Με αφορμή την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις Επιλογές Υποψηφίων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, αλλά κυρίως με την κατάθεση Σχεδίου Νόμου που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης να ορίζει ένα (1) Διευθυντή Σχολείου και ένα (1) Σχολικό Σύμβουλο στο Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών επισημαίνω τα εξής:
Κανείς δεν αμφισβητεί πως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας κάτω από την πίεση «σκληρού» κομματικού πυρήνα προχώρησε στην ανασυγκρότηση των ΠΥΣΠΕ αρχικά με βάση το Ν. 3839/2010 και, αργότερα, με το Ν.3848/2010 σε μια προσπάθεια του πλήρους ελέγχου των συμβουλίων. Συγκεκριμένα, στα Συμβούλια Επιλογής συμμετέχουν:
Κανείς δεν αμφισβητεί πως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας κάτω από την πίεση «σκληρού» κομματικού πυρήνα προχώρησε στην ανασυγκρότηση των ΠΥΣΠΕ αρχικά με βάση το Ν. 3839/2010 και, αργότερα, με το Ν.3848/2010 σε μια προσπάθεια του πλήρους ελέγχου των συμβουλίων. Συγκεκριμένα, στα Συμβούλια Επιλογής συμμετέχουν:
- Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης πουεπιλέγηκαν με τον πιο αναξιοκρατικό τρόπο.
- Δύο (2) εκπαιδευτικοί ως μέλη που ορίζει, χωρίς κριτήρια, αλλά με βάση την «παραταξιακή ταυτότητα» ο Περιφερειακός Διευθυντής.
- Ένας (1) επιπλέον διευθυντής και ένας (1) Σχολικός Σύμβουλος που κι αυτοί θα ορίζονται από τον Περιφερειακό Διευθυντή χωρίς κριτήρια επί της ουσίας.
- Οι δύο (2) αιρετοί εκπρόσωποι.
Με βάση τα παραπάνω, όλοι μας κατανοούμε πως οι επιλογές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων θα είναι μια καλοστημένη διαδικασία στην υπηρεσία των «ημετέρων».
Καλόπιστα ρωτάται η κ. Υπουργός, που ευαγγελίζεται την αξιοκρατία, γιατί δεν προχωρά άμεσα στην κατάθεση τροπολογίας για ορισμό αντικειμενικών κριτηρίων για την επιλογή των μελών των Συμβουλίων Επιλογής Διευθυντών Σχολείων, ώστε να μην τα ορίζουν αυθαίρετα και κατά το δοκούν οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης;
Είναι δυνατόν κάποιοι να δρομολογούν ελεγχόμενη επιλογή διευθυντών σχολείων για την εξυπηρέτηση μικροπαραταξιακών και μικροπολιτικών συμφερόντων;
Είναι δυνατόν κάποιοι, εν μέσω της μεγαλύτερης οικονομικής κρίσης που βιώνουμε, να ασχολούνται με καταδικασμένες πρακτικές του παρελθόντος που αποσκοπούν στην αναξιοκρατία, τον κομματισμό και την «ημετεροκρατία»;
Πότε, επιτέλους, σ’ αυτόν τον τόπο και, ιδιαίτερα, στο χώρο της εκπαίδευσης θα συμβάλλουμε και θα επιβάλλουμε την αξιοκρατία, την ισονομία και, ταυτόχρονα, θα δημιουργήσουμε προοπτικές για ποιότητα στην εκπαίδευση;
Αν, τελικά, η πολιτική ηγεσία δεν συμβάλλει στην αξιοκρατία, με τη θεσμοθέτηση αντικειμενικών κριτηρίων για τη συγκρότηση των συμβουλίων, και απλά αφήσει να εξελιχθούν οι διαδικασίες όπως προβλέπονται, το μόνο που θα πετύχει με τις «πράσινες» επιλογές είναι να απογοητεύσει για άλλη μια φορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας προσθέτοντας ένα ακόμη πρόβλημα στα ήδη πολλά προβλήματα που δημιούργησε η εκπαιδευτική πολιτικής της Κυβέρνησης.
Τέλος πιστεύω πως αν οι επιλογές των Διευθυντών Σχολείων προηγηθούν των επιλογών των Σχολικών Συμβούλων, πρακτικά θα δημιουργηθούν πολλά προβλήματα.
Πάντα στη διάθεσή σας
Παληγιάννης Βασίλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου