Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2017

Τέσσερις προσφυγές κατά του υπ. Παιδείας εκδικάζονται στο ΣτΕ στις 13 Ιανουαρίου

Τέσσερις προσφυγές εκδικάζονται την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, ενώ την ίδια ημέρα- εκτός απροοόπτου- αναμένεται η δημοσιοποίηση της απόφαση για  το  σύστημα  “Κουράκη-Μπαλτά” για την επιλογή  στελεχών εκπαίδευσης.

Οι τρεις προσφυγές είναι ιδιωτών κατά του υπουργείου Παιδείας και η τέταρτη  αφορά την  αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία κατά της Υπουργικής Απόφασης του  πρώην  υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη  «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου» (ΦΕΚ Β/2670/26-8-2016) καθώς και κάθε άλλης προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης.

Πρόκειται για την αίτηση ακύρωσης που κάποιοι έσπευσαν να υποβαθμίσουν διαρρέοντας την πληροφορία ότι (δήθεν) είχε κατατεθεί εκπρόθεσμα.

Η αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε η Δ.Ο.Ε. διά της νομικής της συμβούλου στρέφεται κατά του συνολικού σχεδιασμού του υπουργείου Παιδείας σε σχέση με το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο αφού όπως χαρακτηριστικά αναφέρει «…Κατά κανόνα η μετατροπή των Νηπιαγωγείων σε Ολοήμερα, συνδέονταν με πρόσληψη προσωπικού και αύξηση των οργανικών θέσεων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες σε προσωπικό, όπως ρητώς ορίζεται στην εξουσιοδοτική διάταξη.

Με την προσβαλλόμενη Υπουργική Απόφαση, ωστόσο, ανετράπη στο σύνολό της η διαδικασία, χωρίς τέτοια δυνατότητα να προκύπτει εκ του νόμου. Έτσι όλα τα νηπιαγωγεία ετράπησαν σε Ολοήμερα, χωρίς να έχει προηγηθεί οποιοσδήποτε σχεδιασμός και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες λειτουργίας τους, ενώ την ίδια στιγμή, βάσει παράτυπου κανονιστικής εγκυκλίου είχε μειωθεί ο αριθμός των νηπίων, που δικαιούνται να συμμετέχουν στο Ολοήμερο πρόγραμμα και τελικώς δόθηκε η δυνατότητα αναστολής της λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος ανάλογα με τον αριθμό των νηπίων, που δικαιούνται να εγγραφούν και να φοιτήσουν σε αυτό…».

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει τονίσει ότι οι ρυθμίσεις για τη λειτουργία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ενέχουν σοβαρό κίνδυνο υποβάθμισης ενός θεσμού που μέχρι σήμερα έχει να παρουσιάσει πολλαπλά οφέλη για τα νήπια, μέσα από την ποιοτική – παιδαγωγική χρήση του χρόνου που διαθέτει.

Οι ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας είναι ολέθριες για τους μαθητές, αφού με τη διάκριση του προγράμματος σε βασικό υποχρεωτικό και προαιρετικό και την αυτονομία δραστηριοτήτων των δύο προγραμμάτων χωρίς καμία συνέχεια, χάνεται η  σύνδεση με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, ενώ τα νήπια φοιτούν ταυτόχρονα σε δύο ή και τρία διαφορετικά τμήματα με άλλους συμμαθητές κάθε φορά, γεγονός που  δε βοηθά την προσαρμογή τους στη νέα πραγματικότητα που είναι η ένταξή τους στο Νηπιαγωγείο. Ταυτόχρονα υποβαθμίζει τον εκπαιδευτικό ρόλο του απογευματινού τμήματος και του/της νηπιαγωγού που το αναλαμβάνει.

Έχει παράλληλα επισημάνει ότι μέσω των ρυθμίσεων αυτών ανοίγει διάπλατα ο δρόμος στην κατάργηση οργανικών θέσεων και την παραπέρα ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των νηπιαγωγών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: