Δευτέρα 7 Μαΐου 2018

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: Η Εκπαιδευτική πολιτική είναι θέμα πολιτικής απόφασης και ευθύνη του Υπ. Παιδείας & όχι της ΚΕΔΕ

Από τις 2 Μαΐου 2018 όλα τα νήπια α και β ηλικίας (προνήπια) εγγράφονται υποχρεωτικά στο Νηπιαγωγείο σε 184 (από τους 325) δήμους της χώρας [i] και ουσιαστικά αρχίζει από το σχολικό έτος 2018 – 19 η εφαρμογή του άρθρου 33 του νόμου 4521/2018 για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση υπεγράφη από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστα Γαβρόγλου, μετά από ομόφωνη θετική εισήγηση των Τριμερών Επιτροπών και των Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης .

Σύμφωνα με την από 24-04-18 δήλωση του Υπουργού «Δήμοι με κατά πλειοψηφία θετική γνωμοδότηση των τριμερών επιτροπών δεν εντάχθηκαν στην υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2018-19, επειδή προκρίθηκε η έναρξη υλοποίησής της να γίνει με απόλυτη συναίνεση των εμπλεκόμενων Δήμων και χωρίς πιθανότητα να τεθεί σε κίνδυνο η εφαρμογή της». Αυτή η πολιτική επιλογή εισάγει μια εξαιρετικά επικίνδυνη διαδικασία εμπλοκής των Δήμων στην εκπαιδευτική πολιτική.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Παιδείας, των Διευθυντών Εκπαίδευσης, των περιφερειακών Διευθυντών αλλά και των τοπικών συλλόγων των εκπαιδευτικών, θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε αρκετούς επιπλέον δήμους άμεσα χωρίς κανένα πρόβλημα και χωρίς κόστος για υλικοτεχνική υποδομή. Επίσης θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε πολλούς δήμους ακόμη αφού τα μικροπροβλήματα που πιθανόν θα προέκυπταν από την εφαρμογή της θα ήταν διαχειρίσιμα. Άλλωστε οι επιπλέον θετικές εισηγήσεις (πλειοψηφικά) για άμεση εφαρμογή αφορούν 81 Δήμους.

Γιατί όμως έγινε επιλεκτική επιλογή των δήμων;

Έγινε επιλεκτική επιλογή των δήμων και αποφασίστηκε η εφαρμογή δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε 184 Δήμους αν και υπήρχε θετική κατά πλειοψηφία εισήγηση για 265 σε σύνολο 325 Δήμων. Επιλέχτηκαν κατά πλειοψηφία δήμοι σε περιοχές όπου δεν υπάρχει ανάγκη για κρατική χρηματοδότηση αλλά η υποχρεωτικότητα μπορεί να καλυφθεί με τις υφιστάμενες δομές και το εκπαιδευτικό προσωπικό που υπάρχει ήδη. Σε αυτούς τους Δήμους ήταν περιττές ακόμη και οι συνεδριάσεις των τριμερών, αφού οι υπάρχουσες δομές επαρκούν για τη φοίτηση όλων των νηπίων και προνηπίων.

Η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης για εμπλοκή των Δήμων στην εκπαιδευτική πολιτική

κλυδωνίζει την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης και αν συνεχιστεί δημιουργεί τον κίνδυνο να ακυρώσει την εφαρμογή του νομοθετήματος (ακόμα και σε βάθος τριετίας, όπως προβλέπεται) διότι:

1. Η Κυβέρνηση, όπως αναφέρει και η ΔΟΕ σε ανακοίνωσή της « επέλεξε να αγνοήσει ακόμα και ομόφωνες αποφάσεις τριμερών επιτροπών υπέρ της εφαρμογής (π.χ. Κέρκυρα) καθώς και την επάρκεια των κτιριακών υποδομών σε περιοχές όπου, παρά τη δυνατότητα άμεσης εφαρμογής, οι Δήμαρχοι έθεσαν βέτο (π.χ. Δράμα, Πρέβεζα, Ιεράπετρα κ.ά.) περιφρονώντας την πλειοψηφία (Σύλλογοι και Δ/ντές Εκπ/σης) που τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής ενώ δεν ήταν υποχρεωμένη από το νόμο να υιοθετήσει τις απόψεις τους και θα μπορούσε να προχωρήσει στην γενίκευση της εφαρμογής»

2. Το γεγονός ότι δόθηκε καθοριστική σημασία στις ομόφωνες αποφάσεις και η γνώμη των δημάρχων, η οποία δεν ήταν δεσμευτική για την τελική απόφαση του Υπουργείου, απέκτησε προστιθέμενη αξία δημιουργεί ένα πρωτόγνωρο και εξαιρετικά επικίνδυνο για την Ελλάδα τοπίο εκπαιδευτικής πολιτικής. Οι δήμαρχοι απέκτησαν ενεργό ρόλο στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, ένα ρόλο που διεκδικούσαν από χρόνια και δεν είχαν αποκτήσει εξαιτίας των σφοδρών αντιδράσεων του εκπαιδευτικού κινήματος .

3. Η νεοφιλελεύθερη πλειοψηφία της ΚΕΔΕ χρησιμοποιεί αυτόν το ρόλο για να υπονομεύσει την εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο με ποικίλους τρόπους.

4. Η άποψη της τριμερούς επιτροπής (Δ/ντης Εκπαίδευσης, εκπρόσωπος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών και Δήμαρχος) έχει μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα, όπως αναφέρεται στο νόμο και οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία δεν αναφέρεται πουθενά . Ο ρόλος των Δημάρχων έπρεπε να είναι αυστηρά οριοθετημένος στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της τοπικής αυτοδιοίκησης οι οποίες αφορούν αποκλειστικά ότι σχετίζεται με την επάρκεια των δομών και όχι την εκπαιδευτική πολιτική για την δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή εκπαίδευση

ΟΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ και οι προκλητικές δηλώσεις τους

Η γνώμη των δημάρχων –ασχέτως αν τελικά την εξέφρασαν ή όχι- αφού άλλοι ήταν εξαφανισμένοι , άλλοι άλλαξαν γνώμη και άλλοι προκλητικά αρνήθηκαν, έστω να αναλάβουν το κομμάτι των κτιριακών που είναι η αρμοδιότητά τους, - απέκτησε βαρύνουσα σημασία με την επιλογή της Κυβέρνησης να τους χρήσει προνομιακούς συνομιλητές. Οι Δήμαρχοι που συντάσσονται με την επίσημη θέση της ΚΕΔΕ, η οποία έχει ευθαρσώς δηλώσει ότι διαφωνεί με το δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο δημοσιοποίησαν με προκλητικό τρόπο και δηλώσεις τη διάθεσή τους να εμποδίσουν την εφαρμογή του νόμου:

Ενδεικτικά αναφέρουμε από ανακοινώσεις συλλόγων:

‘’….ο Δήμαρχος Πεύκης – Λυκόβρυσης αρνήθηκε να υπογράψει το πρακτικό της γνωμοδοτικής επιτροπής του νόμου 4521/2018 και μας απέπεμψε από το Δημαρχείο Πεύκης – Λυκόβρυσης δηλώνοντας ότι θα απαντήσει εγγράφως στο Δ/ντή Π. Ε. Β΄ Αθήνας για το αν διαθέτει αίθουσες ή όχι για την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής αγωγής & Εκπ/σης στο Δήμο του

...ο Δήμαρχος Πεντέλης – Μελισσίων δεν εμφανίστηκε καν στο Δημαρχείο του όταν τα υπόλοιπα μέλη της τριμερούς επιτροπής πήγαν κατόπιν συνεννόησης μαζί του για να συνεδριάσουν και εκείνος με απαξίωση εξαφανίστηκε και ακόμα τον ψάχνουμε (ίσως επειδή στο Δήμο του υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης την οποία αυτός δεν επιθυμεί)’’

‘’… ο δήμαρχος Φυλής με προκλητικό τρόπο δήλωσε ευθαρσώς ότι θεωρεί αδύνατη την εφαρμογή του νόμου. Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι δεν υπάρχουν υποδομές στο δημόσιο νηπιαγωγείο ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες της εφαρμογής της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, υπερασπιζόμενος τη δυνατότητα φοίτησης στους παιδικούς σταθμούς. Δήλωσε μάλιστα, χαρακτηριστικά, ότι «οι υπερσύγχρονοι παιδικοί σταθμοί που λειτουργούν στην περιοχή καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες των παιδιών και μάλιστα λειτουργούν με βάση τις προδιαγραφές του Υπ. Παιδείας»! Προφανώς ο δήμαρχος ξεχνά ότι τα δημόσια νηπιαγωγεία αποτελούν την πρώτη σχολική βαθμίδα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ακολουθούν συγκεκριμένο πρόγραμμα ορισμένο από το υπουργείο παιδείας. Παράλληλα, δήλωσε πολύ καθαρά ότι δεν έχει και ούτε πρόκειται να προβεί σε οποιοδήποτε σχεδιασμό για ίδρυση και κατασκευή νέων νηπιαγωγείων.’’

Στους 7 Δήμους του Αργοσαρωνικού , όπου η γνώμη των Δημάρχων ήταν περιττή αφού υπάρχει επάρκεια αιθουσών για τη φοίτηση όλων των παιδιών 4-6 ετών, όπως δήλωσε η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Π.Ε. μΠειραιά : «Οι κ.κ. Δήμαρχοι των Δήμων Κυθήρων, Σπετσών, Πόρου, Τροιζηνίας-Μεθάνων και Αίγινας, με κοινή τους επιστολή διαμαρτυρήθηκαν για τη μη τήρηση των προθεσμιών πρόσκλησης και επί της ουσίας δήλωσαν απερίφραστα ότι διαφωνούν στην εφαρμογή της υποχρεωτικής φοίτησης των νηπίων τεσσάρων (4) ετών, λόγω ανεπάρκειας αιθουσών(;).» και μετά την παράταση της προθεσμίας από την Π.Δ.Π. «οι κ.κ. Δήμαρχοι των Δήμων Κυθήρων, Σπετσών, Πόρου, Τροιζηνίας-Μεθάνων και Αίγινας, πάλι με κοινή τους επιστολή, παρά την τήρηση των προθεσμιών πρόσκλησης ,βρήκαν νέα αιτιολογία μη προσέλευσης, μεταξύ άλλων ότι έχουν πολλούς τουρίστες στο νησί και ότι πρέπει να είναι στο Δημαρχείο τους!!!» [ii]

Η εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο δεν θα έπρεπε να έχει καμία απολύτως σύνδεση της τοπικής αυτοδιοίκησης με την εκπαιδευτική πολιτική . Το Υπουργείο Παιδείας έχει και το μηχανισμό και το ανθρώπινο δυναμικό και θα μπορούσε να κάνει τις σχετικές μελέτες και τους σχεδιασμούς για την εφαρμογή του νόμου. Ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης, είναι η υλοποίηση των αποφάσεων του Υπουργείου, οι υλικοτεχνικές υποδομές , η πορεία και τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής τους.

Η δημιουργία ενός δημόσιου φορέα που θα είναι υπεύθυνος για τη Σχολική Στέγη αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Η κατάργηση του ΟΣΚ και η μεταφορά όλης της αρμοδιότητας για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση σχολικών κτηρίων-υποδομών στους Δήμους (χωρίς να συνοδεύεται μάλιστα από την απαιτούμενη χρηματοδότηση) αποδείχτηκε λανθασμένη και με επιπτώσεις ολέθριες για την εκπαίδευση. Επιβάλλεται άμεσα η μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων για το σχεδιασμό-υλοποίηση – ανέγερση σχολικών κτιρίων στο Υπουργείο Παιδείας. Χρειάζεται άμεσα χρηματοδότηση, απαλλοτρίωση οικοπέδων και ανέγερση σύγχρονων εκπαιδευτικών δομών.

Η « ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΥΠΟΥ ΚΕΔΕ»

ΚΑΙ Ο «ΣΕΒΑΣΜΟΣ» ΤΟΥ Γ. ΠΑΤΟΥΛΗ ΣΤΑ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΑ ΜΕ ΤΑ ΕΣΠΑ

Η προσπάθεια της ΚΕΔΕ και των φορέων-συλλόγων και Ομοσπονδιών που συνεργάζονται μαζί της για να εμποδίσουν τη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο ,αν και είχε παταγώδη αποτυχία δε σταμάτησε. Συνεχίζεται με τη μορφή της υπονόμευσης της εφαρμογής του νόμου . Όλοι γνωρίζουμε ότι πίσω από τις ενέργειες αυτές , κρύβεται η ολομέτωπη επίθεση πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων που στοχεύουν στη συρρίκνωση και διάλυση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και Σχολείου, την πλήρη ιδιωτικοποίηση του και την αποκέντρωση.

ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ

Πριν τη θεσμοθέτηση

ü υποβάθμιζαν συνεχώς το εκπαιδευτικό έργο του Νηπιαγωγείου και των Νηπιαγωγών αναφέροντας στοιχεία ή έρευνες που ουδέποτε παρουσίασαν

ü χρησιμοποίησαν σαθρά και ακραία επιχειρήματα κατά της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης[iii]

ü έκλεισαν ως εργοδότες, με εντολή τους τους παιδικούς σταθμούς

ü ζήτησαν από τους δημάρχους συγκεκριμένα στοιχεία , έτσι ώστε να τεκμηριώσουν τη θέση τους –για την οποία είναι βέβαιοι – ότι είναι αδύνατη η εφαρμογή του νόμου δηλώνοντας «να διαμορφώσουμε την πραγματική κατάσταση και να τεκμηριώσουμε την θέση μας για τις δυσλειτουργίες που θα παρουσιασθούν από την εφαρμογή της».

ü Κινδυνολόγησαν για την εφαρμογή της δίχρονης μέσα από επιστολές, ανακοινώσεις και ψηφίσματα αναφερόμενοι σε κλείσιμο δομών και απολύσεις [iv]

Μετά τη θεσμοθέτηση

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλης εκδίδει εκπαιδευτικό μανιφέστο , παρά το γεγονός ότι είναι αναρμόδιος. Δηλώνει ότι επειδή «σέβεται» τα τετράχρονα απαιτεί:

«Τα Νηπιαγωγεία να έχουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες

«Να λειτουργούν με τα ίδια διευρυμένα ωράρια»

«Στους Δήμους αυτούς, που εξαιρούνται ακόμη της εφαρμογής του Νόμου, είναι επιβεβλημένη η εγγραφή των νηπίων στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.»

Γ. Πατούλης: Απαιτούμε από την κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι στις νέες δομές θα παρέχονται οι ίδιες υπηρεσίες που σήμερα παρέχονται στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, όπως η σίτιση και αθλητικές ή εκπαιδευτικές δραστηριότητες

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ : Αν είχε και ελάχιστη σχέση με το χώρο του Νηπιαγωγείου θα γνώριζε ότι όλες οι δραστηριότητες του Νηπιαγωγείου έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Το Νηπιαγωγείο είναι το «πρώτο σχολείο του παιδιού», η πρώτη επαφή του παιδιού με ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης, ωστόσο δεν έχει αυστηρά δομημένο πρόγραμμα, πρακτικές και μεθόδους, όπως οι άλλες βαθμίδες της εκπαίδευση. Στο Νηπιαγωγείο ο τρόπος μάθησης είναι παιγνιώδης, αυθόρμητος, παιδοκεντρικός και αναπτυξιακά κατάλληλος για τα παιδιά.

Γ. Πατούλης :Να λειτουργούν με τα ίδια διευρυμένα ωράρια

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ : Ένα επιχείρημα της ΚΕΔΕ και του κ. Πατούλη με το οποίο αποδεικνύεται ότι η παιδαγωγική διαδικασία δεν αποτελεί το βασικό ενδιαφέρον τους.

Η εκπαίδευση όμως, έχει ως κεντρικό πόλο το παιδί και σχεδιάζεται με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες του και όχι τις ανάγκες των εργοδοτών των γονέων τους. Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να είναι συνεχής για 12 μήνες το χρόνο. Σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου προβλέπεται περίοδος διακοπών η οποία καθορίζεται από διάφορους παράγοντες (κλίμα, πολιτισμικά στοιχεία κ.ά.). Το Νηπιαγωγείο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικού συστήματος και σύμφωνα με το ΠΔ79/2017 (Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων) το ωράριο λειτουργίας του είναι, είτε 8:15 – 13: 00, είτε 7:45 -16:00 για το Ολοήμερο πρόγραμμα (στο οποίο το σχολικό έτος 2016-2017 φοίτησαν 46.655 παιδιά).

Επισημαίνουμε ότι σε όλο τον κόσμο υπάρχουν δομές οι οποίες δύνανται να παρέχουν φύλαξη και δημιουργική απασχόληση στα παιδιά κατά την περίοδο των διακοπών. Στην Ελλάδα υπάρχουν οι Δομές- κέντρα δημιουργικής απασχόλησης ΚΔΑΠ, παιδικές κατασκηνώσεις Δήμων κ.ά.

Ως μέρος του εκπαιδευτικού κινήματος διεκδικούμε την πρόσβαση όλων των παιδιών που οι γονείς τους επιθυμούν, σε δωρεάν δομές απασχόλησης κατά τη διάρκεια των διακοπών των σχολείων, αλλά και γονικές άδειες ανατροφής των παιδιών μεγάλης διάρκειας και μειωμένα ωράρια εργασίας των γονέων. Ως εκπαιδευτικοί θεωρούμε ότι η πολιτεία οφείλει να δώσει στο γονέα τη δυνατότητα να είναι με το παιδί του όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο και όχι να αυξάνει το χρόνο λειτουργίας των δομών.

Το ωράριο λειτουργίας των Παιδικών Σταθμών δεν έχει σημαντική απόκλιση από το ωράριο λειτουργίας του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και του Ολοήμερου Δημοτικού (ώρα λήξης 16:00 ). Σκόπιμα στις μέχρι τώρα ανακοινώσεις διαπιστώνουμε ότι αποκρύπτεται το πραγματικό ωράριο του Νηπιαγωγείου, ενώ δεν αναφέρεται ότι αρκετοί παιδικοί σταθμοί που ανήκουν στους Οργανισμούς των Δήμων τελειώνουν στις 14:00 ή στις 15:00.[v]

Γ. ΠΑΤΟΥΛΗΣ : «Στους Δήμους αυτούς, που εξαιρούνται ακόμη της εφαρμογής του Νόμου, είναι επιβεβλημένη η εγγραφή των νηπίων στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.»

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: Όπως αναφέρει και η ΔΟΕ «απίστευτος προπαγανδιστικός μηχανισμός των Δήμων, παραπληροφορεί τους γονείς των παιδιών ηλικίας 4 ετών που διαμένουν σε Δήμους όπου δεν εφαρμόζεται η υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση προσπαθώντας να τους πείσει ότι οφείλουν να γράψουν τα παιδιά τους στους παιδικούς σταθμούς και να μην απευθυνθούν καθόλου στα δημόσια νηπιαγωγεία κι ας υπάρχει η δυνατότητα φοίτησής τους σ’ αυτά.»

Επίσης σύμφωνα με την εγκύκλιο [1] «Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-2019» Αρ. Πρ Φ.6/65740/Δ1

Στα Νηπιαγωγεία, όπως κάθε χρόνο έτσι και για το σχολικό έτος 2018-19, θα φοιτήσουν μαθητές που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις της παρ.3β, του άρθρου 33 του ν. 4521/2018 (ΦΕΚ 38 Α). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα φέτος , εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-19, μαθητές γεννημένοι το 2013 και 2014 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη.”

Άραγε το έντονο ενδιαφέρον του κ. Πατούλη και των ιδιωτικών συμφερόντων για τα τετράχρονα θα ήταν το ίδιο , αν πίσω από κάθε τετράχρονο δεν υπήρχε και ένα voucher ( αξία τοποθέτησης );

Γιατί αυτή η λυσσαλέα επίθεση κατά της υποχρεωτικότητας ;

Μήπως επειδή όλοι γνωρίζουν ότι στην υποχρεωτική εκπαίδευση, σύμφωνα με το Σύνταγμα, δεν έχει θέση το voucher και ότι όποιος επιχειρήσει να εφαρμόσει κάτι τέτοιο θα βρει σύσσωμο το εκπαιδευτικό κίνημα μπροστά του, το οποίο και στο παρελθόν δεν επέτρεψε την εισαγωγή του voucher σε εκπαιδευτικές δομές της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ

Επειδή η εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης είναι μια ουσιαστικής σημασίας παρέμβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα και απαιτεί όρους ποιοτικούς και οικονομικούς για να εφαρμοστεί σε όλη την επικράτεια.

Επειδή η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής αγωγής θα είναι εφικτή, μόνο αφού υπάρξει ΑΜΕΣΑ διασφάλιση των δύο βασικών της παραμέτρων, της επάρκειας των υποδομών και της στελέχωσης των με το απαραίτητο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό

Επειδή τα σχολεία για να λειτουργήσουν ποιοτικά χρειάζονται ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ .

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

· να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης άμεσα.

· να ανακοινώσει χρονοδιάγραμμα σχολικής στέγης για τα Νηπιαγωγεία

· να προβεί σε μόνιμους διορισμούς

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

· να αναδείξουν την σπουδαιότητα της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης άμεσα και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την άμεση εφαρμογή της (με χαρτογράφηση των περιοχών, ενημέρωση των Συλλόγων,κ.α.)

Καλούμε τις/τους Νηπιαγωγούς

· να αναδείξουν την σπουδαιότητα της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης άμεσα στον τοπικό τύπο και τα ΜΜΕ και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για την άμεση εφαρμογή της, σε συνεργασία με τον τοπικό σύλλογο (με χαρτογράφηση των περιοχών τους και προτεινόμενες λύσεις , όπου υπάρχουν ,κ.α.)

· να ειδοποιούν το σύλλογο τους ώστε να κινητοποιηθούν(εκπαιδευτικοί -γονείς ) για την άμεση δημιουργία παραρτήματος σε περιπτώσεις εγγραφής μεγαλύτερου αριθμού παιδιών (υπόδειγμα 3 εγκυκλίου εγγραφών) .

· να ενημερώνουν το σύλλογο και τη ΔΟΕ, όπου διαπιστώνουν μη τήρηση της ΚΥΑ

Οι πολιτικές των περικοπών και οι απαιτήσεις των δανειστών διαλύουν καθημερινά το δημόσιο σχολείο και το μετατρέπουν σε προϊόν προς πώληση. Ο αγώνας για τη δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο ,είναι αγώνας όλης της εκπαίδευσης για την υπεράσπιση του δημόσιου αγαθού της παιδείας , αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και αγώνας κατά της αποκέντρωσης.

Αθήνα 05-05-18



[i] https://www.minedu.gov.gr/ypapegan/ypour-apof/34231-25-04-18-apo-2-eos-kai-18-maiou-oi-eggrafes-sta-dimotika-sxoleia-kai-sta-nipiagogeia-gia-to-sxoliko-etos-2018-21

[ii] http://dipe-peiraia.att.sch.gr/index.php/anakoinoseisegkuklioi-dnsis/1455-anakoinosi-deltio-typou-gia-tin-ypoxreotiki-foitisi-ton-nipion-tessaron-04-eton-sti-diefthynsi-p-e-peiraia

[iii] http://www.alfavita.gr/arthron/anakoinoseis/syntonistiko-nipiagogon-sathra-ta-epiheirimata-kede-kai-synergazomenon-foreon#ixzz5EHZyAPyy

[iv] https://www.epoli.gr/paideias-entaxi-4xronwn-nipiagwgeia-a-94836.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: