Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

ΓΙΑΤΙ ΛΕΜΕ (ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΜΕ) ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Δ/Ν ΣΑΜΟΥ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ, 31 ΜΑΡΤΗ, 6.00 Μ.Μ. ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑΙΟΥ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΟΥ.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΝΑ ΠΑΡΕΥΡΕΘΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΟΡΙΣΟΥΝ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 4/4.

Χιλιάδες σελίδες θα μπορούσαν να γραφτούν επί του θέματος και πάλι δε θα ήταν αρκετές να περιγράψουν όλο το εύρος της εξαπάτησης που επιχειρείται με τον όρο «Αυτοαξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου» και «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού»… Παρακάτω παραθέτουμε συνοπτικά κάποια από τα επιχειρήματα που συνιστούν την αιχμή του δόρατος στον αγώνα μας για ουσιαστική παιδεία, χωρίς κατηγοριοποιήσεις, χωρίς κοινωνικούς φραγμούς, χωρίς «αγχόνες» για μαθητές και εκπαιδευτικούς:

1. Το υπουργείο Παιδείας γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα ποια είναι η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, ποιοι είναι οι οικονομικοί πόροι, ποιο είναι το ανθρώπινο δυναμικό και ποιες δράσεις αναλαμβάνει το σχολείο για την αντιμετώπιση των ποικίλων ζητημάτων της σχολικής ζωής. Κάθε σχολικό έτος, όλες οι σχολικές μονάδες συμπληρώνουν δεκάδες στατιστικούς πίνακες για διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου με όλα τα παραπάνω στοιχεία. Άρα δε χρειάζεται η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης για να μάθει το Υπουργείο αυτά που ήδη γνωρίζει σχετικά με τα «ποσοτικά» στοιχεία των σχολικών μονάδων της χώρας.

2. Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης εισάγει μια νέα φιλοσοφία, πέραν της μέτρησης των ποσοτικών στοιχείων,αυτή της επάρκειας των εκπαιδευτικών(!!!) σε σχέση με τη μέτρηση της επίδοσης των μαθητών, η οποία θα αποτελέσει κριτήριο για τη μετέπειτα αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

3. Το παιδαγωγικό και διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών μετατρέπεται σε μια ατελείωτη γραφειοκρατία, συμπληρώνοντας δεκάδες και αριθμούς, διατηρώντας γραπτά και ηλεκτρονικά πρωτόκολλα, ημερολόγια συναντήσεων, ερωτηματολόγια και τράπεζες θεμάτων, αναζητώντας χρηματοδότες για τη σχολική μονάδα και κυρίως με ατελείωτες ώρες εργασίας εκτός εργασιακού ωραρίου (πράγμα που προβλέπεται τόσο από τη σχετική εγκύκλιο όσο και από τις αναφορές στα ήδη προτεινόμενα σχέδια δράσης). Καταστρατηγείται έτσι όχι μόνο το εργασιακό ωράριο, αλλά και οποιοδήποτε οικογενειακός προγραμματισμός του εκπαιδευτικού, εκτός του ότι μετατρέπεται τελικά σε πάρεργο το βασικό αντικείμενο εργασίας μας.

4. Οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται κατηγορούμενοι για κοινωνικά φαινόμενα όπως οι μαθητικές επιδόσεις, η κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, το κοινωνικοοικονομικό τους περιβάλλον, η μαθητική διαρροή, τα φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού, ακόμη και για τις δυσκολίες στην ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, σαν να μην είναι το ίδιο το υπουργείο και η κυρίαρχη πολιτική αυτή που γεννά όλα αυτά τα προβλήματα. Ουσιαστικά το υπουργείο μεταθέτει τις δικές του ευθύνες για την κατάσταση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα στις σχολικές μονάδες δηλ. στους ώμους των εκπαιδευτικών – γονέων – μαθητών.

5. Ανοίγει το δρόμο και μάλιστα με την οικειοθελή συμμετοχή μας στην κατηγοριοποίηση των σχολείων σε καλά και κακά, σε αποδοτικά και μη, αγνοώντας εσκεμμένα τις κοινωνικές συνθήκες και το χώρο που λειτουργούν και οδηγεί χιλιάδες συναδέλφους σε απόλυση: «Την αξιολόγηση της δράσης των σχολικών μονάδων κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου ακολουθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία πραγματοποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις... (Ν.2986/2002 τις διατάξεις του οποίου δεν έχει αποδεχθεί ο κλάδος)».

6. Συμπέρασμα: παίρνοντας υπόψη μας όλο το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση, το μισθολόγιο-βαθμολόγιο, το Προεδρικό Διάταγμα και την «τροπολογία» έκτρωμα για την ΑΔΙΠΠΔΕ (Σε απλά ελληνικά: αυστηρός έλεγχος της υλοποίησης της εκπαιδευτικής πολιτικής και αξιολόγηση της αξιολόγησης!) δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι διαμορφώνεται το πιο αυστηρό, γραφειοκρατικό ελεγκτικό, τιμωρητικό σύστημα αξιολόγησης στην εκπαίδευση, αν όχι παγκόσμια, τουλάχιστον πανευρωπαϊκά! Αυτά για όσους ακόμα πιστεύουν ότι η αξιολόγηση «δεν θα είναι τιμωρητική» ή ότι μπορεί να υπάρχει «μια άλλου τύπου, ανατροφοδοτική αξιολόγηση»…..

Υ.Γ. Ενδιαφέρον έχει και ο οικονομικός προϋπολογισμός για τη σύσταση και τη στελέχωση των Επιτροπών που ανέρχεται ετησίως σε πολλά εκατομμύρια ευρώ με αμοιβές που φτάνουν μέχρι και τις 65.000 ευρώ, ίσως και παραπάνω …

Σε μια περίοδο που  οι δαπάνες για την παιδεία ελαχιστοποιούνται, που οι διορισμοί μονίμων κι αναπληρωτών εκπαιδευτικών μειώνονται  δραματικά, σε μια περίοδο που το Υπουργείο Παιδείας προωθεί την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, η αναζήτηση των ευθυνών και των όρων βελτίωσης, κυρίως στη σχολική μονάδα και στους εκπαιδευτικούς, επιδιώκει ολοφάνερα να αθωώσει την πολιτεία από τις διαχρονικές της ευθύνες για την εγκατάλειψη του Δημόσιου Σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να γυρίσουμε την πλάτη καθολικά –σαν ένας άνθρωπος– σ΄ αυτή την πολιτική.

Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, να σεβαστούν τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και να επιδείξουν αγωνιστική στάση και συναδελφικό, δημοκρατικό ήθος.

Τυχόν πιέσεις ή αυθαιρεσίες πρέπει να καταγγέλλονται αμέσως στο Δ.Σ.

Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση! Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία, ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη για όλους.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΣΕ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ, 31 ΜΑΡΤΗ, 6.00 Μ.Μ. ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑΙΟΥ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΟΥ.

ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΝΑ ΠΑΡΕΥΡΕΘΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΟΡΙΣΟΥΝ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 4/4.

ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΠΟΙΑ ΣΤΑΣΗ ΘΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ, ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: