διαδικασία είναι από τη μια παρακολούθηση στην άλλη! Οι μαθητές πάλι παρακαλάνε να γίνεται πάντα έτσι το μάθημα.Γενικά όλη η εκπαίδευση τρέχει σε ένα λιβάδι ξένοιαστης ευτυχίας!!Στεναχώρια προκαλεί η παρεμπόδιση υλοποίησηςτης! Ως σύγχρονες Μαρίες-Αντουανέτες αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι ζουν σε παράλληλο σύμπαν που δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα του σχολείου και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών μέσα και έξω από αυτό!
Για την οικονομική εξαθλίωση, τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα στα οποία έχει οδηγήσει η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης με τους χαμηλούς μισθούς, στα 770 ευρώ στην/στον νεοδιόριστο-, σε συνδυασμό με την όξυνση της ακρίβειας και την αύξηση των ενοικίων μας παρέπεμψαν στα στενά δημοσιονομικά περιθώρια. Την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών η Υφυπουργός την απέδωσε στο ότι είναι μια διαφορετική κατηγορία εργαζομένων ( αλλά όχι β΄ κατηγορία) !! Ακόμη και όταν επιμείναμε στη δημόσια δήλωση του πρωθυπουργού για το 9μηνο επίδομα ανατροφής σε ιδιωτικό και δημόσιο επικαλέστηκαν διάφορες δικαιολογίες και το πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
Τα οικονομικά , το συνταξιοδοτικό, η ασφάλιση, δήλωσαν πως δεν είναι ευθύνη τους αλλά αντικείμενο άλλων υπουργείων.Η επίλυση του προβλήματος της στέγης είναι αρμοδιότητα των Δήμων.
Σε κάθε πρόβλημα που θέταμε είτε επικαλούνταν αναρμοδιότητα είτε απέφευγαν να δώσουν απαντήσεις. Παράδειγμα η καθυστέρηση των προσλήψεων που στερεί ακόμη και διορισμό σε συναδέλφους, η εργασιακή εξουθένωση, η πίεση, η γραφειοκρατία.
Επικαλέστηκαν τη νομιμότητακαι ότι δεν μπορεί να αμφισβητηθεί η αναγκαιότητα της αξιολόγησης. Ο ΓΓ δήλωσε ότι σε μια δομημένη πολιτεία η ανταπόκριση σε υπηρεσιακά καθήκοντα δενλειτουργεί αλα καρτ και ότι «αναγκάζεται» να εκδίδει εγκυκλίους γιατί εμείς παραπληροφορούμε και απλώς επαναλαμβάνει ότι λέει ο νόμος και οι δικαστικές αποφάσεις για να διευκολύνει τα στελέχη που συναντούν τείχος αντίδρασης στην αξιολόγηση και δεν έχουν τρόπο να το παρακάμψουν και να διασφαλίσουν αυτά που πρέπει να τηρηθούν!!
Στην υπερπροσπάθειά του να μας πει πόσο καλά πάει η αξιολόγηση ισχυρίστηκε ότι 20.000 στους 25.000 νεοδιόριστους έχουν αξιολογηθεί. Μόνο που οι νεοδιόριστοι είναι 28.000 και οι μονιμοποιήσεις υποδιπλάσιες !!
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι το μέτωπο στους νεοδιόριστους είναι τόσο ισχυρόπου δεν έχουν τολμήσει να το ανοίξουν στο σύνολο των εκπαιδευτικών γιατί οι αντιδράσεις θα είναι ακόμα μεγαλύτερες και οι απεργοί πολλαπλάσιοι!
Ως Παρεμβάσεις τονίσαμε το ζήτημα των αυθαιρεσιών των διευθυντών εκπαίδευσης με αφορμή το νέο έγγραφο Κατσαρού. Αναφερθήκαμε τόσο στην παράνομη παύση- αντικατάστασηπροϊσταμένης στην Αργολίδα, όσο και στην αυθαίρετη παρακράτηση ΜΚ στη συναδέλφισσα στη Β΄Αθήνας.
Εκθέσαμε στον ΓΓ τις παρανομίες των Δ/ντών Εκπαίδευσης( Αργολίδα, Ξάνθη, Δ΄ Αθήνας, Β΄ Αθήνας) ως απότοκο της εγκυκλίου του και τον καλέσαμε να τοποθετηθεί. Κάτω από την πίεσή μας,τελικάεπικαλέστηκε την επικοινωνία του με τον Δ/ντη Π.Ε. Αργολίδας και ισχυρίστηκε πως τον διαβεβαίωσε ότι ακολουθήθηκε πειθαρχική διαδικασία κάτι που δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα και διαψεύστηκε ευθύς αμέσως!! Απέφυγε επίσης να τεκμηριώσει την επιβολή ποινής σε απεργό.
Επειδή ο ΓΓ έλεγε ανά τακτά διαστήματα ότι υλοποιεί την κυβερνητική πολιτική του επισημάναμε ότι η κυβέρνηση νομοθετεί στη ζώνη της αντισυνταγματικότητας. Αποσαφηνίσαμε ότι θα υπερασπιστούμε το απεργιακό δικαίωμα -που το Σύνταγμα κατοχυρώνει - όπως και κάθε συνάδελφο απεργό με όλα τα μέσα, πολιτικά, συνδικαλιστικά και νομικά!Δε θα επιτρέψουμε να πειραχτεί κανείς. Οποιαδήποτε κίνηση από πλευράς υπουργείου και της διοίκησης να επιβάλει ποινές είναι για εμάς αιτία πολέμου. Όποιος εμπλακεί με τέτοιες πράξεις θα μας βρει απέναντί του.Τους επισημάναμε πως οι ίδιοι δεν μπορούν να ερμηνεύουν τους νόμους, να γίνονται δικαστές.
Θέσαμε ακόμη την μεγάλη καθυστέρηση των εργασιών αποκατάστασης των καταστροφών στις σχολικές μονάδες των πλημμυρισμένων περιοχών στη Θεσσαλίαόχι μόνο για να αναδείξουμε τις συνέπειες που έχει αυτό στην ανάταξη των πληγών των τοπικών κοινωνιών από την καταστροφή αλλά κυρίως για να γίνει κατανοητό πως το μοντέλο της ιδιωτικής και δημοσιοσχεσίτικης ελεημοσύνης των εφοπλιστών και άλλων χορηγών δεν μπορεί να κρύψει την απουσία κρατικής αρωγής. Ιδιώτες χορηγοί και ιδιωτικοποιήσεις ακόμη και στην καταστροφή! Υπογραμμίσαμε πως η αντίθεσή μας στην αξιολόγηση δεν έχει καμιά συντεχνιακή διάσταση αλλά σχετίζεται με την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και της υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Υπενθυμίσαμε βεβαίως την πλήρη αποτυχία των αντίστοιχων εκπαιδευτικών πολιτικών σε διάφορες χώρες και επαναλάβαμε την ριζική διαφωνία μας στην ιεραρχική και αυταρχική λειτουργία της εκπαίδευσης από την πιο μικρή σχολική μονάδα μέχρι την κεντρική διοικητική δομή.
Διαφωνήσαμε για τον τρόπο που μοιράζονται οι παράλληλες στηρίξεις, ζητήσαμε τη μείωση ωραρίου των νηπιαγωγών και των συναδέλφων στα ολιγοθέσια, δηλώσαμε την αντίθεσή μας σε γραπτό ΑΣΕΠ και σε νέους κόφτες στο δικαίωμα στην εργασία, καταθέσαμε την αγωνία μας για την κατάσταση στην Ειδική Αγωγή και πήραμε … απάντηση καμία. Αοριστίες και υπεκφυγές όπως στο ζήτημα του αριθμού των εγκεκριμένων παράλληλων στηρίξεων που ο ΓΓ δε γνώριζε πόσες είναιαλλά μας πληροφόρησε ότι οι προσλήψεις αναπληρωτών θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα!!!
Τέλος, η κυβέρνηση και το υπουργείο παραμένουν στην ίδια γραμμή υπονόμευσης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Παρά την σοβαρή αποδυνάμωση της εκλογικής επιρροής της η κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγει την εμβάθυνση της επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Παράλληλα επιταχύνει τις προαπαιτούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις για την υλοποίηση αυτών των αντιδραστικών αλλαγών. Οι εκπαιδευτικοί και οι συνδικαλιστικές τους οργανώσεις αποτελούν το βασικό ανασχετικό παράγοντα στην πραγματοποίηση του κυβερνητικού σχεδίου. Από αυτή την άποψη όχι μόνο δεν είναι αποδεκτοί ως συνομιλητές της αλλά κανιβαλίζονται κάθε φορά που τολμούν να κριτικάρουν την κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση και στοχοποιούνταιόταν αγωνίζονται. Η δαιμονοποίηση των εκπαιδευτικών καλλιεργείται συνειδητά από κέντρα και παράκεντρα της κυβερνητικής εξουσίαςκαθώς και τα φιλοκυβερνητικά, συστημικά ΜΜΕ. Όχι μόνο δεν αναγνωρίζουν το έργο μας αλλά αντίθετα κάνουν τα πάντα για να κάνουν τον βίο, και μάλιστα τον εργασιακό, αβίωτο. Γι΄ αυτό και η ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης και των αγώνων μας εντείνεται. Οι ζηλωτές της αξιολόγησης, και όλος ο διοικητικός μηχανισμός δεν παρερμηνεύουν τις εγκυκλίους. Συνειδητά λειτουργούν στην ζώνη της καταχρηστικής άσκησης της εξουσίας τους γιατί δρουν ως λαγοί των προθέσεων και σφυγμομετρούν τις αντιδράσεις μας. Καμία αυταπάτη! Αυτό που θα τους σταματήσει είναι μόνο το αδιάρρηκτο αγωνιστικό μέτωπο των εκπαιδευτικών. Είναι κομβικής σημασίας η απεύθυνση στην κοινωνία και η ανάδειξη των συνεπειών των αλλαγών που υλοποιήθηκαν και αυτών που επιχειρούνται στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Έτσι γίνεται κατανοητός ο στόχος της αξιολόγησης και της ανάγκης να υπερασπιστούμε τα συνδικαλιστικά μας δικαιώματα και δη το δικαίωμα στην απεργία. Ταυτόχρονα θα πρέπει να μην αφήσουμε το υπουργείο να εκμεταλλευτεί το καλοκαίρι και τα κλειστά σχολεία. Η οργάνωση και η προετοιμασία των αγώνων δεν μετατίθενται στο Σεπτέμβρη.
Οφείλουν τα σωματεία μας και η ΔΟΕ να σηκώσουν το γάντι της πρόκλησης και να πάρουν πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν την αντίστασή μας τώρα!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου