Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

ΜΕΛΛΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

clip_image003Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, η μνημονιακή συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ+Ν.Δ. υπηρετώντας τις επιταγές της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ., συνεχίζει με νέα μέτρα και πολιτικές να δίνει πλήγματα στον τομέα της Παιδείας καθώς και σε κάθε κοινωνική παροχή (Υγεία, Πρόνοια, ενέργεια, συγκοινωνίες) απειλώντας όλες τις εργασιακές και κοινωνικές κατακτήσεις των τελευταίων δεκαετιών.
Ο νεοφιλελεύθερος πολιτικός σχεδιασμός που προωθείται σημαίνει λιγότερους πόρους για την παιδεία, αίθουσες παγωμένες το χειμώνα, έλλειψη διδακτικών μέσων και υλικοτεχνικής υποδομής, συγχώνευση και κατάργηση σχολείων, υπερπληθή τμήματα, χαμηλή μισθοδοσία (ιδίως των νεότερων συναδέλφων), διαθεσιμότητα και απολύσεις.
Η αξιολόγηση προβάλλεται ύπουλα ως πανάκεια των δεινών του εκπαιδευτικού συστήματος, τη στιγμή που οι πραγματικές αιτίες τους εδράζονται στον ίδιο τον κυβερνητικό σχεδιασμό, την υποχρηματοδότηση και την απόπειρα ιδιωτικοποίησης μεγάλου μέρους του Δημόσιου Σχολείου. Οι εμπνευστές και υπέρμαχοί της υποστηρίζουν δήθεν πως θα βελτιωθεί η λειτουργία των σχολείων και το έργο των εκπαιδευτικών. Εμείς όμως δεν ξεχνάμε ότι οι πραγματικοί τους στόχοι είναι η χειραγώγηση, η υποταγή, ο εκφοβισμός και τέλος η πρόφαση της απόλυσης χιλιάδων συναδέλφων…
clip_image005Η ψήφιση του Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, τόσο σε επίπεδο περιφέρειας όσο και σε επίπεδο επικράτειας, σημαίνει την απροκάλυπτη κατάργηση της οργανικής θέσης και του αμετάθετου, αφού καθορίζει ότι οι εκπαιδευτικοί που θα κριθούν υπεράριθμοι, αλλά και όσοι βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ θα μετακινούνται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ στην περιφέρεια και σε όλη την επικράτεια! Ταυτόχρονα η ρύθμιση για τη «λειτουργία 7/θέσιων έως και 11/θέσιων καθώς και δημοτικών άνω των 12/θέσιων» οδηγεί στην επιπλέον κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων, αφού π.χ. 2 συστεγαζόμενα 10/θέσια συγχωνεύονται σε ένα 15/θέσιο με απώλεια 5 οργανικών (το αντίστοιχο συμβαίνει και στα ολοήμερα).

 Όλο το δημόσιο σχολείο μετατρέπεται σταδιακά σε “πιλοτική δομή”. Από τη μια στιγμή στην άλλη, με μια υπογραφή του υπουργού παιδείας, το Ολοήμερο Σχολείο, τα Τμήματα Ένταξης, τα Ειδικά Σχολεία κι απ’ ό,τι φαίνεται και το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο μετατράπηκαν από συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα, σε πιλοτική δομή που παρέχεται όταν και εφόσον υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια ΕΣΠΑ… Και τέλος, οι πειθαρχικές διώξεις… Μ΄ αυτές εκβιάζουν, απειλούν, απολύουν. Εκπαιδευτικοί βρίσκονται ήδη σε αργία με το στίγμα του «επίορκου» για τη συνδικαλιστική, πολιτική, κοινωνική τους δράση, για μια ιδιωτική διένεξη, για μια ανώνυμη καταγγελία.
Ο συνδικαλισμός διώκεται. Τον αφυπνισμένο λαό τον φοβούνται.  Πώς αλλιώς να ερμηνεύσουμε την απαγόρευση διεξαγωγής των Γ.Σ. σε εργάσιμη μέρα, την ίδια ώρα που «η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων» αγνοείται επιδεικτικά από το Υπουργείο που αφήνει να χάνονται χιλιάδες ώρες λόγω έλλειψης διδακτικού προσωπικού μέχρι και σήμερα;
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
η αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης δε θα έρθει από αυτούς που εφαρμόζουν την πολιτική της τρόικας και των μνημονίων και θέλουν τους εκπαιδευτικούς έρμαια της πειθαρχικής εξουσίας. Θα έρθει από όλους εμάς, που υπερασπιζόμαστε το αγαθό της πραγματικά δημόσιας δωρεάν παιδείας και όλων των πυλώνων του κοινωνικού κράτους.
ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:.
  • Κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο και την εφεδρεία στο δημόσιο. Όχι στην κατάργηση της μονιμότητας. Καμία εφεδρεία/απόλυση/ διαθεσιμότητα/αργία.
  •  Όχι στην κατάργηση του αμετάθετου και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις – μεταθέσεις. Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων και διορισμών σε όλη την εκπαίδευση
  • Όχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση
  • Καμία κατάργηση/συγχώνευση σχολείου. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων
  • Άμεση χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων. Άμεση, έγκαιρη και δωρεάν χορήγηση βιβλίων στους μαθητές. Όχι χρήματα από τις τσέπες των γονιών για πετρέλαιο, βιβλία, θέρμανση, λειτουργικά έξοδα
  • Δίχρονη, υποχρεωτική, δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή με υποστήριξη και  αναβάθμιση του εκπαιδευτικού ρόλου του ολοήμερου Νηπιαγωγείου και όχι προσπάθεια υποβάθμισής σε χώρο φύλαξης.
  • Θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών στα πλαίσια της Πρωτοβάθμιας
  • Μείωση αναλογίας νηπιαγωγού/παιδιών
  • Επαναλειτουργία των διδασκαλείων μετεκπαίδευσης, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών
  • Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα και βαθμίδα εκπαίδευσης
  • Στήριξη της λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ και ουσιαστική αναβάθμιση των δομών της Ειδικής Αγωγής.  Έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Ίδρυση Κέντρων πρώιμης Παρέμβασης. Αναβάθμιση των υπαρχόντων ΕΕΕΕΚ και ίδρυση νέων με νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους.
  • Όχι στο «κούρεμα» των ασφαλιστικών ταμείων και άμεση οικονομική ενίσχυσή τους. Άμεση παροχή από τον ΕΟΠΥΥ όλων των ιατρικών εξετάσεων και πλήρης ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους.
Η «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ» ήταν και είναι μια ανοιχτή συλλογικότητα, ένα σχήμα ενεργών, μάχιμων και συνδικαλιστικά χειραφετημένων εκπαιδευτικών, χωρίς κομματικές αναφορές, χωρίς ιεραρχία και προσωπικές στρατηγικές.
Διαφοροποιείται ουσιαστικά και τυπικά από τον κομματικό συνδικαλισμό και αντιτάσσεται δυναμικά στις παρεμβατικές και διωκτικές τακτικές της Διοίκησης σε ό,τι αφορά τα εργασιακά δικαιώματα και την κοινωνική, συλλογική δράση μας.
Aπό την πρώτη στιγμή της εκλογής μας ως πρώτης δύναμηςθεωρήσαμε ότι ο Σύλλογός μας μέσα σε μια τέτοια συγκυρία δε θα μπορούσε παρά να θέσει ως προτεραιότητα την ανατροπή αυτής της πολιτικής:
  1. Αναδείξαμε σε τοπική ή ευρύτερη κλίμακα κάθε θέμα που απασχόλησε και απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα (ΕΥΖΗΝ, διεξαγωγή ΠΕΚ, κλείσιμο νηπιαγωγείων, αυτοαξιολόγηση, mySchool), ενώ στο θέμα της αναπροσαρμογής της οργανικότητας των σχολικών μονάδων (έγγραφο 44506/Δ4/02-04-2013) και σε συντονισμό και με τους άλλους Συλλόγους του Βορείου Αιγαίου καταφέραμε να μη χαθεί καμιά οργανική θέση στην περιφέρειά μας,
  2. Υπερασπιστήκαμε με αξιοπρέπεια τη λειτουργία και το ρόλο του Συλλόγου στις ποινικές διώξεις που είχαν ασκηθεί εναντίον του εδώ και 2 χρόνια, τη στιγμή που άλλοι εκλεγμένοι ούτε που πάτησαν το πόδι τους στο Δικαστήριο,
  3. Οργανώσαμε από την πρώτη στιγμή συναντήσεις και επανειλημμένες παραστάσεις διαμαρτυρίας στα γραφεία της Α/βάθμιας Εκπ/σης για τα κλειστά νηπιαγωγεία μαζί με τους γονείς των νηπίων, αιρετούς στο Δήμο,  Συλλόγους Γονέων, το ΝΤ ΑΔΕΔΥ, την ΕΛΜΕ Σάμου, το Εργατικό Κέντρο, την Ένωση Γονέων,
  4. Μαζί με την ΕΛΜΕ Σάμου συνδιοργανώσαμε σειρά εκδηλώσεων για την Παιδεία τόσο στο Καρλόβασι όσο και στο Βαθύ με κεντρική την εκδήλωση για την αξιολόγηση, στις 24/3/2013, με καλεσμένο τον πρόεδρο του Π.Τ. ΑΠΘ, κ. Γιώργο Γρόλλιο,
  5. Ενώσαμε τις φωνές μας με τις φωνές όλων των εργαζόμενων στα συλλαλητήρια και τις γενικές απεργίες και συμπαρασταθήκαμε με ψηφίσματα σε κάθε διωκόμενο συνάδελφο (ΕΛΜΕ Σάμου, Ε. Παπαδοπούλου, Θαν. Αγαπητό, Γ. Χρόνη, Π. Βαϊνά, Ντ. Παντελίδη και σε πολλούς άλλους συναδέλφους ή εργαζόμενους σε άλλους φορείς που βρέθηκαν ενώπιον ποινικών και πειθαρχικών διώξεων),
  6. Συνεχίσαμε -όπως το κάναμε και ως παράταξη- την πρόσκληση των συναδέλφων στα Δ.Σ. αλλά και την αποστολή ενημερωτικού δελτίου σε όλα τα σχολεία ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ μετά από τις συνεδριάσεις, όπως και την αποστολή του αντίστοιχου δελτίου του αιρετού μας στο ΠΥΣΠΕ,
  7. Φροντίσαμε να ενημερώνονται τόσο οι συνάδελφοι, όσο και οι γονείς των μαθητών μας (αλλά και η τοπική κοινωνία) για όλα τα ζητήματα που αφορούν την Παιδεία, στοχεύοντας σε ένα πλατύ κοινωνικό μέτωπο, με γνώμονα την ορθή ενημέρωση κι όχι την υπόγεια παραπληροφόρηση και φυσικά,
  8. Συμμετείχαμε δυναμικά και πάντα σε συνεργασία με άλλα σωματεία και συλλόγους σε κάθε συλλογική δράση που προσπαθούσε να μπλοκάρει την κυβερνητική και μνημονιακή πολιτική.
Πάντα η σκέψη και η προσπάθειά μας ήταν και είναι να δημιουργηθεί ένας Σύλλογος που θα ενώνει όλους τους συναδέλφους σε κοινό αγώνα για τα εργασιακά και κοινωνικά μας δικαιώματα, χωρίς να αφήνει κανέναν μόνο στην κυβερνητική επίθεση.
Ο στόχος όμως των κομματικών παρατάξεων φαίνεται ότι δεν ήταν πάντα ο ίδιος…
ΨΗΦΟΣ στη ΔΑΚΕ σημαίνει στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής σε κάθε επίπεδο. Πρέπει να πούμε όμως ότι και τοπικά τα προβλήματα που δημιούργησε στη λειτουργία του Συλλόγου ήταν μεγάλα:
  • Υπονόμευσε την εκδήλωση για την αξιολόγηση, βγάζοντας μάλιστα και ανακοίνωση μη συμμετοχής, αλλά και πολλές άλλες από αυτές που στόχο είχαν να χτυπήσουν την κυβερνητική πολιτική, ενώ οι εκπρόσωποί της σπάνια συμμετέχουν σε κινητοποιήσεις,
  • Η εκλεγμένη γραμματέας δεν υπέγραφε τις εγκυκλίους του Συλλόγου, αν δεν συμφωνούσε με τα γραφόμενα, πράξη αντικαταστατική και αντίθετη προς το λειτουργικό ρόλο του γραμματέα, και καθυστερούσε πολλές φορές τις εγκυκλίους του Συλλόγου σε βάρος της ενημέρωσης των συναδέλφων.
  • Αυτό που θεωρούμε όμως καθαρό εμπαιγμό είναι η διπλή στάση που κρατούν τα μέλη της, διαχωρίζοντας και απομονώνοντας το ρόλο του συνδικαλιστή, με αποτέλεσμα να φέρονται πολλές φορές σαν να ήταν διορισμένη Διοίκηση (π.χ. αιρετός ΔΑΚΕ), ενώ τελικά η «συνδικαλιστική» τους αμφίεση φαίνεται να κρατά όσο και η συνεδρίαση του Δ.Σ. ή η εκάστοτε συνέλευση… Χαρακτηριστικό θεωρούμε το γεγονός ότι ενώ είχαμε ομόφωνα συμφωνήσει να ζητήσουμε από τους Συλλόγους Διδασκόντων να συντάξουν πρακτικά ενάντια στη συγκρότηση ομάδων εργασίας, άλλα μέλη της ΔΑΚΕ, όντας διευθυντές, δεν έχουν προχωρήσει στις συμφωνημένες ενέργειες στα σχολεία τους, άλλοι δεν έχουν υπογράψει καν για την αυτοαξιολόγηση και άλλοι υπονομεύουν σταθερά κάθε λειτουργία του Συλλόγου. Τα συμπεράσματα δικά σας…
  • Αλλά και η Πανσαμιακή Ανεξάρτητη Συνδικαλιστική Κίνηση (ΠΡΩΗΝ ΠΑΣΚ), που ομολογουμένως είχε μια καλύτερη παρουσία στο Σύλλογο από τη ΔΑΚΕ, σκόνταφτε πάντα στο σκόπελο της σύγκρουσης με τη Διοίκηση, εξαιτίας μάλλον του κοινού παραταξιακού παρελθόντος (πρώην ΠΑΣΚ κι αυτοί):  χαρακτηριστικό παράδειγμα η αναιμική στάση τους στο κλείσιμο των 5 νηπιαγωγείων το Σεπτέμβρη.
  • Ωστόσο, κακά τα ψέματα: Μαζί με τη ΔΑΚΕ συνδιοικούν τόσο στη ΓΣΕΕ όσο και στη ΔΟΕ. Η εκλογή τους στους τοπικούς συλλόγους θα σήμαινε τη διατήρηση των ίδιων συσχετισμών και στα Β/βάθμια όργανα, γεγονός που ήδη μας έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στην έλλειψη αγωνιστικότητας από πλευράς σχεδιασμού κινητοποιήσεων και τοπικά στα προβλήματα που προέκυψαν με τη Διοίκηση.
  • Και τέλος το ΠΑΜΕ, με την προσφιλή πρακτική του να κατασκευάζει εχθρούς εκεί που δεν υπάρχουν, ακολουθεί τακτικές που μόνο καλό δεν κάνουν σε συνδικαλιστικό τουλάχιστον επίπεδο. ΨΗΦΟΣ στο ΠΑΜΕ σημαίνει ότι αποκόπτουμε το Σύλλογο από τα άλλα σωματεία και παρευρισκόμαστε μόνο στις κινητοποιήσεις που οργανώνονται από σωματεία του συγκεκριμένου φορέα (εξ ου και οι εκπρόσωποί του απείχαν επίσης από την εκδήλωση για την αξιολόγηση και από κάθε πολιτική ή μη εκδήλωση που έκανε ο Σύλλογος…)
ΣΤΙΣ 8 ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ – ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ
 ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 

ΓΙΑ ΣΥΝΕΠΗ, ΑΚΟΜΜΑΤΙΣΤΗ, ΑΚΗΔΕΜΟΝΕΥΤΗ
δέσμευση στον αγώνα για την υπεράσπιση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας και των εργασιακών δικαιωμάτων μας!
ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς 
Αρζουμανίδη Άννα (2ο Σάμου)
Δάλλη Μαρία (Δ.Σ. Χώρας)
Κακαγιάννης Αντώνης (Δ.Σ. Πυθαγορείου)
Κωνσταντινίδης Χριστόφορος (Λέκκας)
Μπαρμπάκη Μαρία (Μ. Καρλοβασίου - Μουσικής)
Παπαδήμου Δέσποινα (Νηπιαγωγείο Χώρας)
Πόθα Μαρία (2ο Σάμου - Αγγλικών)
Τσιαμήτρου Ιφιγένεια (3ο Σάμου)
Ψυκάκου Μαρία (Μυτιληνιών
























































Δεν υπάρχουν σχόλια: