Αγαπητοί Συνάδελφοι, σας καλωσορίζουμε στη Σάμο και σας ευχόμαστε καλή και αγωνιστική σχολική χρονιά, καλή διαμονή και καλή δύναμη, με αγάπη, χαρά, δημιουργικότητα, ανθρωπιά, αλληλεγγύη και καλές συνεργασίες
Τις μέρες αυτές που περιμένετε την τοποθέτησή σας σε κάποιο σχολείο, κρίναμε σκόπιμο να σας ενημερώσουμε για κάποια ζητήματα που θεωρούμε απαραίτητο να γνωρίζουμε όλοι και που θα μας απασχολήσουν τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων. Στόχος μας είναι να μη γινόμαστε αντικείμενα εκμετάλλευσης από την εκάστοτε διοίκηση ή τους πρόθυμους να την «διευκολύνουν» και να δημιουργήσουν ευνοούμενους εις βάρος άλλων. Τα δικαιώματα αυτά, κοινωνικά ή εργασιακά, είναι κατακτημένα με πολλούς αγώνες και γι΄ αυτό οφείλουμε να τα υπερασπιζόμαστε, αν και δυστυχώς στις μέρες μας διαρκώς αμφισβητούνται ή καταργούνται στην πράξη.
F Η τοποθέτηση των αναπληρωτών, αλλά και όλων των συναδέλφων, δεν γίνεται με μέσον και με «γνωριμίες» αλλά αποκλειστικά με μετρήσιμα μόρια και σύμφωνα με τη δήλωσή τοποθέτησής σας. Οτιδήποτε άλλο είναι εκ του πονηρού και πυροδοτεί παράτυπες και αδιαφανείς διαδικασίες.
- Όλα τα κενά πρέπει να αναρτώνται από τη Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Σάμου στον πίνακα ανακοινώσεων και όχι μόνο διαδικτυακά στο site της ΔΙΠΕ.
- Στις δηλώσεις προτίμησης σχολείων -για λόγους διαφάνειας- καλό είναι να μην υπάρχουν σβησμένες ή διαγεγραμμένες επιλογές. Η Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης δεν πρέπει να δέχεται τέτοιου είδους δηλώσεις προτίμησης.
- Κανένας Δ/ντής Εκπ/σης δεν μπορεί να σας τοποθετήσει σε σχολείο χωρίς δήλωσή σας ή να σας μετακινήσει χωρίς γραπτή εντολή, αλλιώς θα φέρετε πλήρη ευθύνη για οτιδήποτε συμβεί.
- Για να μετακινηθείτε από ένα σχολείο σε άλλο, πρέπει να το ζητήσετε γραπτώς. Υποχρεωτική μετακίνηση γίνεται, αν καταργηθεί ή συγχωνευθεί σχολείο και κάποιος κριθεί υπεράριθμος. Τότε, τοποθετείται κατά προτεραιότητα, αφού του γνωστοποιηθούν όλα τα κενά που υπάρχουν για να κάνει δήλωση προτίμησης. Για οποιαδήποτε άλλη μετακίνηση που σας ζητηθεί να ενημερώνετε άμεσα το Δ.Σ. του Συλλόγου και να μην μετακινείσθε, αν δεν σας δοθεί εγγράφως η απόφαση μετακίνησης.
- Οι συνάδελφοι ειδικοτήτων τοποθετούνται αρχικά σε ένα σχολείο με βάση τη δήλωσή τους (και σύμφωνα με τα μόριά τους) και στη συνέχεια με αίτησή τους διατίθενται και σε άλλα σχολεία με εξέταση ένα προς ένα τα σχολεία των δηλώσεων και όχι ομαδικά (πρόταση της παράταξής μας που υιοθετήθηκε από το ΠΥΣΠΕ Σάμου).
- Μειωμένο ωράριο κατά δυο (2) ώρες την εβδομάδα (από το διδακτικό ωράριο που αναφέρεται στη σύμβασή τους) και απαλλαγή από τις πρόσθετες υπηρεσίες της παρ. 8 του αρ. 13 του Ν. 1566/1985 (Ν.3149/2003, άρθρο 13, παρ. 45 περίπτωση γ) δικαιούνται μητέρες αναπληρώτριες (πλήρους και μειωμένου ωραρίου) που έχουν παιδιά έως δυο ετών.
|
Για να πραγματοποιηθούν αυτές οι συνεδριάσεις απαραίτητο είναι να υπάρχει στο σχολείο όλο το απαραίτητο προσωπικό. Διαφορετικά, περιμένουμε να ολοκληρωθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές. Υπάρχουν ανακοινώσεις της ΔΟΕ για το ζήτημα αυτό.
Με βάση το ν. 4547/18 (άρθρο 47, «Προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου») προβλέπεται η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Για να ξεκινήσει η διαδικασία απαιτείται η έκδοση Υ.Α., καθώς και η συγκρότηση των ΠΕΚΕΣ. Τίποτα από τα δύο δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι στιγμής. Σε κάθε περίπτωση, θα απαντήσουμε με απεργία-αποχή σε τέτοια εξέλιξη. Επομένως, σε όλα τα σχολεία, υπερασπιζόμαστε τη δημοκρατική λειτουργία του Συλλόγου διδασκόντων και οργανώνουμε τη ζωή του σχολείου όπως κάθε σχολική χρονιά. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.
Επίσης με βάση το ν. 4547/18, καταργούνται οι σχολικοί σύμβουλοι και αντικαθίστανται από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (άρθρο 5). Θέση μας είναι η αντικατάσταση του Σχολικού Συμβούλου από διεπιστημονική ομάδα που θα υποστηρίζει μικρή ομάδα σχολείων. Αντίθετα, με βάση το νέο νόμο οι Συντονιστές εδρεύουν στην Περιφερειακή Δ/νση, έχουν παρεμβατικές αρμοδιότητες στο σχεδιασμό, προγραμματισμό και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, έχουν αξιολογικές αρμοδιότητες και, επιπλέον, έχουν στην ευθύνη τους υπερδιπλάσιο αριθμό σχολείων από ό,τι είχαν οι σύμβουλοι…
Μέχρι στιγμής, και μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής προϊσταμένων, τα ΚΕΣΥ θα λειτουργούν ως ΚΕΔΔΥ. Κατά συνέπεια, συνεχίζουμε τις διαδικασίες παραπομπής για διάγνωση, διαφοροδιάγνωση και υποστήριξη όπως την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, με την έναρξη της λειτουργίας των ΚΕΣΥ θα πραγματοποιηθούν αλλαγές οι οποίες εκτιμούμε ότι θα λειτουργήσουν εις βάρος μαθητών, εκπαιδευτικών και οικογενειών.
Στους Συλλόγους Διδασκόντων παίρνουμε αποφάσεις για τις περιπτώσεις έκτακτης απουσίας εκπ/κού και τις καταγράφουμε στο πρακτικό. Σε καμία περίπτωση δεν αποδεχόμαστε παραβίαση του εβδομαδιαίου διδακτικού μας ωραρίου, αλλά η αναπλήρωση πρέπει να προβλέπεται με άλλους τρόπους. Για να ισχύει όμως εξίσου το δικαίωμα των συναδέλφων νηπιαγωγών σε ολιγοήμερη ή ακόμα και μονοήμερη άδεια, πρέπει να υπάρχει πλεόνασμα νηπιαγωγών στη Διεύθυνση ή σε κάποια νηπιαγωγεία, ώστε να μπορεί να γίνει αντικατάστασή τους.
Παρά τις περσινές νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης, τίποτα δεν αλλάζει σε σχέση με το ζήτημα αυτό. Παραμένουμε στο σχολείο πέραν του διδακτικού ωραρίου μόνο εφόσον μας ανατεθεί συγκεκριμένη εργασία. Η θέση της ΔΟΕ: «…Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να συνεχίσουν να εργάζονται στο σχολείο όπως έκαναν μέχρι σήμερα και να μην εφαρμόσουν καμιά εντολή για υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα… Καλούμε τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να μην επιχειρήσουν να εφαρμόσουν, παράνομες και αυταρχικές, λογικές υποχρεωτικής παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Απέναντί τους θα βρεθεί σύσσωμος ο κλάδος που θα αντιδράσει με κάθε πρόσφορο τρόπο».
Με νέα εγκύκλιο το Υπουργείο ορίζει ότι οι μαθητές όλων των Δημοτικών θα αφήνουν την τσάντα στα σχολεία τουλάχιστον δυο Σαββατοκύριακα το μήνα. Επισημαίνουμε όμως ότι το νοησιαρχικό σχολείο της εντατικοποίησης και του ανταγωνισμού δεν αλλάζει με «ευχάριστα διαλείμματα»... Απαιτούνται βαθιές τομές, ριζική αλλαγή αναλυτικών προγραμμάτων και διδακτικών μεθόδων, μείωση της ύλης, μείωση μαθητών ανά τμήμα κλπ. Σε κάθε περίπτωση, όπως τόνιζε με απόφαση του από πέρσι το ΔΣ της ΔΟΕ, «δεν συνάγεται υποχρεωτικότητα του προγράμματος» και επομένως καλούσε «τους συλλόγους διδασκόντων να συζητήσουν και να αποφασίσουν ελεύθερα στη βάση του παιδαγωγικού σχεδιασμού και της ομαλής λειτουργίας της σχολικής τους μονάδας και, κυρίως, με βάση τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών τους σχετικά με την υλοποίηση ή όχι του προγράμματος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου